Harrastatko tiedustelua?

aama.sakiok.ok

Onko tiedustelu, tavalla tai toisella harrastuksesi? Luodaanko "tiedustelurinki"?

28

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aama.sakiok.ok

      Eikö ketään siviiliä kiinnosta tiedustelu missään muodossa? Olenko ainut henkilö Suomessa jota tiedustelu kiinnostaa? Todennäköisesti.

      • vastaustuli

        Ei, kun täällä kaikki ei vain uskalla vastata, kun pelkäävät kait uskottavuutensa puolesta. Minä olen kiinnostunut paljonkin, ja siitäkin missä sinä asut, ootko vapaa, lähtisitkö mukanani... mihin lie? Mutta ehkä tuo kysymys on ylipäätäänkin esitetty väärällä palstalla.


    • aama.sakiok.ok

      Niin, mikäpä palsta olisi se oikea tällaiselle kysymykselle?

      Siis tarkoitus ei ole mitään suoranaista fyysistä tiedustelua vaan tietojen keräämistä esim. netistä, harrastajamaista verkkotiedustelua.

      Se että missä asun ei ole olennainen tieto, eikä kenenkään mukaan tarvitse kenenkään lähteä.

      En ymmärrä kuinka uskottavuus voi kärsiä jos suorittaa tietojen keräystä lain puitteissa, nettihän on nykyään tietoa täynnä, kuka kuuluu mihinkäkin kerhoon, järjestöön, onko kyseessä äärijärjestö, onko omalla paikkakunnalla henkilöitä jotka kuuluu tai kannattaa äärijärjestöjä yms.

    • vastaustuli

      "...tietojen keräämistä esim. netistä, harrastajamaista verkkotiedustelua"

      Ahaa.. Enää tarvitaan kiinnostuksen kohteet...

    • aama.sakiok.ok

      Netistä löytyy kiinnostuksen kohteet ja ei niiden tarvitse kiinnostaa, tiedon murut voi olla joskus "ei niin kiinnostavia".

      Kun asiaan paneutuu niin löytää omat uransa mitä seurata ja jos "ura" loppuu niin sitten aletaan seuraamaan uutta uraa ja kerralla jopa useampia uria.

      Ottakaapas esimerkiksi kokeilun vuoksi joku "kohdehenkilö", ihan sattuman varaisesti ja alkakaa vaikkapa nimen perusteella kaivaa henkilöstä kaikki tiedot mitä löydätte, harrastukset, työ, mieltymykset yms.

    • päästäinen

      Kyllä kiinnostaa!!! Kuinka päästään "saman pöydän ääreen" keskustelemaan? Kerro paikkakunta, paikka, klo, mistä tunnistan? Mikä aika tahansa käy.

    • aama.sakiok.ok

      Pasilan asema, itäisin, laitureille johtava liukuporras, portaiden yläpää. seisoskelen vasen käsi takin taskussa ja oikeassa kädessäni valkoinen A5 kirjekuori.

      Aika: 29.04.2016 klo. 10.54

    • vastaustuli

      Onko tää nyt todella sitä miltä näyttää?!

    • päästäinen

      Pasilan asema ja aika ok. Seuraan tätä.

      • kauheaa-soita-pollarit

        Pasilan mies!


    • aama.s

      Itse asiassa tehdään päinvastoin, sinä itse seisoskelet tuona sovittuna ajankohtana vasen käsi takintaskussa ja oikeassa kädessä valkoinen A5 kirjekuori.

      Käsi taskuun kaksi minuuttia vaille tuon ajankohdan ja kirjekuori esille. Tulen ja otan kirjekuoren sinulta ja sinä seuraat minua muutaman metrin päässä, tulet samaan junaan mutta et samaan penkkiin, jollakin asemalla poistumme minä edellä, asemalla avaan lukosta kaksi polkupyörää ja sinä seuraat minua toisella polkupyörällä. Koko aikana et puhu minulle! Onko ok?

    • päästäinen

      On ok.

    • jännitysromaanitulee

      Jatkakaa. Tämä on kiinnostavaa luettavaa.

    • info.fi

      Tuulitukka?

      • edellisetelämät

        Jo on tyyppiä nimellä lätkäisty...


    • vole

      DA!

      • Aadolph.h

        Putin?


    • mikädaa

      Putosin kärryiltä...

    • Turhaapuhetta

      No, mites tässä tarinassa kävi? :D

      • stananoutojahyypiöitä

        Sitä minäkin... 0_o


    • stananoutojahyypiöitä

      Turhaapuhetta, Aama ja Päästäinen saattaa olla sama tyyppi. Mistä sitä voi tietää? Tietyt tyypit voi sen tietää onko vai ei. Se, että sallitaan kenen hyvänsä kirjoitella julkiseen levitykseen nimettömänä, henkilöttömänä... Se suorastaan tyrkyttää vastuuttomuutta ja lupaa valehtelemiseen.
      Jos joku laittaa nimimerkikseen "katja" tai "sergei", niin mistä vakuus sukupuolesta ja kansalaisuudesta, vaikka kirjoitus olisikin täyttä suomea, tai "ulkomaalaisittain tökkivää"? Jos joku kirjottaa arabiaa tai kyrillisiä, niin mitä se todistaa mistään muusta, paitsi taidosta löytää välineet, joilla sellainen toimi on mahdollista? Isolla osalla ihmisistä taipumusta luulla paljolti juuri kirjoitetun asian olevan sitä miltä se näyttää. Puheeseen suhtaudutaan yleensä kevyemmin.
      Peräänkuuluttaa tuo myös ihmisille halusta ottaa vastuuta ja tietää (kuka siihen uskookin), että kaikki salaisuudet paljastetaan aikanaan. Minulla on ollut jo vuosia lähes mahdottomuus valehdella tai johtaa ketään harhaan tietoisesti, koska tiedän mitä siitä voi seurata, ei tässä elämässä, mutta tämän jälkeen.
      Tietyn uskonnon omaaville valehtelu asialla ei ole merkitystä. Kyllä Jumala armahtaa... En ottaisi yhtäkään sellaista uskontolaista tai tietyn luonteenpiirteen omaavaa sellaisiin hommiin, missä totuuden kuuleminen on ehdoton pointti.

    • LutherSloan

      Perustetaan nykyajan versio Section 31:stä sitten samantien. Täysin itsenäinen tiedustelupalvelu joka ei vastaa kenellekään tekemisistään, ei raportoi kenellekään mitään eikä kysele oikeutusta olemassaololleen keneltäkään.

      http://memory-alpha.wikia.com/wiki/Section_31

      Section 31 was the name of an officially-nonexistent and autonomous clandestine organization which claimed to protect the security interests of United Earth and, later, the United Federation of Planets. Loosely speaking, it was Starfleet's black-ops division, operating separately from and usually without the knowledge of Starfleet Intelligence (though it often recruited members of Starfleet Intelligence). Section 31 was also somewhat comparable to the Romulan Tal Shiar or Cardassian Obsidian Order – unlike these other organizations, however, Section 31's very existence was a deeply buried secret, known only to a handful of people beyond its own membership. (DS9: "Inquisition")

      Perhaps Section 31's darkest aspect was that, while it had existed since the beginning of Starfleet, it was practically autonomous, having operated for over two centuries with no oversight or accountability whatsoever, even free to kill those it deemed a threat to Federation interests at its own discretion.

      • mielenkiintoistamutta

        "tiedustelupalvelu joka ei vastaa kenellekään tekemisistään, ei raportoi kenellekään mitään eikä kysele oikeutusta olemassaololleen keneltäkään."

        Itselleenkö se ne tiedot kerää? Ketä varten?


    • Tik1

      Hei! Minä ainakin pidän tästä harrastuksesta ja tykkään ottaa asioista selvää. Luulen että olisin hyvä tiedustelu-upseeri tai muu. Osaan etsiä tietoja muualtakin ja seurata ketä vain. Voisin tehdä harrastuksesta vaikka ammatin itselle. Luodaan tiedustelurinki. Miten saan aloittajaan yhteyden?

      • kaiveleevähän

        Ne tais mennä jo. Tai sitten mitään ei edes tapahtunut.


      • Anonyymi
        kaiveleevähän kirjoitti:

        Ne tais mennä jo. Tai sitten mitään ei edes tapahtunut.

        Vuodet vierineet, näkymätöntä työtä teen ilman palkkaa. Turhaanko? Tietoa olen kerännyt ja paljon, vaikeinta on järkevä arkistointi, sen tiedon murusen löytäminen/muistaminen mikä on tallennettu mutta puuttuu palapelistä.
        Pikku hiljaa palapeli selkenee, alkaa hahmottua mutta vielä puuttuu paljon sopivia paloja, unohdan palapelin, alan koota uutta..ahaa..nyt löytyi palanen..palaan takaisin hylkäämääni palapelin pariin, naps, taas on yksi palanen paikoillaan, sopii täydellisesti.
        Mitä teen tiedoilla? ...ehkä joku ne löytää kun siirryn ajasta ikuisuuteen.

        T: aamassaat


    • Anonyymi

      Mutta mikä tämä kirje juttu oli, ensin luulin että se voisi sisältää shekin jossa on julmetusti nOllia, mutta sitten pelin tämä asetelma kiepautettiin 180 astetta ja lopulta koko kirje unohdettiin.

      • Anonyymi

        Luulen, että olet joltain osastolta karannut?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe