Olen kasvattanut appelsiinipuuta nyt kohta puoli vuotta. Samasta siemenestä kasvoi kaksi taimea. Olen miettinyt,onko taimia mahdollista siirtää omiin ruukkuuhin kun kasvavat alle puolen sentin päässä toisistaan. Tietääkö kukaan onko mahdollista siirtää taimien kuolematta ja jos on niin miten? Vinkkejä!
appelsiinipuun kasvatus
3
390
Vastaukset
- poltinkarva
Ensin kastele taimet kunnolla. Sitten kumoa ruukku varovasti. Kun kahden taimen juuripaakku on irti ruukusta vie paakku vaikka pöydälle kyljelleen. Irrrota paakusta toinen taimi hyvin varovasti.
- poltinkarva
Vielä, appelsiinipuiden erottaminen onnistuu paremmin, jos malttaa odottaa kevättalveen.
- Onttomukulakiurunkannus
Jakoyritys kannattaa tehdä juuristosta käsin. Rungosta ei ainakaan pitäisi ottaa kiinni, siinä vahingoittaa helposti vettä ja ravinteita kuljettavia osia, mikä johtaa siihen, että latvalla ei ole kummoisiakaan mahdollisuuksia enää pärjätä, saati kasvaa.
Itsekin olen kasvattanut useita erilaisia sitruksia, parhaimmillaan ne ovat eläneet ehkä kolme-neljä vuotta, minä aikana ne ehtivät kasvaa aika isoiksi, kun antaa kasvukaudella rutkasti ravinteita ja kastelee riittävästi sekä sijoittaa mahdollisimman aurinkoiseen paikkaan.
Sitrusten talvettaminen voi olla ongelmallista. Ne tarvitsisivat viileän ja valoisan paikan ja vain niukkaa kastelua. Olen talvettanut kyllä ihan kerrostalon asuinhuoneissakin, muutamia alimpia lehtiä menetetään. Niihin näyttää tulevan melko helposti vihannespunkkia, joten sumuttelu ja säännöllinen kirppusyyni on tarpeen.
Onnea sitrusten kasvatuksellesi! Vinkkinä mainittakoon, että myös viinirypäleiden siemenistä sekä taatelinkivistä on helppo idättää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 11510223
- 525010
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422181Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052038- 261904
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131581Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411382Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v31971Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54967Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta24953