mistä saku?

nikita-

Haluttaisiin lähitulevaisuudessa ottaa spk, mutta mahdollinen allergia mietityttää.. kellään tutullakaan ei kyseistä koiraa ole jonka avulla asiaa voisi testata.. mitä kannattaisi tehdä? Mistä koira kannattaisi ostaa? Kenneli?Ollaan päijät-hämeestä.

3

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikanaankasvattanut

Kannattaa koko perheen käydä allergiatesteissä . se on parempi. Kun että otatte koiran ja sitten joudutte siitä luopumaan. Ihmiselle se on helpompaa, mutta koiralle se on yksi kuolema, kun joutuu vaihtamaan kotia.
      Koira kannattaa aina ostaa kennelistä kasvattajalta. Tosin kannattaa miettiä ensin , miksi juuri tämän rotuisen koiran haluaa.. Se on työkoira ja vaatii toimintaa.
      Vaikka koiran ostaa kennelistä kasvattajalta,(kotikenneliä suosittelen), silti rotu on niin jalostettu ,että voi olla ongelmia luuston tai ihon kanssa. Eli silti voi tulla huono lonkkainen/selkäinen tai atooppisella iholla sakemanni.
      Meidän koiralla on pannus (silmäsairaus, kilpirauhassairaus, vino lantio, lisänikama rangassa, atooppinen iho,).
      Sitten loppupeleissä voitte itse aiheuttaa koiralle lonkkavian väärällä liikunnalla tai/ ja ruokinnalla...
      Paljon on muitakin rotuja,jotka on vähemmän jalostettuja ja terveempiä. Miettikää asiaa uudelleen.

• nikita-

kiitos asiallisesta vastauksesta. osaako muuten kukaan sanoa miten paha kyseinen rotu on allergisoimaan noin niinkun verrattuna johonkin toisiin rotuihin? entä onko eroa pitkäkarvaisella ja ''tavallisella''? ollaan nimittäin oltu jonkun verran villakoirien kanssa eikä ne ole allergisoineet ollenkaan.

• sieltä

Riippuu linjasta sekä siitä kuinka kauan on ollut edellisen koiran jälkeen kokonaan ilman koiraa. Mulla on ollut useita sakuja, toiset ovat allergisoineet enemmän toiset eivät mitenkään. Kissoille olen allerginen pahasti. Lapsena alkanut siitepölyallergia katosi sen jälkeen kun perheemme hankki lemmikkejä. Riippunee myös koiran iho-ongelmien laadusta suhteessa omistajan allergeeneihin. Tuosta olen samaa mieltä kuten moni muukin, että villakoira on vähiten allergisoiva (riippuen suvusta). Oletteko harkinneet karvatonta koiraa, noitakin löytyy aivan jalostettuina versioina eli näistä olemassa virallisesti tietoa eri rotujärjestöjen sivuistoilla, jotka löytyvät googlettamalla tai soittamalla Kennelliittoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe