Haluttaisiin lähitulevaisuudessa ottaa spk, mutta mahdollinen allergia mietityttää.. kellään tutullakaan ei kyseistä koiraa ole jonka avulla asiaa voisi testata.. mitä kannattaisi tehdä? Mistä koira kannattaisi ostaa? Kenneli?Ollaan päijät-hämeestä.
mistä saku?
3
104
Vastaukset
- Aikanaankasvattanut
Kannattaa koko perheen käydä allergiatesteissä . se on parempi. Kun että otatte koiran ja sitten joudutte siitä luopumaan. Ihmiselle se on helpompaa, mutta koiralle se on yksi kuolema, kun joutuu vaihtamaan kotia.
Koira kannattaa aina ostaa kennelistä kasvattajalta. Tosin kannattaa miettiä ensin , miksi juuri tämän rotuisen koiran haluaa.. Se on työkoira ja vaatii toimintaa.
Vaikka koiran ostaa kennelistä kasvattajalta,(kotikenneliä suosittelen), silti rotu on niin jalostettu ,että voi olla ongelmia luuston tai ihon kanssa. Eli silti voi tulla huono lonkkainen/selkäinen tai atooppisella iholla sakemanni.
Meidän koiralla on pannus (silmäsairaus, kilpirauhassairaus, vino lantio, lisänikama rangassa, atooppinen iho,).
Sitten loppupeleissä voitte itse aiheuttaa koiralle lonkkavian väärällä liikunnalla tai/ ja ruokinnalla...
Paljon on muitakin rotuja,jotka on vähemmän jalostettuja ja terveempiä. Miettikää asiaa uudelleen. - nikita-
kiitos asiallisesta vastauksesta. osaako muuten kukaan sanoa miten paha kyseinen rotu on allergisoimaan noin niinkun verrattuna johonkin toisiin rotuihin? entä onko eroa pitkäkarvaisella ja ''tavallisella''? ollaan nimittäin oltu jonkun verran villakoirien kanssa eikä ne ole allergisoineet ollenkaan.
- sieltä
Riippuu linjasta sekä siitä kuinka kauan on ollut edellisen koiran jälkeen kokonaan ilman koiraa. Mulla on ollut useita sakuja, toiset ovat allergisoineet enemmän toiset eivät mitenkään. Kissoille olen allerginen pahasti. Lapsena alkanut siitepölyallergia katosi sen jälkeen kun perheemme hankki lemmikkejä. Riippunee myös koiran iho-ongelmien laadusta suhteessa omistajan allergeeneihin. Tuosta olen samaa mieltä kuten moni muukin, että villakoira on vähiten allergisoiva (riippuen suvusta). Oletteko harkinneet karvatonta koiraa, noitakin löytyy aivan jalostettuina versioina eli näistä olemassa virallisesti tietoa eri rotujärjestöjen sivuistoilla, jotka löytyvät googlettamalla tai soittamalla Kennelliittoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167170- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1042002En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718