Minne työnnätte elektroniikka jätteenne?

konkkalonkka

Kaikenlaista konkkia ja muita rikkinäisiä pikku roinaa kertyy nurkkiin. Minne te hävitätte ne? Viettekö kierrätyskeskukseen, kaatopaikalle vai tuuppaatteko kylmsti roskiin?

7

139

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse66645568i4

      Vie Giganttiin. Siellä otetaan vastaan.

    • kaikkisinne

      Kysy myyjältä. Palvelupaikoissa mielellään opastavat. Siellä mikään kysymys ei ole liian tyhmä.

    • SERriä

      Paikkakuntasi SER keräyspisteet löydät kunnan tai jätebutiikin sivuilta.
      Itse vien kerta vuoteen kaatopaikan keräykseen vuoden aikana kertyneet roinat.

    • maalaisjärkeä

      Jäte on ollut tapana laittaa roskiin.

      • PCBtä_niskaan

        Mutta kun se monellakin paikkakunnalla poltetaan niin on kai sinusta sitten mukavaa saada ne elektroniikkajätteen palamismyrkyt sateen kera niskaan?


      • nxnxnxnxlxldll
        PCBtä_niskaan kirjoitti:

        Mutta kun se monellakin paikkakunnalla poltetaan niin on kai sinusta sitten mukavaa saada ne elektroniikkajätteen palamismyrkyt sateen kera niskaan?

        jäte kyllä käsitellään ennen polttoa. se murskataan, ajetaan magneettirummun ja moninaisten siivilöiden läpi. kyllä se lopputuote, joka sitten poltetaan, oikeasti aika hyvin on lajiintunut.

        minä olen miettinyt että näillä jätetaksoilla saavat kyllä ihan itse hoitaa sen lajittelupuolen. minä lajittelen jätteet sekajätteeseen ja vaaralliseen jätteeseen. en sen enempää. vaarallisen jätteen vien itse jäteasemalle ja sen vienti ei maksa mitään. kuten ei maksaisi ser-jätteen, metallin jne jos viitsisi lajitella.


    • k0mm3ntt1p3ntt1

      metallit metalliroskiin, piirilevypuru, juotostina, konkat, johdot ja muut komponentit ym elektroniikka SER:iin, muovit (ei PVC) polttokelpoisiin. Jotkut uudehkot (>1990) elkot ym konkat laitan suoraan metalliroskiin. Niissä on lähinnä alumiinia ja muovia tai paperia eikä ongelmajätettä. Uudet konkat vastaa koostumukseltaan aika lähelle kaljatölkkiä. Samalla kun vie romuja SER:iin, voi hakea uutta tilalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1673
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1310
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1097
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      888
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe