Aikuisiällä tradenomiksi

Rixx111

Olen hakenut minua kiinnostavan alan koulutukseen nyt neljättä vuotta. Hain oikikseen kolme kertaa ja viimeisimpänä jäin kolmen pisteen päähän. Päätin hakea ammattikorkeaan enkä luottanut siihen yhtään että pääsen sisälle edes sinnekään.. Luin kovasti ja koe oli mielestäni ihan ok, mutta haastattelusta jäi sellanen p.n maku suuhun, ajattelin että tämänkö perusteella katsotaan olevan lähes puolet koepisteistä? En mielestäni pärjännyt hyvin pääsykokeen haastettalussa, mutta nyt tänään voin sanoa että perhana sentään.. minä yritin ja todella kovin. Ja minä pääsin sisälle! En voi vieläkään uskoa tätä ja niin monta pettymystä itse kokeneena sanon niille, ketkä nyt eivät päässeet, usko itseesi. Se jos jokin vie sinut eteenpäin. Pakko on nyt vuodattaa, tämä on ollut minulle maailman toiveikkain päivä. Edessä on mahdollisuuksia, uusia haasteita ja tilaisuuksia joita en ilman tätä uskoisi saavuttavani. Tähän päätän kertomukseni ja toivon todella että ne, jotka OIKEASTI yrittävät, saavat jotain sellaista josta tuntea ylpeyttä, sitkeyttä ja rauhanomaista tunnetta siitä että hei minä osaan, minä tein sen.

2

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivotetaa

Onneksi olkoon ja menestystä opintoihin!

• sksgsdklg

Mikäli ei pääse AMK suoraan, jossain otetaan pelkkien koulupapereiden ja alan työkokemuksen perusteella monimuoto-opiskelijat, niin kannattaa mennä avoimen kautta.

Itse olen jäänyt kahtena vuotena rannalle ruikuttamaan, kun täällä ei järjestetty koskaan pääsykokeita ja olin alanvaihtaja, eli alan työkokemusta 0. Menin sitten suivaantuneena avoimen amk:n kautta ja opiskelin ekan vuoden aikana kaikki samat kurssit kuin muutkin sinä syksynä aloittaneet ja sain tutkinto-opiskelijan paikan kesän alussa.

Keskiarvo huitelee edelleen vitosen paikkeilla, että aika typerät systeemit noilla valkata opiskelijoita. Pääsykokeissa sentään mitataan vähän motivaatiota, jos on ennakkomatskuja mistä tulee sitten tehtäviä. Mun vuoden 2000 lukion paperit eivät kerro mitään tämän päivän motivaatiosta. Moni hyvä ja innostunut opiskelija jää ulkopuolelle ja sitten moni suoraan sisälle otettu on keskeyttänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      294
      4791
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3076
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      53
      2995
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1551
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1252
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1199
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      7
      1026
    8. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      1001
    9. Paskalaista valokuitulakiin

Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      989
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    Aihe