Olen hakenut minua kiinnostavan alan koulutukseen nyt neljättä vuotta. Hain oikikseen kolme kertaa ja viimeisimpänä jäin kolmen pisteen päähän. Päätin hakea ammattikorkeaan enkä luottanut siihen yhtään että pääsen sisälle edes sinnekään.. Luin kovasti ja koe oli mielestäni ihan ok, mutta haastattelusta jäi sellanen p.n maku suuhun, ajattelin että tämänkö perusteella katsotaan olevan lähes puolet koepisteistä? En mielestäni pärjännyt hyvin pääsykokeen haastettalussa, mutta nyt tänään voin sanoa että perhana sentään.. minä yritin ja todella kovin. Ja minä pääsin sisälle! En voi vieläkään uskoa tätä ja niin monta pettymystä itse kokeneena sanon niille, ketkä nyt eivät päässeet, usko itseesi. Se jos jokin vie sinut eteenpäin. Pakko on nyt vuodattaa, tämä on ollut minulle maailman toiveikkain päivä. Edessä on mahdollisuuksia, uusia haasteita ja tilaisuuksia joita en ilman tätä uskoisi saavuttavani. Tähän päätän kertomukseni ja toivon todella että ne, jotka OIKEASTI yrittävät, saavat jotain sellaista josta tuntea ylpeyttä, sitkeyttä ja rauhanomaista tunnetta siitä että hei minä osaan, minä tein sen.
Aikuisiällä tradenomiksi
2
300
Vastaukset
- toivotetaa
Onneksi olkoon ja menestystä opintoihin!
- sksgsdklg
Mikäli ei pääse AMK suoraan, jossain otetaan pelkkien koulupapereiden ja alan työkokemuksen perusteella monimuoto-opiskelijat, niin kannattaa mennä avoimen kautta.
Itse olen jäänyt kahtena vuotena rannalle ruikuttamaan, kun täällä ei järjestetty koskaan pääsykokeita ja olin alanvaihtaja, eli alan työkokemusta 0. Menin sitten suivaantuneena avoimen amk:n kautta ja opiskelin ekan vuoden aikana kaikki samat kurssit kuin muutkin sinä syksynä aloittaneet ja sain tutkinto-opiskelijan paikan kesän alussa.
Keskiarvo huitelee edelleen vitosen paikkeilla, että aika typerät systeemit noilla valkata opiskelijoita. Pääsykokeissa sentään mitataan vähän motivaatiota, jos on ennakkomatskuja mistä tulee sitten tehtäviä. Mun vuoden 2000 lukion paperit eivät kerro mitään tämän päivän motivaatiosta. Moni hyvä ja innostunut opiskelija jää ulkopuolelle ja sitten moni suoraan sisälle otettu on keskeyttänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2944791Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353076Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k532995Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281551Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271252- 471199
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.71026Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu781001Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52989Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981