Aikuisiällä tradenomiksi

Rixx111

Olen hakenut minua kiinnostavan alan koulutukseen nyt neljättä vuotta. Hain oikikseen kolme kertaa ja viimeisimpänä jäin kolmen pisteen päähän. Päätin hakea ammattikorkeaan enkä luottanut siihen yhtään että pääsen sisälle edes sinnekään.. Luin kovasti ja koe oli mielestäni ihan ok, mutta haastattelusta jäi sellanen p.n maku suuhun, ajattelin että tämänkö perusteella katsotaan olevan lähes puolet koepisteistä? En mielestäni pärjännyt hyvin pääsykokeen haastettalussa, mutta nyt tänään voin sanoa että perhana sentään.. minä yritin ja todella kovin. Ja minä pääsin sisälle! En voi vieläkään uskoa tätä ja niin monta pettymystä itse kokeneena sanon niille, ketkä nyt eivät päässeet, usko itseesi. Se jos jokin vie sinut eteenpäin. Pakko on nyt vuodattaa, tämä on ollut minulle maailman toiveikkain päivä. Edessä on mahdollisuuksia, uusia haasteita ja tilaisuuksia joita en ilman tätä uskoisi saavuttavani. Tähän päätän kertomukseni ja toivon todella että ne, jotka OIKEASTI yrittävät, saavat jotain sellaista josta tuntea ylpeyttä, sitkeyttä ja rauhanomaista tunnetta siitä että hei minä osaan, minä tein sen.

2

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivotetaa

Onneksi olkoon ja menestystä opintoihin!

• sksgsdklg

Mikäli ei pääse AMK suoraan, jossain otetaan pelkkien koulupapereiden ja alan työkokemuksen perusteella monimuoto-opiskelijat, niin kannattaa mennä avoimen kautta.

Itse olen jäänyt kahtena vuotena rannalle ruikuttamaan, kun täällä ei järjestetty koskaan pääsykokeita ja olin alanvaihtaja, eli alan työkokemusta 0. Menin sitten suivaantuneena avoimen amk:n kautta ja opiskelin ekan vuoden aikana kaikki samat kurssit kuin muutkin sinä syksynä aloittaneet ja sain tutkinto-opiskelijan paikan kesän alussa.

Keskiarvo huitelee edelleen vitosen paikkeilla, että aika typerät systeemit noilla valkata opiskelijoita. Pääsykokeissa sentään mitataan vähän motivaatiota, jos on ennakkomatskuja mistä tulee sitten tehtäviä. Mun vuoden 2000 lukion paperit eivät kerro mitään tämän päivän motivaatiosta. Moni hyvä ja innostunut opiskelija jää ulkopuolelle ja sitten moni suoraan sisälle otettu on keskeyttänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2636
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2272
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2150
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1752
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      289
      1447
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe