Mihin ovat kadonneet Saunalahdelta ja muiltakin operaattoreilta 1-2 Mbps mokkulaliittymät? Ei kaikki tarvitse mitään 50 megan liittymiä ja 21 megaa myöskin mummolle liikaa. Mistä liittymä? Täytyykö hommata kännykkä ja jakaa hotspotilla, kun puheliittymissä on vielä 2 Mbps liittymiä tarjolla.
Hinnaston 0.256 Mbps on aivan liian hidas jopa lasku maksuun.
Täällä olen niin syrjässä että 3G ei toimi edes kovin jouhevasti, joten Maksan turhasta 15 euroa, kun pärjäisin 10 euron liittymällä. Saunalahti kieltäytyy antamasta 1 mbps liittymää vedoten siihen ettei niitä ole enää myynnissä laajakaistapuolella.
Mihin ovat kadonneet 1 Mbps mokkulaliittymät?
13
505
Vastaukset
- xcdfvcff
Mulla on tuo 0.256Megaa, 2,9€/kk saunis, hyvin toimii mökillä, yhtä hyvin kun 10 megan yheys. Eli toisin sanoen yhtä huonosti toimii. Testasin myös 50 megan 4G yhteyden, sama juttu.
- Micce52_
Käyttötarkoituksesta tosiaan ihan kiinni. Itselläni on 0,256 megan yhteys puhelimessa kun olen reissussa. Videoita ei katsella ja "nykyaikaisten" nettisivujen lataaminen on tuskaa. Syrjäkylillä ja saaristossa on paikasta riippuen yhteyden saaminen ihan tuskaa. Ulkosaarilla ollaan usein 2G varassa, jos oikein suojaisen luonnonsataman löytää niin puhelin pitää nostaa veneen mastoon ;) Mistään 4G nopeuksista ei kannata maksaa ekstraa, jos käyttöpaikat eivät ole ihan tukiasemien lähellä.
- Micce52__
Selvittelin hiljattain itselleni vaihtoehtoja. Tässä kaksi mielestäni parasta:
Saunalahden latausliittymässä on nettiyhteyden nopeus 1 M, ja hinta alle euron per käyttöpäivä, mutta max kymppi veloitus kalenterikuukauden aikana.
Soneran verkkoon taas Globetel liittyymä ja 4M netti yhteensä myös noin kymppi kuussa. Hinta kuten Saunalahdella (Elisan verkko), mutta nopeus suurempi.
Jos asut ihan syrjäkylissä, niin todennäköisesti Soneran verkko kuuluu paremmin. Itse laittaisin Globetel liittymän johonkin vanhaan kännykkään, hotspot tai WiFi tethering miksi sitten kutsutaankin päälle, puhelin laturiin kiinni , mahdollisesti talon yläkertaan jotta kenttä parempi. Siitä saat wifi:n kautta nettiyhteyden talossa ja varmaan pihallakin. - etsilleijooheiddd
Mulla on DNA 0,256 megan 4G puhelimessa, ja kumma juttu, voi katsoa videota Areenasta ja YouTuubista. Auttaako se kun on 4G ?
- kannustaja-
mittaappa varsin mikä on todellinen nopeus
- 1Meurooppa
Saunalahti toi valikoimiin (Elisa kauppa) 1 Mbps rajattoman puheliittymän 9.90 € kk mainosten kera. Rajaton. Voi käyttää niin puhelimesa kuin Mokkulassa.
Latausliittymissä 9.98 € hintaan Elisalla on 2 Mbps -netti joka on kaksi kertaa nopeampi lähes samaan hintaan, eikä mainoksia, jos valitsee Norppa-liittymän netillä.
Jos maksat vain laskut, niin latausliittymän 0.5M-liittymä maksaa enää 4.94 €.Pienen käyttöön kannattaa hankkia Telian prepaid. Hinta on sentin megatavulta, enintään euron päivässä.
- SaunisLaskut
Saunalahdella ovat laskeneet tuota hintaa eurosta. EI tarvii euroa enää maksaa päivässä.
- 1MdNA
DNA:n puheliittymissä 13,90 euroa maksava 3G 1M/1M rajaton, 100 min ja 100 sms.
Halpa ja toimii. Musiikki toistuu verkosta, YouTube toimii ongelmissa 360-480P-laadulla.
Hieman hidas isoihin tiedostoihin. - sdgsdgsd
Suhteessahan nämä hitaammat yhteydet on aina huomattavasti kalliimpia kuin nopeammat. Miksi ottaa hitaampi kun muutamalla eurolla lisää saa monikymmenkertaisesti nopeampaa jne.
- toteaja-
jos ei tosiaan tarvi nopeampaa, niin miksi maksaa yhtään turhaan.
- 1MeganIhme
Minulla on 9,90 euroa maksava DNA Jämpti 1M/1M vuodeksi, normaalisti 12,90 euroa ja sisältää myös 4 Gt EU-dataa. Loistava!!! Jaan koneelle myös, dataa 100 Gt kk.
Toimii YouTube 480P helposti, 320K MP3 suoratoisto onnistunutta myös, kaikki toimii. Laskuja maksan ja luen blogeja myös, en tiedä mihin tarvitsen nopeampaa?
On totta, että nopeampi netti suhteessa halvempi, mutta siinä saa maksaa nopeudesta jota ei tarvitse.
Minulla on vieläpä Chrome OS, joten ei tule paljoa päivityksiä. Puhelimesta jaan ja siinäkin harvoin tulee mitään päivitettävää, jos tulee - pistän yöksi päivittymään. - puheSIM-modeemiin
Pistin puheliittymän SIM-kortin vanhaan E230-modeemiin ja eräin virittelyin toimii
(Operaattorilta piti pyytää poistamaan ikivanha nettikäytön esto)
IS-uutissivujen käyttö ja kommentointi sujuu hyvin 0,25 Mbit/s pakkonetillä hyvin
Uusimman hinnankorotuksen jälkeen 4,90e/kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2372228Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101818Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse651511Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801235- 611095
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171088TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42844- 70842