Monessa paikassa puhelinpalvelu nauhoitetaan sekä asiakkaan että puhelinasiakaspalvelijan turvaksi ja asiaan palaamisen helpottamiseksi.
Näin ei ilmeisesti ole laita Helsingin kaupungin puhelinasioinnissa? Sitä tarvittaisiin.
On jo sinänsä kynnys joissakin asioissa soittaa vaikkapa terveysalan palveluihin, ajanvaraamiseen ja terveysneuvontaan.
Palvelussa voi hyvässä tapauksessa olla vastaamassa nuori ystävällinen neuvova henkilö, mutta sattuu aika usein, että puhelimeen vastaa äreä ja ynseä henkilö puhelintyössä kaupungin palveluissa.
Koska kontrollia palvelun laadusta ei ole, mitä väliä, saattaa joku työntekijä ajatella.
Asiallisuus ei edellytä pahantuulista ayskimistä, mutta tällaisiakin henkilöitä on palkattu asiakaspalvelutyöhön.
Monesti avun tarvitsijalta menee "jauhot suuhun", kun vastataan ynseästi ja ohjaamatta kysyjää ilmaisemaan asiaansa ystävällisin sanoin.
Vai onko henkilöstöä opastettu nujertamaan varsinkin iäkkäämpi väestö pysymään poissa palvelujen piiristä tälläkin luotaan työntävällä tavalla?
Sattuu Jopa, että ihan väärä tieto kirjautuu esim. lääkärin tai hammaslääkärin ajan varaustietoihin, kun puhelinpalvelija vänkää oman arvionsa asiassa ja tämä tieto kulkee potilastietoihin ja hoitoon mennessään (jos ajan sattuu saamaan) saa kuulla, että näinhän täällä tiedoissa lukee eikä niinkuin te nyt sanotte.
Haluan antaa kiitokset kaikille ystävällisille puhelintyöntekijöille kaikilla sektoreilla!
Helsingin töykeä puhelinasiakaspalvelu
1
818
Vastaukset
- puhelinasiakaspalvelija
Olen töissä Helsingin seudulla puhelinasiakaspalvelussa, en kylläkään kaupungin tarjoamassa palvelussa, mutta voisi sanoa että siihen rinnastettavassa. Meillä nauhoitetaan kyllä puhelut, mutta lähinnä sen vuoksi että mahdolliset virheet voidaan jälkikäteen selvittää.
Kriteerinä työn suoriutumisessa meillä on puhelun pituus, mitä lyhyempi sen parempi. Asiakaspalvelun laadulla ei todellakaan ole mitään painoarvoa, puhelun pituus ratkaisee. Tällöin ei siis todellakaan jää aikaa kuunnella mitään ylimääräistä ja asiaan kuulumatonta, sillä se huonontaa automaattisesti henkilökohtaisia suoriutumistilastojasi. Valitettavasti tämä näkyy/kuuluu asiakaspalvelun laadussa asiakkaan kannalta useimmiten jonkin sortin äyskimisenä asiakaspalvelijan taholta jolloin sympatiasta ei ole tietoakaan.
Omat puheluni ovat hieman pidempiä, sillä haluan panostaa asiakaspalvelun laatuun. Haluan että puhelun jälkeen sekä itselläni että asiakkaalla on hyvä mieli. Tämä auttaa myös minua jaksamaan työssäni. Jos esimieheni haluaa minun suorittavan työni konemaisesti, niin hankkikoon sitten koneen hoitamaan työni! Olen täysin ristiriitatilanteessa ja joudunkin luultavasti lähiaikoina irtisanomaan itseni kunhan löydän uuden työn joka kohtaa arvomaailmani, jossa asiakaspalvelun laatu ja asiakaskohtaaminen olisivat ensiarvoisen tärkeitä ja tilastot tulisivat vasta jälkijunassa. Toki alanvaihtokin käynyt mielessä.
Valitettavan usein vastaan tulee myös asiakkaita, jotka ovat saaneet huonoa palvelua esim jostain muusta asiakaspalvelusta tai sitten vaikka omalta kolleegaltani. Pyrin kuitenkin pitämään oman asiakaspalvelulaatuni korkealla ja silloin tällöin nämä aluksi ynseältä kuulostavat asiakkaat kiittävät minua puhelun lopuksi:) Eli muistakaa antaa myös hyvää palautetta kun saatte hyvää asiakaspalvelua -ja jos mitenkään mahdollista niin vielä virallisen palautejärjestelmän kautta, niin ehkä johtoporraskin joskus ymmärtäisi että laadullakin on väliä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta781815Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181699- 161514
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin191203En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121194Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61182hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121146Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291131Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää61119Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot71114