Helsingin töykeä puhelinasiakaspalvelu

Palvelupanos

Monessa paikassa puhelinpalvelu nauhoitetaan sekä asiakkaan että puhelinasiakaspalvelijan turvaksi ja asiaan palaamisen helpottamiseksi.

Näin ei ilmeisesti ole laita Helsingin kaupungin puhelinasioinnissa? Sitä tarvittaisiin.

On jo sinänsä kynnys joissakin asioissa soittaa vaikkapa terveysalan palveluihin, ajanvaraamiseen ja terveysneuvontaan.
Palvelussa voi hyvässä tapauksessa olla vastaamassa nuori ystävällinen neuvova henkilö, mutta sattuu aika usein, että puhelimeen vastaa äreä ja ynseä henkilö puhelintyössä kaupungin palveluissa.

Koska kontrollia palvelun laadusta ei ole, mitä väliä, saattaa joku työntekijä ajatella.

Asiallisuus ei edellytä pahantuulista ayskimistä, mutta tällaisiakin henkilöitä on palkattu asiakaspalvelutyöhön.
Monesti avun tarvitsijalta menee "jauhot suuhun", kun vastataan ynseästi ja ohjaamatta kysyjää ilmaisemaan asiaansa ystävällisin sanoin.
Vai onko henkilöstöä opastettu nujertamaan varsinkin iäkkäämpi väestö pysymään poissa palvelujen piiristä tälläkin luotaan työntävällä tavalla?

Sattuu Jopa, että ihan väärä tieto kirjautuu esim. lääkärin tai hammaslääkärin ajan varaustietoihin, kun puhelinpalvelija vänkää oman arvionsa asiassa ja tämä tieto kulkee potilastietoihin ja hoitoon mennessään (jos ajan sattuu saamaan) saa kuulla, että näinhän täällä tiedoissa lukee eikä niinkuin te nyt sanotte.

Haluan antaa kiitokset kaikille ystävällisille puhelintyöntekijöille kaikilla sektoreilla!

1

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhelinasiakaspalvelija

      Olen töissä Helsingin seudulla puhelinasiakaspalvelussa, en kylläkään kaupungin tarjoamassa palvelussa, mutta voisi sanoa että siihen rinnastettavassa. Meillä nauhoitetaan kyllä puhelut, mutta lähinnä sen vuoksi että mahdolliset virheet voidaan jälkikäteen selvittää.

      Kriteerinä työn suoriutumisessa meillä on puhelun pituus, mitä lyhyempi sen parempi. Asiakaspalvelun laadulla ei todellakaan ole mitään painoarvoa, puhelun pituus ratkaisee. Tällöin ei siis todellakaan jää aikaa kuunnella mitään ylimääräistä ja asiaan kuulumatonta, sillä se huonontaa automaattisesti henkilökohtaisia suoriutumistilastojasi. Valitettavasti tämä näkyy/kuuluu asiakaspalvelun laadussa asiakkaan kannalta useimmiten jonkin sortin äyskimisenä asiakaspalvelijan taholta jolloin sympatiasta ei ole tietoakaan.

      Omat puheluni ovat hieman pidempiä, sillä haluan panostaa asiakaspalvelun laatuun. Haluan että puhelun jälkeen sekä itselläni että asiakkaalla on hyvä mieli. Tämä auttaa myös minua jaksamaan työssäni. Jos esimieheni haluaa minun suorittavan työni konemaisesti, niin hankkikoon sitten koneen hoitamaan työni! Olen täysin ristiriitatilanteessa ja joudunkin luultavasti lähiaikoina irtisanomaan itseni kunhan löydän uuden työn joka kohtaa arvomaailmani, jossa asiakaspalvelun laatu ja asiakaskohtaaminen olisivat ensiarvoisen tärkeitä ja tilastot tulisivat vasta jälkijunassa. Toki alanvaihtokin käynyt mielessä.

      Valitettavan usein vastaan tulee myös asiakkaita, jotka ovat saaneet huonoa palvelua esim jostain muusta asiakaspalvelusta tai sitten vaikka omalta kolleegaltani. Pyrin kuitenkin pitämään oman asiakaspalvelulaatuni korkealla ja silloin tällöin nämä aluksi ynseältä kuulostavat asiakkaat kiittävät minua puhelun lopuksi:) Eli muistakaa antaa myös hyvää palautetta kun saatte hyvää asiakaspalvelua -ja jos mitenkään mahdollista niin vielä virallisen palautejärjestelmän kautta, niin ehkä johtoporraskin joskus ymmärtäisi että laadullakin on väliä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      141
      2827
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

      Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      275
      2505
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      30
      1483
    4. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      35
      1462
    5. Voi mies olit taas niin komea

      Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      121
      1202
    6. Kadutko koskaan

      Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1153
    7. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

      Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1043
    8. Ryöstö Punkaharjulla

      Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      1042
    9. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

      Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      59
      906
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      312
      904
    Aihe