Helsingin töykeä puhelinasiakaspalvelu

Palvelupanos

Monessa paikassa puhelinpalvelu nauhoitetaan sekä asiakkaan että puhelinasiakaspalvelijan turvaksi ja asiaan palaamisen helpottamiseksi.

Näin ei ilmeisesti ole laita Helsingin kaupungin puhelinasioinnissa? Sitä tarvittaisiin.

On jo sinänsä kynnys joissakin asioissa soittaa vaikkapa terveysalan palveluihin, ajanvaraamiseen ja terveysneuvontaan.
Palvelussa voi hyvässä tapauksessa olla vastaamassa nuori ystävällinen neuvova henkilö, mutta sattuu aika usein, että puhelimeen vastaa äreä ja ynseä henkilö puhelintyössä kaupungin palveluissa.

Koska kontrollia palvelun laadusta ei ole, mitä väliä, saattaa joku työntekijä ajatella.

Asiallisuus ei edellytä pahantuulista ayskimistä, mutta tällaisiakin henkilöitä on palkattu asiakaspalvelutyöhön.
Monesti avun tarvitsijalta menee "jauhot suuhun", kun vastataan ynseästi ja ohjaamatta kysyjää ilmaisemaan asiaansa ystävällisin sanoin.
Vai onko henkilöstöä opastettu nujertamaan varsinkin iäkkäämpi väestö pysymään poissa palvelujen piiristä tälläkin luotaan työntävällä tavalla?

Sattuu Jopa, että ihan väärä tieto kirjautuu esim. lääkärin tai hammaslääkärin ajan varaustietoihin, kun puhelinpalvelija vänkää oman arvionsa asiassa ja tämä tieto kulkee potilastietoihin ja hoitoon mennessään (jos ajan sattuu saamaan) saa kuulla, että näinhän täällä tiedoissa lukee eikä niinkuin te nyt sanotte.

Haluan antaa kiitokset kaikille ystävällisille puhelintyöntekijöille kaikilla sektoreilla!

1

946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhelinasiakaspalvelija

Olen töissä Helsingin seudulla puhelinasiakaspalvelussa, en kylläkään kaupungin tarjoamassa palvelussa, mutta voisi sanoa että siihen rinnastettavassa. Meillä nauhoitetaan kyllä puhelut, mutta lähinnä sen vuoksi että mahdolliset virheet voidaan jälkikäteen selvittää.

Kriteerinä työn suoriutumisessa meillä on puhelun pituus, mitä lyhyempi sen parempi. Asiakaspalvelun laadulla ei todellakaan ole mitään painoarvoa, puhelun pituus ratkaisee. Tällöin ei siis todellakaan jää aikaa kuunnella mitään ylimääräistä ja asiaan kuulumatonta, sillä se huonontaa automaattisesti henkilökohtaisia suoriutumistilastojasi. Valitettavasti tämä näkyy/kuuluu asiakaspalvelun laadussa asiakkaan kannalta useimmiten jonkin sortin äyskimisenä asiakaspalvelijan taholta jolloin sympatiasta ei ole tietoakaan.

Omat puheluni ovat hieman pidempiä, sillä haluan panostaa asiakaspalvelun laatuun. Haluan että puhelun jälkeen sekä itselläni että asiakkaalla on hyvä mieli. Tämä auttaa myös minua jaksamaan työssäni. Jos esimieheni haluaa minun suorittavan työni konemaisesti, niin hankkikoon sitten koneen hoitamaan työni! Olen täysin ristiriitatilanteessa ja joudunkin luultavasti lähiaikoina irtisanomaan itseni kunhan löydän uuden työn joka kohtaa arvomaailmani, jossa asiakaspalvelun laatu ja asiakaskohtaaminen olisivat ensiarvoisen tärkeitä ja tilastot tulisivat vasta jälkijunassa. Toki alanvaihtokin käynyt mielessä.

Valitettavan usein vastaan tulee myös asiakkaita, jotka ovat saaneet huonoa palvelua esim jostain muusta asiakaspalvelusta tai sitten vaikka omalta kolleegaltani. Pyrin kuitenkin pitämään oman asiakaspalvelulaatuni korkealla ja silloin tällöin nämä aluksi ynseältä kuulostavat asiakkaat kiittävät minua puhelun lopuksi:) Eli muistakaa antaa myös hyvää palautetta kun saatte hyvää asiakaspalvelua -ja jos mitenkään mahdollista niin vielä virallisen palautejärjestelmän kautta, niin ehkä johtoporraskin joskus ymmärtäisi että laadullakin on väliä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe