n pataan uuniin laittoa? Pitääkö ne sen 15 min. pannulla paistamisen takia ruskistaa vai vain pehmentää, mikä syy sille vaiheelle on? Miksei suoraan pataan ja uuniin?
Ruskistaa vai vain käännellä pannulla?
Miksi keräkaalinsiivut pitää pannulla paistaa enne
16
482
Vastaukset
- kokkikolmetuhatta
Pannulla pehmenee paremmin kuin uunissa. Mieluummin kääntele pannulla miedossa rasvassa. Aika 15 min on viitteellinen eli näet kun keräkaalit alkavat antautua jos ne ruskistuvat niin hyvä mut ei se mitn ellei ruskistu riippuu rasvan määrästä ja laadusta.
Jos laitat ne suoraan uuniin ilman em. toimenpidettä niin lopputuloksen koet maistaessasi eli tuntuu ehkä kovalta/näkkileipämäiseltä.
Muista toki käännellä ettei tosiaan pala pannuun.- tainakeittäjä
Kiitos paljon!
Kaaltahan on paljon, olisiko hyvä laittaa ne isohkoon teräskattilaan ja siellä niitä voin kanssa sekoitella? Tuleeko niin hyvä?
- ö-Öö
Typerä trollaus.
Miksihän makaroonilodjua ei tehdä siten, että kaadetaan pussi makorooneja vuokaan ja munamaito päälle?
Mutta sinällään aloitus ihan ok, meitsi pitää kaaliruuista ja paistettu kaali on erittäin maukasta sellaisenaan, vain pikkasen suolaa, oikein hyvää. Ja erittäin terveellistäkin ja olemattoman hintaista. Noissa paistamisjutuissa, käytännössä kaikessa paistamisessa pitää käyttää voita tai läskiä, kevytrasvat onpi perseestä.
=DW=- Keijukeijukeiju
Ei nyt sentään! Sitä tuskin käyttäisit paistamiseen. Ö-öö-ÖÖ
- KaalinYstävä
Lopputuloksessa huomaa eron sekä koostumuksessa että maussa.
- ent.siivoojaparka
Niin mistä ruuasta nyt on kysymys?
- tainakeittäjä
Kaalivuoka.
- henrjii
kaalessa on rikkiä se voi jysähtää suljetussa tilassa, jos ei rikin määrää ei vähennetä paistamalla
- Opettele.kirjottaan
Missä helv.. kaalessa?
- kulinaristi
Mielestäni toi isohko kattila on tosi hyvä vaihtoehto, itse käytän 20 l vanhanajan rautaista kattilaa. Keräkaalit sinne ja tilkka vettä pohjalle sekä oliiviöljyä sekaan, nappulat ekaks kaakkoon ja kun alkaa kattila porista niin sit vasta sekoitteleen muista laskea hieman hellan lämpöä, tulee hyvää tavallaan kahta kautta kun ajatellaan kaalista vapautuvaa nestettä ja toisaalta sitä paistamista niin kuumuus on jännästi erilaista ja keräkaalit saa kyytiä suolaa en käytä vaan teelusikallisen soijamaustetta nestemäisenä antaa hienon lisämaun.
Kokeile.- ent.siivoojaparka
No nyt kuulostaa tutunomaiselta.
Olin jo tässä ällikällä lyötynä, kun kuvittelin tuntevani kaikki kaaliruuat. Meillä kotona kun äiti teki kaalista kaiken maailman variaatit. Sitä kaalia kun meillä oli kellari puolillaan.
En koskaan nähnyt hänen pannulla tuhrailevan sitä ennen uuniin laittoa.
- rajanreunalta
Sitä minäkin ihmettelin, että mitä halvattua ne paistaa kaalinlehtiä, kun laittaa vähäksi aikaan kattilaan kiehahtamaan, niin avot ! Taitavat olla länsirannikon porukoita nämä paistajat.
- ö-Öö
Rakenne, rapeus, makeus.
Noin niinkuin tiivistetysti kaalen paistamisen syyt. Mä siis diggaan kaaliruokia, en sitä kiellä mitenkään. Kaalisalaattiakin teen erittäin usein. Vaan kun uudet kaalit tulee kauppoihin, meitsi heti vääntämässä kaalilaatikkoa. Ja paistan kaalin. Tosta kommentin "otsikosta" unohtui tuo liian nesteen haihduttaminen.
Mutta paistettu kaali on todella hyvä, kokeile joskus.
Kyllä mun mielestä kaalipiirakat, keitot, ruukut jne on hyviä. Mutta kaalilaatikossa pitää mun mielestä olla enenpi se kaalin maku esillä jne.
Ja hapankaali on asia erikseen. Hyvä hapankaali on todella hyvää. Sitähän siis ei paisteta, mutta sitä voi käyttää ruuanlaitossakin, ei pelkästään lautasen reunuksella. Jos sattuu olemaan hapankaalia himassa, laitan sitä laatikkoonkin. Vastapainoksi paistetulle kaalille, hapokkuuta jne.
Tsekkaa netistä Marskin Padan resepti, siinä on kaali jalossa muodossa. Ei saa unohtaa prinssinakkeja.
=DW= - ent.siivoojaparka
ö-Öö kirjoitti:
Rakenne, rapeus, makeus.
Noin niinkuin tiivistetysti kaalen paistamisen syyt. Mä siis diggaan kaaliruokia, en sitä kiellä mitenkään. Kaalisalaattiakin teen erittäin usein. Vaan kun uudet kaalit tulee kauppoihin, meitsi heti vääntämässä kaalilaatikkoa. Ja paistan kaalin. Tosta kommentin "otsikosta" unohtui tuo liian nesteen haihduttaminen.
Mutta paistettu kaali on todella hyvä, kokeile joskus.
Kyllä mun mielestä kaalipiirakat, keitot, ruukut jne on hyviä. Mutta kaalilaatikossa pitää mun mielestä olla enenpi se kaalin maku esillä jne.
Ja hapankaali on asia erikseen. Hyvä hapankaali on todella hyvää. Sitähän siis ei paisteta, mutta sitä voi käyttää ruuanlaitossakin, ei pelkästään lautasen reunuksella. Jos sattuu olemaan hapankaalia himassa, laitan sitä laatikkoonkin. Vastapainoksi paistetulle kaalille, hapokkuuta jne.
Tsekkaa netistä Marskin Padan resepti, siinä on kaali jalossa muodossa. Ei saa unohtaa prinssinakkeja.
=DW=Kaaliruskiste nyt on ihan erikseen. Mutta pannulla sitäkään? Rautapata se olla pitää.
Kaalilaatikossa se kaali makeutuu uunissa kun paistaa hitaasti vaikka sen laittaa keitetystä kaalista. Mitä sitä rasvan kanssa käristämään ennen uuniin laittoa.
Muuten, taidat olla sinä, joka teillä tekee kaikki huushollihommat, siltä se on kuulostanut läpi asti vaikka olet joskus kertonut sinulla vaimonkin olevan?
Kohta kai kysyt taas miten se liittyy aloitukseen ja sen aiheeseen (niinkuin tavallista). No ei oikeastaan liitykään. Alkoi vain suomalainen uteliaisuus vaivaamaan, että jos teitä nyt on kaksi, niin miten sinulla rankkaa työtä raatavalla (loispummihan et ole?) teetetään kaikki huushollihommat ja ostoksillakäynnit vielä lisäksi.
- kuppilanjyrki
Tää on huikee trollaus. Kiitos jo etukäteen. Minkähänlaisen kaalivuoan saan valmistettua ennenkuin vieraat tulevat Sunnuntai päivälliselle, olen seurannut alusta asti tätä topickia mut ollaanko viälä alussa ton vuoan valmistuksen suhteen ? Mitä sit .... minkälaiset lämpötilat paistamisessa ja uunissa lisä mausteen jne.
- ilmavaara
Kahva koilliseen uunissa ja loraus siirappia sekaan. Ja naattimaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862