Ihmiset. Teidän jokaisen kouussa on varmasti se iloisin tyttö. Se on hyvä koulussa, auttaa muita, on yksinäisten kanssa ja hymyilee, nauraa ja yrittää olla positiivinen. Menkää sen luo ja auttakaa sitä. Juuri sellaiset tytöt on usein masentuneita, yksinäisiä, jopa itsetuhoisia. Mistä voitte tietää, ootteko nähny sitä yksin omassa huoneessaan, ootteko katsoneet onko sen hihan alla arpia? Niin mutta sehän on kiltti tyttö, ei kilteille tytöille tapahdu sellaista. Se nukkuu yönsä rauhallisesti, se ei itke itseään uneen. Se on iloinen, eloisa ja onnellinen. Se ei pidätä kyyneleitään koulussa, sille on ihan ok olla yksin. Ei se tarvitse muita, se on reipas ja vahva tyttö.
Ei.
Oikeasti teidän jokaisen koulussa on varmasti tollanen tyttö MENKÄÄ SEN LUO JA AUTTAKAA SITÄ niin ei sen tarttis enää kärsiä yksin. Jos se sanoo, et sillä on kaikki hyvin, niin älkää heti uskoko. Masennukseen kuuluu yrittää vähätellä itseään ja omia ongelmiaan. Masentunut saattaa jopa oikeasti viillellä ja samalla ajatella että mullahan on kaikki hyvin. Ja jos se vaikuttaa surulliselta, hiljaiselta, onnettomalta jopa, ja se sanoo olevansa väsynyt, se todennäköisesti pidättelee kyyneleitä. Menkää sen lähelle vaikkei se siitä pitäisikään, se vaan ei haluu kenenkään huomaavan miten paha sen oikeesti on olla. Menkää sen lähelle, kysykää mitä sille oikeasti kuuluu, katsokaa silmiin ja näyttäkää että ootte oikeesti siinä sitä varten. Ei se itse pysty hakemaan apua. Mä pyydän, tehkää näin. Ettei kenenkään tarttis tuntee niinkuin mä nyt tässä tunnen.
Lyön vaikka vetoa, että 95% tämän lukijoista alkaa trollata, tai ei muuten vaan kiinnostu koko jutusta, ei pakosta edes usko. 1% on ehkä mun kaltaisia tyttöjä, teille voin ainoastaan toivottaa onnea ja paljon voimia!♥ mutta ne 4% jotka ottavat tämän vakavasti, ne supesankarit jotka uskaltautuvat auttamaan tälläisiä ihmisiä... teillä on hyvä sydän ♡♥♡
kiitos
Se iloisin tyttö
42
151
Vastaukset
Miksi juuri tyttö?
Ja ei, meillä ei ole tuollaista.- lululiiniliinih
Niin, eihän se aina ole tyttö, voi se olla poikakin. Jos sellaisia ei ole teidän koulussa, sä oot vaan sokee
Toki meillä päin masentuneita on, mutta "Se on hyvä koulussa, auttaa muita, on yksinäisten kanssa ja hymyilee, nauraa ja yrittää olla positiivinen." ei täsmää täällä keneenkään edes melkein.
eivät nuokaan voi AINA masentumeita olla...- lululiiniliinih
Ok, miksi HITOSSA sulla on profiilissas sua kuvaavas osios "suvaitsevainen"? :'D
Lopeta se viisastelu! Tietenkään se ei sovi kaikkiin "täydellisesti" ja tietenkään kaikki sellaset ei oo masentuneita. Mut yllättyisit jos tietäisit moniko on! YLLÄTTYISIT!
Tajuutko, että jos sun koulus on vaik 100 oppilasta, niin niistä jopa 8 saattaa tarttua veitseen :| - Väsyttää
lululiiniliinih kirjoitti:
Ok, miksi HITOSSA sulla on profiilissas sua kuvaavas osios "suvaitsevainen"? :'D
Lopeta se viisastelu! Tietenkään se ei sovi kaikkiin "täydellisesti" ja tietenkään kaikki sellaset ei oo masentuneita. Mut yllättyisit jos tietäisit moniko on! YLLÄTTYISIT!
Tajuutko, että jos sun koulus on vaik 100 oppilasta, niin niistä jopa 8 saattaa tarttua veitseen :|Eihä jokutyyppi sanonu et siel ei olis masentuneita... Sä taas yleistät et kaikki iloiset vaan esittää olevansa iloisia. Joo mä ymmärrän et toi alotus pätee suhun, mut älä yritä sovittaa sitä jokaseen ihmiseen joka hymyilee.
Ja miten toi suvaitsevaisuus tähän liittyy? lululiiniliinih kirjoitti:
Tajuutko, että jos sun koulus on vaik 100 oppilasta, niin niistä jopa 8 saattaa tarttua veitseen :|Voihan täällä moni veitseen tarttua, mutta ei yksikään "muita auttava, yksinäisten kanssa oleva jne." Ja kyllä minä toki uskon, että moni juuri tuollainen on masentunut. Yritin vain sanoa, että eipä voi olla täällä, kun täällä ei tuollaisia ole.
- Elles
Entä sä? Tarviitko sä juttukaveria, koska mul ois aikaa?
- Khssuonbgswukv
"Minä olen reipas tyttö", sanoi Anna ja potkaisi tuolin pois
- jujujujuju
No ei se nyt ihan noinkaan mee :|
- susutiainen
Olen ehdottomasti samaa mieltä aloittajan kanssa! :( ja haluaisin vielä lisätä, että miksi te luulette jonkun vastaavan "kaikki hyvin" kun kysytään "kuinka voit"? No se joku yrittää vältellä teitä, yrittää olla näyttämättä miten kaikki ei tosiaankaan ole hyvin! Ja miksi se "välttelisi" ellei sillä olisi jotain piiloteltavaa? Ja mitä enemmän se pelkää, että sen itsetuhoisuus ja masennus tulee julki, sitä enemmän se välttelee. Sitä enemmän teidän pitäis olla huolissaan siitä! :(
- Väsyttää
Mä haluisin sanoo et kaikki on paskasti mut toi saatanan "hyvin" tulee vaan refleksinä ko joku kysyy miten menee... Ja se menee muuten kaikille läpi näytin mä miltä tahansa, vaikka mä piättelisin itkua ja ääni värisis -.-
Mut ei tää tietenkään koske kaikkia, jollakihan saattaa oikeesti mennä hyvin..? Mitä siihen sit pitäis vastata jos menee hyvin, vetää joku hirveen pitkä stoori vai? - juustopopkornipiirakka
Niin no, sehän siinä onkin vaikeeta. Masentuneelta kysytään miten menee ja se vastaa automaattisesti "hyvin" ja kysyjä hymähtää ja lähtee paikalta eikä tajua miten paha toisen on olla :( kai joskus pitäs vaan pystyy pysähtymään ja ottaa ihan tosissaan selvää et onks kaikki ny varmasti hyvin
- ööpömööpö
Olen samaan aikaan iloinen ja surullinen. Iloinen, koska tiedän etten ole yksin tämän tunteen kanssa. Kuka tietää, vaikka joku koulussani lukisi tämän ja sanoisi minulle huomenna hyvät huomenet. Olen myös surullinen, koska joku muukin on joutunut tähän helvettiin :( voimia sinullekin♥
- Read_between_the_lines
I'm fine
#I'm not fine. Please help me#
I'm just tired
#I can't take this anymore#
I'm just cold
#I don't want you to see my scars#
I'm better, I promise
#i've never been this bad#
I'm okay
#I want to die# - Miner864267
Mut must tuntuu et mun apu ei jotenkin kelpais tai jtn :| mä oon vaan kiusattu nörttipoika, ei tytöt haluu mua lähelleen :( jonku open pitäs tollaset "koulussa on kaikilla kivaa" hommat hoitaa
- tilkkutäkki21
Älä ajattele noin, jokainen masentunut olisi niin onnellinen kuin siinä tilassa voi olla, jos joku tulisi häntä oikeasti kuuntelemaan:3 ja toki kouluviihtyvyys on opettajienkin homma, mutta eikös koulussa ole tukioppilaitakin :) he ovat varmasti valmiita auttamaan ;)
- Katson_sineen_taivaan
Mä en tiedä mitä ajatella :( jos pyydän apua, yritän kertoa pahasta olostani tai edes uskallan ajatella, että joku saisi tietää, tunnen itseni huomiohuoraksi :(
- Eijestas
Mä olen se tyttö, josta sä kerrot. Mutta jumankauta, jos joku tulis mun lua sillain "hei anna mä korjaan sut", käskisin sen painua helvettiin. Mä en halua, että mua alkaa kukaan korjailemaan ja saamaan siitä jotain sairasta "olen nyt hyvä ihminen" -tyydytystä. Hyi hitto.
Oikeesti ÄLKÄÄ yrittäkö korjailla ihmisten mielenterveysongelmia, jos teillä ei ole siihen pätevyyttä. Kertokaa vaikka koulukuraattorille huolestanne ja kuraattori sit kutsuu sen ihmisen sen luo juttelemaan. Älkää leikkikö mitään terapeutteja. Te varmaan haluutte auttaa, mut oikeesti terapiatädin tai -sedän leikkiminen ei oo hyvä idea.
Vittuuntunein terveisin mielenterveysongelmainen tyttö- ongrlmia
Kyl mäki oisin aik paniikissa jos joku tulis mun luo sillee "hihat ylös mä katon ookko viillelly" x)
- oooookkkkkjjjoooo
Ei helvetti mä nään tosta viel painajaisia :'D
- hamtaroh
Mulle kävi noin... Olin siskol kyläs ja sit se pyysi et mä näytän mun kädet sille. Mä olin ihan paniikis :""D
- Eijestas
Kelataan millanen kik/wa-ryhmäkeskustelu tän kessaan porukasta tulis :D Hirveen pitkiä sepustuksia kuinka paskaa kaikki on ja sit tulis semmonen JOO MÄ NIIN TIIÄN TON-hyökkäys kaikilta. Kaikki olis niin kovin melankolisia ja angstisia, että se menis varmaan ihan perseilyks ja kaikki olis tosi iloisina siellä yhdessä nillittämässä (koska tuntemattomien kanssa nillittämään ja perseily best) :D
- ongrlmia
Äläpä! Mut tulis parempi olo :(
- Eijestas
ongrlmia kirjoitti:
Äläpä! Mut tulis parempi olo :(
Niin tuleekin, en mä sillä! Voi kauhee, en meinannut tota mitenkään alentavasti tai mitään.
- Blastoise
Totta! Oon koulus ain(melkei :D) ilonen ja autan muit. Mut oon masentunu ja itsetuhonen... Ei kukaan sitä onneks huomaa. Ei kellekkään ees tulis mielee kysyy et onks mulla kaikki hyvi. No mut hyvä vaa :D Oon koittanu puhuu mun parhaallekaverille tästä masennuksesta. Kun mä sanoin tällä viikolla sille ku oltiin syömäs et "On mulki niit pienii ongelmii. Mul on keksivaikee masennus."... Se sano vaa et ei oo ja nauro
- Rip12456862
Mul itel tulee just tollasis tilanteis päälle sellanen seiso-selkä-suorassa-hymyile-älä-näytä-tunteitas-äkkiä-vessaan-viilteleen-tunne :(
- Blastoise
Mm... :( Kyllähän mä sit sen kaverin ragejen jälkeen vessaan menin viiltelee... Mua vaan niin ärsyttää et oon masentunu ja se vaan nauraa sille mut ite kehtaa itkee mulle jotai häiriöönsä -.- Kyllähän mä siittä ihmisestä pidän ihan hirveesti mut tollane rupee tympii
- Rip12456862
Oikeesti ei vitsit mä NIIN TIEDÄN TON TUNTEEN! ♥ Ja sit vielä jos sanot et sul on rankka päivä ja sulle sanotaan jtn tyyliin "se menee kyl ohi" "sä oot vahva, ei se sua hetkauta" "ryhdistäydy nyt" "mut arvaas miten rankkaa muilla on"
Ei oikeesti!
Se ei mee ohi se on jatkunu koht vuoden, ai jos mä en tästäselvii nii oonki heikko... mä oon heikko..., arvaa oonko yrittänyt, niillä on sit varmaan niin rankkaa ettei musta kannata ees puhua..... okei sitten en oo minkään arvonen :( - Eijestas
Mulle on myös käynyt noin! Kerroin mun entiselle parhaalle ystävälle kuinka paha mun on olla ja arvatkaa mitä se sano! "Ei sulla voi mitään masennusta olla, sähän näytät ihan hyvältä!". Meinasin alkaa itkeä sillon, mutta mielin vaan kyyneleet ja nyökkäilivät tälle mun ystävälle, kun se alko selittää sen omista ongelmista (jotka johti siitä, että se oli tehnyt paskoi temppui sen poikaystävälle).
Mä yritän vaan pysyy kasassa ja olla näyttämättä kenellekään (etenkään mun äidille), että mulla on ihan hirvee olo koko ajan. Just toi selkä-suorassa-hymyile-älä-näytä-tunteitas-äkkiä-vessaan-viilteleen-tunne on mullekin niin tuttu.
Tsemppiä teille ihan järjettömästi!
Kiinnostaisko ketään tehdä/tulla vaikka kikkiin ryhmäkeskusteluun jollain porukalla tästä kessasta? - whatdididowrong
Mullekin on tuttu toi tunne :( se on kauheeta, ku ainut ajatus joka pitää kasassa koko pitkän koulupäivän (kunnes pääsee kotiin ja.. hmm... vessaan 0_O) on just toi "älä näytä tunteitas pidä selkä suorassa" juttu :'( ja sit ku ollaa just silleen "ei sun mikään oo ku näytät ihan hyvältä" ei ei ei! Eletäänkö me sellaisessa maassa, jossa pitää koulun, ihmissuhteiden, kunnon, syömisen ja nukkumisen mennä ihan paskasti ennenku joku tajuaa et tolla ei ehk oo kaikki hyvin :'(
- Blastoise
Lohduttvaa kullaa et en oo ainoo♥ Mul on kans tätä samaa jatkunu vähän yli vuoden... Se kuluttaa viel enemmän kun ei oo ketään ymmärtämässä. Se kik ryhmä vois kyl toimii... Mulla itellä vaan on siinä se ongelma et tää mun puhelin on kakkana enkä pysty lataa sitä enää uudellee ku kerran vahingossa poistin... Mutjuu... Ja juu, tsemppiä!
- Blastoise...taas
Ja musta kyl on vahvasti ruvennu tuntuun siltä et sellanen tää maailma on... Kaiken pitäs olla hirveen huonost et se paha olo huomattais... :c
- Hehkuliinilamppu
Ihmiset apua! Mul on ollu kauan tollasta yllä mainittuu pidä-selkä-suorassa-hymyile-älä-näytä-tunteita juttua. Mut mul ois kysyttävää viiltelystä. Yleensä oon ton tunteen jälkeen viillellessä ottanu kynsisakset ja "nirhannu ihoo" en oo varsinaisesti viiltäny sitä, vaa silleen painanu karkeesti lujaa. Siit on aina tullu sellanen rosonenpunanen jälki, joka katoo nopeesti. Mut tänä iltana... en jaksa kertoa syytä, mutta itkin vessan lattialla (oli hyvä syy) ja tavallaan ajattelin, että pitäis olla iloinen kun saa itkettyä (en silti ollut) mut sit mä vaan nousin istumaan ja aattelin et ihan sama, päästä irti siitä. Ja mä päästin. Oli tyhjä olo. Mä vaan istui ja olin, en tuntenut varsinaisesti mitään, ehkä lievää surua. Ei varsinaisesti tullu sellasta pakko-satuttaa-itteeni tunnetta, mutta otin silti sakset. Viilsin olkapäihin. Haavoista tuli vähän erilaisia, iho oikeesti meni siististi halki, ei valunut verta tai mitään (paitsi nyt kun laitoin paidan päälle nii alko kutittaa ja niist tuli punasii)
mä en nyt tiedä mistä tää kertoo vai kertooko mistään, mut tavallaan tuntuu et en oo paranemassa :0 voisko joku valaista tätä hieman? :( - pojojo
Meidän koulussa saattaa olla tollanen tyttö, toi kuvaus sopii siihen aika hyvin... mut mitä mun sit pitäis tehdä? :(
- poppariina
Annat sen olla. Oikeesti se vaa ahistuu jos yrität korjata sitä jotenki :/
- häshtägviivasilmä
Miten se sit ikinä voi tulla selville et viilteleeks se, tuleeko se ite kertomaan vai? :|
- oikeeddi
Ja pyh. Viiltely on huomiohuoraamista. Hankkikaa elämä -.-
- jäitkiinniheips
Kaikki, jotka sanoo noin ilmottqa vaan tietämättömyytensä asian suhteen. Tai sitten sullq on hyvinkin kokemusta huomiohuoraamisesta viiltelemällä :p
- wertuers
Ei ole järkevää, muuten sanoisi haista vittu.
- mhehehe
ei o näkyny
- envaanjaksa
Mitä jos kukaan ei halua puhua mulle. Mitä jos kaikki vaan tekee pilkkaa musta. Mitä jos mä en enää ikinä pysty elää samanlailla kuin ennen. Mitä jos oon ihan hullu. Mitä jos vaan katoaisin. Mutta se olisi liian itsekästä sukulaisia kohtaan.
- alone_now_on
se kik-ryhmä ois aik kiva idea. Mä oon kans viillelly/viiltelen joten kokemusta on. Mul on semmone ongelma ett oon "addiktoitunu" viiltelyyn enkä pääse siit eroon, mut sit taas en voi hirveesti viillellä ku on harrastuksena baletti joten kaikki näkis ne viillot paitsi jos ne on vatsas mut jotenki en vaa haluu mun vatsaa tärvellä arpien pelossa. Mun yks tosi hyvä ystävä jolle pystyin puhuu tästä yritti itsarii just n. kk sitte ja en haluu et se yrittää uudestaa ja kuolee jote en voi puhuu sillekkää enää (se oikeestaa alotti mun mielest koko masennus jutun sillo ku ekan kerran kerroin sille mun ajatuksista). Mul on luottamisongelmii ja en löydä uusii hyvii ystävii helposti. Täs lähiaikoina myös mun perheest moni on joutunu käymää sairaalas eri syiden takii (ei kuitenkaa masennuksen takii) ja on muutaki paskaa eli syitä ois kyl viillellä mut nykyää kaverit on ruvennu ain vaivihkaa tuijottaa ranteit jos hiha on valunu OIKEESTI vahingossa. Nykyää ku rupeen velloo masennus ajatuksis ja haluun kertoo jollekki sanon ittelleni kui säälittävää se on, viiltelen, surffailen netis just tämmösil sivuil ja jatkan taas teeskentelyy. Olin oikeestaa vähä aikaa sitte niiiiii lähellä vetää vähä liikaa lääkkeit mut en sit vetäny ku en halunnu lisää huolia mun perheelle. Ett tämmöst...
Mut tsemppii kaikille samas tilantees oleville <3
p.s. se kik-ryhmä ois oikeesti hyvä idea ja se vois auttaa joitaki joil ei oo ketää kelle muulle puhuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706654
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283218- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271586- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401523- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471313