Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuvaa Baleno vm2000 sulakkeista ohjekirjassa?

Tiimeli

Takavalojen sulake pimahtanut ja ohjekirja mustassa aukossa;(
Löytyisikö joltain kuvaa, mistä löytyy taka-ajavalojen sulake?
Rasia on jo paikannettu ;)
T. Tiina

35

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjskljfklsdjflsdj
      • fjskljfklsdjflsdj

        Muista myös soittaa palokunta paikalle jos sulake palaa, ellet itse osaa sammuttaa.
        Muista myös tarkistaa ettei rasiasi ole märkä.


      • sfjslkfjlsdkjkd
        fjskljfklsdjflsdj kirjoitti:

        Muista myös soittaa palokunta paikalle jos sulake palaa, ellet itse osaa sammuttaa.
        Muista myös tarkistaa ettei rasiasi ole märkä.

        Sulla on selvästi aivojen pääsulake pimeänä...


    • Auton_as

      Pieni muistutus taasen paikallaan. Miksi ihmeessä pitää itse räpeltää autoa, koska siihen tarkoitukseen on maahantuojan valtuutetut huoltoliikkeet olemassa, joissa alan ammattilaiset korjaavat autostasi viat. Tosin kerroin tuossa alempana hoitavasi itse myös kodinkonekorjaukset, tukan leikkuun sekä seksin, niin miksi helkkarissa et sitten ilman turhia kyselyitä hoida ja korjaa tuota autoasikin. Vai kysytkö täältä neuvoa kuinka korjaat telkkarisi ja kuinka tukka leikataan sekä miten hoitaa seksin omatoimisesti?

      Soitat heti Maanantai aamuna klo 08:00 lähimpään Suzukin maahantuojan valtuuttamaan huoltoliikkeeseen ja varaat ajan kyseisen vian korjaamiseen, tämähän tulikin sitten jo selväksi.

      • Tiimeli

        Kiitos taas hyvistä vinkeistä arvoisa Auton as ; päivät naurut :)
        T. Tiina


      • Tiimeli
        Tiimeli kirjoitti:

        Kiitos taas hyvistä vinkeistä arvoisa Auton as ; päivät naurut :)
        T. Tiina

        Ps. Tussukin hoidettu aamulla ihan itse;=)


    • Rasian kannessakin sisäpuolella saattaa lukea kirjainlyhenteet.

      Mutta jos muuten ei selviä, niin irrota sulakkeet vuorotellen ja katso mikä niistä on rikki. Voi sen nähdä taskulampulla sulaketta irrottamattakin.

      • slfdjskljfksdljdsk

        Sulakkeiden irrotus ei ole ollenkaan huono idea muutenkin jos on sähkövikoja koska kokemusta on eräässä autossa että sulakkeen kontaktipinnat olivat hapettuneet minkä vuoksi sähkölaite (istuinlämmitin) arpoi että lähteekö päälle vai ei.
        Yleismittarin vastusmittauksella saa ainakin varmuudella selville onko sulake kunnossa vai ei.
        Ja on niitä muitakin korjaamoja kuin merkkihuolto, varsinkin jo vanhemmalle autolle järkevämpää on käyttää jotain yleiskorjaamoa kuin superkallista lasipalatsia. Tällainekin takavalojen vika veloitettaisiin vianetsintänä tuntiveloituksella mikä on merkkikorjaamossa ainakin sata euroa tunti! Siinä on hyvin äkkiä palanut koko auton arvo pelkkään vianetsintään!


      • auton_as
        slfdjskljfksdljdsk kirjoitti:

        Sulakkeiden irrotus ei ole ollenkaan huono idea muutenkin jos on sähkövikoja koska kokemusta on eräässä autossa että sulakkeen kontaktipinnat olivat hapettuneet minkä vuoksi sähkölaite (istuinlämmitin) arpoi että lähteekö päälle vai ei.
        Yleismittarin vastusmittauksella saa ainakin varmuudella selville onko sulake kunnossa vai ei.
        Ja on niitä muitakin korjaamoja kuin merkkihuolto, varsinkin jo vanhemmalle autolle järkevämpää on käyttää jotain yleiskorjaamoa kuin superkallista lasipalatsia. Tällainekin takavalojen vika veloitettaisiin vianetsintänä tuntiveloituksella mikä on merkkikorjaamossa ainakin sata euroa tunti! Siinä on hyvin äkkiä palanut koko auton arvo pelkkään vianetsintään!

        Älä viitsi inttää selvästä asiasta. Varmaan naapurin Veikko leikkaisi hiuksesikin halvalla tai jopa ilmaiseksi, mutta kuitenkin käyt ammatti parturilla "lasipalatsissa" ja maksat täyden hinnan??? Samoin, jos telkkarisi hajoo, niin vietkö sen jollekkin naapurin teeseitse miehelle vaiko kyseisen merkin maahantuojan valtuuttamalle huoltajalle?? Mietihän asioita, ennen höpinöitä.


      • slfdjskljfksdljdsk
        auton_as kirjoitti:

        Älä viitsi inttää selvästä asiasta. Varmaan naapurin Veikko leikkaisi hiuksesikin halvalla tai jopa ilmaiseksi, mutta kuitenkin käyt ammatti parturilla "lasipalatsissa" ja maksat täyden hinnan??? Samoin, jos telkkarisi hajoo, niin vietkö sen jollekkin naapurin teeseitse miehelle vaiko kyseisen merkin maahantuojan valtuuttamalle huoltajalle?? Mietihän asioita, ennen höpinöitä.

        Ok! Olet kylläkin oikeassa. Ei tule aina ajateltua asioita kunnolla.


      • slfdjskljfksdljdsk
        slfdjskljfksdljdsk kirjoitti:

        Sulakkeiden irrotus ei ole ollenkaan huono idea muutenkin jos on sähkövikoja koska kokemusta on eräässä autossa että sulakkeen kontaktipinnat olivat hapettuneet minkä vuoksi sähkölaite (istuinlämmitin) arpoi että lähteekö päälle vai ei.
        Yleismittarin vastusmittauksella saa ainakin varmuudella selville onko sulake kunnossa vai ei.
        Ja on niitä muitakin korjaamoja kuin merkkihuolto, varsinkin jo vanhemmalle autolle järkevämpää on käyttää jotain yleiskorjaamoa kuin superkallista lasipalatsia. Tällainekin takavalojen vika veloitettaisiin vianetsintänä tuntiveloituksella mikä on merkkikorjaamossa ainakin sata euroa tunti! Siinä on hyvin äkkiä palanut koko auton arvo pelkkään vianetsintään!

        nyt mulla paukkuu peräpää, eikä sulakkeet.


      • slfdjskljfksdljdsk
        slfdjskljfksdljdsk kirjoitti:

        nyt mulla paukkuu peräpää, eikä sulakkeet.

        Tuo pauke johtui väljästä peräholestani, jota koko lähi sukuni on porannut vimmatusti......


      • auton_as kirjoitti:

        Älä viitsi inttää selvästä asiasta. Varmaan naapurin Veikko leikkaisi hiuksesikin halvalla tai jopa ilmaiseksi, mutta kuitenkin käyt ammatti parturilla "lasipalatsissa" ja maksat täyden hinnan??? Samoin, jos telkkarisi hajoo, niin vietkö sen jollekkin naapurin teeseitse miehelle vaiko kyseisen merkin maahantuojan valtuuttamalle huoltajalle?? Mietihän asioita, ennen höpinöitä.

        Minun 80-luvun suzukissani lukee sulakerasian kannen sisäpuolella mikä niistä on mikäkin, joten tod.näk. niin on balenossakin. Läpinäkyvästä lattasulakkeesta näkee päällepäin onko se rikki, joten siinä ei korjaamoja tarvita.


      • auton_as

        Sulakkeet hei palaa, eikä mene rikki.


      • huomenta_vaan
        auton_as kirjoitti:

        Sulakkeet hei palaa, eikä mene rikki.

        Mistä ne palaa?? Retkeltäkö??


      • sjfskdljfksldjfdl
        auton_as kirjoitti:

        Älä viitsi inttää selvästä asiasta. Varmaan naapurin Veikko leikkaisi hiuksesikin halvalla tai jopa ilmaiseksi, mutta kuitenkin käyt ammatti parturilla "lasipalatsissa" ja maksat täyden hinnan??? Samoin, jos telkkarisi hajoo, niin vietkö sen jollekkin naapurin teeseitse miehelle vaiko kyseisen merkin maahantuojan valtuuttamalle huoltajalle?? Mietihän asioita, ennen höpinöitä.

        Taitaa mennä merkkihuolloilla taloudellisesti todella heikosti kun pitää sortua tällaiseen "markkinointiin"... vanhojakin rotteloita houkutellaan lasipalatsin ansaan nyt...


      • sjfskdljfksldjfdl

        Miten se pitää sitten sortuu?


      • sjfskdljfksldjfdl kirjoitti:

        Miten se pitää sitten sortuu?

        Onkohan muuten jollekin annettu oikein tehtäväksi jauhaa paskaa näillä palstoilla, jotka aiemmin ovat olleet hyvin hiljaisia palstoja?

        Sen verran ihmetyttää nimittäin kun Suzukin ei ainakaan pitäisi olla sellainen merkki, johon liitetään jotain paskajauhamishalun herättäviä stereotypioita.


      • giogoifgjfdiojgdfiog
        M1978 kirjoitti:

        Onkohan muuten jollekin annettu oikein tehtäväksi jauhaa paskaa näillä palstoilla, jotka aiemmin ovat olleet hyvin hiljaisia palstoja?

        Sen verran ihmetyttää nimittäin kun Suzukin ei ainakaan pitäisi olla sellainen merkki, johon liitetään jotain paskajauhamishalun herättäviä stereotypioita.

        Osaako palsta sitten puhua, jos se aiemmin on ollut hiljainen.


      • M1978_
        giogoifgjfdiojgdfiog kirjoitti:

        Osaako palsta sitten puhua, jos se aiemmin on ollut hiljainen.

        Mikä on "sitten puhumista" ?


      • giogoifgjfdiojgdfiog
        M1978_ kirjoitti:

        Mikä on "sitten puhumista" ?

        Älä rupee matkimaan, raukka. Tää on mun keksimä juttu. Kokeile jotain omaa, idiootti.


      • Erkkikorjaamo
        auton_as kirjoitti:

        Älä viitsi inttää selvästä asiasta. Varmaan naapurin Veikko leikkaisi hiuksesikin halvalla tai jopa ilmaiseksi, mutta kuitenkin käyt ammatti parturilla "lasipalatsissa" ja maksat täyden hinnan??? Samoin, jos telkkarisi hajoo, niin vietkö sen jollekkin naapurin teeseitse miehelle vaiko kyseisen merkin maahantuojan valtuuttamalle huoltajalle?? Mietihän asioita, ennen höpinöitä.

        Merkkikorjaamo on varmasti asiallinen paikka uudehkoille autoille ja niiden määräaikaishuolloille mutta tässä juttuketjussahan puheena oleva auton on 15 vuotta vanha Baleno jonka rahallinen arvo ei liene suuren suuri. Ei ole taloudellisesti järkevää viedä autoa merkkihuoltoon tutkittavaksi superkalliilla tuntiveloituksella, pikemminkin autosähkökorjaamo voisi olla pätevin paikka sähkövian tutkinnalle jossa vika osattaisiin etsiä nopeasti ja järkevään hintaan.


      • vikaa
        Erkkikorjaamo kirjoitti:

        Merkkikorjaamo on varmasti asiallinen paikka uudehkoille autoille ja niiden määräaikaishuolloille mutta tässä juttuketjussahan puheena oleva auton on 15 vuotta vanha Baleno jonka rahallinen arvo ei liene suuren suuri. Ei ole taloudellisesti järkevää viedä autoa merkkihuoltoon tutkittavaksi superkalliilla tuntiveloituksella, pikemminkin autosähkökorjaamo voisi olla pätevin paikka sähkövian tutkinnalle jossa vika osattaisiin etsiä nopeasti ja järkevään hintaan.

        Onko se vika piiloon mennyt, jos sitä etsiä tarvitsee?


      • Erkkikorjaamo
        vikaa kirjoitti:

        Onko se vika piiloon mennyt, jos sitä etsiä tarvitsee?

        Minussapa ei ole, kuin yksi vika eikä se ole piilossa keltään, eli vika on päässä ja sen on kaikki heti huomanut.


      • Merkkihuolto_
        Erkkikorjaamo kirjoitti:

        Merkkikorjaamo on varmasti asiallinen paikka uudehkoille autoille ja niiden määräaikaishuolloille mutta tässä juttuketjussahan puheena oleva auton on 15 vuotta vanha Baleno jonka rahallinen arvo ei liene suuren suuri. Ei ole taloudellisesti järkevää viedä autoa merkkihuoltoon tutkittavaksi superkalliilla tuntiveloituksella, pikemminkin autosähkökorjaamo voisi olla pätevin paikka sähkövian tutkinnalle jossa vika osattaisiin etsiä nopeasti ja järkevään hintaan.

        Jaahas, eli 70 vuotias henkilö voi sitten leikkauttaa hiuksensa naapurin Arskalla, koska Parturiliike on tarkoitettu mielestäsi nuorille henkilöille? Vanhemman kodinkoneenkin voi kuka pölhö naapurista korjata, koska niillä ei ole enään rahallista arvoa?
        Olet sinä aika oudosti ajatteleva pölhö.


      • Erkkikorjaamo

        Eikös se ollut Veijo se naapurisi nimi jolla käyt parturissa? Vanhempi kodinkone lähtee hajottuaan romuttamolle ja uusi tilalle, niitä ei kannata korjailla ollenkaan.
        En jaksa enää vääntää tästä "selvästä asiasta", sulla on vain liiketaloudellisen voiton tavoittelu mielessä, mulla taas järkevä kotitalouden raha-asioiden hoito joten nämä päämäärät eroavat selvästi toisistaan kuin yö ja päivä.


      • huoltoliikkeen_TJ
        Erkkikorjaamo kirjoitti:

        Eikös se ollut Veijo se naapurisi nimi jolla käyt parturissa? Vanhempi kodinkone lähtee hajottuaan romuttamolle ja uusi tilalle, niitä ei kannata korjailla ollenkaan.
        En jaksa enää vääntää tästä "selvästä asiasta", sulla on vain liiketaloudellisen voiton tavoittelu mielessä, mulla taas järkevä kotitalouden raha-asioiden hoito joten nämä päämäärät eroavat selvästi toisistaan kuin yö ja päivä.

        Eli mielestäsi vanha auto, johon tulee vika romuttamolle ja uusi tilalle.
        Tuo on luusereiden tapa toimia, että ilmoittaa haluttomuutensa kinata muka selvästä asiasta, kun itse huomaakin olevansa väärässä.


      • Erkkikorjaamo
        huoltoliikkeen_TJ kirjoitti:

        Eli mielestäsi vanha auto, johon tulee vika romuttamolle ja uusi tilalle.
        Tuo on luusereiden tapa toimia, että ilmoittaa haluttomuutensa kinata muka selvästä asiasta, kun itse huomaakin olevansa väärässä.

        Näinhän asia on, ottaa vaan niin saatanasti päähän, kun huomaa olleensa väärässä. Näin nimettömänähän on helpompi tunnustaa tappionsa........


      • Erkkikorjaamo_real1
        huoltoliikkeen_TJ kirjoitti:

        Eli mielestäsi vanha auto, johon tulee vika romuttamolle ja uusi tilalle.
        Tuo on luusereiden tapa toimia, että ilmoittaa haluttomuutensa kinata muka selvästä asiasta, kun itse huomaakin olevansa väärässä.

        Drop it, let's just agree to disagree ok?


      • finland---

        Oletko joku vitun mulatti? opettele Suomea.


      • Erkkikorjaamo

        Tuossa joku häirikkö trollasi minua. Minulla on munaa myöntää väärässä oloni, varsinkin tässä tapauksessa, jossa huomasin vastassa olevan auktoriteettisen ja asioista perillä olevan kaverin.


      • Erkkikorjaamo_real1

        Auktoriteettisen :D Kiitos nauruista, muuta kiittämistä tuossa ei sitten ollutkaan, trolli!


      • Erkkikorjaamo_real1
        Erkkikorjaamo_real1 kirjoitti:

        Auktoriteettisen :D Kiitos nauruista, muuta kiittämistä tuossa ei sitten ollutkaan, trolli!

        Sori sekaannus, tosta illan viestistäni jäi jostain syystä viimeisen sanan edestä T ja kaksoispiste pois. Eli piti olla näin T:trolli


      • Erkkikorjaamo
        finland--- kirjoitti:

        Oletko joku vitun mulatti? opettele Suomea.

        Kannattaa osata Englantia, oppii paljon enemmän, esim. miten huolimattomia / välinpitämättömiä jopa Mersun merkkikorjaamot voivat olla:
        https://youtu.be/8_q_zciwqB4?t=4m24s

        Tuo auto on ollut merkkiliikkeen huoltama 17 vuotta ja vaihteisto uusittu muutama vuosi sitten mutta jätetty vaihtamatta öljyä vuotava öljynjäähdyttimen letku, tarkoituksena hajottaa vaihteisto uudestaan että saataisiin myytyä toinenkin kallis vaihtolaatikko? Missä on korjaamojen moraali?
        Kannattaa todellakin opetella huoltamaan autonsa itse niin saa parhaan lopputuloksen koska kukaan muu ei välitä autostasi niin kuin sinä itse.


      • Erkkikorjaamo
        Erkkikorjaamo kirjoitti:

        Kannattaa osata Englantia, oppii paljon enemmän, esim. miten huolimattomia / välinpitämättömiä jopa Mersun merkkikorjaamot voivat olla:
        https://youtu.be/8_q_zciwqB4?t=4m24s

        Tuo auto on ollut merkkiliikkeen huoltama 17 vuotta ja vaihteisto uusittu muutama vuosi sitten mutta jätetty vaihtamatta öljyä vuotava öljynjäähdyttimen letku, tarkoituksena hajottaa vaihteisto uudestaan että saataisiin myytyä toinenkin kallis vaihtolaatikko? Missä on korjaamojen moraali?
        Kannattaa todellakin opetella huoltamaan autonsa itse niin saa parhaan lopputuloksen koska kukaan muu ei välitä autostasi niin kuin sinä itse.

        Samoin, kannattaa todellakin opetella leikkaamaan hiuksensa itse ja korjaamaan kaikki kodinkoneetkin ja asunnon putki- sekä sähkötyöt myös kannattaa tehdä itse. Kukaan muu ei välitä sinun tavaroista ja kotisi tekniikasta, eikä hiuksistasi niin, kuin sinä itse. Kuten ketjun aloittaja toteaa myös, niin seksiinkään ei tarvitse muita ihmisiä, kuin sinä itse voit senkin hoitaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe