Onko kukaan lukenut Liza Marklundin kirjat Uhatut ja Turvapaikka? Millainen lukukokemus oli?
Uhatut ja Turvapaikka
4
803
Vastaukset
- Nanna
..lukenut molemmat. Jälkimmäisen ihan tässä viikko pari sitten. Uhatut on aivan kertakaikkisen koskettava, järkyttävä, kauhea, pakko lukea yhtä kyytiä. Olo on miten tälläistä voi tapahtua. Itku tulee.
Turvapaikka on myös pakko lukea yhtä kyytiä, hyvä, mutta ei niin vahvoja tunteita herättävä kuin Uhatut.
Suosittelen ehdottomasti, jos tykkää toisitapahtumiin perustuvasta kirjallisuudesta ja ihmiskohtaloista. - jaahassoo
Uhatut luin jo aikoja sitten ja Turvapaikasta on 396 sivua luettuna.
Uhatut luin yhdessä yössä. Yritin välillä käydä nukkumaan, mutta mielessä pyöri vain kirjan tapahtumat, oli pakko jatkaa... sekin taisi olla joulun aikaan, Tapaninpäivän vastainen yö. Turvapaikkaa aloin lukea eilen, ja unta sain aamulla joskus 6:40. Puolen neljän aikaan olin jo käynyt itkemässä mieheni rintaa vasten... toista kertaa en kehdannut mennä tuhertamaan vaikka mieli teki.
Jos sattuu olemaan kovin tunteikas ihminen, kannattaa valita näille kirjoille sellainen tilanne, että voit tosiaan lukea koko opuksen vaikka yhdeltä istumalta. Tai ei ainakaan mitään kovin tärkeää ole heti aamuaikaisesta.
Suosittelen kyllä. Ota nenäliinapaketti viereen. Voi luoja että maailma voi kolhia yhtä ihmistä... ja miten moni asia voikaan mennä pieleen!- Nanna
täytyy oikein vieläkin sanoa että Uhatut oli sellainen kokemus että pyöri päässä hyvin pitkän aikaa lukemisen jälkeen. Tai aika-ajoin vieläkin. Ei varmasti jätä kylmäksi.
Ja tosiaan yhdyn siihen että jos on kovin tunteellinen niin varmasti kyyneliä saa vuodattaa. Ja jos on oma lapsi/omia lapsia kirja koskettaa varmasti vielä enemmän.
mutta aina kun olen mennyt kirja kauppaan niin ne on loppuunmyyty!Kuulemma tosi järkyttävä tarina..ainakin mitä olen kuullut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022296- 1151781
- 881439
- 1331397
- 1171266
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741238Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631111- 511057
- 36982
- 33834