Mulla on rotilla kaks häkkiä. Käytän tällähetkellä kalterihäkkiä koska toinen alkaa haiseen tosi helposti. Mutta siis ongelma on että yks rotista puree kaltereita. Toisessa häkissä ei ollu tätä ongelmaa mutta en haluais vaihtaa takas ku koko kämppä haisis sen jälkeen.
Rotta puree kaltereita
5
314
Vastaukset
- Sedä
Minkä kokoinen häkki on? Kaltereiden pureminen on yleensä oire tylsyydestä, mihin auttaa mahdollisimman suuri ja virikkeellinen häkki. Joillakin jyrsijöillä voi toki käydä niin että jyrsiminen jää päälle, eikä sitten enää auta vaikka olisi suuri häkki ja paljon ulkoilua. Tabascot ja muut poppakonstit ei yleensä auta, vaan ainoastaan itse ongelman, eli rotan ahdistuksen korjaaminen.
- rottianeljä
Minulla on ollut rottia, paljon. Ja yleisimmin tuo kaltereiden narskuttelu on ollut nimenomaan oire siitä, että rotalla on tylsää. Esim. yleensä pääsivät jaoittelemaan vähintään 2-3h päivässä. Eräs päivä en muistanut ottaa niitä pihalle ollenkaan, jolloin yksi uroksista alkoi järsimään ja kiskomaan kaltereita. Heti kun ulkoilutilanne normalisoitui myös tapa loppui.
Millainen hänne sinulla oikein rotille on? Millaisia virikkeitä, paljonko saavat huomiota ja ulkoilua? - zxcfgj
Häkki on tosi iso (en nyt tiiä mittoja tähän hätään) ja paljon virikkeitä. Yritän päästää ne mahdollisimman usein vapaaksi (yleensä ne on monta tuntia vapaana, esim kun tulen koulusta päästän ne ja sitten vähän ennen nukkumaan menoa laitan häkkiin :D)
- Sedä
Kannattaa mittanauhalka mitata, eri ihmisten käsitys tosi suuresta voi olla tosi erilainen.
- 2rottaa
Moi minun kaksi urosrottaa puree kaltereita on iso häkki 85×160×60. On paljon virikkeitä puree kaltereita häkin sisäpuolelta ja ulkopuolelta kun jaloittelevat. Avaan häkin ovet kun tuun koulusta ja suljen ne ennen nukkumaan menoa. Ja annan huomiota päivän mittaa. Mikä niitä vaivaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153