Rotta puree kaltereita

zxcfgj

Mulla on rotilla kaks häkkiä. Käytän tällähetkellä kalterihäkkiä koska toinen alkaa haiseen tosi helposti. Mutta siis ongelma on että yks rotista puree kaltereita. Toisessa häkissä ei ollu tätä ongelmaa mutta en haluais vaihtaa takas ku koko kämppä haisis sen jälkeen.

5

317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Minkä kokoinen häkki on? Kaltereiden pureminen on yleensä oire tylsyydestä, mihin auttaa mahdollisimman suuri ja virikkeellinen häkki. Joillakin jyrsijöillä voi toki käydä niin että jyrsiminen jää päälle, eikä sitten enää auta vaikka olisi suuri häkki ja paljon ulkoilua. Tabascot ja muut poppakonstit ei yleensä auta, vaan ainoastaan itse ongelman, eli rotan ahdistuksen korjaaminen.

• rottianeljä

Minulla on ollut rottia, paljon. Ja yleisimmin tuo kaltereiden narskuttelu on ollut nimenomaan oire siitä, että rotalla on tylsää. Esim. yleensä pääsivät jaoittelemaan vähintään 2-3h päivässä. Eräs päivä en muistanut ottaa niitä pihalle ollenkaan, jolloin yksi uroksista alkoi järsimään ja kiskomaan kaltereita. Heti kun ulkoilutilanne normalisoitui myös tapa loppui.

Millainen hänne sinulla oikein rotille on? Millaisia virikkeitä, paljonko saavat huomiota ja ulkoilua?

• zxcfgj

Häkki on tosi iso (en nyt tiiä mittoja tähän hätään) ja paljon virikkeitä. Yritän päästää ne mahdollisimman usein vapaaksi (yleensä ne on monta tuntia vapaana, esim kun tulen koulusta päästän ne ja sitten vähän ennen nukkumaan menoa laitan häkkiin :D)

• Sedä

Kannattaa mittanauhalka mitata, eri ihmisten käsitys tosi suuresta voi olla tosi erilainen.

• 2rottaa

Moi minun kaksi urosrottaa puree kaltereita on iso häkki 85×160×60. On paljon virikkeitä puree kaltereita häkin sisäpuolelta ja ulkopuolelta kun jaloittelevat. Avaan häkin ovet kun tuun koulusta ja suljen ne ennen nukkumaan menoa. Ja annan huomiota päivän mittaa. Mikä niitä vaivaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      120
      4540
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      66
      2619
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      80
      1665
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1146
    5. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      872
    6. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      853
    7. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      41
      835
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      120
      833
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      67
      807
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      789
    Aihe