En vit amaryllis ,levande ljus,pepparkakor och litet spetsad glögg.Nu kan man njuta.
Litet förskott på julen.
15
149
Vastaukset
- hyacinten
Här har det redan ätits litet julmat,och ljusslingor placerats i fönstret och på balkongen.
- Skånepåg
:-* jo, lide julbelysning placerats ut, dryckjom åsså inmundigats, ha det nu så bra på andra sidan där jau har mina rötter :)
- nuärdetlugnt
Detsamma åt dig också!Här har vi haft en jäkla blåst,men det lär ni ha haft i Sverige också.Tur att taket inte försvann senaste natt.
- juldoft
nuärdetlugnt kirjoitti:
Detsamma åt dig också!Här har vi haft en jäkla blåst,men det lär ni ha haft i Sverige också.Tur att taket inte försvann senaste natt.
Jag köpte två hyacinter idag enligt krukorna blå och vit.Man måste ju vara fosterländsk när vi har självständighetsdagen på kommande.
- starkdoft
juldoft kirjoitti:
Jag köpte två hyacinter idag enligt krukorna blå och vit.Man måste ju vara fosterländsk när vi har självständighetsdagen på kommande.
Amaryllisar är vackra,de vill bara bli så långa.Jag brukar kapa av dem och sätta i en vas.Hyacinter passar inte om man har allergiker i familjen.
- rosaochvita
starkdoft kirjoitti:
Amaryllisar är vackra,de vill bara bli så långa.Jag brukar kapa av dem och sätta i en vas.Hyacinter passar inte om man har allergiker i familjen.
Men hyacintdoften är underbar.
- Skånepåg
rosaochvita kirjoitti:
Men hyacintdoften är underbar.
Jag har ännu änglatrumpeter som blommar på altanen, med hjälp av värmefläkt ifall det blir frost.- Di doftar åsså underbart :D
- terrängskidning
Skånepåg kirjoitti:
Jag har ännu änglatrumpeter som blommar på altanen, med hjälp av värmefläkt ifall det blir frost.- Di doftar åsså underbart :D
Ingen snö i Skåne antar jag,har ni överhuvudtaget snö där ?
- Skånepåg
terrängskidning kirjoitti:
Vi fick ju dryga 40cm natten till 22/11, men det smälte bort fort som attan.- 4 just nu och svag ostlig vind, regnar om en stund.- Tur e väl att det inte snöar :D
- blinkblink
Skånepåg kirjoitti:
Vi fick ju dryga 40cm natten till 22/11, men det smälte bort fort som attan.- 4 just nu och svag ostlig vind, regnar om en stund.- Tur e väl att det inte snöar :D
Här i Borgå är det bara skönt och grönt.Inte direkt någo julkänsla utom nu grannarnas julbelysningar förstås.
- Skånepåg
Haha, ja då känner vi oss hemma både häroch där :-*
- Skärdgårdsbo
terrängskidning kirjoitti:
Ingen snö på Åland. 7 grader var på dagtid.
- Julbisin
Till hög, till låg, till rik, till arm
kom, helga julefrid.
Kom barnaglad, kom hjärtevarm
i världens vintertid.- julenärmatockså
Vackert,idag skall jag laga kålrots och morotslådor.Visst finns det färdiga att köpa,men hemlagade är godare.
- vitjul
julenärmatockså kirjoitti:
Vackert,idag skall jag laga kålrots och morotslådor.Visst finns det färdiga att köpa,men hemlagade är godare.
Litet snö och några köldgrader om man får önska.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk582093Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911428Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621265Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll681227- 1151115
- 67936
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72909Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j65864Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise9822Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍73805