Litet förskott på julen.

mysigt

En vit amaryllis ,levande ljus,pepparkakor och litet spetsad glögg.Nu kan man njuta.

15

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyacinten

      Här har det redan ätits litet julmat,och ljusslingor placerats i fönstret och på balkongen.

    • Skånepåg

      :-* jo, lide julbelysning placerats ut, dryckjom åsså inmundigats, ha det nu så bra på andra sidan där jau har mina rötter :)

      • nuärdetlugnt

        Detsamma åt dig också!Här har vi haft en jäkla blåst,men det lär ni ha haft i Sverige också.Tur att taket inte försvann senaste natt.


      • juldoft
        nuärdetlugnt kirjoitti:

        Detsamma åt dig också!Här har vi haft en jäkla blåst,men det lär ni ha haft i Sverige också.Tur att taket inte försvann senaste natt.

        Jag köpte två hyacinter idag enligt krukorna blå och vit.Man måste ju vara fosterländsk när vi har självständighetsdagen på kommande.


      • starkdoft
        juldoft kirjoitti:

        Jag köpte två hyacinter idag enligt krukorna blå och vit.Man måste ju vara fosterländsk när vi har självständighetsdagen på kommande.

        Amaryllisar är vackra,de vill bara bli så långa.Jag brukar kapa av dem och sätta i en vas.Hyacinter passar inte om man har allergiker i familjen.


      • rosaochvita
        starkdoft kirjoitti:

        Amaryllisar är vackra,de vill bara bli så långa.Jag brukar kapa av dem och sätta i en vas.Hyacinter passar inte om man har allergiker i familjen.

        Men hyacintdoften är underbar.


      • Skånepåg
        rosaochvita kirjoitti:

        Men hyacintdoften är underbar.

        Jag har ännu änglatrumpeter som blommar på altanen, med hjälp av värmefläkt ifall det blir frost.- Di doftar åsså underbart :D


      • terrängskidning
        Skånepåg kirjoitti:

        Jag har ännu änglatrumpeter som blommar på altanen, med hjälp av värmefläkt ifall det blir frost.- Di doftar åsså underbart :D

        Ingen snö i Skåne antar jag,har ni överhuvudtaget snö där ?


      • Skånepåg
        terrängskidning kirjoitti:

        Ingen snö i Skåne antar jag,har ni överhuvudtaget snö där ?

        Vi fick ju dryga 40cm natten till 22/11, men det smälte bort fort som attan.- 4 just nu och svag ostlig vind, regnar om en stund.- Tur e väl att det inte snöar :D


      • blinkblink
        Skånepåg kirjoitti:

        Vi fick ju dryga 40cm natten till 22/11, men det smälte bort fort som attan.- 4 just nu och svag ostlig vind, regnar om en stund.- Tur e väl att det inte snöar :D

        Här i Borgå är det bara skönt och grönt.Inte direkt någo julkänsla utom nu grannarnas julbelysningar förstås.


      • Skånepåg

        Haha, ja då känner vi oss hemma både häroch där :-*


      • Skärdgårdsbo
        terrängskidning kirjoitti:

        Ingen snö i Skåne antar jag,har ni överhuvudtaget snö där ?

        Ingen snö på Åland. 7 grader var på dagtid.


    • Julbisin

      Till hög, till låg, till rik, till arm
      kom, helga julefrid.
      Kom barnaglad, kom hjärtevarm
      i världens vintertid.

      • julenärmatockså

        Vackert,idag skall jag laga kålrots och morotslådor.Visst finns det färdiga att köpa,men hemlagade är godare.


      • vitjul
        julenärmatockså kirjoitti:

        Vackert,idag skall jag laga kålrots och morotslådor.Visst finns det färdiga att köpa,men hemlagade är godare.

        Litet snö och några köldgrader om man får önska.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1589
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      22
      1269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1069
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1048
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      4
      936
    8. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      4
      932
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      914
    Aihe