En vit amaryllis ,levande ljus,pepparkakor och litet spetsad glögg.Nu kan man njuta.
Litet förskott på julen.
15
129
Vastaukset
- hyacinten
Här har det redan ätits litet julmat,och ljusslingor placerats i fönstret och på balkongen.
- Skånepåg
:-* jo, lide julbelysning placerats ut, dryckjom åsså inmundigats, ha det nu så bra på andra sidan där jau har mina rötter :)
- nuärdetlugnt
Detsamma åt dig också!Här har vi haft en jäkla blåst,men det lär ni ha haft i Sverige också.Tur att taket inte försvann senaste natt.
- juldoft
nuärdetlugnt kirjoitti:
Detsamma åt dig också!Här har vi haft en jäkla blåst,men det lär ni ha haft i Sverige också.Tur att taket inte försvann senaste natt.
Jag köpte två hyacinter idag enligt krukorna blå och vit.Man måste ju vara fosterländsk när vi har självständighetsdagen på kommande.
- starkdoft
juldoft kirjoitti:
Jag köpte två hyacinter idag enligt krukorna blå och vit.Man måste ju vara fosterländsk när vi har självständighetsdagen på kommande.
Amaryllisar är vackra,de vill bara bli så långa.Jag brukar kapa av dem och sätta i en vas.Hyacinter passar inte om man har allergiker i familjen.
- rosaochvita
starkdoft kirjoitti:
Amaryllisar är vackra,de vill bara bli så långa.Jag brukar kapa av dem och sätta i en vas.Hyacinter passar inte om man har allergiker i familjen.
Men hyacintdoften är underbar.
- Skånepåg
rosaochvita kirjoitti:
Men hyacintdoften är underbar.
Jag har ännu änglatrumpeter som blommar på altanen, med hjälp av värmefläkt ifall det blir frost.- Di doftar åsså underbart :D
- terrängskidning
Skånepåg kirjoitti:
Jag har ännu änglatrumpeter som blommar på altanen, med hjälp av värmefläkt ifall det blir frost.- Di doftar åsså underbart :D
Ingen snö i Skåne antar jag,har ni överhuvudtaget snö där ?
- Skånepåg
terrängskidning kirjoitti:
Vi fick ju dryga 40cm natten till 22/11, men det smälte bort fort som attan.- 4 just nu och svag ostlig vind, regnar om en stund.- Tur e väl att det inte snöar :D
- blinkblink
Skånepåg kirjoitti:
Vi fick ju dryga 40cm natten till 22/11, men det smälte bort fort som attan.- 4 just nu och svag ostlig vind, regnar om en stund.- Tur e väl att det inte snöar :D
Här i Borgå är det bara skönt och grönt.Inte direkt någo julkänsla utom nu grannarnas julbelysningar förstås.
- Skånepåg
Haha, ja då känner vi oss hemma både häroch där :-*
- Skärdgårdsbo
terrängskidning kirjoitti:
Ingen snö på Åland. 7 grader var på dagtid.
- Julbisin
Till hög, till låg, till rik, till arm
kom, helga julefrid.
Kom barnaglad, kom hjärtevarm
i världens vintertid.- julenärmatockså
Vackert,idag skall jag laga kålrots och morotslådor.Visst finns det färdiga att köpa,men hemlagade är godare.
- vitjul
julenärmatockså kirjoitti:
Vackert,idag skall jag laga kålrots och morotslådor.Visst finns det färdiga att köpa,men hemlagade är godare.
Litet snö och några köldgrader om man får önska.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070