kissan kuume

elvi

MITEN ja MISTÄ mitataan kissalta kuume? Paljonko yleensä on kissan normaalilämpö ja mikä luokitellaan sitten kuumeeksi?

5

5903

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuumeesta

Lääkäri mittasi omalta kissaltani kuumeen peräsuolen kautta rasvaamalla mittarin hyvin ja rauhoittamalla kissan lääkkeillä. Mutta jos epäilet kuumetta, älä ala itse leikkimään lääkäriä,ettet vahingoita kissaa! Kissan kuumeraja on sama kuin ihmisellä. Kuume on yleensä merkki tulehduksesta, joka voi olla vakavakin.

• ruumiinlämpö

on n. 38,5 - 39 astetta - mittaus tapahtuu peräsuolen kautta, vaikkapa pienellä lasten kuumemittarilla. Usein kylläkin itse "potilas" on eri mieltä mittauksesta...........!

• Kertomus

Meidän Lutulla oli kuumetta 40,2 astetta johon lääkäri sanoi että on hiukan lämpöä, eli ei taida kuumeraja ihan sama olla ihmisellä ja kissalla.

• meille
        Kertomus kirjoitti:

Meidän Lutulla oli kuumetta 40,2 astetta johon lääkäri sanoi että on hiukan lämpöä, eli ei taida kuumeraja ihan sama olla ihmisellä ja kissalla.

Minulle lääkäri sanoi kissalla olevan selvästi kuumetta, kun mittari näytti n.38astetta, kissallani olikin paha virstatien ja paksusuolen tulehdus.

• Kertomus
        meille kirjoitti:

Minulle lääkäri sanoi kissalla olevan selvästi kuumetta, kun mittari näytti n.38astetta, kissallani olikin paha virstatien ja paksusuolen tulehdus.

Esimerkiksi yhdellä eläinlääkärisivustolla lukee:

"KISSAN KUUME

Kuume on elimistön yksi puolustusreaktioista taudinaiheuttajia vastaan. Eri eläimien normaalilämpö vaihtelee. Kuumeesta voidaan puhua kun ruumiin lämpö ylittää 39 astetta. Alilämmöstä on kyse jos lämpötila on alle 38 astetta. Alilämpö voi johtua shokista tai paleltumisesta."

Orionin Animal Health:

"Kissan normaali ruumiinlämpö on noin 38,5°C. Jokaisen kissan omistajan kannattaa mitata kissansa normaalilämpö sen ollessa terve. Sairaustiloissa normaalilämmön tietämisellä voi olla suurikin apu."

Meidän Lutulla oli kuumetta ja vatsatauti silloin kun sen lämpöä mitattiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1729
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      239
      1493
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      874
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      819
    Aihe