Verkkokauppakokemuksia?

tuleva_nettikauppias

Etsin pienelle yritykselleni toimivaa, mutta kohtuuhintaista verkkokaupparatkaisua. Minulla on ollut enemmän ja vähemmän käytössä clovershopin vanha ohjelmisto, se kaikkein halvin versio, joka osoittautui jokseenkin riittämättömäksi. Uusi clovershop on minun käyttööni halvimmillaankin turhan kallis, ja sitä paitsi monimutkaisen tuntuinen.

Minulla on myynnissä useita eri tuotteita, joita valmistan yleensä yhden kappaleen kutakin, eli tuotenimikkeitä tulee olemaan paljon - tuotekategorioita myös useampi. Nettisivut ovat muuten valmiina, mutta kauppa tulisi omalle alidomainille, ja se täytyisi pystyä ainakin jossain määrin sovittamaan olemassa olevaan tyyliin, värit, otsakkeet yms.. Maksutapojakin tarvitaan, aikaisemmassa verkkokaupassa oli vain ns. ennakomaksu tilille, mikä käytännössä tarkoitti, että minun piti manuaalisesti laittaa lasku tilaajalle ja odotella, että rahat tulivat perille, ennen kuin lähetin tuotteen - tämä on nykyaikana aika varma tapa karkoittaa asiakkaat, näin tuntuu.

Tiedän, että ilmaisia ohjelmistojakin on tarjolla, mutta ainakin osCommerce vaikutti kovin työläältä - keskittyisin mieluummin tuotteideni valmistamiseen kuin kaupan rakenteluun, pientä twiikkausta voin kyllä tehdä. Ja kuvien otto ja varmasti myös kaupan käyttöönotto onnistuvat kyllä itseltäkin, eli en tarvitse avaimet käteen -palveluita, kunhan runko on hyvä.

Eli näistä lähtökohdista, mitä ratkaisua suosittelisitte? Olen vakavasti katsellut Vilkas-palvelua, josta en ainakaan vielä ole mitään isompia puutteita löytänyt, mutta onko tuossa jotain, mitä en näe?

7

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wordpress
    • löpötysköpötys

      OpenCart
      WooCommerce (WordPress)
      simplecartjs

    • Worres

      Wordpressin kannalla itsekkin. Ja tosiaan woocommerce taitaa olla se suosituin Wordpressille. Liekkö sitten suomennos ajantasalla, sitä en tiedä

    • M-Karr

      Te ootte hölmöjä.
      Teillä on vanhoja romuja.
      Te käytätte paskoja ja vääriä ohjelmia.

      M-Kar

    • Kemistäkin

      Jos haluat keskittyä lähinnä kauppaasi, etkä kaupan rakenteluun, on ehdottomasti MyCashFlow aika yliveto. Hintaa toki on hieman, mutta ei loppujenlopuksia paljoa verrattuna esim luotettavaan webhotelli domain maksupelvelu -comboon.
      Se sisältää kaikki maksutoiminnot jo valmiiksi, suomenkielen, sekä paljon muuta. Heidän oma osoite on myös SSL-sertifikoitu (toki jos "oikean" domainin haluat, joudut siihen eri sertin hommaamaan).
      Omille asiakkaille olen tätä alkanut suositella, se on niin helppokäyttöinen ja taipuva. Mukauttaminenkin on suhteellisen helppoa, vaikka pää-css-tiedosto onkin aika hirviö, mutta eipähän ainakaan tarvitse "etsiä" tiedostoja!

      Ilmaisista alustoista taasen OpenCart aika helppo, ketterä ja kevyt, mutta vaatinee tosin pluginien / erillispalveluiden ostelua (suomenkieli, maksupalvelut).

      Wordpress myös ok, mutta sen kanssa voi helposti ajautua ojasta allikkoon - mitä säädön määrään tulee.

      Magentot ym voi jättää junasta samantien.

      • sdf23

        Ei taida sakke käydä ihan täysille. Kyseessä on verkkokauppa, ei valmisteeman tarve.

        "miks alkaisin ite säheltää koodaamises sun muut ku voin ostaa teeman parilla kympillä" - Kuulostaa aika pätevältä henkilöltä verkkokauppaa rakentamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe