Nyt olisi hyvät neuvot kalliit?Olen melko tuore vajaatoimintainen ja epätoivoinen.Lääkitystä olen nautiskellut toukokuusta alkaen..TSH arvo oli elokuussa 0.93,olo ei kuitenkaan hääppöinen.Tuossa marraskuussa aloin jo olla epätoivoinen,kun sydän tykyttää,vatsa turpoaa kuin odottavalla äidillä..ja se väsymys!vetelen 12 tunnin yöunet,ja palelen!Kiireesti tohtorille,ja Tsh arvo 3.24..Mikä kumma aiheuttaa noin rajun arvon nousun?tätä ei lääkäri kommentoinut,sanoi sen olevan yksilöllistä.Lisää lääkettä rutkasti,mutta vaikutusta ei tunnu!Mitä tekisin seuraavaksi?Neuvoja,please!
Saisinko vähän neuvoja?
johanna
2439
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 2
Vanhimmat
voisit taas tammikuussa mennä kokeeseen, että siitä näkis miten on kehittynyt. Onko myös T4V otettu? Kyllä se alku on vähän hankalaa ollut itse kullakin.
Lääkityksestä sen verran, että Thyroxin tulisi ottaa aamulla tyhjään vatsaan, silloin se imeytyy hyvin. Luulen, että kaikilla meillä on ollut lääkeannoksen kanssa aluksi ja joskus väliksikin ongelmia. Onko sinulta otettu kilpirauhasen vasta-aineet? Jotenkin tuon rajun TSH:n nousun johdosta tuli mieleeni, että kyseessä voisi olla kilpirauhasen tulehdus, joka on autoimmuunitauti ja saa joskus tuollaisia "hepuleita" joksikin aikaa ja lääkkeiden passaaminen on vielä vähän hankalampaa kuin pelkässä vajaatoiminassa, koska tulehdus voi puuskittain pahentua. Oireet ja hoito on samanlaista kuin vajaatoiminassakin, sikäli se on "hyvä" tauti, eikä hoidoksi auta antibiootti tai muu sen kaltainen lääkitys. Neuvoisin sinua hakeutumaan endokrinologin hoitoon, on erikoistunut hormoonien ja sisäeritysrauhasten toimintaan, tietää taatusti eniten ja saat kunnon hoidon.