Saman vuosimalli (-08) automaatit käyttäytyvät koeajolla aivan eri tavalla. Dieselin kanssa tuntuu vaihtavan ihan yhtä sutjakkaasti kuin muunkin merkkiset, mutta bensakoneen (1.6) kanssa nousee ensin kierrokset ja sitten vasta auto lähtee kevyen nykäyksen saattelemana kiihtymään. Onko samoja kokemuksia eli onko laatikot erilaisia: ceed diesel / 1,6 i / 2,0 i ?
Uudemmissa malleissa eli 2011-14 on jo ilmoituksessa mainittu CVVT-vaihteisto eli tuo hihnaveto/työntö. Miltä se tuntuu ajossa ?
Erilaisia automaatteja ?
6
163
Vastaukset
- hynykin.käy
Sori, sekoitin CVVT-koneen ja CVT-laatikon keskenään, mutta kysymykset laatikoiden erilaisuudesta on edelleen voimassa.
- automatique
Mitä ! Eikö kenelläkään ole kokemusta automaateista ?
- köydellä_työntäen
Aika hienoa sekoilua sulla. CVVT automaatti... ehkä nyt kuitenkin kyseessä on kuitenkin 4-vaihteinen ns. mehumaija (momentinmuunnin planeettavaihtesto), jollaista voisi jopa museokapineeksi kutsua nykyään. Variaattoria ei lie missään & ihan uusimmissa (2014 tjsp lähtien) on kaksoiskytkinvaihteisto.
Nykimiset yms. urpoilut voivat johtua ihan siitä, ettei automaatin (ohjelmiston) ja moottorin(ohjauksen) yhteensovitus ole kovinkaan onnistunut. Tämä koskee myös ja erityisesti robottivaihteistoja. Se pieni ero lienee myös siinä, että diesel tarkoittaa automaattisesti turboahdettua konetta ja bensa vaparia -> alakierrosten väännössä on melkoinen ero. Mikä tarkoittaa, että bensakonetta on pakko "huudattaa", kun tehoa löytyy vain kierrosten myötä.
...vahvistaa kyllä mielikuvaa siitä, että itäautoja ostavat ne, jotka vähiten tekniikasta ymmärtävät ;-D - aisin.rules
Nykyisen auton Aisin on toiminut moitteettomasti 425 tkm ja lähtee ja vaihtaa edelleen pehmeästi. Öljynvaihdot on tehty suositusten mukaan sekä olen säätänyt turhat löysät pois vaihteistoon menevästä vaijerista.
Nykyinen automaatti ryömii hieman jo tyhjäkäynnillä lämpimänäkin, mutta bensa-Kia nosti ensin kierroksia ja sitten vasta lähti nykäisten.
Diesel (1.6) aut toimi minusta moitteettomasti. Kokemusta mulla on automaateista vasta vuodesta 1979 alkaen !
Itämailla tehtyihin autoihin päätyy niiden luotettavuuden ja koetellut tekniikan vuoksi. En halua maksaa saksalaisten premiumautojen 10 t€:n remontteja, vaan mielummin ajaa edullisella ja luotettavalla autolla.
- Prööötti
Muistakkseni nuo ekat kaksoiskytkentä laatikot ovat saman valmistajan kuin ne kuuluisat VW-konsernin huonot....
- separator
Ei kai vaan ZF ole lootan tekijä tai Borg-Warner.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211825
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991618Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511185Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?461062Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29949Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47866Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50866Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37800Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56788Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38787