Erilaisia automaatteja ?

kian.ostaja

Saman vuosimalli (-08) automaatit käyttäytyvät koeajolla aivan eri tavalla. Dieselin kanssa tuntuu vaihtavan ihan yhtä sutjakkaasti kuin muunkin merkkiset, mutta bensakoneen (1.6) kanssa nousee ensin kierrokset ja sitten vasta auto lähtee kevyen nykäyksen saattelemana kiihtymään. Onko samoja kokemuksia eli onko laatikot erilaisia: ceed diesel / 1,6 i / 2,0 i ?
Uudemmissa malleissa eli 2011-14 on jo ilmoituksessa mainittu CVVT-vaihteisto eli tuo hihnaveto/työntö. Miltä se tuntuu ajossa ?

6

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hynykin.käy

      Sori, sekoitin CVVT-koneen ja CVT-laatikon keskenään, mutta kysymykset laatikoiden erilaisuudesta on edelleen voimassa.

    • automatique

      Mitä ! Eikö kenelläkään ole kokemusta automaateista ?

      • köydellä_työntäen

        Aika hienoa sekoilua sulla. CVVT automaatti... ehkä nyt kuitenkin kyseessä on kuitenkin 4-vaihteinen ns. mehumaija (momentinmuunnin planeettavaihtesto), jollaista voisi jopa museokapineeksi kutsua nykyään. Variaattoria ei lie missään & ihan uusimmissa (2014 tjsp lähtien) on kaksoiskytkinvaihteisto.

        Nykimiset yms. urpoilut voivat johtua ihan siitä, ettei automaatin (ohjelmiston) ja moottorin(ohjauksen) yhteensovitus ole kovinkaan onnistunut. Tämä koskee myös ja erityisesti robottivaihteistoja. Se pieni ero lienee myös siinä, että diesel tarkoittaa automaattisesti turboahdettua konetta ja bensa vaparia -> alakierrosten väännössä on melkoinen ero. Mikä tarkoittaa, että bensakonetta on pakko "huudattaa", kun tehoa löytyy vain kierrosten myötä.

        ...vahvistaa kyllä mielikuvaa siitä, että itäautoja ostavat ne, jotka vähiten tekniikasta ymmärtävät ;-D


      • aisin.rules

        Nykyisen auton Aisin on toiminut moitteettomasti 425 tkm ja lähtee ja vaihtaa edelleen pehmeästi. Öljynvaihdot on tehty suositusten mukaan sekä olen säätänyt turhat löysät pois vaihteistoon menevästä vaijerista.
        Nykyinen automaatti ryömii hieman jo tyhjäkäynnillä lämpimänäkin, mutta bensa-Kia nosti ensin kierroksia ja sitten vasta lähti nykäisten.
        Diesel (1.6) aut toimi minusta moitteettomasti. Kokemusta mulla on automaateista vasta vuodesta 1979 alkaen !
        Itämailla tehtyihin autoihin päätyy niiden luotettavuuden ja koetellut tekniikan vuoksi. En halua maksaa saksalaisten premiumautojen 10 t€:n remontteja, vaan mielummin ajaa edullisella ja luotettavalla autolla.


    • Prööötti

      Muistakkseni nuo ekat kaksoiskytkentä laatikot ovat saman valmistajan kuin ne kuuluisat VW-konsernin huonot....

      • separator

        Ei kai vaan ZF ole lootan tekijä tai Borg-Warner.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      66
      5190
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      58
      4628
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      123
      4579
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      338
      1907
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      85
      1533
    6. 92
      1494
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      235
      1380
    8. 323
      1097
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      971
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      51
      903
    Aihe