Saman vuosimalli (-08) automaatit käyttäytyvät koeajolla aivan eri tavalla. Dieselin kanssa tuntuu vaihtavan ihan yhtä sutjakkaasti kuin muunkin merkkiset, mutta bensakoneen (1.6) kanssa nousee ensin kierrokset ja sitten vasta auto lähtee kevyen nykäyksen saattelemana kiihtymään. Onko samoja kokemuksia eli onko laatikot erilaisia: ceed diesel / 1,6 i / 2,0 i ?
Uudemmissa malleissa eli 2011-14 on jo ilmoituksessa mainittu CVVT-vaihteisto eli tuo hihnaveto/työntö. Miltä se tuntuu ajossa ?
Erilaisia automaatteja ?
6
170
Vastaukset
- hynykin.käy
Sori, sekoitin CVVT-koneen ja CVT-laatikon keskenään, mutta kysymykset laatikoiden erilaisuudesta on edelleen voimassa.
- automatique
Mitä ! Eikö kenelläkään ole kokemusta automaateista ?
- köydellä_työntäen
Aika hienoa sekoilua sulla. CVVT automaatti... ehkä nyt kuitenkin kyseessä on kuitenkin 4-vaihteinen ns. mehumaija (momentinmuunnin planeettavaihtesto), jollaista voisi jopa museokapineeksi kutsua nykyään. Variaattoria ei lie missään & ihan uusimmissa (2014 tjsp lähtien) on kaksoiskytkinvaihteisto.
Nykimiset yms. urpoilut voivat johtua ihan siitä, ettei automaatin (ohjelmiston) ja moottorin(ohjauksen) yhteensovitus ole kovinkaan onnistunut. Tämä koskee myös ja erityisesti robottivaihteistoja. Se pieni ero lienee myös siinä, että diesel tarkoittaa automaattisesti turboahdettua konetta ja bensa vaparia -> alakierrosten väännössä on melkoinen ero. Mikä tarkoittaa, että bensakonetta on pakko "huudattaa", kun tehoa löytyy vain kierrosten myötä.
...vahvistaa kyllä mielikuvaa siitä, että itäautoja ostavat ne, jotka vähiten tekniikasta ymmärtävät ;-D - aisin.rules
Nykyisen auton Aisin on toiminut moitteettomasti 425 tkm ja lähtee ja vaihtaa edelleen pehmeästi. Öljynvaihdot on tehty suositusten mukaan sekä olen säätänyt turhat löysät pois vaihteistoon menevästä vaijerista.
Nykyinen automaatti ryömii hieman jo tyhjäkäynnillä lämpimänäkin, mutta bensa-Kia nosti ensin kierroksia ja sitten vasta lähti nykäisten.
Diesel (1.6) aut toimi minusta moitteettomasti. Kokemusta mulla on automaateista vasta vuodesta 1979 alkaen !
Itämailla tehtyihin autoihin päätyy niiden luotettavuuden ja koetellut tekniikan vuoksi. En halua maksaa saksalaisten premiumautojen 10 t€:n remontteja, vaan mielummin ajaa edullisella ja luotettavalla autolla.
- Prööötti
Muistakkseni nuo ekat kaksoiskytkentä laatikot ovat saman valmistajan kuin ne kuuluisat VW-konsernin huonot....
- separator
Ei kai vaan ZF ole lootan tekijä tai Borg-Warner.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun463230Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5091962Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171930Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si831807- 181532
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431438- 281356
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901329Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1261222UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1131168