Saman vuosimalli (-08) automaatit käyttäytyvät koeajolla aivan eri tavalla. Dieselin kanssa tuntuu vaihtavan ihan yhtä sutjakkaasti kuin muunkin merkkiset, mutta bensakoneen (1.6) kanssa nousee ensin kierrokset ja sitten vasta auto lähtee kevyen nykäyksen saattelemana kiihtymään. Onko samoja kokemuksia eli onko laatikot erilaisia: ceed diesel / 1,6 i / 2,0 i ?
Uudemmissa malleissa eli 2011-14 on jo ilmoituksessa mainittu CVVT-vaihteisto eli tuo hihnaveto/työntö. Miltä se tuntuu ajossa ?
Erilaisia automaatteja ?
6
185
Vastaukset
- hynykin.käy
Sori, sekoitin CVVT-koneen ja CVT-laatikon keskenään, mutta kysymykset laatikoiden erilaisuudesta on edelleen voimassa.
- automatique
Mitä ! Eikö kenelläkään ole kokemusta automaateista ?
- köydellä_työntäen
Aika hienoa sekoilua sulla. CVVT automaatti... ehkä nyt kuitenkin kyseessä on kuitenkin 4-vaihteinen ns. mehumaija (momentinmuunnin planeettavaihtesto), jollaista voisi jopa museokapineeksi kutsua nykyään. Variaattoria ei lie missään & ihan uusimmissa (2014 tjsp lähtien) on kaksoiskytkinvaihteisto.
Nykimiset yms. urpoilut voivat johtua ihan siitä, ettei automaatin (ohjelmiston) ja moottorin(ohjauksen) yhteensovitus ole kovinkaan onnistunut. Tämä koskee myös ja erityisesti robottivaihteistoja. Se pieni ero lienee myös siinä, että diesel tarkoittaa automaattisesti turboahdettua konetta ja bensa vaparia -> alakierrosten väännössä on melkoinen ero. Mikä tarkoittaa, että bensakonetta on pakko "huudattaa", kun tehoa löytyy vain kierrosten myötä.
...vahvistaa kyllä mielikuvaa siitä, että itäautoja ostavat ne, jotka vähiten tekniikasta ymmärtävät ;-D - aisin.rules
Nykyisen auton Aisin on toiminut moitteettomasti 425 tkm ja lähtee ja vaihtaa edelleen pehmeästi. Öljynvaihdot on tehty suositusten mukaan sekä olen säätänyt turhat löysät pois vaihteistoon menevästä vaijerista.
Nykyinen automaatti ryömii hieman jo tyhjäkäynnillä lämpimänäkin, mutta bensa-Kia nosti ensin kierroksia ja sitten vasta lähti nykäisten.
Diesel (1.6) aut toimi minusta moitteettomasti. Kokemusta mulla on automaateista vasta vuodesta 1979 alkaen !
Itämailla tehtyihin autoihin päätyy niiden luotettavuuden ja koetellut tekniikan vuoksi. En halua maksaa saksalaisten premiumautojen 10 t€:n remontteja, vaan mielummin ajaa edullisella ja luotettavalla autolla.
- Prööötti
Muistakkseni nuo ekat kaksoiskytkentä laatikot ovat saman valmistajan kuin ne kuuluisat VW-konsernin huonot....
- separator
Ei kai vaan ZF ole lootan tekijä tai Borg-Warner.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 665190
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai584628Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1234579Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3381907- 851533
- 921494
- 2351380
- 3231097
- 200971
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.51903