Saman vuosimalli (-08) automaatit käyttäytyvät koeajolla aivan eri tavalla. Dieselin kanssa tuntuu vaihtavan ihan yhtä sutjakkaasti kuin muunkin merkkiset, mutta bensakoneen (1.6) kanssa nousee ensin kierrokset ja sitten vasta auto lähtee kevyen nykäyksen saattelemana kiihtymään. Onko samoja kokemuksia eli onko laatikot erilaisia: ceed diesel / 1,6 i / 2,0 i ?
Uudemmissa malleissa eli 2011-14 on jo ilmoituksessa mainittu CVVT-vaihteisto eli tuo hihnaveto/työntö. Miltä se tuntuu ajossa ?
Erilaisia automaatteja ?
6
125
Vastaukset
- hynykin.käy
Sori, sekoitin CVVT-koneen ja CVT-laatikon keskenään, mutta kysymykset laatikoiden erilaisuudesta on edelleen voimassa.
- automatique
Mitä ! Eikö kenelläkään ole kokemusta automaateista ?
- köydellä_työntäen
Aika hienoa sekoilua sulla. CVVT automaatti... ehkä nyt kuitenkin kyseessä on kuitenkin 4-vaihteinen ns. mehumaija (momentinmuunnin planeettavaihtesto), jollaista voisi jopa museokapineeksi kutsua nykyään. Variaattoria ei lie missään & ihan uusimmissa (2014 tjsp lähtien) on kaksoiskytkinvaihteisto.
Nykimiset yms. urpoilut voivat johtua ihan siitä, ettei automaatin (ohjelmiston) ja moottorin(ohjauksen) yhteensovitus ole kovinkaan onnistunut. Tämä koskee myös ja erityisesti robottivaihteistoja. Se pieni ero lienee myös siinä, että diesel tarkoittaa automaattisesti turboahdettua konetta ja bensa vaparia -> alakierrosten väännössä on melkoinen ero. Mikä tarkoittaa, että bensakonetta on pakko "huudattaa", kun tehoa löytyy vain kierrosten myötä.
...vahvistaa kyllä mielikuvaa siitä, että itäautoja ostavat ne, jotka vähiten tekniikasta ymmärtävät ;-D - aisin.rules
Nykyisen auton Aisin on toiminut moitteettomasti 425 tkm ja lähtee ja vaihtaa edelleen pehmeästi. Öljynvaihdot on tehty suositusten mukaan sekä olen säätänyt turhat löysät pois vaihteistoon menevästä vaijerista.
Nykyinen automaatti ryömii hieman jo tyhjäkäynnillä lämpimänäkin, mutta bensa-Kia nosti ensin kierroksia ja sitten vasta lähti nykäisten.
Diesel (1.6) aut toimi minusta moitteettomasti. Kokemusta mulla on automaateista vasta vuodesta 1979 alkaen !
Itämailla tehtyihin autoihin päätyy niiden luotettavuuden ja koetellut tekniikan vuoksi. En halua maksaa saksalaisten premiumautojen 10 t€:n remontteja, vaan mielummin ajaa edullisella ja luotettavalla autolla.
- Prööötti
Muistakkseni nuo ekat kaksoiskytkentä laatikot ovat saman valmistajan kuin ne kuuluisat VW-konsernin huonot....
- separator
Ei kai vaan ZF ole lootan tekijä tai Borg-Warner.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822