Tarkkana Elisan liittymien päivityksen kanssa!

M52v_

Nykyisen Elisan, entisen Saunalahden ja NIC tietoverkkojen asiakkaana vuodesta 1999 olen pääasiassa ollut tyytyväinen, etenkin yhteyden varmuuteen ja hallintasivuihin. Mutta nyt päivitin liittymiäni asiakaspalvelun kautta, enkä hallintasivuilla.... en olisi uskonut että onnistuivat kusettamaan. Tarina ihan varoituksena muille, ja myös minulle muistutuksena miksi kaikki pitää tehdä itsepalveluna netissä eikä ikinä asiakaspalvelun veijareiden kanssa.

Alkutilanne: kohta kaksi vuotta ollut tuplalaajakaista 10M 3G. Sinänsä ihan tyytyväinen pakettiin, mutta nopeampi ADSL kiinnosti kun lopultakin meidän osoitteeseen oli 10M lisäksi saatavilla 20M.

Itsepalveluna netissä nopeuden nosto ei onnistu, siispä yhteys asiakaspalveluun. "Ymmärrän, että pakettini on määräaikainen, mutta sopiiko päivitys 20M 3G:ksi, siinähän on isompi kk-maksukin?". Vastaus, että 3G tuplalaajakaistaa ei enää myydä, mutta nopeuden nosto kyllä onnistuu 20M 4G:ksi. Mitä asiakaspalvelu jätti kertomatta, oli että 24kk määräaika alkaa juosta taas alusta, kysymys ei siis ollut vanhan paketin päivittämisestä, vaan uudesta sopimuksesta.

Toki halusinkin nopeutta nostaa, ja siinä mielessä lopputulos oli toivottu eikä ole mitään syytä vaihtaa ISP:tä joten tuo 24kk ei ole ongelma. Lähinnä ketuttaa, kun joku aspa-veijari onnistui naruttamaan vaikka tarkasti mielestäni olin ostamassa pelkästään nopeampaa ADSL:ää _vanhaan_ sopimukseen.

Caveat emptor, sanotaan, ja hyvä pitää mielessä jos on yhteydessä asiakaspalveluun. Mitä ei netissä pysty itsepalveluna hoitamaan, ei ikinä kannata tehdä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun puhelimella, chatissa tai myymälässä. Koskee puhelinfirmojen lisäksi muitakin toimialoja.

3

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei M52v! Ikävä kuulla, että asiakaspalvelutilanne on ollut epäselvä. Pahoittelen, ettei määräaikaisuuden jatkumisesta olla mainittu. Tässä tilanteessa sinulla on todennäköisesti ollut vanha sopimus, jonka päivittäminen on vaatinut koko sopimustyypin muutosta. Sen vuoksi määräaika on automaattisesti alkanut alusta.

      Mikäli haluat keskustella asiasta lisää, voit lähettää minulle yksityisviestin Palstalla: http://elisa.to/tiude

      Viestin lähettäminen vaatii rekisteröitymisen. Laita mukaan yhteystietosi ja lyhyt kuvaus tapahtuneesta. Voin sitten vielä tarkistaa asiakastietosi ja selvittää tapahtunutta.

      Tiia-Maria / Palstatiimi
      http://palsta.elisa.fi

      • M52v_

        "...todennäköisesti ollut vanha sopimus, jonka päivittäminen on vaatinut koko sopimustyypin muutosta. Sen vuoksi määräaika on automaattisesti alkanut alusta. " Tuossahan se tuli selvästi sanottua. Syystä (tai toisesta) asiaa ei todettu kun asiakaspalvelun kanssa tuota 10->20 ADSL muutosta järjestettiin. Ei tarpeen ottaa enää yhteyttä Elisaan tai tarkastella asiaa sen enempää, sillä tilanne on aivan selvä.

        Rahasta ei ole kysymys, hinnassa on niin vähän eroa per kk ja koko sopimuskaudella. Itselleni lähinnä olen vihainen, kun menin hoitamaan asian myyjän kanssa eikä itsepalveluna netissä, jolloin olisi ollut huomattavasti paremmat mahdollisuudet tutustua tarkasti ehtoihin.

        Minä viisikymppinen ekonomi, joka on ollut töissä tekemisissä suomalaisittain suurten yrityskauppojen sopimusten kanssa ja opiskeluajoista asti kaikenlaisten ulkomaalaisten myyjien kanssa - jouduin Elisan asiakapalvelun "geelitukan" vedättämäksi. No, parempi vapaa-ajalla eikä työssä.

        Nettiyhteyden toimintaan olen tosiaan tyytyväinen. Ja Elisan osakkeenomistajana kurssikehitykseen. Joten ehkä minulle on myös hyvä, että myyjät osaavat tyrkyttää ja unohtaa mainita asioita ;)


    • hyvää_päivänjatkoa

      Minä voin toimia motivaattorina: Täten irtisanoin liittymäni 4.12 ja ilmoitin syyksi kusettamisen puhelinpalveluissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      157
      9174
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2799
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2577
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2531
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1915
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1852
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1793
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      48
      1336
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1201
    Aihe