Nykyisen Elisan, entisen Saunalahden ja NIC tietoverkkojen asiakkaana vuodesta 1999 olen pääasiassa ollut tyytyväinen, etenkin yhteyden varmuuteen ja hallintasivuihin. Mutta nyt päivitin liittymiäni asiakaspalvelun kautta, enkä hallintasivuilla.... en olisi uskonut että onnistuivat kusettamaan. Tarina ihan varoituksena muille, ja myös minulle muistutuksena miksi kaikki pitää tehdä itsepalveluna netissä eikä ikinä asiakaspalvelun veijareiden kanssa.
Alkutilanne: kohta kaksi vuotta ollut tuplalaajakaista 10M 3G. Sinänsä ihan tyytyväinen pakettiin, mutta nopeampi ADSL kiinnosti kun lopultakin meidän osoitteeseen oli 10M lisäksi saatavilla 20M.
Itsepalveluna netissä nopeuden nosto ei onnistu, siispä yhteys asiakaspalveluun. "Ymmärrän, että pakettini on määräaikainen, mutta sopiiko päivitys 20M 3G:ksi, siinähän on isompi kk-maksukin?". Vastaus, että 3G tuplalaajakaistaa ei enää myydä, mutta nopeuden nosto kyllä onnistuu 20M 4G:ksi. Mitä asiakaspalvelu jätti kertomatta, oli että 24kk määräaika alkaa juosta taas alusta, kysymys ei siis ollut vanhan paketin päivittämisestä, vaan uudesta sopimuksesta.
Toki halusinkin nopeutta nostaa, ja siinä mielessä lopputulos oli toivottu eikä ole mitään syytä vaihtaa ISP:tä joten tuo 24kk ei ole ongelma. Lähinnä ketuttaa, kun joku aspa-veijari onnistui naruttamaan vaikka tarkasti mielestäni olin ostamassa pelkästään nopeampaa ADSL:ää _vanhaan_ sopimukseen.
Caveat emptor, sanotaan, ja hyvä pitää mielessä jos on yhteydessä asiakaspalveluun. Mitä ei netissä pysty itsepalveluna hoitamaan, ei ikinä kannata tehdä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun puhelimella, chatissa tai myymälässä. Koskee puhelinfirmojen lisäksi muitakin toimialoja.
Tarkkana Elisan liittymien päivityksen kanssa!
3
103
Vastaukset
Hei M52v! Ikävä kuulla, että asiakaspalvelutilanne on ollut epäselvä. Pahoittelen, ettei määräaikaisuuden jatkumisesta olla mainittu. Tässä tilanteessa sinulla on todennäköisesti ollut vanha sopimus, jonka päivittäminen on vaatinut koko sopimustyypin muutosta. Sen vuoksi määräaika on automaattisesti alkanut alusta.
Mikäli haluat keskustella asiasta lisää, voit lähettää minulle yksityisviestin Palstalla: http://elisa.to/tiude
Viestin lähettäminen vaatii rekisteröitymisen. Laita mukaan yhteystietosi ja lyhyt kuvaus tapahtuneesta. Voin sitten vielä tarkistaa asiakastietosi ja selvittää tapahtunutta.
Tiia-Maria / Palstatiimi
http://palsta.elisa.fi- M52v_
"...todennäköisesti ollut vanha sopimus, jonka päivittäminen on vaatinut koko sopimustyypin muutosta. Sen vuoksi määräaika on automaattisesti alkanut alusta. " Tuossahan se tuli selvästi sanottua. Syystä (tai toisesta) asiaa ei todettu kun asiakaspalvelun kanssa tuota 10->20 ADSL muutosta järjestettiin. Ei tarpeen ottaa enää yhteyttä Elisaan tai tarkastella asiaa sen enempää, sillä tilanne on aivan selvä.
Rahasta ei ole kysymys, hinnassa on niin vähän eroa per kk ja koko sopimuskaudella. Itselleni lähinnä olen vihainen, kun menin hoitamaan asian myyjän kanssa eikä itsepalveluna netissä, jolloin olisi ollut huomattavasti paremmat mahdollisuudet tutustua tarkasti ehtoihin.
Minä viisikymppinen ekonomi, joka on ollut töissä tekemisissä suomalaisittain suurten yrityskauppojen sopimusten kanssa ja opiskeluajoista asti kaikenlaisten ulkomaalaisten myyjien kanssa - jouduin Elisan asiakapalvelun "geelitukan" vedättämäksi. No, parempi vapaa-ajalla eikä työssä.
Nettiyhteyden toimintaan olen tosiaan tyytyväinen. Ja Elisan osakkeenomistajana kurssikehitykseen. Joten ehkä minulle on myös hyvä, että myyjät osaavat tyrkyttää ja unohtaa mainita asioita ;)
- hyvää_päivänjatkoa
Minä voin toimia motivaattorina: Täten irtisanoin liittymäni 4.12 ja ilmoitin syyksi kusettamisen puhelinpalveluissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1579174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492799Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312577- 572531
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971915- 981852
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231793Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä481336Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281201