Onko kenelläkään kokemusta tuetusta asumisesta, hoitokodeista jne? Löytyykö palstalta vakavampaa ykköstyyppiä sairastavia, jotka ei pärjää/ei jossain vaiheessa pärjänneet kotona (sairaalajaksojen välissä siis)
Missä päin asuit, miten pitkän jakson? Plussia, miinuksia?
Yksityinen hoitokoti?
3
72
Vastaukset
- 33jo
Sisareni asuu erään mielenterveyssäätiön tukiasunnossa, kyseessä on tavallinen vuokra-asunto ihan normaalissa kerrostalossa jossa asuu ns. tavallisiakin ihmisiä, mutta sisareni vuokrasopimukseen sisältyy myös tukisopimus ja tukihenkilö joka käy pari kertaa kuussa kylässä ja järkkäilee sisareni asioita. Äitimme maksaa tuon tukisopimuksen ja sisareni asumistuki/eläke menee sitten normi vuokran maksuun.
- 30kymppinennainen
Enpä ole kuullut että juuri bipoille suunnattua hoitokotia olisi olemassa, mutta paljon on eri tasoisille mielenterveysongelmaisille ihmisille suunnattuja hoitokoteja jonne varmasti pääsee asumaan jos tarpeeksi voimakas bipo on.
- kytätjuoruaa
Yksityisten hoitokoteja on, mutta nykyisen rahatilanteen niukkuuden takia on kuntapuoli kieltäytymässä, että ei annettaisi kunnasta maksusitoomuksia yksityisille. Tästä on alkanut yksityisten hoitokotejen "kyttäily" ja yllätysta. Myös kateelliset naapurit tekee nimettömiä ilmiantoja miten hoidokkeja/potilaita hoidetaan. On kyse rahasta ja vallasta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984