joulu...yksinäinen

tossuton

Se on taas joulu tulossa....yksinäinen sellainen, lapset ja lastenlapset kaukana. Työttömällä ei ole varaa matkustaa saati lahjoja lähettää.....meitä on varmaan Suomessa tuhansia.Silti vaikka olen yksin joulun niin toisaalta ahistaa hitosti mutta myös nautin sen rauhasta. Ei ole herkkuihin tai edes kinkkuun yms. varaa, mutta nautin silti. Haudoilla toki käyn sytyttämässä kynttilät ja muistelen lapsuuteni jouluja....saunaa, kuusta jossa elävät kynttilät. Ja myös oman perheen jouluja kun lapset oli kotona, leivottiin ja tehtiin koristeita ja lasten iloa.... niin se vaan aika kuluu. Hyvää joulun odotusta kaikille!

46

453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tonttumuor

Niin, hyvää joulua sinulle. On luonnollista kaivata läheisiä jouluna, mutta on taito myös osata olla yksin. Kynttilöitä, joulumusiikkia, puhelut läheisille. Hyvä tahto voi toisiaan kohtaan olla, vaikka olisi paljon kilometrejä välillä.

• sikaerkki

Jätä kalja pois,tai vähemmälle,niin on varaa ostaa muutaman euron kinkku.
      Sianliha on kaikista halvinta ruokaa,maksaa jotain 3ekilo,harva pystyy syömään sitä päivässä yli puolen kilon.
      Ja joku vielä vikisee hinnasta.

• tossuton

Kuulehan en juo kaljaa tai muutakaan alkoa ja en edes tupakoi....

• oikeudenmukainen

olipa sikaerkiltä asiaton kommentti, pysy pois tältä palstalta jos et parempaan pysty.

Aloittelijalle hyvää jatkoa, toisin sinulle jouluruoka paketin, jos tietäisin kuka olet.

• sikaerkki

Jaa, mihinkä se raha sitten menee.Minimieläkkeet liki tonnin kuussa,sillä elää jo herroiksi.Päivärahoista,sossuntuista puhumattakaan.

• mitätähä

siinäpä sinulle ääliöerkki miettimistä, jos omistat vaikka pienen mökin asuntona on siinä kaiken näköisiä menoja, vaikka saisit tukia.
        Jos asut vuokralla on asuminen kallista, vaikka saisit tukia.
        Lääkkeetkin voivat vanhemmalla ihmisellä olla iso menoerä, vaikka kela tulee jossain vaiheessa vastaan.
        Normaali päivittäinen ruoka on pienituloiselle kallista, vaikka hintoja on halpuutettu.
        Revi siitä, jos äly riittää, eipä taida riittää tällä erkillä, vaikka rautalangalla vääntäisi mallin.

• vallan
        mitätähä kirjoitti:

siinäpä sinulle ääliöerkki miettimistä, jos omistat vaikka pienen mökin asuntona on siinä kaiken näköisiä menoja, vaikka saisit tukia.
        Jos asut vuokralla on asuminen kallista, vaikka saisit tukia.
        Lääkkeetkin voivat vanhemmalla ihmisellä olla iso menoerä, vaikka kela tulee jossain vaiheessa vastaan.
        Normaali päivittäinen ruoka on pienituloiselle kallista, vaikka hintoja on halpuutettu.
        Revi siitä, jos äly riittää, eipä taida riittää tällä erkillä, vaikka rautalangalla vääntäisi mallin.

minimieläke on liki 800 kuussa, se ei ole lähelläkään tonnia, hoksaatko eron sikaerkki?
        Kepun riveissä taidat patsastella, ja äiti muorin patojen äärellä maiskutat valmista ruokaa syöden, vai kannetaanko sinulle tarjotin sinne kammariin?
        Koetappa elää muutama kuukausi omillasi, itku sinulta poloiselta pääsisi, jäisi siinä kinkut syömättä.

• pukkiiii

oletko nainen ?????kirjoiteppa 24, jä treffi palkstalla asiassta, olen yksinäine mies....jossa yhteinen joulu löytys.....

• Enkaipaisi

Olisikin yksinäinen joulu, ilman ilmaista ateriaa kärkkyviä juoppo sukulaisia.

• piiloon

Lähe äkkiä jonnekin, äläkä kerro minne menet.

HAHHAA siitäpä saisivat.

• piiloon

joko olet päättänyt minne menet, tule meille, jos et muuta keksi.
        syödään paistia ja juodaan lientä,ja pirautetaan niille sinun juopoille sukulaisille hyvän joulun toivotukset.

• sikaerkki

Asuminen ja ruoka ovat halpaa,mikäili ei ökyile. Tonnilla kuussa pärjää mainiosti.

• punainenlätkä

Korsussako asut vitun ääliö, vai lienetkö peräkammarin poikia tai ehkä peräreikäpoika. Sokoksen roskalavalla sinut on kuulemma nähty tonkimassa, siellä se ruoka vasta on halpuutettu jokaisen massille sopivaksi.

• sikaerkki

Onkoon se tämä punanenlätkä niitä harhaanjohdettuja vasemmistolaisia,joiden mielestä kenenkään ei tarvitse tehdä töitä,vaan yhteiskunta elättää. Kunnon porvarina kysynkin.Millä elättää? Ja varsinaiseen aiheeseen. Täällä Suomessa on erittäin hyvä elintaso kaikilla, mikäili ei juopottele

• siispunainen

Ei, ei ole harhaanjohdettu, vaan töitä tehnyt persesilmä pitkällä ikäni, nyt hyvällä eläkkeellä nautiskelen näistä päivistä, ja äänestän ihmistä en puoluetta.
        Punainen lätkä tarkoittaa kaupan tarjousta tuotteista joissa on päiväys menossa umpeen, ja joita monet ihmiset mielellään ostavat, kun rahat ei oikein tahdo riittää normihintaiseen.
        Älä sinä perkeleen punaniska kepuporvari puhu paskaa, et tiedä tosi köyhyydestä yhtään mitään.
        Yhteiskunnan tuilla sinäkin olet niitä maitasi ja elikoitasi hoidellut.

• sikaerkki

Tarjoustuotteita ostavat, jopa jättävät kokonaan ostamatta, jotta rahat riittäisi kaljaan.
      Minä kunnon porvari olen aina tullut toimeen omilla töilläni, niinkuin oivoisi muittenkin tulevan.

• joulupuuro

oivo sinä, minä toivon kaikille Hyvää ja Rauhallista Joulua, sinullekin sikaerkki.

• joulunatänävuonna

Eipä tässä ole lapsia, eikä lapsenlapsia tulossa. Yksin minäkin viettelen joulua. Voi se yksinäisenkin joulu olla ihan mukava. Minua ei ainakaan ahdista.

[email protected]

• sikaerkki

Oivoi joulupuuro,kirjain unohtui.Laskeutukaamme pikkuhiljaa rauhalliseen ja tunnelmalliseen joulun viettoon. Ei se rihkama tuo onnea,joulun odotus sekä tunnelma sen tuovat, perinteiset jouluruuat kinkkuineen, laatikoineen.

• kaljakinkku

van, jos ei ou rahhoo ostoo kinkkuo eikä kaljoo.
        osta sinä sikaerkki ne minulle joululahjaksi.

• hyödyllinenpitääolla

Nykyaikana on paljon yksin olijoita joulunakin.Yksinäisyys on eri asia ja pitkälti oma valinta.Itse olen nykyään jouluviikon perhetutun luona. Hän halvaantui alle 50 vuotiaana ja on pyörätuolissa. Hienoa kun päänuppi hällä toimii.Hän sanoo,että pelastat koko hänen vuotensa kun tulen seuraksi.Tarvitsee kevyt apua.Hänellä on hoitaja päivisin ja viikonloppuina käy neljästi pssä joku spr tms henkilö.Kun olen siellä ei tarvitse heitä.

• sikaerkki

Kaljakinkku valehtelee. Maassamme on taattu vajaan tonnin tulot kaikille, se kyllä riittää hyvinkin normaaliin asumiseen.
      Hyödylpito nimimerkille.Sinulla esimerkillistä toimintaa.Toivoisi vaan ympärivuoden sama käytäntö. Ei tuputtamalla, vaan kysyen.

• kaljakinkku

niin, teoriassa kyllä, mutta sinhän oletkin varakas porvari, etkä tiedä minimillä elämisestä yhtikäs mitään.

• kokenutkaiken

höpö höpö ei muuten riitä. jos saa työttömyyspäivärahan ja siihen maksat täyden vuokran sähkölaskun niin käteen ei jää mitään. tää on fakta. kela kun ei tue jos omistat tässä maailmassa jotain tai saatika sitten sossu

• Thornetti

Onneksi ei Joulu merkkaa mitään positiivista enään. Eikä näy ilmojen herrakaan enään välittävän Jouluista edes täällä pohjoisessa.Ennen tosiaan sai nauttia Jouluna tuvan lämpimästä katsellen tähtiä, kuuta ja revontulia, mikä olikin suuri nautinto. Nyt aina pilvessä ja sataa ties mitä loskaa ja ei pysy tiellä pystyssä.

• sikaerkki

Kaljakinkulle. Olen aatteeltani porvari, alle tonnilla elelen, ja mukavasti.

• kaljakinkku

kenenkähän nurkissa luuhaat ja lihapadoilla mukavasti elelet?
        kuka maksaa noin huonoa palkkaa, tai jos olet eläkeläinen missä olet ollut töissä, kun on noin pieni eläke.
        ei muuta kun Hyvää Joulua sikaerkille .

• riispuuro

Rauhaisaa joulunodotusta itse kullekkin säädylle.

• Kruisissis

Minäkin vietän joulua,pienellä eläkkeellä kittuutan.Laitan sen minkä varat sallii,ei kruisailla.Hyvvee Joulua vaan kaikille!

• sikaerkki

Kaljakinkulle.Aivan omissa nurkissa asun, ja myös omilla ruuilla.Eläkkeelläpä hyvinkin.

• kaljakinkku

sikaerkkiei ole pelkästään sika, vaan myös valepukki, jos olisit oikea joulupukki ostaisit minulle sen kinkun ja voisit sopia jonkun muun kanssa, että se voisi ostaa minulle ne kaljat.
        nurkkaan joutaisit koko ukko, mutta toivottelen silti sikaerkille Hyvät Joulut sinne muiden nurkkiin.

• sikaerkki

Se että tilillä on rahaa,edellyttää sitä että ei ostella mitäsattuu,ja kellesattuu

• kaljakinkku

sikaerkki on satusetä, rahoja pankissa höh, oot tainnu unta nähä

• sikaerkki

Just tarkistin saldon,olisi pitänyt auto tankata, oli30e. Siirretään ajoja, kun eivät ole pakollisia. Kuunvaihteessa lävähtää taas 900etilille.
      Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

• kaljakinkku

pitkä on aika elellä tuolla rahalla kuun loppuun, no kaipa se onnistuu, kun lisää vyöhön reikiä.
        minä tuossa keräilin tyhjiä pulloja ja tölkkejä n. 45 euron eestä, nyt menen ässälle ja ostan pienen kinkun ja lopuilla kaljaa.
        prkl tilillä nietua ja vasta kuun lopussa pläjähtää tilille 1460 e työkyvyttömyys eläkettä.
        elämme vaikeita aikoja.

• sikaerkki

On aika tärkeää löytää tyhjät pullot ja tölkit jostain muualta kuin omasta taloudesta.
      Elämme kenties historiamme helpoimpia aikoja.

• joulupuuro

hyvä, jos on heleppoa jollakin, kaikilla ei ole.
        on muitakin murheita tuon rahan vähyyden lisäksi, vaan olisihan se mukavampi murehtia, kun olisi edes jouluna riittävästi sapuskaa, ja nimen omaan sitä jouluruokaa.
        mutta mennään näillä mitä sattuu olemaan.

• sikaerkki

Porvarius on aate, sellainen,että ihminen ottaa itse vastuun teoistaan,eikä sysää niit'ä muiden tai yhteiskunnan harteille.
      Onhan tuossa ollut kesä ja syksy aikaa kerätä ruuan raakaaineita, tai niitä tölkkejä.

• joulupuuro

Läheisen hautajaiset veivät kaikki säästöt(pienet), eivätkä ne edes riittäneet.
        Minun kohdallani ei ole kyse tolkuttomasta rahankäytöstä, ei vaan ole jaksanut yhtään mitään, ei varsinkaan kerätä niitä muiden tyhjentämiä tölkkejä.
        Älä sinä sikaerkki nosta itseäsi muiden yläpuolelle.

• sikaerkki

Jaa, milläsmuotoa olen itseäni korottanut.Vituttaa vaan lukea ainaista valitusta ,yhteiskunta sitä, hallitus tätä. Jokainen keittäkööt itse puuronsa,ja tyytyköön siihen, mitä niitä muiden syyksi laittamaan.

• kaljakinkku

Jummi, kun venähti pitkäksi tuo kinkun ostoreissu, itse asiassa kinkku jäi ostamatta, tuli pari kaveria vastaan. Laitettiin kaikki rahat yhteen ja ruvettiin juomaan, arvatkaa onko kankkunen, nyt maistuisi pieni kinkkunen, vaan ei oo eikä tuu, joulu ilman muonaa.
        Sikaerkille, en valita totean vaan tilanteen.
        Mene vittuun täältä kyyläämästä kerta vituttaa lukea näitä juttuja.
        Mistähän saisi kinkun ja kaljaa jouluksi?
        Jänskättää heltyykö sikaerkki näin joulun alla.

• sikaerkki

Kävin eilen jänismetillä ja pamautin niitä kaksi kipaletta. Toisen voisin vaihtaa johonkin tavaraan,tai jopa lahjoittaa joulun kunniaksi,jos vaan joku osaa oikein pyytää.

• sikaerkki

Kumpaahan sukupuolta mahtaa tämä kaljakinkku oikein olla?.Esiintyy naisena, mutta kuitenkin haiskahtaa mieheltä.Eipä taida kauppoja meillä tulla.
      Jänikset laitoin jo pataan

• psyyke-eläkeläinen

Yksinäinen joulu täälläkin.

• ekasikrri

Niin täälläkin yksinäinen joulu ja on tosi mukavaa, ei tartte kuunnella rääkyviä penikoita eikä vittumaisia sukulaisia. Pysykää kaukana

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2378
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      152
      1603
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      131
      1588
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      64
      1287
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      1277
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1144
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      249
      1060
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      946
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      58
      869
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      859
    Aihe