Ulostaako synnyttäessä?

Ullamaija_

Hei, olen 25-vuotias ja synnytän pian. Minua arvelluttaa, että kun siinä ponnistaa niin kovaa, tuleeko samalla vahingossa pisu ja kaikki? Lapselle saattaisi olla traumaattista syntyä eritteisiin. Käykö siinä näin?

4

164

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeggv

No se muksu ei varmasti välitä millaisiin eritteisiin syntyy, kunhan pääsee pihalle ahtaasta paikasta! Älä murehdi elämän luonnollisimpia asioita! Jokainen meistä pissaa ja kakkaa tai on pulassa!

• eeefffiiiiieee

Kaks kertaa oon synnyttänyt ja kakkaa on tullu molemmilla kerroilla. Eka kerta oli ehkä vähän nolo, kun maha oli jotenki löysällä ja sitä tuotosta tuli sitten vähän väliä. Tokalla kertaa homma hoitu ihan siististi yhdellä kertaa (ihan pieni määräkin oli).

Mutta siis, kätilöt on kyllä asiaan tottuneita ja hoitaa tilanteen asiallisesti ja niin huomaamattomasti kun mahdollista. Ei ne rupee nenää nyrpistelemään ja tekemään asiasta numeroa.

Mä oon kuullu, että vauvalle on hyvä jos äidiltä tulee kakkaa, koska vauva tavallaan saa siitä ne äidin suolistobakteerit itelleen. En oo varmistanu tätä tietoa mistään, eli en tiedä onko fakta. Joku asiasta enemmän tietävä voi kertoa.

• Isäpappa

Juu tosiaan, ihan luonnollisia juttuja nuo on. Jotkut isät sit pelästyy noita, mut minkäs sille voi.
      Lapsi ei saa traumoja ja kätilöt on tottuneita tuollaiseen. Se on tärkeintä. Itse saat kuitenkin puhtaan vauvan tissillesi, ja sit kaikki unohtuu kun katsotte toisianne silmiin.

• lkhdsäää

Kolme synnyttänyt eikä kertaakaan ole käynyt mulle noin. Itsellä kyllä tosin vatsa ollut yleensä löysällä jo useita päiviä ennen h-hetkeä niin suolisto ollut aika tyhjä valmiiksi. Mut jos noin käy, no big deal. Luonnollista tosiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      432
      3066
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      79
      2347
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      116
      1858
    4. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      194
      1547
    5. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      77
      1502
    6. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      27
      1493
    7. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1465
    8. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1378
    9. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1351
    10. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1317
    Aihe