KUINKA MONI PISTÄÄ RAHAA PUNAISEN RISTIN KERÄYKSEEN ? ? ?

*Jonna*

Niin eli moniko pistää/pisti rahaa punaisen ristin keräykseen tukeakseen ja auttaakseeen sitä hyökyaalto juttua?Ja paljonko pistitte rahaa?Minä pistin 5€ kaiken mitä minulla oli.Olen vasta 12 vuotias joten rahaa mulla ei ole paljoa.Isä ja äiti pistää rahaa varmaan senkin edestä vaikka emme ole rikkaita.Mutta siellä on huutava pula avusta.Joten kaikki jotka pistävät rahaa sinne edes muutaman sentin ovat mielestäni SYDÄMMELLISIÄ ja MAHTAVIA ihmisiä.Ja varmastin kunnioitan niitä!:)

52

5784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomalainen

      ...upea ihminen!!!
      Lupaan laittaa 50 euroa huomispäivänä.

      • Timo

        Laitoin jo sen 50euroa.
        ..ja huomenna lisää.


      • suomalainen
        Timo kirjoitti:

        Laitoin jo sen 50euroa.
        ..ja huomenna lisää.

        Otan haasteen vastaan.
        Jonna laittoi viimeiset viisi euroaan. Onko muista lähellekkään samaan??
        Tehdään tähän haastepalsta ja kerätään porukalla kymppitonni!!!!


      • laitoin
        suomalainen kirjoitti:

        Otan haasteen vastaan.
        Jonna laittoi viimeiset viisi euroaan. Onko muista lähellekkään samaan??
        Tehdään tähän haastepalsta ja kerätään porukalla kymppitonni!!!!

        viimeiset viisi euroa. nyt vain pitää oottaa opintotukipäivää. :) mutta tiedän että rahat menivät hyvään tarkoitukseen.


      • ihania ihmisiä
        laitoin kirjoitti:

        viimeiset viisi euroa. nyt vain pitää oottaa opintotukipäivää. :) mutta tiedän että rahat menivät hyvään tarkoitukseen.

        Otan haasteen vastaan 20 euro en pysty enempään tänäpaäivänä mutta suraavana tilipäivänä lisää.
        Kiitos Jonna olet ihana,UPEA tyttö!


      • www
        ihania ihmisiä kirjoitti:

        Otan haasteen vastaan 20 euro en pysty enempään tänäpaäivänä mutta suraavana tilipäivänä lisää.
        Kiitos Jonna olet ihana,UPEA tyttö!

        kaikki mukaan keräämään! Sitä apua saavat myös suomalaiset osakseen!


      • auttava
        www kirjoitti:

        kaikki mukaan keräämään! Sitä apua saavat myös suomalaiset osakseen!

        ...laittaa tänään varmaa aineski 15-20 euroa, jos kauppareissulla tai siinä matkalla näen sen "keräilijän".
        Jonna oot ihana nuori tyttö ku laitat rahasi hyvään tarkoitukseen,toisin varmaan kun suurin osa muista ikäisistäsi!


      • vaihtoehto
        auttava kirjoitti:

        ...laittaa tänään varmaa aineski 15-20 euroa, jos kauppareissulla tai siinä matkalla näen sen "keräilijän".
        Jonna oot ihana nuori tyttö ku laitat rahasi hyvään tarkoitukseen,toisin varmaan kun suurin osa muista ikäisistäsi!

        Osallistua voi myös soittamalla lahjoituspuhelimeen:
        0600 41 41 41 (20 euroa / puhelu pvm) tai
        0600 412 777 (10 euroa / puhelu pvm) tai
        0600 411 777 (5,05 euroa / puhelu pvm)


      • *Jonna*

        ...jotka olette pistäneet rahaa keräyksiin.Olen vain tavallinen tyttö...Tai no minulla on ehkä hiukan isompi sydän kuin muilla mun ikäsillä.Paitsi että mun parhaalla ystävälläkin on sama periaate.Mutta nyt hyökyaallon takia monilla Thaimaassa,Sri Lankassa ja muualla olleissa paikoissa on isompi hätä kuin meillä suomalaisilla.Niillä ei ole enää välttämättä kotia,perhettä,ruokaa,juomaa...yms.Meille ne ovat aika päivänselviä juttuja.Auttakaa hyvät ihmiset heitä!


      • Ossi
        vaihtoehto kirjoitti:

        Osallistua voi myös soittamalla lahjoituspuhelimeen:
        0600 41 41 41 (20 euroa / puhelu pvm) tai
        0600 412 777 (10 euroa / puhelu pvm) tai
        0600 411 777 (5,05 euroa / puhelu pvm)

        Tonnin pistin. Suhteessa saman kuin Jonna.


      • *Jonna*
        Ossi kirjoitti:

        Tonnin pistin. Suhteessa saman kuin Jonna.

        KIITOS...Ossi on sydämmellinen ihminen...Varmasti hyvä isä...Ajattelen sillai ;)


    • nonna

      Jep..laitan rahaa! (:

    • tosi kiltti

      No mä pistin melkein sata euroo perheen kanssa yhteesä.

      • vma

        Kaikki mukaan vaan keräykseen, isommalla tai vaikka pienemmälläkin summalla. Nyt on ISOSTA HÄDÄSTÄ kysymys.


    • vaihtoehto

      Osallistuin minäkin, mutta en kartuttamalla SPR:n, vaan Kirkon ulkomaanavun tiliä.

    • piia

      niin olen vähän pihalla missä voin antaa pienen apuni?

      • suomalainen

        ... esim soittaa kännykällä SPR:n numeroon. Sen löydät vaikka SPR:n kotisivuilta. Puhelinlaskussa tulee lasku.
        Tai antaa keräyslippaaseen.
        Tai panna SPR:n tilille rahaa. Tilinumero löytyy SPR:n kotisivuilta (www.spr.fi)
        Kyllä konsteja on =))


      • autetaan

        Osallistua voi soittamalla lahjoituspuhelimeen:
        0600 41 41 41 (20 euroa / puhelu pvm) tai
        0600 412 777 (10 euroa / puhelu pvm) tai
        0600 411 777 (5,05 euroa / puhelu pvm)

        Tai jos haluaa laittaa rahaa tilille, niin avustustilien numeroita löytyy osoitteesta:
        http://www.yle.fi/uutiset/oikea/id4938.html


      • Nimetön
        autetaan kirjoitti:

        Osallistua voi soittamalla lahjoituspuhelimeen:
        0600 41 41 41 (20 euroa / puhelu pvm) tai
        0600 412 777 (10 euroa / puhelu pvm) tai
        0600 411 777 (5,05 euroa / puhelu pvm)

        Tai jos haluaa laittaa rahaa tilille, niin avustustilien numeroita löytyy osoitteesta:
        http://www.yle.fi/uutiset/oikea/id4938.html

        Kannattaa laittaa aina laittaa sinne keräykseen! Laitan aina ite. En ole vielä nähnyt niitä "kerääjiä".


    • sydän91

      Mä/meidän perhe oikeestaan anto 20€ sinne keräykseen soittamalla..

    • paula

      Lahjoitin itse SPR:n katastrofirahastolle 19,95 euroa puhelimitse.

      Tässä katastrofirahaston yhteystiedot muillekin:

      SPR:n katastrofirahasto:
      Nordea 221918-68000
      Osuuspankki 578007-10011649
      Puhelimitse 0600 12220 (19,95 e pvm)

    • kalle

      sillæøin rahalla saa kossua

      • *Jonna*

        Haista kuule *kukkanen*!Kossua saat ostaa kyllä myöhemminkin mutta sulla ei ole niin iso hätä kuin noilla muilla hyökyaallon uhreilla,omaisilla jne.Joten auta niitä anna spr keräykseen rahaa niin olet hyvä ihminen!Siitä olisin todella kiitollinen!


      • suomalainen

        ...että kun paskaksi kossusta kulunut ruumiisi tarvii apua, että silloin on avunantajia.
        Muutoin kommenttisi kertoo tasan tarkkaan kehitystasosi.
        En osallistu keräykseen sinun puolestasi...


    • hece

      Jos Teillä on Lankalla matkoilta syntyneitä ystävyyssuhteita ja tiedät ystäväsi pankin ja tilinumeron. Voitte auttaa häntä henkilökohtaisesti suoraan, esim. laittamalla pankkiin sopivan summan ja hän saa ostaa puhdasta vetta, ruokaa ja lääkkeitä. Asia hoituu näppärästi netistä ainakin Nordean ja Sammon pankeista, eikä mene suurta välityspalkkiota. Ja näin voi tehdä aina muulloinki kun on sopiva summa laitettavaksi. Raha menee aina varmasti perille n. 2-4 pv. Näin teen itse ja näin olen tehnyt jo vuosia.

      Tietty NYT pitää JOKAISEN osallistua myös yleiseen keräykseen, kunkin varojen mukaan.

      • Salod

        Asia ei tietysti minulle kuulu, mutta hieman ihmetyttää, miksi näitä vesiä ja lääkkeitä ei voi jakaa ilmaiseksi siellä paikanpäällä.


    • Selviytynyt

      Tänään annoin itse 10 euroa, ja annan seuraavan kerran lisää. Olessamme Sri Lankalla lahjoitimme hotellin keräysboksiin 55 euroa ja paikalliselle asukkaalle, joka oli toiminut tuk-tuk-kuskinamme 20 euroa, koska hän majoitti 20 ystäväänsä. Nyt tosiaan on apu tarpeen ja kaikkien pitää osallistua rahanlahjoitukseen!

    • suomalainen

      .. joskus viestisi aiheuttamia reaktioita, Sinun on syytä olla olla ylpeä.
      Olet saanut monta ihmistä heräämään.
      Se lupaa hyvää ihmiskunnan tulevaisuudelle - kummiskin me tavalliset ihmiset välitetään - politiikot ei aina ehi... mutta pakotetaan nekin mukaan.
      HUOMENNA LAITAN VIELÄ 50 euroa. Sitten tarvii oottaa tilipäivää.
      Mukan vaan kaikki!!!
      Määrä ei oo tärkeää. Vilpitön mukanaolo on.

    • suomalainen

      Hyvin on alkanut!!! (pl kossunostaja)
      Tehään ennätys.

      • *Jonna*

        Kaikki jotka tämän lukevat antakoot ainakin 20 snt punaisen ristin keräykseen!Jos se vain on mahdollista.Siten autatte paljon hyökyaallon omaisia ja uhreja!he tarvitsevat KIPEÄSTI apua!Siis loputkin ihmiset HERÄTKÄÄ ja antakaa Sydämmellisyytenne kuohuta valtaan!:)


      • suomalainen
        *Jonna* kirjoitti:

        Kaikki jotka tämän lukevat antakoot ainakin 20 snt punaisen ristin keräykseen!Jos se vain on mahdollista.Siten autatte paljon hyökyaallon omaisia ja uhreja!he tarvitsevat KIPEÄSTI apua!Siis loputkin ihmiset HERÄTKÄÄ ja antakaa Sydämmellisyytenne kuohuta valtaan!:)

        ...on ainakin neljämiljoonaa ihmistä, joilla on mahdollista luopua parista eurosta. Ei aiheuta ylenmääräistä janoa tai nälkää.
        Simppeli kertolasku antaa loppusumman, joka on lähempänä kymmentä miljoonaa kuin viittä...
        Eiköhän auteta Aasian hädässä olevia!!!!!!!!!!
        Porukalla.
        Tulkaa mukaan.


      • suomalainen
        *Jonna* kirjoitti:

        Kaikki jotka tämän lukevat antakoot ainakin 20 snt punaisen ristin keräykseen!Jos se vain on mahdollista.Siten autatte paljon hyökyaallon omaisia ja uhreja!he tarvitsevat KIPEÄSTI apua!Siis loputkin ihmiset HERÄTKÄÄ ja antakaa Sydämmellisyytenne kuohuta valtaan!:)

        ...on Jonnan ikäisten aika olla unten mailla.
        Palataan asiaan huomenna ja lasketaan avustussumma=))
        Eiks joo?


      • *Jonna*
        suomalainen kirjoitti:

        ...on Jonnan ikäisten aika olla unten mailla.
        Palataan asiaan huomenna ja lasketaan avustussumma=))
        Eiks joo?

        komentele minua!:)Osaan pitää huolen itsestäni.Ja nyt on jouluLOMA!!!Menen nukkumaan silloin kun haluan tai äiti ja isä käskee.En tarvitse siihen ulkopuolista...Niin avuton en ole.


      • suomalainen
        *Jonna* kirjoitti:

        komentele minua!:)Osaan pitää huolen itsestäni.Ja nyt on jouluLOMA!!!Menen nukkumaan silloin kun haluan tai äiti ja isä käskee.En tarvitse siihen ulkopuolista...Niin avuton en ole.

        :)
        Olet kummiskin kirjoituksellasi saanut liikkeelle hyvän määrän ihmisiä.
        Valvo sitten jos siltä tuntuu :))


      • *Jonna*
        suomalainen kirjoitti:

        :)
        Olet kummiskin kirjoituksellasi saanut liikkeelle hyvän määrän ihmisiä.
        Valvo sitten jos siltä tuntuu :))

        Antakaa teidän sydämmen muuttua suureksi ja auttakaa apua tarvitsevia eli Aasian hyökyaallon uhreja ja omaisia ja etenkin paikallisia jotka ovat menettäneet kotinsa ja kaiken omaisuutensa!Luopukaa kossuista ja kaikista juomista myös lapset!Vaikka eihän lapset kossua juo!?!Mutta jättäkää rakettien osto,turhat juomat yms!Kiitos taas että sain aukoa päätäni!:))


    • Ava

      Nostan hattua ikäisellesi..itse(16v.)olen taskunpohjani myös tyhjentänyt ja olen kehoittanut frendejä tekemään samoin...
      Odottelen tietoa tuttavaperheestä, jotka ovat kateissa Khao Lakissa..ja toivon avutusten auttavan..

      • ammi

        Avustan suoraan Pietarissa lääkäriksi opiskelevaa miniääni,joka todennäkäisesti on menettänyt kaiken,kotinsa,sukunsa,ystävänsä...Mitään yhteyksiä kotiinpäin ei toistaiseksi ole saatu.Lukemattomat ihmiset yrittävät jatkuvasti saada tietoja.Nilusha on srilankalainen.Ahdistaa,itkettää,en tiedä kuinka lohduttaa...


      • tinu

        Minäkin laitoin tilisiirrolla viimeiset 10 euroa ja samoin olen saanut perheenikin laittamaan. Opintotukea odotellessa jääkaappi huutaa tyhjyyttään mutta ei valiteta kun toisten olot on käsittämättömän kamalat.


    • ppppeku

      Ja huomenna lisää... uuden vuoden juhlafiilis vaihtui suruksi....

    • suomalainen

      Olet Jonna lämpöisellä kirjoittamisellasi saanut aikaan oikeesti paljon hyvää.
      Laskin äkkiseltään, että parissa päivässä on kirjoituksesi innoittamana kerätty n. € 500 Aasian katastrofin uhreille. = 100 kertaisesti se mitä itse olit kykenevä investoimaan.
      Olen toimitusjohtaja ja päätin, että yritykseni lahjoittaa saman määrän mitä Sinun aloitteestasi on tällä sivulla saatu kerätyksi.
      Ts lahjoitimme € 500 SPR:n katastrofi rahastolle käytettäväksi aasialaisten ihmisten auttamisesksi.
      Aikaansaamasi rahankeräysoperaatio on näin ollen tuottanut TÄHÄN MENNESSÄ € 1.000,-
      Sillä rahamäärällä saa aika monta SriLankalaista tai Thaimaalaista autettua uuden elämän alkuun.
      Ihailen Sinua.

      • ammi

        Kiitos toimitusjohtajalle ja kaikille muille lahjoittajille ,jotka ajattelette niitä ihmisiä siellä.hehän menettivät kaiken.Tuska sydämessä odotan kokoajan varmistusta miniäni kotiseudun tuhoista,mitään ei vielä tiedetä.Mitä pidemmälle aika kuluu,sitä vaikeammalta tuntuu!Sen vuoksi se,että ihmiset antavat aineellista apua ja ajattelevat heitä siellä kaukana tuntuu jotenkin helpottavan oloa.Meitä inhimillisiä ihmisiä onneksi hädän hetkellä löytyy.Kiitos Nilushan ja meidän kaikkien täällä tietoja odottavien puolesta!!


      • *Jonna*
        ammi kirjoitti:

        Kiitos toimitusjohtajalle ja kaikille muille lahjoittajille ,jotka ajattelette niitä ihmisiä siellä.hehän menettivät kaiken.Tuska sydämessä odotan kokoajan varmistusta miniäni kotiseudun tuhoista,mitään ei vielä tiedetä.Mitä pidemmälle aika kuluu,sitä vaikeammalta tuntuu!Sen vuoksi se,että ihmiset antavat aineellista apua ja ajattelevat heitä siellä kaukana tuntuu jotenkin helpottavan oloa.Meitä inhimillisiä ihmisiä onneksi hädän hetkellä löytyy.Kiitos Nilushan ja meidän kaikkien täällä tietoja odottavien puolesta!!

        Siis KIITOS 1000 kertaa sinulle!:D Olen ilahduttavaa kuulla että saimme 1000 € suunnilleen rahaa meidän jotka tähän ovat kirjoittaneet ansiosta!KIITOS SIIS KAIKILLE!!!!!
        Teillä on ISO sydän.Olen ylpeä teistä ;)
        Meidän apua varmaan auttaa aika monia...Mutta vielä olisi hauskaa jos saisimme lisää suomalaisia mukaan lahjoittamaan!:)


      • *Jonna*
        *Jonna* kirjoitti:

        Siis KIITOS 1000 kertaa sinulle!:D Olen ilahduttavaa kuulla että saimme 1000 € suunnilleen rahaa meidän jotka tähän ovat kirjoittaneet ansiosta!KIITOS SIIS KAIKILLE!!!!!
        Teillä on ISO sydän.Olen ylpeä teistä ;)
        Meidän apua varmaan auttaa aika monia...Mutta vielä olisi hauskaa jos saisimme lisää suomalaisia mukaan lahjoittamaan!:)

        Niin eli tuo jonka kirjoitin oli tarkoitettu Suomalaiselle.Mutta kyllä se sullekkin on:)


      • suomalainen
        *Jonna* kirjoitti:

        Siis KIITOS 1000 kertaa sinulle!:D Olen ilahduttavaa kuulla että saimme 1000 € suunnilleen rahaa meidän jotka tähän ovat kirjoittaneet ansiosta!KIITOS SIIS KAIKILLE!!!!!
        Teillä on ISO sydän.Olen ylpeä teistä ;)
        Meidän apua varmaan auttaa aika monia...Mutta vielä olisi hauskaa jos saisimme lisää suomalaisia mukaan lahjoittamaan!:)

        Eihän me lopeteta.
        Suomalaisilla on suuri sydän.
        Kerätään toinenkin tonni.
        Ja Sinä olet ollut primus motor tässä kamppanjassa.
        Kun saamme taas viisstaa läjään yksityisiltä ihmisiltä niin tulemme mukaan yrityksenä samalla summalla.
        Lupaus, jonka toteutan.
        Rupee Jonna laskuriksi :)))


    • Olly

      Firman puhelin ja maksullisten numeroiden lukko, ei onnistu ainakaan soittamalla. Tosin, SPR ei ole se instanssi jolle rahaa antaisin, haluan valita kohteen paremmin.

    • *Jonna*

      Siellä paikan päällä Thaimaassa ja Sri Lankassa on PALJON kauheampi tilanne kuin mitä tv näyttää!Siellä melkein kaikki on maan tasalla...Ihmiset ovat menettäneet rakkaitaan yms.Ajatelkaa nyt jos me kaikki suomalaiset oltaisiin oltu tuolla tapahtumapaikalla...Moni maa olisi auttanu meitä hädässä jos mekin olemme auttaneet niitä.Joten jos joskus tapahtuu jotain tänne Suomeen niin varmasti ainakin Thaimaa ja muut antavat meille avustusta jos mekin olemme antaneet.Kai täällä Suomessa on enemmänkin HYVÄ SYDÄMMISIÄ ihmisiä jotka lahjoittaisivat niin että saataisiin toinen 500€ tai enemmänkin spr keräykseen?Heillä on HUUTAVA hätä.Auttakaamme niitä!:)

      • suomalainen

        ... autetaan ja rahaa kootaan.
        Vaan nyt nukkumaan, että jaksetaan taas huomenna :)


    • jonnaska

      Hieno ajatus Jonna! Mun tilanteeni on nyt vaan sellainen, et ei ole penniäkään ennen kuin opintotuki ensi viikolla tulee. Silloin haluaisin antaa kyllä kaiken liikenevän. Eli mihin voi tehdä lahjoituksen ensi viikolla, kun lippaat eivät välttämättä enää kaupungilla päivystä?

      • *Jonna*

        ...Ehkä soittaa niille linjoille.Minusta tuntuu että ne saattavat olla pitenpään toiminnassa kuin ne ihmiset jotka ovat nyt vielä kaupoissa keräämässä rahaa...Yritän ottaa selvää asiasta.Ilmoitan sitten kun olen VARMA!:)


    • Auttaja myös

      JOnna mäkin oon vaan 12 vee ja annoin 10 euroa keräykseen jos en olisi antanut olisin kuluttanut ne lehtiin ja makeisiin! joten jonna sä oot maailman kiltein 12 vuotias jonka mä tunnen. itselläni on jotain 200 euroo rahaa joten ei oo mitenkään erikoista jos annan kympin hyökyaaltojen juttuun

      • *Jonna*

        Yritä säkin kannustaa ihmisiä lahjoittamaan rahaa keräykseen eiks joo?!?


    • suomalainen

      ... raahataan tähän keräykseen ihmisiä lisää.
      Tuttuja ja tutuntuttuja.
      Panoksen suuruus ei ole se juttu.. vaan se, että saadaan mukaan mahdolliisimman moni. Avun tarve SriLankassa on suuri, Thaimaassa samoin ja Indonesiassa kammottava. Yhteensä varmaan paljon yli satatuhatta ihmistä on kuollut tämän katastrofon seurauksena. Seurauksista kärsii miljoonia eläviä ihmisiä. Samalla tavalla tuntevia ykslöitä kuin mekin olemme täällä kylmässä ja pimeässä Suomessa.
      Mutta...
      Elämässä olevien pitää myös muistaa, että elämä jatkuu. Et Sinäkään Jonna voi ottaa kaposille harteillesi tämän maailman murheita.
      Välittäminen on tärkeetä.
      Siitä syntyy sen kuuluisan globalisaation hyöty kaikille telluksen ihmisille.
      Jonna, Sinulle, ja kaikille mukanaolleille hyvin hyvää uuttavuotta 2005.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe