Lestadiolaisen ja ei-lestadiolaisen seurustelu

mietiskelevääiti

Mietin tässä, kun tyttäreni 16v on ihastunut 17v lestadiolaispoikaan. Olemme normaali ev.l. perhe. Saako tämä v.l poika edes seurustella tyttäreni kanssa? Miten hänen vanhemmat suhtautuvat? Onko minulla huolta ehkäisystä tai ylipäätään seksistä? Kertokaa! :)

6

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta01

Olet oikeassa huolen kantamistä tämä on, kun olin pieni poika ( me olemme Es/Lestoja) , mutta huoli on kuitenkin meilläkin Kuin sinulla . Olet oikeassa jos,
      hän on VL:t heillä' on tapana erotuttaa tälläisiä pareja ( tulevia pareja ).
      .
      Tässä on kuitenkin myös toisenlainen tekijä, nuoret on erilaisia Nyt kuin 50 v.
      sitten , Jos sinä nyt kiellät he kumpikin voi tehdä mitä vaan ,tarkoitan jos he
      päättäneet seurustella , he tekevät sen joka tapauksessa .
      .
      Olen 70 v. Poikani alkoi seurustella 15. v, vanhoina Molemmat oli 15 heidät
      vihittiin n. 22-23 vanhoina samalla kertaa kun Heidän Esikoisensa kastettiin
      Pojan vaimo on Normaali EVL- kirkon jäsen , poikani ajattelee kuin Es/Lesta
      mutta ei ole sen jälkeen käynyt seoroissa ,kuin 4-5 kertaa
      .
      Hänen poikansa ,on kaksi poikaa vanhempi on säntillinen ,ja pääsee jus 9 pv.
      armeijasta pois , nuorenpi poika vaihtaa kuin mustalinen hevosta , olisiko nyt
      neljäs , että kyllä niitä murheitä on mullakin. Mutta täytyy ajatella sillä viisiin
      Että 7 vuotias tietää lähes saman kuin mekin, sen jälkeen se vain tarkentuu.

• Lestadiolaisissakin on moneksi. Jotkut eivät katso hyvällä seurustelua herätysliikkeeseen kuulumattoman kanssa, joillekin se ei ole mikään iso juttu.

Suosittelen kohtaamaan nuoria lämmöllä ja rakkaudella ja opastamaan heitä, mikäli ovat vastaanottavia neuvoille, asialliseen tapaan seurustella. Jos he tuntevat vahvaa sukupuolista vetoa toisiinsa, et tosiasiassa voi estää heitä sukupuolisuhteesta. Jos he yöpyvät luonanne, voit tietysti edellyttää että he nukkuvat eri huoneissa. Kokemukseni mukaan tiukasta vahtimisesta lopputuloksena on vain huonot välit.

Et kerro, millaisia nuoret ovat luonteiltaan. Mikä käy yksille, ei käy toisille.

• apostoliskr_es.lestadi

Seurustelussa uskovaisten kesken puhutaan paljon Kristuksen rakkauden osallisuudesta eri elämäntilanteissa. Onko tuo poika vielä uudestisyntynyt, tai edes herännytkään, sen mukaan näkyy käytöskin.
      Hyvän ohjeen kristityt saamme raamatusta. Nöyrästi pyydämme omaa itsekkyyttämme anteeksi samalla, kun luemme raamatusta "hillitsemään himojaan,, ja rakastamaan henkisesti,, ja niinkuin seurakunnan ja perheen tasa-arvoista jäsentä", Toisaalta "Seksiä harrastan lapsen lailla innostuen, kun haluan lapsen."
      Heillä on mahd luoda seurustellessa tuleva seurapiiri mahd. onnelliselle perhe -elämälle.
      Jos kuitenkin seksiakti pääsee vallalle vastuuttomasti, aina on parannuksenteon kautta mahd. saada paras seurapiiri eläväkristillinen perheelleen.
      Juuri meitä syntimme tunnustaneita varten Kristus tuli 2000v sitten.
      Nyt on aaltoina 2-4siunattua ja taas pimeämpiä maallistuneita sukupolvea pursunut kristittyä sivistystä etsikonajan 7een viimeiseen asti. Hedelmistä puut tunnetaan. Kylmä on taas 3-4 sukupolvea Lestadius-apostolin jälkeen, talvisodan henkikin yhteiskunnassa unohdettu.
      Rukoillaan, että nuoremme saisivat avoimesti näyttää kuinka kristitty kantaa hedelmän kärsivällisyydessä. Rakkaus voi olla myös epäitsekästä. On tyytyväinen työ perheessä ja yhteiskunnassa ja ilolla myös auttaa ja oppii, kun kykenee, heikompia. Lopulta ilolla lähtee Kristuksen tuomioistuimen eteen.
      Muistakaa rukouksissa! Niin on minunkin tytär seurustelemassa muslimitaustaisen kanssa. Mutta onneksi vielä on aikaa herätä ja ilo hänellä löytää suurempi, kestävä rakkaus sydämessään. Ilonpäivä on siis edessäpäin!

• NÄINPOHDINtaas

Itse olen 47 vuotias vanhoillislestadiolainen ja olen ihastunut uskovaiseen huomattavasti nuorempaan naiseen
      On syytä hillitä himot kuten raamattu opettaa.Suomen lakikin estää seurustelumme kunnes rakastamani nainen täyttää 16 vuotta
      Itse en omaan lapseni hyväksyisi seurustelua vääräuskoisen muhammettilaisen kanssa vaikkeiminulla heitä vastaan ihmisinä ole mitään.
      Jeesus on ainoa valo joka poistaa pimeyden

• vjkkj5667

Trolli.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      9197
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3639
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      29
      2947
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      85
      2258
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2070
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      367
      1856
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1482
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1231
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1105
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      72
      1104
    Aihe