Vetovoiman laki (Law of Attraction) on luultavasti useimmille/jokaiselle New Age -piireissä olleille tuttu. Käytännössä se tarkoittaa, että jokaisella ajatuksella on voimaa vetää puoleensa eli "manifestoida" todellisuuteen ajattelemiansa asioita. Käytännössä sillä on selitetty mm. sellaisia kokemuksellisia asioita kuten miten ihminen pystyy ajattelemaan jotain tuttua, joka hetken päästä soittaakin hänelle.
Aiheesta on kirjoitettu useita kirjoja joten en aio käsitellä sitä kovinkaan tarkkaan, jos kiinnostaa etsi kirjastosta Rhonda Byrnen kirjoja kuten Salaisuus (The Secret), joka alunperin tuntui popularisoineen tämän ajatuksen Vetovoiman laista. Monet 'new agelaiset' ovat siteeranneet Raamattua pyrkiessään selittämään kuinka Jeesus muka kertoi tästä asiasta - mm. käytetään paljon seuraavanlaista esimerkkiä: (Matt. 25:29) "Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on."
Vetovoiman lakia on usein kritisoitu siitä, että mitä kauheaa vaikkapa tsunamin uhriksi joutuneet vietnamilaiset ovat menneet yhdessä ajattelemaan saadakseen sellaista aikaan... No Raamattua voisi käyttää esimerkkinä erityisesti kärsimyksen selittämiseen, koska se on maailman luetuimpia kirjoja jota useat ihmiset opiskelevat ulkoa. Kuvitteles mitä tapahtuu, jos Vetovoiman laki on totta, ja useat ihmiset keskittyvät tällaisten lauseiden ajatteluun/mietiskelyyn:
Luukkaan evankeliumi:
12:51 Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.
12:52 Sillä tästedes riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan,
12:53 isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan."
Matt 10:21 "Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät"
Tuosta seuraisi välttämättä perheriitoja. Voisin antaa myös esimerkkejä raamatullisista "profetioista" joissa paasataan, että on tuleva sotia ja luonnonmullistuksia, mutta jätän ne kirjoittamatta jotta viesti on kohtuullisen lyhyt.
Asiaa selitetään perusteellisemmin näissä linkeissä, englanniksi:
http://www.angelfire.com/dawn666blacksun/Bible_Jewish_Witchcraft.htm
http://www.exposingcommunism.com/Why-is-there-suffering.htm
Kärsimyksen selittäminen Vetovoiman lain avulla
PrometheuksenKärsimys
0
77
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559