Suru ja ilo.
Oma elämäni on juuri nyt kaikin puolin hyvin. Lasteni elämä samoin. Ympäristö voi pahoin ja sieltä kuuluu ikäviä uutisia. Kolmekymppisten turhautumisia elämään, nuorten kaksikymppisten koulutuksen lopettamisia, kainuulaisittain mitä hyöveijää, nuorten kuolinilmoituksia.
Oman elämän ilon keskellä nämä uutiset tuntuu pahalta.
En pääsyt kirjautumaan.
Eka lauvalla kiikuskelen tai sitten en.
26
164
Vastaukset
Korpikirjailija meni läpi, onneksi, kai jotain muutoksia taas ,)
- ent.siivoojaparka
Onko ne tuossa kuvassa sinun omat poikasi lapsena?
- korppis1
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Onko ne tuossa kuvassa sinun omat poikasi lapsena?
Huomenta @ olen nuha/kurkkukiputaudin kynsissä. Yöllä heräsin kun ei hengitys oikein kulkenut. Valvoin ja join kuumaa mehua. Nyt buranan voimilla pelittää. Kuvassa on poikani nuorimman synttäreillä joskus 90-luvun alussa. Latasin eilen kännykästä yli 900 kuvaa koneelle. Katselin samalla skannattujen kuvien kansiota. Tuli hellät tunteet ja vaihdoin poikain kuvan KK- profiiliini.
- kesivä
Minua ahdistaa suoraan sanoen kaikki se mitä ympärillä tapahtuu. Pitkään yritin taistella vastaan totuuden näkemistä. Tytär, kahden lapsen äiti, opiskelee, käy töissä, kertoi ettei silloin kun käy illalla treenaamassa, uskalla kävellä kotiin. Huhuja liikkuu kuinka naisia on ahdisteltu ja seurattu.
Pimeä ja märkä keli, olkoon.- korppis1
Eilen luin facesta ikäviä uutisia. Yhden ystäväni tytär on kuollut. Esikoinen kertoi nuorten ongelmista. Näillä ongelmilla ei ole mitään tekemistä pakolaisuuden kanssa, mutta koska olemme suurten muutosten edessä niin taloudellisten kuin pakolaisongelmien kanssa omien nuorten vaikeudet jäävät ns. isompien kysymysten varjoon. Milloin herätään keskustelemaan omien kansalaistemme peloista ja turhautumisesta. Olen huolissani syrjäytyvistä nuoristamme. Mitä kaikkea pahaa alkaa tapahtumaan omiemme tekeminä, siitä on jo karmea näyttö. Älkää vaan alkako haukkumaan omiamme se tuntuu niin pahalta.
- kesivä
korppis1 kirjoitti:
Eilen luin facesta ikäviä uutisia. Yhden ystäväni tytär on kuollut. Esikoinen kertoi nuorten ongelmista. Näillä ongelmilla ei ole mitään tekemistä pakolaisuuden kanssa, mutta koska olemme suurten muutosten edessä niin taloudellisten kuin pakolaisongelmien kanssa omien nuorten vaikeudet jäävät ns. isompien kysymysten varjoon. Milloin herätään keskustelemaan omien kansalaistemme peloista ja turhautumisesta. Olen huolissani syrjäytyvistä nuoristamme. Mitä kaikkea pahaa alkaa tapahtumaan omiemme tekeminä, siitä on jo karmea näyttö. Älkää vaan alkako haukkumaan omiamme se tuntuu niin pahalta.
Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt, kun puhutaan nuorten turvapaikan hakijoiden turhautumisesta ollaan huolissaan ja vähän selitellään raiskauksien ym. johtuvan tästä tekemisen puutteesta. Samaan aikaan nuoret ja nuoret perheet voivat tosi pahoin ja sitä kautta ne perheen pienimmätkin.
Pahoitteluni nuoren tuttavasi johdosta. - kesivä
kesivä kirjoitti:
Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt, kun puhutaan nuorten turvapaikan hakijoiden turhautumisesta ollaan huolissaan ja vähän selitellään raiskauksien ym. johtuvan tästä tekemisen puutteesta. Samaan aikaan nuoret ja nuoret perheet voivat tosi pahoin ja sitä kautta ne perheen pienimmätkin.
Pahoitteluni nuoren tuttavasi johdosta.Jatkan vielä, että alkaa perhetukienkin puolella pian olla enempi maahanmuuttajia ja kilpa on alkanut niistä sosiaalituista, joista pian leikataan lisää.
- Korppis1
kesivä kirjoitti:
Pahoitteluni nuoren tuttavasi johdosta.Otin osaa HS:n keskusteluun, jossa aiheena oli suomalaisten miesten seksuaalinen häirintä. Uskomatonta, olen syntynyt neljäkymmentäluvulla ja kasvanut aikuisuuteen viis-kuuskytluvulla. Kotini ilmapiiri oli avoin ja asioista keskusteltiin. Opetin myös lapseni avoimiksi.
Keskustelusta sai lukea kuinka seitkytluvulla syntyneet olivat saaneet ahtaan kasvatuksen. Kertoivat kymmenvuotiaina joutuneensa seksuaalisten häirinnän kohteeksi. Kun ihmettelin ja kirjoitin, että silloin on vanhempain asia puuttua häirintään. Vastaus oli... olisin saanut korvilleni jos olisin kertonut vanhemmilleni, että minulle huudettin perään sitä ja tätä ja , että naapurin setä kopeloi.
Voi hyvä luoja.
Tämäkö on kasvatuksen vääristymä suomalaisessa kulttuurissa. Ei uskalleta puhua, näyttää tunteita kertoa, että naapurin setä ahdistelee. Ei vaan pelätään vanhempien suuttumista, vedotaan liialliseen lapsen mielikuvitukseen tai pidetään lasta kieroutuneena ei jakseta keskittyä asiaan vaan luututaan se pois pöydältä.
Itse en ikinä ole jättänyt lapsiani yksin vaan ollut mukana ongelmien selvittelyssä.
Jokaisessa kulttuurissa on ihmisten välistä häirintää sekä kiusaamista. Mutta nyt kun yhteiskunnassamme on alkanut tapahtumaan erilaisia, ei niin suomalaisia ongelmia niin mitä tästä on seurannut. Siitä on seurannut, että aletaan ikään kuin puolustamaan vieraan kulttuurin toimintaa etsimällä omasta kulttuuristamme vastaavia syntejä. Minä olen vahvasti sitä mieltä, että jos on vahva ihminen, itsetunto kohillaan ja ilmaisee tahtonsa selkeästi sekä vie asioita eteenpäin eikä paina villaisella, häirintä loppuu.
Asiat on nostettava pöydälle ja kierreltävä ja kääneltävä, lapsia pitää uskoa.
Jos lapsi jumittuu peräkamariin, silloin on ammattiapu tarpeen. - eppu2
Korppis1 kirjoitti:
Otin osaa HS:n keskusteluun, jossa aiheena oli suomalaisten miesten seksuaalinen häirintä. Uskomatonta, olen syntynyt neljäkymmentäluvulla ja kasvanut aikuisuuteen viis-kuuskytluvulla. Kotini ilmapiiri oli avoin ja asioista keskusteltiin. Opetin myös lapseni avoimiksi.
Keskustelusta sai lukea kuinka seitkytluvulla syntyneet olivat saaneet ahtaan kasvatuksen. Kertoivat kymmenvuotiaina joutuneensa seksuaalisten häirinnän kohteeksi. Kun ihmettelin ja kirjoitin, että silloin on vanhempain asia puuttua häirintään. Vastaus oli... olisin saanut korvilleni jos olisin kertonut vanhemmilleni, että minulle huudettin perään sitä ja tätä ja , että naapurin setä kopeloi.
Voi hyvä luoja.
Tämäkö on kasvatuksen vääristymä suomalaisessa kulttuurissa. Ei uskalleta puhua, näyttää tunteita kertoa, että naapurin setä ahdistelee. Ei vaan pelätään vanhempien suuttumista, vedotaan liialliseen lapsen mielikuvitukseen tai pidetään lasta kieroutuneena ei jakseta keskittyä asiaan vaan luututaan se pois pöydältä.
Itse en ikinä ole jättänyt lapsiani yksin vaan ollut mukana ongelmien selvittelyssä.
Jokaisessa kulttuurissa on ihmisten välistä häirintää sekä kiusaamista. Mutta nyt kun yhteiskunnassamme on alkanut tapahtumaan erilaisia, ei niin suomalaisia ongelmia niin mitä tästä on seurannut. Siitä on seurannut, että aletaan ikään kuin puolustamaan vieraan kulttuurin toimintaa etsimällä omasta kulttuuristamme vastaavia syntejä. Minä olen vahvasti sitä mieltä, että jos on vahva ihminen, itsetunto kohillaan ja ilmaisee tahtonsa selkeästi sekä vie asioita eteenpäin eikä paina villaisella, häirintä loppuu.
Jos lapsi jumittuu peräkamariin, silloin on ammattiapu tarpeen.Tuo juuri, että etsitään omasta kultturista vastaavia syntejä, on kiinnittänyt minunkin huomioni.
Kuuntelin poliisipäällikköä TV:stä, kertoi, tästä ulkomaalaisten lisääntyneistä raiskauksista ja seksuaalisesta häirinnästä. Perään lisäten, että kyllä suomalaistenkin rikokset ovat lisääntyneet.
No ne olivat sitten nettikirjoittelua tai perään huutelua.
Mitenkään väheksymättä sitäkään rikollista touhua, mutta ei ehkä ihan vertailukelpoista. - ollaanmekauheita
eppu2 kirjoitti:
Tuo juuri, että etsitään omasta kultturista vastaavia syntejä, on kiinnittänyt minunkin huomioni.
Kuuntelin poliisipäällikköä TV:stä, kertoi, tästä ulkomaalaisten lisääntyneistä raiskauksista ja seksuaalisesta häirinnästä. Perään lisäten, että kyllä suomalaistenkin rikokset ovat lisääntyneet.
No ne olivat sitten nettikirjoittelua tai perään huutelua.
Mitenkään väheksymättä sitäkään rikollista touhua, mutta ei ehkä ihan vertailukelpoista.Suomalaiset ovat raakaa ja julmaa kansaa...
Lallikin mätki Fiskarsin laatukirveellä piispa Henrikin nupin halki.
Iso-Antti ja Rannanjärvi olivat kuin kaksi puukoilla varustettua ompelukonetta ja Tapani Löfving rusautteli huvikseen henkiä pois.
Ja muistatteko nämä Bodom-järven hirveät surmat... - Korppis1
ollaanmekauheita kirjoitti:
Suomalaiset ovat raakaa ja julmaa kansaa...
Lallikin mätki Fiskarsin laatukirveellä piispa Henrikin nupin halki.
Iso-Antti ja Rannanjärvi olivat kuin kaksi puukoilla varustettua ompelukonetta ja Tapani Löfving rusautteli huvikseen henkiä pois.
Ja muistatteko nämä Bodom-järven hirveät surmat...Kun kiersin Rooman Colosseumia, mietin minkälaista mahtoi olla elämä alimassa vankilakerroksessa odottaessa sitä, että joutuu areenalle ihmisten eteen leijonan raatelemaksi tai taistelemaan toista ihmistä vastaan toisen kuolemaan asti ja sekään, että voitti ei ollut elämän tae. Silla keisarin peukalon nosto ylös vasta takasi elämän, mutta jos keisarin peukalo kääntyi alas se merkitsi kuolemaa.
Hollantilaiset tappoivat siirtomaavallan aikana indonesialaisia kuin olisivat niittäneet heinää..
Historia kertoo myös, että Amerikkaan vietiin orjiksi kidnapattuja afrikkalaisia.
Venäjällä oli hirmuvaltiaita ja kuolema vieraili usein väärin ajattelijan kotona. Saksassakin tapettiin miljoonia syyttömiä.
Tšingis-kaani oli kova jätkä Mongoliasta.
Tällaisia tuli mieleen kommentistasi. - eppu2
Korppis1 kirjoitti:
Kun kiersin Rooman Colosseumia, mietin minkälaista mahtoi olla elämä alimassa vankilakerroksessa odottaessa sitä, että joutuu areenalle ihmisten eteen leijonan raatelemaksi tai taistelemaan toista ihmistä vastaan toisen kuolemaan asti ja sekään, että voitti ei ollut elämän tae. Silla keisarin peukalon nosto ylös vasta takasi elämän, mutta jos keisarin peukalo kääntyi alas se merkitsi kuolemaa.
Hollantilaiset tappoivat siirtomaavallan aikana indonesialaisia kuin olisivat niittäneet heinää..
Historia kertoo myös, että Amerikkaan vietiin orjiksi kidnapattuja afrikkalaisia.
Venäjällä oli hirmuvaltiaita ja kuolema vieraili usein väärin ajattelijan kotona. Saksassakin tapettiin miljoonia syyttömiä.
Tšingis-kaani oli kova jätkä Mongoliasta.
Tällaisia tuli mieleen kommentistasi.Ihminen on pahin peto.
Lähti tuosta minunkin ajatukseni vaeltelemaan, eikä tarvitse mennä edes kauas.
Ruotsi-Suomenkin historiassa on vaikka kuinka paljon raakuuksia. Veljessurmia, vallanhalun seurauksena. Naiset myös aina joutuneet kärsijöiksi. Ovat tosin jotkut ollut juonitteluissa ihan itse.
Päitä on putoillut, joka valtiossa. Uskonnon varjolla tehty raakuuksia.
Oli Erikiä, Juhanaa, Kaarlea, jos jonkinlaista linnanherraa. Henrikkiä, Elisabethia, Marya, Napoleonia, Iivanaa, Katariinaa, Hitleriä, Mussolinia, lista on loputon, eipä näitä näytä tästä ajastakaan puuttuvan.
´ollaanmekauheita´on oikeassa, laajentaisin vaan käsitettä yli koko pallon. Korppis1 kirjoitti:
Otin osaa HS:n keskusteluun, jossa aiheena oli suomalaisten miesten seksuaalinen häirintä. Uskomatonta, olen syntynyt neljäkymmentäluvulla ja kasvanut aikuisuuteen viis-kuuskytluvulla. Kotini ilmapiiri oli avoin ja asioista keskusteltiin. Opetin myös lapseni avoimiksi.
Voi hyvä luoja.
Jos lapsi jumittuu peräkamariin, silloin on ammattiapu tarpeen.Tuo vertailu omassa yhteiskunnassa esiityvään nuorten tyttöjen ahdisteluun ei tarkoita mitään muuta kuin yritystä laittaa asioita suurempaan perspektiiviin, sijoittaa viime aikojen seksuaalirikoksia jotenkin sellaiseen suurempaan kuvaan jossa niitä on parempi hahmottaa.
Tyttölasten jahtaamista tapahtuu edelleenkin kouluissa ja kujilla; uhrit eivät ole useinkaan mitään erityisen viehättäviä, vaan nuoria jotka koetaan heikoiksi ja huonon itesetunnon omaaviksi. Koulukiusaaminen ja seksuaalinen häirintä on ollut aina osa koulukulttuuriamme ja monen nuoren henkinen tasapaino on häiriintynyt kun apua ei ole saanut, tai haettu jostain syystä.
Minulla on myös suvussa tyttöjä joilla on ollut mielenterveysongelmia; syyt johtavat ainakin osittain nuoren tytön heräävään seksuaalisuuteen ja turvattomuuden tunteeseen, kun asioista ei uskalleta puhua ja jos uskalletaan, niin ne lakaistaan maton alle.
En nyt puutu sen enempää turvapaikanhakijoiden tekemiin rikoksiin; minulla ei ole riittävää tietoa eikä tilastoja eikä riittävää tietoa siitäkään mikä on perimmäisenä syynä että tällaista tapahtuu. Se on taas aivan oma pandooran askinsa.
- vain.mielipide
Yhteiskunta on vinksallaan, harmittaa nuorten puolesta kun pitäisi päästä työelämään ja hankittu koulutus hyvinkin korkea menee hukkaan, yhteiskunta tarjoaa niukkuutta ei oota. Hallitus patistaa työurien pidentämistä, mielestäni vanhat kaakat pois töistä ja nuoret tilalle.
- Korppis1
Ollanko me vanhemmat ihmiset itsekkäitä. Lapset on kasvatettu aikuiseksi ja se on siinä vai onko? Harmi, että en ole enää koulujen vanhempainneuvostoon sopiva. Vapaaehtoistyöhön toki kelpaisin, mutta mitä tekisin, niin ja haluaisinko sitoa itseäni enää. Olen vähentämässä sitovia harrastuksiakin, mutta kuinka te vaikutatte, onko teillä kanavia puuttua nuorten omiemme syrjäytymiseen?
- kesivä
Itse on vielä työelämässä mukana, joten henk.koht. tällä hetkellä vaikutusmahdollisuuteni ovat vain lasteni kautta. Siis vain keskustelemalla. Suomessa onneksi on näitä jalkautuvia nuorisotyöyksiköitä ympäri Suomen. Helsingissä on ollut iät ajat Aseman lapset, taitaa olla vieläkin Sydänmaanlakka vetäjänä. Nämä jalkautuvat etsivät "pudonneita" nuoria. On aivan käsittämätöntä miten voi syrjäytyä niin ettei kuulu mihinkään. Lähimmäisten välinpitämättömyyttäkö?
- tämä.tilastosta
Pisti silmään rikostilasto elo-marraskuulta itä-suomesta, joita oli yli 23000 joista 11 oli turvapaikanhakijoiden tekemiä.
- korppis1
Mikä on itä- suomalaisten ihmisten määrä suhteessa maahanmuuttajiin?
- ent.siivoojaparka
Oliko siinä mukana kaikki liikennerikkomuksetkin, totta kai, ylinopeudet, rattijuoppoudet...? Montako raiskausta? 11?
- tämä.tilastosta
Lehdestä luettu virallinen tieto, ei erittelyä mitä rikoksia.
- eppu2
tämä.tilastosta kirjoitti:
Lehdestä luettu virallinen tieto, ei erittelyä mitä rikoksia.
Sillälailla sitä ´´faktatietoa´´ kansalaisille jaetaan.
Ei huomioida mitään asioihin vaikuttavia muuttujia, esim. juuri noita, mitkä korppis ja siivooja edellä sanovat. - Korppis1
eppu2 kirjoitti:
Sillälailla sitä ´´faktatietoa´´ kansalaisille jaetaan.
Ei huomioida mitään asioihin vaikuttavia muuttujia, esim. juuri noita, mitkä korppis ja siivooja edellä sanovat.Googlettamalla löytyy erilaisia tietoja, mutta Itä Suomen poliisin tiedotteista en löytänyt 23000/11 rikosta.
Itä-Suomessa vaikuttaa idän mafia, joka ilmenee esim. mökkimurtoina ja autovarkauksina. Nämä idän poikain jutskat ovat kaiketi samassa tilastossa suomalaisten rattijuoppojen ja tappelun nujakoijien kanssa.
Maahanmuuttajien rikostilastoa en löytänyt.
Väitteiden toteen näytölle olisi suotavaa laittaa linkki tietolähteeseen. - se.siitä
Korppis1 kirjoitti:
Googlettamalla löytyy erilaisia tietoja, mutta Itä Suomen poliisin tiedotteista en löytänyt 23000/11 rikosta.
Itä-Suomessa vaikuttaa idän mafia, joka ilmenee esim. mökkimurtoina ja autovarkauksina. Nämä idän poikain jutskat ovat kaiketi samassa tilastossa suomalaisten rattijuoppojen ja tappelun nujakoijien kanssa.
Maahanmuuttajien rikostilastoa en löytänyt.
Väitteiden toteen näytölle olisi suotavaa laittaa linkki tietolähteeseen.Löysin, ovat pääasissa kahakoita asuntoloissa
- korppis1
se.siitä kirjoitti:
Löysin, ovat pääasissa kahakoita asuntoloissa
Laita linkki. Nyt on selvinnyt,, että poliiseillamme on ongelmia vastaanottokeskusten järjestyksen pidossa.. Linkitä tietolähde niin päästään asiaan.
- kylmätotuus
Miten kävi nuorisotakuun?
https://www.tem.fi/ajankohtaista/vireilla/karkihankkeet_ja_ohjelmat/nuorisotakuu
Eipä aihetta ole medioissa käsitelty. En minä ainakaan ole huomannut mitään asiaan liittyvää uutisointia. Oletteko te?
Kunnianhimoinen hanke on haudattu kaikessa hiljaisuudessa.
Mistähän löytyisi se poppoo, joka uudistaisi koko koulutusjärjestelmämme?
Kun kuuntelee nuoriamme, niin on pakko uskoa, että systeemi kaipaa täysremonttia.
Ovatko suomalaiset päättäjät todellakin niin lyhytnäköisiä tai sokeita, etteivät ymmärrä, mitkä alat työllistävät tulevaisuudessa ja mitkä koulutusalat joutavat todellisten leikkausten kohteiksi?!- korppis1
Minä olen huolestunut myös nuorten itsemurhista. Tapaus josta juuri sain tietoa ei liity syrjäytymiseen, mutta voi olla sidoksissa työelämässä asetettujen suorituspaineitten kanssa. Kun yhden harteille tullee liikakuormitus heikko luhistuu. En tiedä riittävästi taustoja mutta ällistyttävä tieto nuoren kuolemasta oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335695- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574