Mätkyt vai palautus

Paremminkinvoisiolla

Miten kävi? Onkos verotus ollut balanssissa?

20

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuorempana ottaisin mässyt.
      Eivät ole rahat balanssissa.
      Liikaa on taka-massissa.

      H.

    • Saan palautusta pari seteliä, tosin osan siitä luovutan maaseudun vähäosaisten hyväksi.

    • Palautusta mieki pikkasen ja lahjoitin vähävaraisen kassaan eli itelläni pidin :).

      • 1eero

        Piti käydä saldo tarkistamassa kun en tarkalleen muistanut, oli vähän tullut niih huomenna olisi pikkujoulut, siinä ne menisi jos menisin en vielä päättäny menisinkö.


      • 1eero kirjoitti:

        Piti käydä saldo tarkistamassa kun en tarkalleen muistanut, oli vähän tullut niih huomenna olisi pikkujoulut, siinä ne menisi jos menisin en vielä päättäny menisinkö.

        No ehottomasti mene. Onhan se vaihtelua. Mulla on vielä huomenna työpäivä ja sitten alkaakin puolentoista viikon loma. Siinä ehtii sosiaalista verkostoa hoitamaan ennen Joulua:). Mukavaa päivää, ylitöitä pukkaa.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        No ehottomasti mene. Onhan se vaihtelua. Mulla on vielä huomenna työpäivä ja sitten alkaakin puolentoista viikon loma. Siinä ehtii sosiaalista verkostoa hoitamaan ennen Joulua:). Mukavaa päivää, ylitöitä pukkaa.

        Saatan mennä, meiän kulman kyläyhteisön ( yli 100 jäsentä ) järjestämä pikkujoulu tossa kulman takana olevassa kuppilassa, naiset etupäässä touhuaa milloin mitäkin tempauksia se suotakoon heille.


      • 1eero kirjoitti:

        Saatan mennä, meiän kulman kyläyhteisön ( yli 100 jäsentä ) järjestämä pikkujoulu tossa kulman takana olevassa kuppilassa, naiset etupäässä touhuaa milloin mitäkin tempauksia se suotakoon heille.

        Menehän mukkaan.


    • Heikunkeikku

      Maksupuolelle meni, mutta ei hiton hurjasti, että enköhän selviä.

    • Viatonsivullinen

      Tulossa 40€ mä taidan pistää sen turhuuveen ja haaskuun, sileäks' ......

    • Olen lainannut valtiolle 700€.
      Mitä mun pitäisi tehdä rahoilla? Ehdotuksia?

      • Paa säästöön pahan päivän varalle.


    • Plussan.puolella

      Sain 30€ palautusta.

    • nykymeininkiä

      Maksoin lisää noin 12 600. Kadehtikaa, kateelliset.
      Viimeisen kolmen vuoden aikana olen mätkyjä laskematta antanut ns hyviin tarkoituksiin noin 110 000. Oletettavasti (melkein?) kaikki huijarien persiiseen. Vielä silti pärjäilen työmiehen eläkkeelläni niin kauan kuin sitä maksetaan. On jo ilmennyt merkkejä siitä, että sen maksu lopetetaan. Ehkä hyvinkin pian.

      • Olen melkein katteellinen! Pienistä eläkkeitämme ja osasta pääomatuloja verottaja saa tiedon suoraan joten tasaus lopullisessa verotuksessa on vähäistä.

        Mätky? Ennakkoon pantu harkintavero joka perustuu edellisen vuoden tuloihin
        Jälkivero? Verotuksen tasaus lopullisessa laskennassa. EI OLE MÄTKY!

        70-luvulla korkojen ollessa ylhäällä ja inflation vedellessä 5 - 6 %:a pienensin aina ennakkopidätystäni niin paljon kuin hyväksyttiin.
        Maksoin silloin asuntolainasta korkoa 12% ja pienetämätön tuloveroni ennakko oli 47,5%.
        Jälkiveroa ( siis ei mätkyä ) tuli maksettavaksi noin 3kk:n palkkani verran.
        Sain ka. 1,5:n vuoden korottoman lainan ja hyödynsin inflation ( 7,5 - 9%) kun maksoin 12%:n lainaani.

        Maksoin mätkyä 5-vuotta kun minua verotettiin Espanjan asunnostamme ilman perusteita. Jo ensimmäinen valitukseni lääninhallitukseen hyväksyttiin mutta rumba jatkui 5 vuotta. Joka vuodelta oli valitettava uudelleen vaikka jo ensimmäinen päätös oli minulle suosiollinen.

        Muutenkin, vuokratulojen kanssa on ollut häslinkiä useampaa otteeseen huolimatta toimittamistani, täsmällisistä tiedoista ja tositteista kohdalleni osunut verotoimiston muumio ei osannut käyttää tietsikkaa vaan suoritti laskelmat nelitielaskimella ja kynällä paperille. Tulos päin p_tä mutta oikeni kertavalituksella.

        Sveduihin on tingitty jälkiveroja mutta en harkinnutkaan maksamista.


      • nuukuus_vanhanaikaista

        Maksun puolelle taas meni noin puolentoista tonnin verran, mutta vähemmän kuitenkin kuin aikaisimpina vuosina. Mätky johtuu vain siitä, että olen siirtänyt jo verotettua rahaa taskustani toiseen. Iloisesti maksaisin, mutta harmittaa, ettei mikään riitä. Valtion velka vaan kasvaa 10 miljardin vuosivauhdilla.
        Mutta ajat ovat muuttuneet. Ennen oli säästäminen kunnia-asia, nyt pitää kuluttaa, velka-rahallakin.


    • kukkaroon

      Pallautusta tullee.

    • ent.siivoojaparka

      Olin maksanut liian vähän veroja ja jouduin maksamaan melkein 3 000 kr lisää. Se oli odotettavissakin ja nyt ollaan Skattemyndighetin kanssa tasoissa, toistaiseksi. Ensi vuonna sitten uusiksi.
      Olen kyllä kaikille eläkkeenmaksajilleni laittanut pyynnön, että vetäisivät ennakkoon vähän reilummin veroja kuin yleensä. Meidän kunnassa kun on aika korkea veroprosentti.

    • eläke-ukko

      Pitkästä aikaa sain 63.27 e takaisin. Tosin parikertaa piti käydä verotoimistossa välillä vuotta laskettamassa prosentit uusiksi.
      Parina vuotena on pitänyt maksella myyntivoitto veroja.
      Muutenhan ei niin hirveitä muutoksia vuosittain ole ollut.

    • minäpätiedän

      Mätkyt on jälkikäteen maksettu vero, ei mikään ylimääräinen ja epäoikeudenmukainen meno.

    • Ökyrikas

      Mää sain 20 egee palautusta. Tosin siihen sisältyy valtion maksama korko, joka on n. 10 senttiä. Oli miten oli - nyt panen menemään. ??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4966
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2761
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1975
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1668
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1523
    6. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1390
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      63
      1387
    8. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1367
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1334
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe