Ken Follett

Emma

Mitäs tykkäätte Ken Folletin kirjoista?
Mielestäni ovat erittäin hyviä!

Luin juuri uusimman Haamulento, enkä joutunut yhtään pettymään. Sota-ajan kuvauksissa Follett on parhaimmillaan.

Hyvä kirjailija, joka osaa laittaa luonnetta jokaiselle henkilöhahmolle, kertoo tarinaansa mieleenpainuvasti ja vauhdikkaasti.
Ja kuitenkin kirjailijan tuotannosta löytyy myös kirjoja joista en ole niinkään pitänyt. Lukenut kyllä loppuun, mutta eivät ansaitse ylistyssanoja. Näitä huonompia tuotoksia ovat mielestäni Kolmas kaksonen, Teheran ja Vaarallinen muisti.

Loput kirjat ansaitsevatkin sitten pelkkiä ylistyssanoja. Kuten esim. Taivaan pilarit, Naakat jne.

Oletko jo Follettia lukenut? Jos et, niin aloita ihmeessä!

11

3294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukematon

Luin jokin aika sitten Naakat ja Haamulennon. (erittäinkin) Hyviä kirjoja, mutta juoni ja useat henkilöhahmot ovat turhan samanlaisia, jolloin Haamulennon tapahtumat olivat liian ennalta arvattavia.

Suosittelen siitä huolimatta näitä molempia, ehkä luin ne vain liian peräkkäin.

Folletin teoksista itselle on parhaiten mieleen jäänyt Neulansilma ja Paikka nimeltä vapaus.

• Lukuretki

Aloitin Neulansilmästä ja jäin heti koukkuun. Kaikki tähänastiset olen lukenut ja kaikki ovat olleet minulle ns. luettavia kirjoja. Eli tarina ottaa mukaansa ja kirjat tulevat luettua lähes "yhdellä istumalla".
        Neulansilmästä tehty elokuvakin on katsomisen arvoinen. Suosittelen.

• nuorena lukenut

Olipa hauskaa kun mainitsit Folletin :) Luin Taivaan pilarit joskus 15-vuotiaana (10 v sitten) ja muistan siitä pätkiä yhä varsin elävästi. Todella mielikuvitusta herättelevää kirjallisuutta! Täytyy lukea vielä tuo toinen kehumasi kirja...

• tyttö

Olen lukenut Taivaan pilarit monta kertaa ja joka kerta se on yhtä hyvä. Monia kohtia osaan ulkoa. Vaikuttava kirja! Vaikka kirja onkin pitkä, niin lukemiseen ei mene kauaa. Minun oli ainakin vain pakko istua ja lukea, ja lukea... Suosittelen!

• Ovidiu

...Kolmas kaksonen, Teheran ja Vaarallinen muisti ovat erittäin hyviä kirjoja! Tiedä sitten miten hyviä ovat ne Follettin kirjat, joita en ole vielä lukenut...

• Jasu

Tykkään Ken Folletin kirjoista.
      esim. Aavikkoleijona , Paikka nimeltä vapaus,
      Mies Pietarista ja Piraatti.

• 13

Folletin kirja oli paras mutta nyt kun on tullut nimeä
      niin julkaistaan huononpiakin.

• f.o.d

Itsellä parhaiten jäänyt mieleen Folletin kirjoista Haamulento ja Eedenin vasarat. On tullut luettua useampaan kertaan :)

• f.o.d

Tai siis Eedenin vasara

• waari

Pyrin yleensä lukemaan kirjailijan koko käännetyn tuotannon ja näin toimin myös Follettin kohdalla. On mielenkiintoista havaita ajan ja kokemuksen tuoma kehitys. Matka Neulansilmästä Tulipatsaaseen oli kokemisen arvoinen ja varsinkin lopun " tiiliskivet " ja sitä myöten Kingsbridgen vaiheisiin tutustuminen jätti orastavan toiveen mahdolllisesta jatkosta ja muutoinkin kiitollisen mielen yhdessä koetuista hetkistä ...

• Anonyymi

Oli lempikirjailijoitani, mutta aloitin vuosisatatrilogian lukemisen enkä pystynyt lukemaan loppuun. Miten on mahdollista että jonkun kirjoitustyyli muuttuu niin rajusti, ei enää mitään tekemistä aiemman tuotannon kanssa, täynnä wokefeminismiä , vai onko suomennoksiin iskenyt sensitiivisyyspoliisi ja pilannut sisällön.
      Mutta enää en Folletin uusia kirjoja käteeni ota, ehkä vanhempia kun toivun järkytyksestä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5106
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3636
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      35
      3026
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2995
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2916
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      139
      1698
    Aihe