muistolyhty Kantis

Kaisavaan

Muistolyhty palaa tien varressa, millekkä??

32

1540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumpelo

      Kanttin omalle Isis-vilkulle

    • M-A-F-I-A--I-S-I-S

      Kyynel Stöön muistolle kun Stöön on aika lähtee täältä
      Kauneus on katoavaa tän fucking pallon päällä

    • huytftrdre

      Taisivat flikat unohtaan Willeilläviikoilla lyhtynsä sinne.

    • Eevilstoonika

      Mistä keksitte muisto kynttillän? Lukeeko niissä nykyään mihin kynttilä on suunnattu?

      • sipulihammastiikeri

        Kyyl


      • 41252562

        Vaikuttaa samanlaiselta kuin hautuumaalla, onko lyhdyllä ja viime vuoden kukkapuskalla yhteys? Paikka sama.


    • Jorkkelis

      Mistä olette saanut päähänsä että se on muistolyhty?? Tarkoitus lienee olevan tien valaiseminen... Tai muutenvaan valoa mustaan suomeen.?

    • valoasuomeen11

      Valokunvalokin.

    • taustapeili

      Hävettää entisenä Kanttilaisena tämä teidän lapsellinen touhu. Se on pieni akkalauma , jotka tätä showta jaksaa pyörittää. Olisi kyllä Maaritilla ym. peiliin katsomisen paikka. Toivottavasti pukki tuo peilin, ellei satu omistamaan

      • Ihmettelee_

        On siinä akkalaumassa mukana miehiäkin. Mutta ainahan Kanttilaiset ovat olleet vähän lapsellisia mieleltään (sorry vaan). Muissa Karvian kylissä kyläläisillä ei olisi aikaa eikä mielenkiintoa yhden miehen jahtaamiseen. Vaan olisivat antaneet olla.
        Karvian kaikista pahimmat juoruakat ja ukot asuu Kanttissa. Osaavat juonisti lietsoa riitaa vihaa ja riitaa ympärilleen. Tämä ei ole ainut tapaus.
        Joskus ihmetellyt mistä ne tuulesta temmatut jutut oikein keksitäänkin. Tai toisaalta, tietäähän sen kieron ihmismielen joka elää omissa fantasioissaan.
        Suurennellaan asioita porukalla, kuten nyt tätäkin tapausta.

        Kenelle Karvialaiselle olisi haittaa jos papan ojan yli menevä silta olisi ollut paikoillaan? Ei olisi haitannut minua, eikä montaa muutakaan.


      • Kateus

        No kyllä niille miehille saa sama pukki tuoda hamekankaat tai oikein leningit ja niihin henkselit, mitä voivat kiikkustuolissa paukutella. Tosiaan ei olisi se silta siinä kohdalla missä oli, ketään haitannut. Kyllä se taustalla tässäkin vaan on se iänikuinen kateus ja ajattelu että kiusaa se on pienikin kiusa. Oli siellä somessa kuulemma joku oikein rehvinyt kukkien viemisellä. Voi, voi. No kaikki pahat tekemiset tulee ennemmin tai myöhemmin vastaan tavalla tai toisella. Samoin hyvistä asioista ja teoista tulee kiitos aina, ennemmin tai myöhemmin.


      • sympatiaa-

        Se on kyllä jännä juttu, kun toiset saavat näitä siltojaan rakennella, mutta pappa ei. Pari lautaa ojan yli, tuskin olisi ketään haitannut.
        Ajojahdin taustalla voi olla jokin isompi kateus. Komea talo tai maakauppa...mikä tietää mistä pohjimmainen syy löytyy.


      • trucksman

        ...jokohan tilanne on rauhoittunut, vai jatkuuko "liikehdintä"vielä aamuisin? Toivottavasti aika hoitaa homman ja sopu sijaa antaa... en ole kahteen kuukauteen ajanut siitä kolmostielle aamuisin, kiperiä tilanteita oli jokus muutaman kerran.


    • Kestopuuparaspuu

      Eikö sinnä olisi kestopuusilta hänelle rakennettu muttei kelvannut??

      • 112112112

        Koskahan tömähtää?


    • Kaijan...j

      Juoksupojat purkivat alkuperäisen kunnolla tehdyn.

      • mik-si-

        Oliko edes oman kylän poikia?..ne purkijat?
        Mikä siihen purkamiseen oli syynä?


      • Kuulemma

        Kyllä ne ihan Kantin omia juoksupoikia oli. Kasvonsa menettivät ja uskottavuutensa.


      • kyselempä

        Olivatko sellaisia, jotka olivat jalkakäytävä talkoissa?


      • Anonyymi

        Elykeskus määräsi purkamaan.


    • kanttilainen

      Mitä ne hautakynttilät sielä sillalla oli?

      • Lapsellista

        Onko siellä ollut muutakin kuin se yksi lyhty?


      • rf33r323

        Oli siinä sillankaiteiden kohdassa ainakin jotain palaneita "kynttilänhylsyjä" paripäivää sitten.


      • 7126267
        rf33r323 kirjoitti:

        Oli siinä sillankaiteiden kohdassa ainakin jotain palaneita "kynttilänhylsyjä" paripäivää sitten.

        Mutta miks pitää aina aamusin taluttaa pyörää sillalla koulukyytien aikaan?Se menee yli mun ajatusmailman, mitä sillä haetaan?


      • kellekkä

        Taas palaa lyhty yleisellä tiellä??


    • Satojakynttilöitä

      Oliko yökirkon nuorten kynttiläkulkue tänävuonna kanttin sillalla?

    • Lyhty palaa runsaslumisten talvien muistolle. RIP luisukelit.

      • linttaaa

        ei oo varaa kyllä sillä sillalla perän heitolle!!


    • Tyurr

      Onko lyhty viä ?

      • sauvattelu

        Lyhtyjen määrä vain lisääntyy, koskahan valo laittajan päässä välähtäisi!


      • ennesillalla
        sauvattelu kirjoitti:

        Lyhtyjen määrä vain lisääntyy, koskahan valo laittajan päässä välähtäisi!

        symboloiko lyhdyt onnettomuutta ja kuolemaa?


      • Anonyymi
        sauvattelu kirjoitti:

        Lyhtyjen määrä vain lisääntyy, koskahan valo laittajan päässä välähtäisi!

        Aika moilot oli rollaattoris ainakin eilen, näky kauas, hyvä niin


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      202
      1622
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      81
      1100
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      915
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      885
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      86
      802
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      733
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      628
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      607
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      19
      576
    Aihe