Masennus raastaa...

Dead

Mä oon 15v enkä tiedä mitä mä enää tekisin... mä oon ollu terapiassa ja olen vieläkin. Yöt mä vietän lukien kaikkea itsemurhiin liittyen, enkä saa syötyä enää kunnolla. Ulkona en käy juurikaan ellei ole pakko, sosiaalliset jutut ahdistaa ja suoraan sanoen pelottaa. Viiltely lisääntyy päivä päivältä ja itsemurhan toteuttaminenkin tuntuu jo helpolta. Kellään mitään ideoita miten pystyisin jatkaa edes uuteenvuoteen asti?

18

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jyukil

Miten koulu menee?

• uneton123

Itsellä mirtatsapiini 15mg iltaisin. Auttaa nukkumiseen. auttaa myös ruokahaluihin. Muuta en sitten osaakaan sanoa.

• Sinun olisi nyt parasta ottaa yhteyttä terapeuttiin, tahoon joka on jo auttamassa sinua. Soita sinne että et enää jaksa olla ja tarvitset tehokkaampaa hoitoa.
      Oletko pystynyt puhumaan terapeutille, ihan syvimmistä tunteistasi vai onko tapanasi peitellä totuutta. Tunnistako itse, mikä sinua todella piinaa?
      [email protected]

• Dead

Jätin koulun tauolle, en pystynyt tällä hetkellä jatkaa siellä. Terapeutillekkaan en ole pystynyt sanomaan että on itsetuhoisia ajatuksia, kai siitä vois mainita. Ja en ole varma mistä tää kaikki sai alkunsa.

• Kyllä sinun pitäisi nyt puhua, että saisit tehokasta apua. Auttaisko jos vaikka kirjoittaisit tuntemuksia ja ajatuksia etukäteen paperille. Ja on helpompi puhua kun asioita on jäsennellyt ensin kirjoittamalla.

• 66543

Kirjoita vaikka lapulle ja anna terapeutille. On monen näköistä lääkettä mikä helpottaa oloa. Jos vaan osaa kertoa että ei kovin hyvin mene. Ei tartte tietää mistä se sai alkunsa. Kunhan jotain kertoo että apua tarttis.

Täälläkin tarttisin hyvät lääkkeet ahdistukseen, en ole vielä saanut mutta toivottavasti seuraavalla kerralla. Voi olla lisäksi jotain paniikkihäiriötä ja vähän masennusta.

• Dead

Ikävä kuulla, toivottavasti saat asias kuntoon ja kiitti vinkeist.

• jari-pekka--65

Älä sorru lääkeisiin. Apu on lähellä. Muista rukoilla.

• 66543

täällä ei ole itsetuhoisia ajatuksia, mutta vaikea vähän saada kerrottua että saisi oikeanlaisen lääkityksen. Kipuja jaloissa ja en niille mitään selitystä ole keksinyt. Useat tilanteet myös ahdistaa liikaa. Jos ahdistaa joku niin ehkä kannattaa välttää tilannetta, se on itsellä onneks auttanut.
        Oikeanlaisella lääkityksellä ne pahat tilanteet pitäis helpottua, ei tietysti ihan heti mutta pienen ajan päästä.
        Se että oot hetken pois koilusta voi olla hyvä juttu. Ei sinne voi mennä jos ei pysty. Noihin asioihin onneks saa muutosta, kai niitä jotain lääkkeitä on keksitty tai muuta. Oikeaan terapiaankaan en ole päässyt, pitää siihenkin kinuta jos joskus pääsisi. Mihinkään ryhmäterapiaan ei pää kestä vielä, on liian raskasta.

Mutta ei nyt onneks kovin pahasti mene. Jotain toivoa ehkä seuraavasta lääkkeestä ja jos osaisin riittävästi valittaa seuraavalla kerralla hoitajalle. Masennuskin on sellaista että ehkä sitä ei ulospäin huomaa, mutta ei vaan pää kestä kaikia tilanteita. Oon huomannut nyt että jotain ahdistusta ja tuskaisuutta se taitas sitten olla. Jonkun verran vanhempi oon, mutta oireet nyt voi tulla ihan kelle vaan, ei se näytä iästäkään olevan kiinni. Tsemppiä kovasti.

On hoitaja multakin kysynyt että onko itsetuhoisia ajatuksia. Mutta kun ei oikein oo, niin nyt ei sitten oo mitään tabletteja mitä vois käyttää apuna. Kolmea eri lääkettä tai jotain oon koittanut, mutta seuraavalla kerralla vasta saan jonkun uuden. Niitä lääkkeitä kyllä täytyy olla hyviä, kun vaan hoitajat tajuais niitä määrätä. Rauhoittavia tai mitä niitä onkaan. Niistä voi vaikka lukea jotain, tai jos se ei kiinnosta niin ei sitten.

Niin no jos pärjää ilman lääkkeitä, niin hyvä juttu. Mutta ei oo itseä haitannu vaikka niitä on joutunu jo vähän popsimaan. Jos ei tehoa, niin sanoo ja ne kyllä etsii jonkun "paremman". Itsellä ei kivut parane ilman lääkettä. Tai ei ahdistuskaan ole itsestään parantunut vaikka pari vuotta oon ollut sairaana ilman lääkkeitä.

Rukoilu ei oo auttanu :D anteeksi

• jari-pekka--65

Ei tarvi pyytää anteeksi. Ei se rukoilu rukoilun vuoksi tietenkään auta. Pitäisi mennä maaliin asti. Antaa elämänsä Herralle. Mua Herra auttoi. Mulla on kyllä paljon aihetta masennukseen, mutta mun ei tarvi enää masentua. Mun elämä on Herran käsissä.

Mä toivon sulle parasta ja siksi tarjoan rukousta lääkkeeksi niin sulle, kuin tälle aloittajallekkin. Kyllä mä tiedän,mitä on olla masentunut. Siihen ei auta kuin vastalääke. Lohdutus ja sen seurauksena parantuminen.

Jotkut sanoo saavansa apua kirkasvalolampusta. Saattaa olla vaikutusta. Ainakin jotkut masentuu herkemmin pimeään vuodenaikaan. Mielikin hieman kirkastuu.

Jeesuskin on valo. Jumalan kirkkautta. Sitä kirkkautta kun "katselee", niin se muuttaa ihmisen. Mutta jokatapauksessa toivon, että kaikki kääntyy parhainpäin.

• Hehhehh

Mutta eikö Jumalan kirkkaus ole riittävä? Tarvii hakea kirkasvalolamppu lisäksi?
        Jumalaa ei ole olemassa. Pysytään faktoissa.

• jari-pekka--65
        Hehhehh kirjoitti:

Mutta eikö Jumalan kirkkaus ole riittävä? Tarvii hakea kirkasvalolamppu lisäksi?
        Jumalaa ei ole olemassa. Pysytään faktoissa.

On riittävä. En omista kirkasvaloa, enkä ole koskaan kokeillut, mutta kuullut joiltakin, että auttaa hieman. Sopii hyvin siihen ajatukseen kun sanotaan, että Jumala puhuu luonnossa.

• 66543

Itse en tiedä millaista on olla masentunut. Mutta kivun tiedän ja ahdistuksen ja paniikkioireet. No lappuun on kirjoitettu jotain että keskivaikea masennus ilman somaattista oireyhtymää. Tai jotenkin niin se varmaan oli. Lapulla saa lukea masennus, mutta kun on niin monta muutakin mitkä sitten vaivaa. Ei kyllä pitäisi olla edes mitään syytä olla masentunut, mutta on vaan. Sellaista se joskus on, hyvät lääkkeet voi auttaa siitä pahimmasta ohi, jos ei ole mitään kovin pahaa lääkepelkoa ennestään. Niiltä ainakin toivon jotain hyötyä. Voi olla että osasta lääkkeistä ei tule edes huono-olo vaan tulisi heti jotain apua vaivoihin.

• jari-pekka--65
        66543 kirjoitti:

Itse en tiedä millaista on olla masentunut. Mutta kivun tiedän ja ahdistuksen ja paniikkioireet. No lappuun on kirjoitettu jotain että keskivaikea masennus ilman somaattista oireyhtymää. Tai jotenkin niin se varmaan oli. Lapulla saa lukea masennus, mutta kun on niin monta muutakin mitkä sitten vaivaa. Ei kyllä pitäisi olla edes mitään syytä olla masentunut, mutta on vaan. Sellaista se joskus on, hyvät lääkkeet voi auttaa siitä pahimmasta ohi, jos ei ole mitään kovin pahaa lääkepelkoa ennestään. Niiltä ainakin toivon jotain hyötyä. Voi olla että osasta lääkkeistä ei tule edes huono-olo vaan tulisi heti jotain apua vaivoihin.

Kannattaa olla varovainen. Lääkärit on nykyään lääketeollisuuden marionetteja.

• 66543

Joo oon varovainen. cymbalta ja brintellix syöty yks paketillinen ja siihen loppui. Ketipinoria meni 200mg isoimmillaan illassa. Nyt sitä menee vielä 25mg illassa. Se on aika koukuttava, mutta kun kerran viikossa vähän pienenti määrää, niin onnistui vähentää. Saikulla oon ollut jotain parisen kuukautta ja samaan aikaan aloitin nuo lääkkeiden syönnitkin. Onneksi kuitenkin sain nyt jonkunlaista hoitoa. Cymbalta auttoi kyllä vähäsen kipuihin, mutta oli muuten liian jytkyä kamaa niin lopetin, sopi läkärillekin. Ennen en ole lääkkeitä käyttänyt, ehkä olisi ollut aihetta.

• jari-pekka--65
        66543 kirjoitti:

Joo oon varovainen. cymbalta ja brintellix syöty yks paketillinen ja siihen loppui. Ketipinoria meni 200mg isoimmillaan illassa. Nyt sitä menee vielä 25mg illassa. Se on aika koukuttava, mutta kun kerran viikossa vähän pienenti määrää, niin onnistui vähentää. Saikulla oon ollut jotain parisen kuukautta ja samaan aikaan aloitin nuo lääkkeiden syönnitkin. Onneksi kuitenkin sain nyt jonkunlaista hoitoa. Cymbalta auttoi kyllä vähäsen kipuihin, mutta oli muuten liian jytkyä kamaa niin lopetin, sopi läkärillekin. Ennen en ole lääkkeitä käyttänyt, ehkä olisi ollut aihetta.

Joo hyvä että oot tarkkana. Mun isä masentui aikanaan oman isänsä kuolemasta ja äitini hommas hänet lääkärille ja lääkkeet. En oo koskaan nähnyt ihmisen olevan niin "poissa", kuin isä oli silloin lääkkeiden aikana. Ei surua, ei iloa. Kaikki oli kuin yhdentekevää. Sitä en jaksa muistaa, että mitä se lääke oli.

• 123f213f

Lääkkeet eivät auta mitään. Voit syödä niitä vaikka loputtomasti mutta ne vain peittää masennuksen. Yritä löytää joku tukihenkilö auttamaan sinua.

• 66543

Milläköhän lailla se tukihenkilö voisi auttaa. Täytyy oikaista tukihenkilöä että masennusta ei ole, vaan vaikkapa yleinen ahdistuneisuushäiriö. Se taas voisi selittää kivun ja pitemmän päälle pienen masennuksen ja paniikkihäiriön vittumaisten ihmisten kanssa. Vaikka ihmiset oikeasti onkin ihan normaaleja.
        Samaa mieltä että en haluaisi niitä masislääkkeitäkään, koska latistaa tunteita. Bentoista oon haaveillu, ne ei kai vaikuta mieleen samoin kun masennuslääkkeet. Mutta kun niin huonosti tietää ja huonosti saa mitään tehokkaita ja pienillä haitoilla olevia lääkkeitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4436
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2499
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1637
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      26
      1374
    5. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1197
    6. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      115
      951
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      932
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      914
    9. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      75
      904
    10. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      18
      891
    Aihe