Minulla oli ennen masennusjaksoja ja silloin en nähnyt niihin mitään syytä.
Ihminen on todella sokea niille asioille joita ei halua käsitellä.
Nykyään se näkyy niin selvänä miksi minulla oli silloin niin paha olla, mutta silloin en pystynyt näkemään metsää puilta.
Käsittelin lapsuuteni traumat terapiassa, katkaisin välit vanhempiini, joista toinen oli/on narsisti. Katkaisin välit ihmisiin, jotka käyttivät minua hyväkseen sekä ihmisiin, jotka olivat "vaikeita" ihmisiä.
Luovuin kaikesta vähänkään epämääräisestä ja otin tilalle absoluuttisen totuuden (mielummin päädyn vaikeuksiin kuin taas ajautuisin maailmaa, jossa "oikea vastaus" korvaa totuuden). Tunnustin pahat tekoni, käsittelin ne ja yritin korvata ihmisille, joita olin sortanut jollain tavalla. Kävin läpi oman Uskoni ja otin vastaan sen paikan, johon Yläkerta minut johdatti. Löysin Jeesuksen, sain ripittäytyä kaikista pahoista teoistani papille...
Syntyi uusi ihminen, ihminen joka tunsi asioita eri tavalla kuin vanha, ihminen jolla ei ollut paljoakaan yhteyttä vanhan ihmisen kanssa.
Vaikka elämäni on materiaalisella tasolla ihan toisin kuin ennen, niin olen ensimmäistä kertaa elämässäni oikeasti onnellinen ja masennusjaksot ovat kaukainen vuosien takainen muisto. Ne liittyy ihmiseen, jota en edes oikein enää tunnista.
Mistä masennus johtuu
5
54
Vastaukset
Hienoa että kerroit historiasi ja kokemuksesi. Kyllä se niin on, että väärä menneisyys kulkee painolastina ja siitä on päästävä eroon. On tempaistava irti vääristä asioista ja jopa ihmisistä. Ihmisellä on vastuu kasvaa ja ehdottoman tärkeää on terve usko ja yhteys Jumalaan. On lähettävä muutos- ja kasvuprosessiin.
- VanhaNainen1948
Olen perusluonteeltani iloinen ihminen. En edes suostunut masentumaan hain aina uutta toiminttaa ja harrastusta kun isopyörä pyöri tarpeettomana.
Keräsin ympärilleni ihmisiä jotka tarvitsivat apuani.
Kun sitten akseli siirtyi niin että olisin itse tarvinut joskus edes ohimenevästi pientä apua, kukaan ei ehtinyt tai halunut..
Muutin suhteeni tapasin vain vieraillakseni, en tehdäkseni tai avukasi (suursiivous lastenhoito kotityöt jne.) nämä ystävät lopettivat yhteyden pidon, kun tein säännön itselleni, otan yhteyttä tai soitan vastavuoroisesti loppui yhteydenpito.
Saldo 60 vuoden elämästä.- ghhfdgbf
En voinut olla huomaamatta..."keräsin ympärilleni ihmisiä jotka tarvitsivat apuani" Itsellä vähän sama havainto. Kun oli avaramielinen, ymmärtäväinen, niin haaskansyöjät löysivät nopeasti.
Puheet oli mitä oli, mutta "suhteet" toimi niin, että minä annoin, he ottivat.
...eihän sellaiset ihmiset ikinä maksa takaisin, nauravat korkeintaan takanapäin, että olikin tyhmä ihminen...
Kun tulin uskoon niin kaikki muuttui.
Haaskalinnut hävisivät ja sain ihan oikeita ystäviä, ystäviä jotka auttoivat kun oli vaikeaa, ystäviä jotka eivät laskelmoinneet hyötyvänsä mitään (olin siinä kunnossa ettei kukaan varmaan olisi uskonut hyötyvänsä minusta).
- LAISKUUDESTA
LAISKUUDESTA JA LAISKUUDESTA
JOO. - 123232
Viimeinen palapelin pala onnelliseksi tulemiseen on, että sitten kun sinulla itsellä menee hyvin, niin annat mielessäsi anteeksi kaikille ketkä sinulle jotain pahaa tekivät. Ei tarvitse ottaa yhteyttä keneenkään. Annat vain mielessäsi anteeksi ja silloin heität vanhat asiat vertauskuvallisesti roskakoriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174506
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842509Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731647Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella271451Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641197- 201041
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon191005- 115961
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42942- 171914