Borrelioosi?

cgncmbbn

Hello, otin juuri hiljan Borrelia testin oikeastaan vaan mielenkiinnosta kun sitä ei ole koskaan testattu ja huomasin että tuo toinen arvo oli yllätys
S -BorrAbG <5.0 Viite <10.0
S -BorrAbM >190.0 Viite <18.0

BorrAbG ihan viitearvoissa mutta BorrAbM 190 on about kymmenen kertaa yli viitearvon? Mukana tuli maininta: ”IgM vasta-aineet positiiviset. Löydös saattaa viitata tuoreeseen borrelioosiin”.
Ihan mielenkiinnosta kysyisin teiltä joilla on todettu Borrelioosi, minkälaisia arvoja olette saaneet testeissä?

4

1395

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mano1st

Hakeudu hoitoon nopeasti, jos sitä et ole jo tehnyt!
      Mitä kauemmin tartunnasta on kulunut, sitä vaikeampi Borrelioosia on parantaa.
      Alle vuoden ikäisisssä infektioisssa potilaista parantuu 90 %.
      Levinnyt borrelia on vaikea hoidettava - kokemusta on omasta takaa enemmän kuin tarpeeksi.

• cgncmbbn

Kiitos kommentista, hakeuduin tosiaan hoitoon ja otettiin vielä uudelleen tuo testi, BorrAbM oli hieman laskenut mutta vieläkin huomattavan korkealla. En kyllä muista että punkki olisi hiljattain purrut ja mistään rengasmaisesta punoituksesta iholla ei ole mitään havaintoa viimeisten kuukausien aikana ollut. Jotenkin tuntuu että jos tuo borrelioosi minulla on niin se on sitten paljon vanhempaa perua.

Joka tapauksessa lääkäri katsoi lopulta parhaaksi antaa vahvan reilun kahden viikon antibioottikuurin. Parempi pelata hiukan varman päälle kuin jättää hoitamatta. Sen verran olen borrelioosista lukenut kokemuksia ja niinkuin itsekin sanoit, jokainen jolla tuo on ollut liian kauan hoitamatta varmaan tietää minkälaisia oireita se voi aiheuttaa.

Pieniä sivuvaikutuksia on tosin ollut antibiootillakin, suu, kieli ja hampaat on välillä vähän mustat ja suun limakalvot tuntuu ihan omituisilta, ensi alkuun oli kurkkukipua useita päiviä ja makuaisti meni myös, kaikki ruoka maistuu tällä hetkellä raudalta. Nuo ongelmat kuitenkin poistunevat kun kuuri on ohi.

• Kymysy

Heei
      Missä kävit ottamassa Kokeen ?

• cgncmbbn

Cityterveydessä, maksoi jotain reilu kolmekymppiä kun ei ollut lähetettä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      1435
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      921
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      102
      916
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      835
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      747
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      612
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      601
    8. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      579
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    10. 48
      547
    Aihe