Köyhä Joulu tulossa

Onnetontonttu

Niin taas Joulu kuulemma tulossa ja kaikki melkein onnesta soikeena ostelee lahjoja ym ...vaan niin meillä ei juhlita taaskaan....Kun saisi edes joskus viettää yhden joulun ilman rahahuolia....kaikki rahat mitä tulee menee laskuihin ja ruokaan ei sitten jää paljon mitään....lahjoista nyt puhumattakaan....Joten emme osta lahjoja taaskaan ja syödään aattona ihan normiruokaa....oiskohan makaroonilaatikko hyvä....joo se me tehdään....Jospa sitten joskus tulevaisuudessa saisi nauttia joulustakin.....onneksi lapset eivät odota mitään lahjoja.....Hyvää Joulua kaikille!! Ja oikein iloista Joulumieltä...Toivossa on hyvä elää...

9

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apujapiisaa

      Ota yhteyttä kotipaikkakuntasi seurakuntaan, diakoniatyö lahjoittaa sulle ruokalahjakortin. Lapsiperheille on vuosittain useita avustusprojekteja, mm. joulupuu jolla kerätään vähävaristen lapsille lahjoja. lapsetomat saavat pärjätä omillaan.

    • joulunaeistressiä

      Rosollia, jauhelihakastiketta, lehtitaikinasta pasteijoita- taatusti rahanne riittävät. Hyvä joulumieli -avustus, onhan näitä. Lapset voivat askarrella koristeita. Käykää joulukirkossa.

    • 0987654

      Makaronilaatikon hinnalla teet jo porkkana-, lanttu- ja perunalaatikon...
      Mihinkään niistä ei tarvita esim. kermaa, vaan porkkana- ja lanttulaatikonkin voi tehdä keitinliemeen.

    • Niin tuttu tunne ja samanlainen joulu tulossa meidän perheelle huonon rahatilanteen takia :(

    • onnetontonttu

      on tehty töitä 20 vuotta .mutta sellkä sano että poks,,,,joten en ole enkä vo enää töitä tehdä....diaokinta ei tuu mittäään apuha koska sieltä no jo loppuneet nää rahat mitkä on tähän varattu.......kiitos vaan vilveraho.eläkeläinen....enisin kyllä töihn mutta kun ei selka anna,leikataan ja sina vaaraantua halvaus...=)=)

    • SIMO..SOMALI

      ma tuli just suome ja nyt mua uhka karkotus ku olisi tahtomu naimisi 11 v tyon kansa ja mula ei ole vara maksa sakko!! VOITTEKSTE AUTTA???

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe