Tenniskyynärpää on rasitusvamma!
Laitetaan rasittunut käsivarsi täydelliseen lepoon , esim. mitellaan, kunnes parantunut, jonka jälkeen vältellään kyseisen käden rasittamista uudelleen.
Tenniskyynärpään luomuhoito-ohje
14
204
Vastaukset
- Toivo.Lång.Inkeroinen
Hyvä ohje, oikein hyvä ohje,. mutta kun se palkka loppuu juoksemasta, jos päiviksi jäädään kipeää kyynärpäätä parantelemaan.
Olen tehnyt havainnon että työasennoilla voidaan vähentää kyynärpään rasituskipua. Huomasin että käden tahaton nostaminen tuolin selkänojalle lukiessa tai kirjoitettaessa saa aikaan tuota kipua kyynärpäässä.
Huomasin jo iäkkäällä isosiskolla tavan, jolla hän tahattomasti nostaa hartioitaan ylös. Sitä hoidettiin usein fysikaalisella hoidolla.
Sain toissa vuonna ns. jännittäjän pakarakivun vääränlaisella harjoittelulla. Tunsin suihkussa toisessa pakarassa ihonalaisen kovettuman.
Luulin sitä syöpäkasvaimeksi, mutta tuttu fysikaalinen koitsu sanoi sen olevan lihaskovettuma.
Hoidan aika ajoin kipeytyneitä kyynärpäitä laittamalla ne kehoni alle ja temällä hiljaista liikettä samalla kyynärpäitä jännittämällä.
Kipu on ankaraa, mutta se lievittyy kun odottaa endorfiinien tulevan apuun. - yksparantunutyksilö
Tenniskyynärpäässä on lihakset jumissa.
Siihen auttaa hieronta sekä venyttely.
Jatkossa rasituksen vähentämien sekä hyvä ergonomia.
No aina se ei ole mahdollista riippuen, mitä duunia tekee.
Venyttelyohjeet löytyy netistä ja osaava hieroja hieroo ne vetreiksi.
Näin minä parannuin. - tarkkailtavaa
Hankin huomaamattani hiirikäden istuessani PC:n edessä tuolissa, jossa on käsinojat. Se äityi hyvin kipeäksi.
Vanha ohje; sillä lähtee millä on tullutkin, eli venyttelyjaksoja vaikka alkuun kipeää tekeekin.- HiiriTohtori
Eipä ole ihme, kun hääräät täällä netissä päätoimisesti 24/7/365 !!!
Jos ei tuolla ylityömäärällä saa hiirikättä, niin ei sitten millään!!
Jospa vähentäisit tuon nettisurffailusi vaikka noin pariin tuntiin päivässä, niin hiirikätesi paranisi välittömästi. - Toivo.LångInkeroinen
HiiriTohtori kirjoitti:
Eipä ole ihme, kun hääräät täällä netissä päätoimisesti 24/7/365 !!!
Jos ei tuolla ylityömäärällä saa hiirikättä, niin ei sitten millään!!
Jospa vähentäisit tuon nettisurffailusi vaikka noin pariin tuntiin päivässä, niin hiirikätesi paranisi välittömästi.Et osannut jälleen lukea tekstiäni v.v, tästä kivenheiton päästä mökistämme. Hiirikäsi parani venyttelyhoidolla viikossa. Vuosi oli 2009.
Toisekseen käyn koneella vain laskujenmaksamisen yhteydessä.kuin vain laskujen maksamiseen ennen klo 17. -idiootti v.v. - LaskuSykolooki
"Toisekseen käyn koneella vain laskujenmaksamisen yhteydessä."
Ylläoleva kirjoituksesi oli siis vain laskujen maksamista sinun mielestäsi!
Minun mielestäni se oli nettikirjoitus tai kommentti, ei laskun maksu!
Taidat olla varsinainen nettisekopää. - arvaaskuka
Toivo.LångInkeroinen kirjoitti:
Et osannut jälleen lukea tekstiäni v.v, tästä kivenheiton päästä mökistämme. Hiirikäsi parani venyttelyhoidolla viikossa. Vuosi oli 2009.
Toisekseen käyn koneella vain laskujenmaksamisen yhteydessä.kuin vain laskujen maksamiseen ennen klo 17. -idiootti v.v.Kyllä minä osaan lukea paremmin kuin sinä, sillä olen lehtori ja sinä olet vain juopporetku satamaduunari.
Ei oo kauaa, kun tuossa kylällä horjahdellen etenit kepin kanssa. - Toivo.Lång.Inkeroinen
LaskuSykolooki kirjoitti:
"Toisekseen käyn koneella vain laskujenmaksamisen yhteydessä."
Ylläoleva kirjoituksesi oli siis vain laskujen maksamista sinun mielestäsi!
Minun mielestäni se oli nettikirjoitus tai kommentti, ei laskun maksu!
Taidat olla varsinainen nettisekopää.Tarkoitin ennen klo 17. Tänäänkin postissa tuli muistutuslasku; HETI.
Toiseenkin viestiäsi pääsen kuitaamaan kun olet taas sulkenut musiikinkuunteluni.
Omapa on asiani jos joskus neuvoa antavat otan. Yleensä minulla on kaksi kyynärsauvaa.
Sinä v.v jaksat vaan kyyristellä nimimerkkien takana. - v.v
Suljin pyynnöstäsi musiikinkuunteluni ja tulin kirjoittaan sinulle tämän viestini.
Olet elämäni paras naapuri, mitä minulla on koskaan ollut!
RAKASTAN SINUA SYDÄMENI POHJASTA SAAKKA !
HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA SINULLE RAKAS NAAPURI!
NIIN JA TIETYSTI JUMALAN SIUNAUSTA!
Terveisin naapurisi
- yksparantunutyksilö
Kyllä ne rasitusvammat hieronnalla, levolla ja venyttelyllä lähtee.
Tää mies paransi mun tenniskyynärppään:
http://www.timonen.fi/vaivat-jannetuppitulehdus-if.html
Kävin 7 eri lekurilla eikä kukaan edes osannut antaa oikeaa diagnoosia. Kärsin turhaan kuukausia.- KovaKärsijä
Elämä on yhtä kärsimystä!
- Tenniskyynärpäänhoito
Minun tenniskyynärpään "paransi" oikea lääkäri. Eli leikkasi sen pois.
Pikkusormessa oli, on puutumisen oireita ja pistelyä. Samoin nimettömässä pikkusormen puolella, puoleen väliin saakka oli, on samoja oireita.
Koululääketieteen hoitona oli patin leikkaus. Vaivat siis jäivät, patti kyynärpäästä hävisi! - pätkittäin.nukkuja
KovaKärsijä kirjoitti:
Elämä on yhtä kärsimystä!
Niin se vanhemmiten tuppaa oleen. Wanhastaan tiedetty:
Elämästä 99% on arkea. Kivuliaalla vieläi vähemmän. - RahikainenR
pätkittäin.nukkuja kirjoitti:
Niin se vanhemmiten tuppaa oleen. Wanhastaan tiedetty:
Elämästä 99% on arkea. Kivuliaalla vieläi vähemmän.Sama vaiva Rahikaisellakin!
Olen myös pätkänukkuja. Luulen, että se johtuu elinikäisestä kolmivuorotyöstä, niin että se nyt jatkuu eläkkelläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33911836IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597986Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933173Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982268Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562229Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81666- 1101271
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551113Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60803