Miten ihmeessä saan omaishoidettavani intervallijaksolle, kun hän kieltäytyy menemästä? Kyseessä liikuntakyvytön ihminen, jolla käy maksimimäärä kotisairaanhoidon porukka päivässä. On sovittu, että ollaan kolme viikkoa kotona ja yksi intervallissa, kun käyn omaishoidon lisäksi ansiotyössä. Äidin eläessä kieltäytyi kokonaan ja nyt aloittaa minunkin kanssa saman veivaamisen. On vähän neuvoton olo ja haluaisin levätä ja olla omankin perheen kanssa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
Vastahakoinen intervalliin lähtijä
7
101
Vastaukset
- pakkoOli
Minä en kysellyt, oli pakko viedä oman jaksamiseni takia. Alkuun oli hirveä taistelu, aika nopeasti sopeutui.
Sanoin että onko siinä järkeä että minäkin sairastun ylirasituksesta ja ollaan heti molemmat hoidettavia. Hän väitti että ei hänestä mitään vaivaa ole.
Piti pestä, pukea, syöttää, juottaa, ym.. - pakkotehdä
Keksi joku palkinto. jokin asia joka odottaa jakson jälkeen tai mikä siellä odottaisi. Palkinolla voi sitten vähän kiristääkin.
- lomaillaan
Meillä sama homma,enkä kysele,ilmoitan vain että silloin mennään,mieluiten edellisenä päivänä vasta niin ei ehdi ruveta väittelemään!Varaan jalkahoidon ja parturin käymään hoitopaikassa,niin saa vähän luksustakin...
- Hermotmenee
On kokeiltu palkintoja ja hierontoja sun muuta. Nykytilanne on sellainen, että kun kotiudutaan, niin vinoillaan koko sen ajan kun on kotona ja sitten kun on intervallijaksolla, niin vaatii, että pitäisi joka päivä käydä katsomassa. Olen onneksi saanut asiat järjestettyä nyt niin että on kaksi viikkoa kotona ja kaksi intervallissa, en muuten jaksa enää. Olen koittanut puhua asiasta asianomaiselle, mutta sitten käyttäytyy kuin viisivuotias pikkulapsi ja mököttää. Olen nyt ottanut sen kannan, että mököttäköön vaan, kunhan ei enää huuda pipo punaisena että ei lähde. Kiitoksia kannustuksista. Elämä on....
- lomaillaan
Joo minäkin sain taas kuulla ilkeyksiä,kuitenkin puhuu paljon mitä on pannut merkille siellä kun hommasin lomapaikalle.Aikoi tappaa itsensä jos vielä pitää mennä.Varasin jo seuraavan jakson.On aina uhkaillut tappaa itsensä,tuo itsekäs ihminen...ei siis väliteä,viedään vaan ...
- jepsjep
Meillä hoidokki itse höpöttää että mun pitäis lomaakin välillä pitää, 2.5 vuotta putkeen tässä on mennyt ilman vapaapäiviä.
- ommoolommoosulle
Sun täytyy saada olla oman perheesi kanssa!
Laita piste tuolle, eläkä rupee tommosen pakotuksiin! Vaikuttaa olevan tosi itsekäs.
Jos kerran hoitavat intervallissa viikon, niin pitäköön suunsa vaan kiinni ja opetelkoon lopultakin sydämen sivistystä ja ymmärtämystä, että sinun pitää saada levätä välillä!
Jo on aika hänenkin oppia. Mikä hällä hätänä intervallilla? Ei mikään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982