Miten ihmeessä saan omaishoidettavani intervallijaksolle, kun hän kieltäytyy menemästä? Kyseessä liikuntakyvytön ihminen, jolla käy maksimimäärä kotisairaanhoidon porukka päivässä. On sovittu, että ollaan kolme viikkoa kotona ja yksi intervallissa, kun käyn omaishoidon lisäksi ansiotyössä. Äidin eläessä kieltäytyi kokonaan ja nyt aloittaa minunkin kanssa saman veivaamisen. On vähän neuvoton olo ja haluaisin levätä ja olla omankin perheen kanssa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
Vastahakoinen intervalliin lähtijä
7
142
Vastaukset
- pakkoOli
Minä en kysellyt, oli pakko viedä oman jaksamiseni takia. Alkuun oli hirveä taistelu, aika nopeasti sopeutui.
Sanoin että onko siinä järkeä että minäkin sairastun ylirasituksesta ja ollaan heti molemmat hoidettavia. Hän väitti että ei hänestä mitään vaivaa ole.
Piti pestä, pukea, syöttää, juottaa, ym.. - pakkotehdä
Keksi joku palkinto. jokin asia joka odottaa jakson jälkeen tai mikä siellä odottaisi. Palkinolla voi sitten vähän kiristääkin.
- lomaillaan
Meillä sama homma,enkä kysele,ilmoitan vain että silloin mennään,mieluiten edellisenä päivänä vasta niin ei ehdi ruveta väittelemään!Varaan jalkahoidon ja parturin käymään hoitopaikassa,niin saa vähän luksustakin...
- Hermotmenee
On kokeiltu palkintoja ja hierontoja sun muuta. Nykytilanne on sellainen, että kun kotiudutaan, niin vinoillaan koko sen ajan kun on kotona ja sitten kun on intervallijaksolla, niin vaatii, että pitäisi joka päivä käydä katsomassa. Olen onneksi saanut asiat järjestettyä nyt niin että on kaksi viikkoa kotona ja kaksi intervallissa, en muuten jaksa enää. Olen koittanut puhua asiasta asianomaiselle, mutta sitten käyttäytyy kuin viisivuotias pikkulapsi ja mököttää. Olen nyt ottanut sen kannan, että mököttäköön vaan, kunhan ei enää huuda pipo punaisena että ei lähde. Kiitoksia kannustuksista. Elämä on....
- lomaillaan
Joo minäkin sain taas kuulla ilkeyksiä,kuitenkin puhuu paljon mitä on pannut merkille siellä kun hommasin lomapaikalle.Aikoi tappaa itsensä jos vielä pitää mennä.Varasin jo seuraavan jakson.On aina uhkaillut tappaa itsensä,tuo itsekäs ihminen...ei siis väliteä,viedään vaan ...
- jepsjep
Meillä hoidokki itse höpöttää että mun pitäis lomaakin välillä pitää, 2.5 vuotta putkeen tässä on mennyt ilman vapaapäiviä.
- ommoolommoosulle
Sun täytyy saada olla oman perheesi kanssa!
Laita piste tuolle, eläkä rupee tommosen pakotuksiin! Vaikuttaa olevan tosi itsekäs.
Jos kerran hoitavat intervallissa viikon, niin pitäköön suunsa vaan kiinni ja opetelkoon lopultakin sydämen sivistystä ja ymmärtämystä, että sinun pitää saada levätä välillä!
Jo on aika hänenkin oppia. Mikä hällä hätänä intervallilla? Ei mikään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745349Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3111240Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369711Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858528Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236511Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302239- 371629
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261510