Vastahakoinen intervalliin lähtijä

Hermotmenee

Miten ihmeessä saan omaishoidettavani intervallijaksolle, kun hän kieltäytyy menemästä? Kyseessä liikuntakyvytön ihminen, jolla käy maksimimäärä kotisairaanhoidon porukka päivässä. On sovittu, että ollaan kolme viikkoa kotona ja yksi intervallissa, kun käyn omaishoidon lisäksi ansiotyössä. Äidin eläessä kieltäytyi kokonaan ja nyt aloittaa minunkin kanssa saman veivaamisen. On vähän neuvoton olo ja haluaisin levätä ja olla omankin perheen kanssa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

7

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakkoOli

Minä en kysellyt, oli pakko viedä oman jaksamiseni takia. Alkuun oli hirveä taistelu, aika nopeasti sopeutui.
      Sanoin että onko siinä järkeä että minäkin sairastun ylirasituksesta ja ollaan heti molemmat hoidettavia. Hän väitti että ei hänestä mitään vaivaa ole.
      Piti pestä, pukea, syöttää, juottaa, ym..

• pakkotehdä

Keksi joku palkinto. jokin asia joka odottaa jakson jälkeen tai mikä siellä odottaisi. Palkinolla voi sitten vähän kiristääkin.

• lomaillaan

Meillä sama homma,enkä kysele,ilmoitan vain että silloin mennään,mieluiten edellisenä päivänä vasta niin ei ehdi ruveta väittelemään!Varaan jalkahoidon ja parturin käymään hoitopaikassa,niin saa vähän luksustakin...

• Hermotmenee

On kokeiltu palkintoja ja hierontoja sun muuta. Nykytilanne on sellainen, että kun kotiudutaan, niin vinoillaan koko sen ajan kun on kotona ja sitten kun on intervallijaksolla, niin vaatii, että pitäisi joka päivä käydä katsomassa. Olen onneksi saanut asiat järjestettyä nyt niin että on kaksi viikkoa kotona ja kaksi intervallissa, en muuten jaksa enää. Olen koittanut puhua asiasta asianomaiselle, mutta sitten käyttäytyy kuin viisivuotias pikkulapsi ja mököttää. Olen nyt ottanut sen kannan, että mököttäköön vaan, kunhan ei enää huuda pipo punaisena että ei lähde. Kiitoksia kannustuksista. Elämä on....

• lomaillaan

Joo minäkin sain taas kuulla ilkeyksiä,kuitenkin puhuu paljon mitä on pannut merkille siellä kun hommasin lomapaikalle.Aikoi tappaa itsensä jos vielä pitää mennä.Varasin jo seuraavan jakson.On aina uhkaillut tappaa itsensä,tuo itsekäs ihminen...ei siis väliteä,viedään vaan ...

• jepsjep

Meillä hoidokki itse höpöttää että mun pitäis lomaakin välillä pitää, 2.5 vuotta putkeen tässä on mennyt ilman vapaapäiviä.

• ommoolommoosulle

Sun täytyy saada olla oman perheesi kanssa!

Laita piste tuolle, eläkä rupee tommosen pakotuksiin! Vaikuttaa olevan tosi itsekäs.
      Jos kerran hoitavat intervallissa viikon, niin pitäköön suunsa vaan kiinni ja opetelkoon lopultakin sydämen sivistystä ja ymmärtämystä, että sinun pitää saada levätä välillä!
      Jo on aika hänenkin oppia. Mikä hällä hätänä intervallilla? Ei mikään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2232
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      215
      2100
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1418
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      16
      1173
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1051
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      75
      918
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      865
    Aihe