Onhan niitä monenmerkkisiä
Itse luotan arjalaiseen muskeliautoon, napurusto näköjään tojotaan. Autokauppa iso pisnes, sitä tutkittu erittäin tarkkaan, just imagon kannalta. Kun automerkki itsessään kertoo omistajastaan, se on sen imagon näkyvää puolta.
Noit varakkaammat ihmiset keräilee kalliit ferrareita kokoelmiinsa, toisessa ääripäässä lestaatit haalii romuautoja tontillensa. Kummillakin omat keräilyhalunsa, varakkuuden mukaan. Mutta mikä image tulee miljonäärille, jos se ajelee vanhalla ladalla? No ehkä aluksi ihmettelyä, muta kun se ajaa vain sillä, se on sille ominainen asia. Vaan, jos joku ajelee lambolla, sitä pidetään jatkuvasti kusipänä.
Kateuttahan se.
Sattui silmiin hieno oivallus autosta ja niitten symboliikasta politiikan saralla:
http://kuvat.kaleva.fi/cartoons/29ea802d317349319646bfc20df1eee6.jpg
Millasella poliittisella autollä sitten loispummieläkeiläset ajaa? Eslaa ei lasketa ajoneuvoksi.
=DW=
Automerkeistä
36
140
Vastaukset
- turhaväittäävastaan
Niin...
Sullahan oli se Karjalainen Gospeli-auto, minkä takaluukussa kuljetat perunasäkkejä lestaadiolaisten seuroihin. Kävin Maanantaina neljännen Peugeottini. Tämä on melko uusi, on liikaa vempaimia ja hienouksia, alan vähitellen tajuta niiden merkityksen, tietokone ja mittareita on kun lentokoneen ohjaamossa, 30 000 tuli kilometrejä kotiin ajaessani.
On minulla ollut Toyotasta Fiattiin, Pösöön tykästyin heti kättelyssä, tämä on neljäs Pösö minulla. Ennen oli farmari, nyt en tarvitse niin isoa autoa. Aika usein muutkin naiset kuin loispummieläkeläiset ajelee pösöllä.
En ajattele autoa imagon kannalta, kunhan vie minut paikasta toiseen. Mikä on Esla?- hyvinpotkii
Potkukelkka.
- ent.siivoojaparka
No nyt et kysele köyhältä.
Minulla on käytössäni suuria sinisiä ja punaisia autoja, suurempia kuin limusiinit. Niitten merkeistä viis veisaan, mutta pehmoiset on penkit ja verhot ikkunoissa.
Autonkuljettajatkin virkapuvuissaan.... - Zwickau
Juu, aloittajan kanssa vähän samoilla linjoilla. Meillä oli kotona jo 60-luvun alkupuolella useita vuosi arjalainen muskeliauto. Merkiltään oli Trabant.
Useimmiten mukavasti pörpötti menemään, ei siinä mitään.Enpä muista, olivatko naapurit kateellisia - hyviämuttahalpoja
Minulla on vähän käytetty punainen Maserati, jolla yleensä teen kauppareissut.
Jos tulee asioita sossuun tai työkkäriin, niin hyppään hopeanvärisen Ferrarin puikkoihin.
Tällä tavalla en liikaa erotu toisista työttömistä enkä herätä pahennusta kaltaisieni joukossa.- Näinmeilläainakin
Jotta et erotu meistä muista kaltaisista, tokihan itse istut takapenkillä autonkuljettajan hoitaessa ajopuolen.
- Ihminen.ihan.hoppuna
Koska. En ole loispummieläkeläinen. Vaan sekä eläkeläinen että työläinen. Niin en aja millään omalla yksityisellä autolla. Sellainenkin kyllä on mutta lainassa 365 päivää vuodessa. Siitä saa hyvät kilometrikorvaukset heh heh. Liikun kyllä yksityisten kyydeissä. Mutta myös takseja rahoitan kohtuullisesti. Bussit-Junat-Lentokoneetkaan eivät ole vieraita esineitä ja edesauttavat matkojani joskus. Vain Helikopterointi on jäänyt vähemmälle.
Ja veljet ja siskot. Laivoissakin seikkailen kohtuullisen paljon 6 - 12 kertaa vuodessa. Lähden huomenna, lähden viikon kuluttua ja vielä uudenvuodenaattona Tukholmaan. Kaikissa väleissä käyn työkeikkojakin tekemässä ja böndelle lähden kymmeneksi päiväksi joulun molemmin puolin. Kiirus joulukuu. Ja kaikki siksi, että on varaa kun ei ole oma auto kuluttamassa talouttani.- hytinäx1
Jos lähdet huomenna laivamatkalle niin varaa oksennuspussi ja pahoinvointitabletteja mukaasi. Tulee olemaan aikamoinen merenkäynti nimittäin.
Jos ei ole pakko niin älä matkusta lainkaan. - Ihminen.ihan.hoppuna
Eläessäni olen ollut sellaisissa aalloissa ja jytkyissä, että Suomenlahdella ei muodostu niin isoa myrskyä (ujeltaa muuten nytkin), että meikä aktivoituisi reagoimaan millään tavalla. Toki sen voi huomata omassa tasapainossaan. Mutta mitä suurempi keinunta sen makoisammin nukun siinä kun monet pyörtyilevät ja oksentavat ja etsivät pelastuslauttaa - joka ei isossa merihädässä auttaisi paljon mitään. Uskallan uskallan. Aallokossa nukun paremmin kuin kotona :)
- henrjii
mä en ainakaan millään armeniaisella romulla ajele, päästöarvotkin on manipuloitu
- att2
Ostin ranskalaisen renault megane on autoja ollut aikoinaan monia mutta ei koskaan ole ollut näin korjattavaa (malli 2007 1,9 diesel). Hyvä ajaa ja moottori on tosi hyvä, vaihteita on kyllä liikaa. Nyt olen korjannyt koko etupään, ilmastoinnin olen korjannut itse.
Seuraava on kai mercedes----täytyy---näyttää ehkä... Uusia volvoja ollut monia. Mulla on nyt vaihteeksi kans ranskalaista, katsotaan miten menee, aika tuntematon Reanaultin pikkuautomalli.
- hytinäx1
Ensimäinen ja tähän saakka ainoa nimissäni oleva auto on Volvo. Koputan puuta ja sanon että minua se on palvellut hyvin. Sitten kun aika siitä jättää en enää aio ostaa autoa.
- att2
Hyvä kiitos. Tänään omistaa Kiina mutta teko on Ruotsissa ja 88 vuoteen ei myynti ole ollut kuin nyt.
Haluan kokeilla muita, malli siinä mielessä oli uusi.
Kokeilu on Aina hyvä oli mikä tahansa.
- MersuVaiJapsi
Naapuri osti just toiselta naapurilta 3000 eurolla vanhan pikku-mersun. Minä ajan vanhalla pienellä Nissanillani, jonka hinta on nykyisin jotain 7000 €.
Automaatti avensis mahoton peli kun koko ajan tulee informaatiota ja ellet usko nii pyssää koko vehe ,liikkeelle et pääse ennen ku olet tyhmyyttäs anteeks pyytäny.
- ö-Öö
Haha
Joitain vuosia uutisoitiin, kun jossain Öevillä oli hotellin parkki täynnä Demareita. Net kun ei lähteneet käyntiin ja koetaulussa oli teksti, että liian kylmää käynnistää autoa. Noh, ne hinattiin Ouluun uudelleen ohjeltoitaviksi. :DDDD
=DW= ö-Öö kirjoitti:
Haha
Joitain vuosia uutisoitiin, kun jossain Öevillä oli hotellin parkki täynnä Demareita. Net kun ei lähteneet käyntiin ja koetaulussa oli teksti, että liian kylmää käynnistää autoa. Noh, ne hinattiin Ouluun uudelleen ohjeltoitaviksi. :DDDD
=DW=Jaa,mä kirjotinkin autost,koskaa ei oo tielle jättäny.
- Vähän_käyttöä
Ostin Rion kun oli 7 vuoden vakuutus. Suhtaudun kyllä skeptisesti, mitähän loppujen lopuksi korvaa, kun tilanne tulee. Toivotaan ettei tule. On kyllä näppärästi pelannut, ei sovi moittiakaan. Ei ollut kallis, ajan sillä kortin uusimiseen asti, jos näillä eväillä mennään.
Renault Megane II 2005 1,6 bensa 91000 km.
Kova-vahattu 2vko.sitten 150€. Takuu 12kk.(vahalle)
Auton osto-hinta 4900€.
Ostettu kesäkuu 2014 ja maksettu.
On se sitten ylpeämpää ajella.
Jos Marine Le Pen voittaa vaalit.
Muodostamme Stuttgarttiin vissy-hallituksen.
Lupaan teeveelle pienen alennuksen mersu-museoon.
Pääsee hän ilmaiseksi, jos tuo tonkallisen itse tehtyä Peruna-kiljua
seuraavaan oktober-festiin.
H.Mun peniksen jatke näyttä tältä:
http://www.citroen.fi/autot/uusi-ds-3/?gclid=CPDP9_T-xskCFcT2cgodhdgKUw
tadaa! Eiksoo nätti ;) kuin sika pienenä.
Se on ihana, aivan ihana. Konttitilaa ei ole kovin iso. Tai takaluukku on lähinnä pieni. Ja renkaat vähän hakee paikkaa jos kaasujalka on liian painava, ohjattavuudessa olisi parantamista. Mutta voitte uskoa että kolmisylinterisen auton jälkeen tuo on taivaallinen.
Mutta noin yleisesti, kyllä auton valinta kertoo jotain ihmisestä."humps"
Ei nyt tehdä tästä taas 200 sivuista luonne-analyysiä.
Mutta mitä kertoo autosi sinusta, Megane minusta?
Kertooko se sinun lässyttävän turhuuksia enemmän kuin moni muu?
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
Ei nyt tehdä tästä taas 200 sivuista luonne-analyysiä.
Mutta mitä kertoo autosi sinusta, Megane minusta?
Kertooko se sinun lässyttävän turhuuksia enemmän kuin moni muu?
H.Moottorin koko verrattuna auton kokoon, viittaa ihmiseen joka ei matkusta kovin usein pitkiä matkoja. Turvallinen, kutkuttamaton. Voisi noin nopeasti luulla. Paitsi:
Olet valinnut toisen kotimaan auton, kotimaisen vaihtoehdon puutteessa. Olisithan voinut valita myös täsmällistä saksalaisuutta, taattua laatua. Sä et tarvitse sitä, pieni seikkailun halu ja romanttisuuden tarve sai sinut valitsemaan Ranskalaisen, jonka maine ei ole ihan huipussaan. Oman tiensä kulkija on ihminen joka valitsee Meganen.
Tyytyväinen?
Itteäni en tarvi analysoida. Taidan sen tietää jo :)hmp.f kirjoitti:
Moottorin koko verrattuna auton kokoon, viittaa ihmiseen joka ei matkusta kovin usein pitkiä matkoja. Turvallinen, kutkuttamaton. Voisi noin nopeasti luulla. Paitsi:
Olet valinnut toisen kotimaan auton, kotimaisen vaihtoehdon puutteessa. Olisithan voinut valita myös täsmällistä saksalaisuutta, taattua laatua. Sä et tarvitse sitä, pieni seikkailun halu ja romanttisuuden tarve sai sinut valitsemaan Ranskalaisen, jonka maine ei ole ihan huipussaan. Oman tiensä kulkija on ihminen joka valitsee Meganen.
Tyytyväinen?
Itteäni en tarvi analysoida. Taidan sen tietää jo :)Samperi, "toinen kotimainen" tarkoittaa tietty EU.
No, on, tosi nätti ja punaisena söpökin kun mikä. Onnea vaan, hyvä valinta. Mitähän mahtaa kertoa tästä höpöhuttupupputaivaanrannan maalarista oma valintani.
Tietysti voin kertoa miksi olen valinnut niin kuin olen. Pieni ja näppärä tuli aivan puskista, joitakin vuosia sitten, kahdesti jo katsastettu, ”siirini” C4 oli vielä tyyppinsä esittelyautona. Tammikuussa kun sen ostin, silloin oli ajettu 3000 km, nyt paljon enemmän. Halvalla sen sain ja kaikilla mausteilla, joita en tosin osaa käyttää (en ole opetellut tai ehtinyt opettelemaan), lasikatolla, ei ole merkitystä, kesäisin tosin mukava, iso kone, hyvä vääntö ja tottelee raskasta kaasujalkaani hyvin.
Renkaat ovat leveämmät ja vanteet metallia, pyörissä oli kitkat, joten olen opetellut ajamaan kitkoillakin. Näinä vuosina huollot hoituneet vähällä rahalla, service valon syttymisestä en tykkää yhtään, kulutus kohtuullinen kuten trafi ja vakuutuksetkin. Sisätilat passelit, olen sillä kuljetellut pitkiä lautoja ja kymmenittäin pihalaattoja. Peräkoukun olen siihen laitattanut ,vetää hyvin peräkärryä. Värikin oli sopiva, hopeanharmaa, eipä näy kaikki rospuutot puskurissa.
Joku aika sitten haastatin kahta papparaista autoista, kehuivat kumpikin omaa mersuaan ja minä tietenkin ranskalaistani, niinhän se on, jokaisella on se maailman paras auto se oma auto. Kysyin myös heiltä, mikä on huono kohta sitikassa, kumpikin vastasi, ruostuvat pellit.
Seuraavana päivänä ajoin pihaan, toinen kommentoi, sulla taitaa vuotaa pakoputki, joopa joo. Hän oli entinen konemies ja kuuli äänestä vikani. Myös autokauppiaalta kysyin aikoinaan autoni heikoimman kohdan, hänen mielestään sähkölaitteet pettävät herkimmin. Joskus sivupeilit jumittavat pakkasella. Oikeassa oli siis hänkin.
- loispummi
Olen suorastaan ketteellinen, että jotkut voivat toteuttaa itseään rahalla hankittavalla materialla!
Kuvittelin tuon kuuluvan nuoruuteen mutta lienee jälleeen yksi asia jossa tarkastelen kysymystä vain suppeasti omalta kannaltani.
60-luvun puolivälin tietämissä olisin ollut onnellinen ( ainakin hetken ) jos olisin pystynyt hankkimaan käytetyn Amazonin mutta oli tyytyminen vanhaan kuplaan.
Kun sitten monien vaiheiden jälkeen, opiskelu, perheen perustaminen, asuntovelat jne. olisi pystynyt kiinteää omaisuutta myymtää tai tekemättä velkaa, hankkimaan vaikkapa uuden Porshen, tai mikä tuo muskelisaksa sitten onkaan, niin sillä ei olekaan enää merkitystä.
Mutta, kuten sanoin. Olen suorastaan katteellinen.Ei minulle auto itsessään merkitse mitään. Jos ei olisi välttämätön mökkireissuille luopuisin autosta kokonaan. Vaihdan uudempaan välillä siitä syystä että ei tule kalliita korjauksia ja entisestäkin saa vielä jotain.
Ikinä ei ole ollut niin paljon rahaa että uuden Porshen olisin voinut ostaa käteisellä myymättä asuntoani tai mökkiä. En ole koskaan ostanut uutta autoa, vähän käytetyn aina, edellisellä oli ajettu vain 19 000, eikä minun autoni ole uutenakaan kalliita. Nämä uudet ovat aika erilaisia kun aikaisemmat autoni, turhia vempaimia, tulee herkimmin vikojakin. Tärkeintä että ei tarvitse heti viedä korjaamoon. Minusta on hölmöä pistää autoon hirveitä summia, paikasta toiseen pääsee halvemmallakin.https://fi.wikipedia.org/wiki/Peugeot_207#/media/File:Peugeot_207_75_Urban_Move_(Facelift)_–_Frontansicht,_9._April_2011,_Ratingen.jpg
Tämä on just samanlainen kun uusi Pösöni, värikin on just sama.- loispummi
mielikki.neito kirjoitti:
Ei minulle auto itsessään merkitse mitään. Jos ei olisi välttämätön mökkireissuille luopuisin autosta kokonaan. Vaihdan uudempaan välillä siitä syystä että ei tule kalliita korjauksia ja entisestäkin saa vielä jotain.
Ikinä ei ole ollut niin paljon rahaa että uuden Porshen olisin voinut ostaa käteisellä myymättä asuntoani tai mökkiä. En ole koskaan ostanut uutta autoa, vähän käytetyn aina, edellisellä oli ajettu vain 19 000, eikä minun autoni ole uutenakaan kalliita. Nämä uudet ovat aika erilaisia kun aikaisemmat autoni, turhia vempaimia, tulee herkimmin vikojakin. Tärkeintä että ei tarvitse heti viedä korjaamoon. Minusta on hölmöä pistää autoon hirveitä summia, paikasta toiseen pääsee halvemmallakin.Vanhan kuplankäppänäni meni takavarikkoon. Seuraava oli n.30000km ajettu, keskikokoinen japsi johon tein, pienempien huoltojen lisäksi, täyden koneremontin. Muutenkin näpit olivat rasvassa keväisin ja syksyisin.
Sen jälkeen ostin tehdasuuden jonka käytön katkaisi työsuhdeauto.
Oma uudelleen käyttöön ja yhteensä 14-käyttövuoden jölkeen myynti halvalla suoraan yksityiselle.
Nykyisen ostin myös tehdasuutena 17-vuotta sitten. Tähän olen teetättänyt kilometrien vaatimat huollot kuten jakopään uusimiset yms. Tekniikka on ajanut teknisen älyni ohi ja etuveto tehnyt konehuoneen hommat hankaliksi.
Värkki kestää lopun ikääni ilman haaveria. Jos joudun luopuman niin uutta ( enkä käytettyä ) enää hanki.
- eppu2
Ensimmäinen auto, jolla olen ajanut oli hopeanvärinen Wauxhall Ventura, siinä oli ylivaihde.
Kaikenlaisia vehkeitä on ollut ja monenmoisilla tullut ajeltua vuosien saatossa.
Nyt ajelen tuolla Nissanilla talvet, vähän ajelen talvisin yleensäkään.
Chevrolet Van on jo museoiässä ja huilailee talvet suulissa.
Nissan oli kesän pojanpojalla, vania aina joku tarvitsi, suurimman osan kesäsätä käytin Lincholnia. - asfgasdfgsdf
Itsetuntoahan tietenkin voisi yrittää kohottaa vaikkapa opettelemalla oikeinkirjoitusta. Mutta käyhän sen noinkin, vouhottomalla autoista.
Anteeksi jos innostuin liikaa :( Kai on liian vähän tapahtumia elämässä kun auton ostaminen on monen viestin arvoista. En juuri kiinnitä huomiota oikeinkirjoitukseen, eikö tämä ole vähän kuin keskustelua, kunhan tulee ymmärretyksi?
- mimmimum-mi
Minäkin ostin kuulkaas uuden auton viimeviikolla.... komean mersumerkkisen....iiiso on...tummansininen....mahtaa pikkukundi olla ihastuksissaan jouluaattona roskisautostaan....
- eppu2
Mullakin oli kerran arjalainen. Sellainen 207.
- Zwickau
Minä olen aina ollut mies, joka on antanut tilaisuuksien valua sormien välistä tyhjiin. Vasta nyt tuli mieleen, että jo 70-luvun alkupuolella olisi ollut mahdollisuus buustata egoa, kokea ylemmyyttä liikenteessä ja tuntea napureiden katkera kateus. Minulla oli ehkä vuoden ajan arjalainen muskeliauto - Neckar 600.
Mutta ei kun ei, nämä peltikotterot (Trabant tosin pahvi) ovat jääneet pelkiksi välineiksi siirtyä paikasta A paikkaan B.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 45950
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että367788- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän117667- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594