Älypuhelin riippuvuus

Älypuheliton

Omistatko älypuhelimen ja räpläätkö sitä jatkuvasti?Itse pärjään hyvin peruspuhelimella.

17

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikkimeni

      En kyllä tiedä miksi kukaan viitsii tällaista kysyä, mutta kerronpa nyt kuitenkin kun ei oo muutakaan tekemistä, oon nimittäin kipeä. Mulla oli älypuhelin, ja olin aika lailla koukussa sen näpyttelyyn, mutta se meni rikki ja olin oikeastaan iloinen kun ei tarvinnut tekstareita tarkistaa pariin viikkoon. Sitten sain sen taas kuntoon, enkä enää ollut koukussa, mutta joka tapauksessa pian se hajosi uudestaan. Ajattelin että aika ***** version oon saanut kun hajoaa paljon helpommin kuin esim. veljeni samanmerkkinen kännykkä. Nyt käytän Nokian simpukkapuhelinta väliaikaisesti. En enää tajua miten joku viitsii koko ajan näpytellä jotain kännykkää, elämä kutsuu.

      • Anonyymi

        Ei ilmeisesti ole kenenkään tajuttavakaan miten kukin kännyäön käyttää, omapa on jokaisen asia


      • Anonyymi

        No en usko että aikuiset ihmiset kännyä räplää koko ajan . Itse en aina edes muista missä oma kännyni on kun en tarvitse etsitä edes joka päivä . Joten kukin omaa omat tapansa kännyn käyttöön ei sinä ole. Mitään ihmettelemistä. Mielestäni


    • adadas

      Silmiin sattuu kun katsoo sitä luuria jatkuvasti.
      Olen ostamassa jotain halpaa perusluuria. Vanha nokia käytettynä kai hyvä vaihtoehto.

      Harmi kun puhelinliittymiä ei saa ilman nettiä. Jopa prepaid-liittymissä on netti mutta sellaisen hankin silti. Saako sen netin (dataesto?) jotenkin estettyä puhelimen asetuksista?

      • pakkomaksua

        Muakin harmittaa, sillä haluaisin puhelimen ilman nettiliittymää. Miksi puhelinta ei saa nykyisin ilman nettiä, joutuu maksamaan pakollista data maksua, se on väärin.


      • thdrtjrt

        Muistaakseni tele finlandilta löytyy liittymiä ilman nettiä


      • Anonyymi
        pakkomaksua kirjoitti:

        Muakin harmittaa, sillä haluaisin puhelimen ilman nettiliittymää. Miksi puhelinta ei saa nykyisin ilman nettiä, joutuu maksamaan pakollista data maksua, se on väärin.

        Onhan niitä myynnissä pelkkiä puhelimia aina vaan eikä maksa melkein mitään.
        Yhdellä tutulla on sellainen kun ei osaa nettiasioista mitään .

        Itse puhelin ei tarvitse mitään netti liittymää mitenkään . Mutta kännykkä taas on tietsikka jolla hoidellaan ihan samoja asioita kun tietsikallakin , aina huvittaa kun ihmiset sanoo että maksaa puhelimella laskunsa , siis he maksavat mini tietsikalla laskunsa , puhelimella taas vaan puhutaan eikä mitään muuta . Siinä ero . Siis osta pelkkä puheli niitä on kyllä myynnisssä janoavat halpoja .


      • Anonyymi
        pakkomaksua kirjoitti:

        Muakin harmittaa, sillä haluaisin puhelimen ilman nettiliittymää. Miksi puhelinta ei saa nykyisin ilman nettiä, joutuu maksamaan pakollista data maksua, se on väärin.

        Saahan niitä tavallisia puhelimia vieläkin joilla ainoastaan soitetaan . Yksi ystävä osti sellaisen hiljattain ilman mitään netti yhteyttä siis ainoastaan puhelin . Siis äly puhelin on jo tietsikka pienoismuodossa miksi käyttää siitä sanaa puhelin


    • GugaMuuMuga

      Juntit juo viinaa. Tosiluuserit imee tikkaria.

    • Ite vaihdoin just ihan tavalliseen Nokian vanhaan luuriin.. Itseä rupesi harmittamaan älypuhelimen iso koko ja se että tuli otettua niitä kuvia joka paikasta. Itselläni oli tapana kuvata itseäni koko ajan.. En soittele enkä tekstaile enkä käytä somea puhelimella. Mutta laitoin niitä kuvia Faceen jonka myös poistin. Ja toinen ärsyttävä piirre oli että aina oli pakko tarkistaa nettipankista tilin saldo. Nyt ei puhelin piipitä enää ollenkaan niin on parempi olla..

      • Anonyymi

        Sana ” puhelin” on ainoastaa puhumista varten ei puhelimella mitään kuvia oteta , mutta taas älykännykkä on pieni tietsikka jolla tehdään samoja asioita kun pöytätietsikallakin .puhelimella ainoastaan puhutaan


      • Anonyymi

        Minulla in paljon puhelimia täällä kotona siitä asti kun näitä alkoi tulemaan eikä niissä varmaan ole mitään vikaa , pitäis hävittää pois ne koska niitä ei tulla koskaan käyttämään edes . Pieni taitettava Nokia mikä oli muotia 20 vuotta sitten on muistona siltä ajalta


    • en omista koska opettajani repi sen pois mun käsistä ja lausui sanat "laitteet pois"

    • LaukeenKovaa

      Nain juuri muijaa hanuriin.

    • Anonyymi

      Omistan parikin älypuhelinta , enkä räplää niiitä muulloin kun tarvittaessa siis maksujen maksamisessa , veikkaamisesta , omakantaa katsomisessa ja apteekin reseptilääkkeiden uusimisessa . Siihen jää räpläilyt . Miksi sitä muka pitäisi räplätä koko ajan, mistä sellainen luulo , kai sitä nyt aikuisella ihmisellä muutakin tekemistä on kun kännyn räpläämistä

      • Anonyymi

        Kaksi puhelinta on hyvä olla olemassa jos tulee toiseen vika niin ei ole ilman puhelinta


    • Anonyymi

      No mikä oli niinkuin asian aihe. Melkein jokaisella on älypuhelin tänään ei se mitenkään erikoista ole. Ja jos sinä pärjäät hyvin omasi kanssa niin sittenhän on asiat niinkuin pitääkin kaikki siis tyytyväisiä

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe