Löytyykö Suomesta mitään yleistä takaus mahdollisuutta? Minulla ei ole perheessä ketään joka pystyy tällä hetkellä takaamaan lainoja muille koska ovat jo takaajina.
Itse olen vakituisessa työssä ja nettotulot 2500e/kk. Olen erityislapsen yksinhuoltaja. Ajautunut tilanteeseen että velkaa on 25000e eri kulutusluottoja ja niissä kuukausimaksut aivan liian korkeat, hetken ollut oravanpyörässä.. Enkä tiedä miten nyt päästä pois tästä, luottotiedot ovat kunnossa ainakin vielä, tässä kuussa jäi ensimmäiset 2 erämaksua maksamatta. Pelottaa! Lainaa ei myönnä kukaan ilman takaajaa tuolle summalle vaikka maksukyky olisi kuinka hyvä.
Ja tiedoksi, olen yövuorossa töissä, siksi kellonaika on mitä on.
Takaajaa missään
12
58
Vastaukset
- hrhrhgh5h5g5h
Onko Takuu-Säätiö sinulle tuttu?
Toinen mahdollisuus on ainakin joissakin kunnissa kunnan sosiaalinen luotto, kannattaa ottaa selvää heidän tulorajoista. Laina olisi silloin lähes koroton.
http://www.takuu-saatio.fi/tietoa-ja-ratkaisuja/ratkaisuja-velkaongelmiin/yhdista-velat- hrhrhgh5h5g5h
Takuu-Säätiössä on muuten pitkät jonot. Tällä hetkellä he käsittelevät 7.8.2015 saapuneita hakemuksia.
http://www.takuu-saatio.fi/palvelumme/takuu-saation-takaus/takauksen-kulku/jonotilanne Olen tutustunut takuu-säätiöön, mutta juurikin tuon jonon vuoksi se ei auta, silloin lainat vain kasvaa korkoa ja summa nousee pilviin
Tuo sosiaalinen luototus taas on sen 5000e ja tarve olisi 25000e että talous pysyy tolpilla laina-ajan..
- samankokenut
Takuusäätiön lainaa lyhennetään usein isommilla summilla kuin ulosottoa. Päästä ulosottoon velat, luottotiedot menee varmaan 4 vuodeksi, mutta kyllä siitä selviää. Maksukieltolaskurilla voit laskea paljonko ulosotto perii palkasta. Jos palkkatulosi on tuo 2500 €/kk, muistelen, että summa on noin 600-700 €/kk, kun on alaikäinen lapsi. Menisikö tuon summan maksamiseen kolme neljä vuotta ? Ulosotossa kulutusluottojen korko laskee noin 7%:iin puolen vuoden jälkeen. Toki joudut maksamaan pari vuotta ulosotoon 'palkkiota', kun lyhentävät niitä velkoja. Joskus laskin, että jokaisesta palkasta peritystä erästä meni noin 10% velan korkoon muihin maksuihin ja lopulla sitten lyheni velka.
On myös mahdollista olla Takuusäätiön jonossa samaan aikaan kuin maksaa ulosotonkautta velkaa. Sitten kun takauksen saa, niin onpahan velkapääoma jo pienempi.
Jos sinulla on asuntolainaa, niin onko mahdollista pyytää lyhennysvapaata ja niillä rahoilla lyhentää velkoja tai maksaa isompaa erää ulosottoon, että pääset veloista eroon nopeammin ?
Ja vaikka saisit jonkun takaamaan järjestelylainan pankista, niin lyhennys kuukaudessa on kuitenkin useita satoja euroja eli taloutesi on joka tapauksessa tiukilla. - Trallari
Onhan noita lisätakauspaketteja asuntolainoissakin pankeilla ja vakuutusyhtiöillä. Oikeastaan kysymyksessä onkin vakuutustoiminta, jossa asiakkaan riski otetaan yhtiölle maksua vastaan. Aloittajan tilanteessa takauksen hinta luultavasti olisi mahdottoman kova, sillä riski takaajalle on suuri.
Mahtaiskohan ne sellasella vakuutuksella antaa mulle lainaa, sitä voisin kokeilla, ei haittaa vaikka olis kallis, olen valmis melkein kaikkeen etten joudu uo:n
- Laamakuiskaaja
Ei onnistu, nuo Trallarin mainitsemat liittyvät ainoastaan asuntolainoihin.
Tilanteessasi taitaa ainut mahdollisuus olla Takuu-säätiö. Odotusaikana maksat sitten ulosottoon niitä mitä sinne joutuu. Jos saat takauksen ja järjestelylainan niin maksat vipit ja ulosotot pois ja sen jälkeen vain yhtä järjestelylainaa.
Soita heti huomenna säätiöön.
Aloittajalle: Ei löydy, ainoa mahdollisuus Takuu-Säätiö tai sukulainen/tuttu/kaveri... tosin näitä kolmea viimeistä en suosittele.
Olin itse samassa tilanteessa 3 vuotta sitten. Kun tajusin(viimein) että tili ei enää riitä laskujen,lainojen ja vippien maksuun, varasin ajan kuntani velkaneuvonnasta.
Samalla tein päätöksen että vippailu loppuu, luottotiedot olivat tuolloin vielä kunnossa. Tämähän merkkasi sitä että jatkossa en enää saanut kaikkia laskuja ja velkoja hoidettua, maksoin vain ne pienimmät velat pois ja tietty aina ekana asumismenot(vuokra,sähkö ja puhelin). Ne velkojat jotka eivät suorituksiaan saaneet laittoivat saatavat perintään ja siitä sitten ulosottoon. Näkisin että aloittajalle käy jatkossa ihan samoin. Eli aloittajan kannattaisi nyt pitää huolta että on kaikki ne asiat ajan tasalla mitä mahdollisen tulevan luottotietomerkinnän jälkeen ei enää ole mahdollista saada kuten kotivakuutus, puhelinliittymä yms yms. Omalla kohdalla merkinnät eivät vaikuttaneet mitenkään normaaliin elämääni, velaksi ei saanut kuitenkaan mitään. Vuoden päästä viimeinenkin merkintä poistuu. Aloittajalla näyttäisi olevan kaikki mahdollisuudet saada tuo säätiön takaus. Mutta prosessi ikävä kyllä vien oman aikansa mutta jos todella haluaa asiansa kuntoon niin on vain odotettava. Hakuaikana ei ole väliä meneekö osa veloista ulosottoon vai ei. Jostain syystä ihmiset vaan pelkää luottotietojen menetystä yli kaiken, ei todellakaan ole maailmanloppu. Omalla kohdalla olen tyytyväinen että näin kävi. Nyt ei ole tullut kolmeen vuoteen yhtään velkaa ja olen maksellut säätiön takaamaa lainaa n 700€/kk. Yhteensä maksettavaa 34k€, n 10k€ jäljellä. Jo ekasta tilistä lainannoston jälkeen jäi jopa säästöön laitettavaksi kun kaikki rahat eivät menneet velkojen hoitoon. Viimeistään tuolloin ihminen kyllä tajuaa että nyt tuli tehtyä ihan oikein, merkinnöistä viis. Itselläni olisi ehkä ollut mahdollisuus saada sukulainen takaamaan laina mutta tein päätöksen että en sotke ketään tähän itseaiheutettuun sotkuun joten hoidin asian kaikessa hiljaisuudessa ja menetin tahallisesti luottotiedot, toki ne olisi ehkä voineet mennä joka tapauksessakin. Hain takausta 06/2012 ja takaus myönnettiin 12/2012. Laina nostettiin 2/2013. Suosittelen aloittajalle lämpimästi tutustumista säätiön takaukseen ja varaaman heti ajan velkaneuvontaan, siitä se lähtee.. kuten lähti minullakin. Itse et siis tuosta enää mitenkään selviä, tilanne pahenee joka hetki pahempaan suuntaan.Kiitos, tuo oli jotenkin todella helpottavan kuuloinen uutinen. Kyllä minä haluan nämä hoitaa mahdollisimman pian, mutta nyt voin huoletta myös valmistautua päästämään nuo velat ulosottoon. Otan heti huomenna yhteyttä takuu-säätiöön..
Mukava kuulla. Teet juuri niin kuin minunkin olisi pitänyt tehdä mutta omalla kohdalla heräsin vähän liian myöhään tilanteeseeni. Tätä viivytystaistelua ainoastaan kadun, vieläkin. Suosittelen että velkaneuvojan kanssa teette hakemuksen, sen toki voi tehdä itsekin mutta pitää siten tietää vähän enemmän asioita. Neuvojan avulla saat paperit säätiöön heti kuntoon. Kannattaa muistaa että tuollainen vippifirma tai perintäpulju ei kuole siihen että eivät sinulta saa rahoja tällä sekunnilla kinuttua mutta nyt täytyy ajatella omaa elämistä ja jaksamista. Itse olin säätiöön ekaa kertaa yhteydessä vasta kun halusivat lisäselvityksiä eli tiliotteita lisää. Velkaneuvonta lähettää sinulle sitten postissa ohjeita ekaa käyntikertaa velkaneuvontaan varten. Lähinnä mitä papereita tulee ottaa mukaan. Tsemppiä kyllä se siitä, itekin olin ihan huuli pyöreänä mutta ohjeita seuraamalla homma eteni aika hyvin. Jos oikeasti teet päätöksen päästää velat uo:oon niin makselet nyt pikkuvelkoja pois eli ne mitä saisit heti tai max parissa erässä pois kokonaan. Isommat velat suosiolla perinnän kautta uo:oon. Kun olet pienimmät maksellut niin kannattaisi alkaa säästämään pientä rahavarastoa tulevaa varten. Saattaa kuulostaa oudolta mutta on tärkeetä saada mahdollisimman vähän yksittäisiä velkoja käräjille asti koska ne nostavat kuluineen velkapottia suuremmaksi. Ja onhan sanomattakin selvää että nyt ei enää lisää velkaa, ei ainakaan enää hakemuksen jättämisen jälkeen missään nimessä.
Iso kiitos sinulle! Nyt on pieni selvyys mitä tulee tehdä, eikä ahdista enää niin paljoa. Onneksi hoitoalalla on töitä niin teen nyt hetken ylimääräistä josta voi sivuun laittaa rahaa. Ja velkaneuvojalle menen niin pian kun saan ajan, luulen että pääsen sosiaalitoimen kautta nopeasti sinne. Kuulutaan pojan kanssa lastensuojeluun pojan isän vuoksi, on laiminlyönyt sopimuksia tapaamisesta ja muusta joten he ovat kolmansi huoltajia niin sanotusti koska poika erityislapsi. Miljoonasti kiitos neuvoista! Nyt vaan kiipeämään takaisin raiteille :|
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804