Miten lapsipuolet kohtelee

äitipuoltaharmittaa

uutta äitipuolta? Onko teillä oikeuksia komentaa ja vaatia miehen lapsilta vai uskotteko että äiti hoitaa kaiken? Meillä mun lapsipuolet ei oikein osaa suhtautua minuun äitinä vaan enemmänkin mitä sulle se kuuluu tai mee hemmettiin tyyliin. Häiriköitä ovat koulussa ja ulkona, mutta en tiiä voinko minä puuttua siihen kun ovat niin lellittyjä etten usko että saan heitä muuttumaan tai käyttäytymään siivosti. Eihän se oo mun asia mutta kenen sitten kun äitinsä ei viitsi, raha kelpaa mutta ei lasten asioiden ja kasvatusksen hoito.

17

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskityomaantonttiisi

      Miten sellainen, joka ei ole lapsesi, voisi suhtautua sinuun äitinä? Haloo! Pidätkö miestäsi veljenä?
      Anna niiden tehdä toteilla ja turuilla mitä lystäävät. Keskity sinä siihen mitä tapahtuu niiden seinien sisällä, jossa itse asut.

      • helinäkauniskeiju

        Minun kodissani ei toisten vekarat jyllää, kyllä minä vaadin hyvää käytöstä minua kohtaan ja kunnioitusta. Minä haluan kasvattaa laset sellaiseksi kuin omani ja niin kuin minusta on parsta. Siihen on lasten ja lasten äidin vaan totuttava. Minä olen täällä heidän äiti ja muualla sitten vieras täti. Jos lasten oikee äiti ei osaa niin jonkun on se tehtävä, uskon että äiti ja lapset vielä kiittää ja kumartaa kun huomaavat että olen ollut aina oikeessa.
        Olisihan se hävettävää jos lapset huutelisi kaupassa nimellä eikä äiti.. siihen en ala että minua kohdellaan huonosti. Minä määrään ja sillä selvä. Jos muut ei osaaniin minä sitten joudun sen tekemään. Jollain pitää olla kaikki langat käsissä jotta voi ohjata perhettä, lapsia ja koko sukua. Valitettavasti se on jäänyt minulle, tottakai parhaalle, joka osaa tuon sujuvasti.


      • Kovaa
        helinäkauniskeiju kirjoitti:

        Minun kodissani ei toisten vekarat jyllää, kyllä minä vaadin hyvää käytöstä minua kohtaan ja kunnioitusta. Minä haluan kasvattaa laset sellaiseksi kuin omani ja niin kuin minusta on parsta. Siihen on lasten ja lasten äidin vaan totuttava. Minä olen täällä heidän äiti ja muualla sitten vieras täti. Jos lasten oikee äiti ei osaa niin jonkun on se tehtävä, uskon että äiti ja lapset vielä kiittää ja kumartaa kun huomaavat että olen ollut aina oikeessa.
        Olisihan se hävettävää jos lapset huutelisi kaupassa nimellä eikä äiti.. siihen en ala että minua kohdellaan huonosti. Minä määrään ja sillä selvä. Jos muut ei osaaniin minä sitten joudun sen tekemään. Jollain pitää olla kaikki langat käsissä jotta voi ohjata perhettä, lapsia ja koko sukua. Valitettavasti se on jäänyt minulle, tottakai parhaalle, joka osaa tuon sujuvasti.

        Minusta on ihanaa että lapset puhuttelee minua numellä(Helinä)Isäkin vaatii lapsiaan puhuttelemaan minua nimellä.Kertoo että lapset kyllä sitten aikanaan vaihtaa nimen kyllä äidiksi,haluaisin kyllä olla (Helinä)kun alkavat kunnioittamaan.Haluankin olla aluksi kaveri,aikuiskaveri.Kaverin luona kun punkataan,äidin antamat opit otetaan huomioon ja isää kunnioitetaan.Näin meillä.On todella ikävää että aviolliset esisuhteet muokkaavat äitipuolen ja isäpuolen asemmaa lapsiin,Kyllä naisen ja miehen tulee ymmärtää tämä.


      • olettyhmäjuoppo
        helinäkauniskeiju kirjoitti:

        Minun kodissani ei toisten vekarat jyllää, kyllä minä vaadin hyvää käytöstä minua kohtaan ja kunnioitusta. Minä haluan kasvattaa laset sellaiseksi kuin omani ja niin kuin minusta on parsta. Siihen on lasten ja lasten äidin vaan totuttava. Minä olen täällä heidän äiti ja muualla sitten vieras täti. Jos lasten oikee äiti ei osaa niin jonkun on se tehtävä, uskon että äiti ja lapset vielä kiittää ja kumartaa kun huomaavat että olen ollut aina oikeessa.
        Olisihan se hävettävää jos lapset huutelisi kaupassa nimellä eikä äiti.. siihen en ala että minua kohdellaan huonosti. Minä määrään ja sillä selvä. Jos muut ei osaaniin minä sitten joudun sen tekemään. Jollain pitää olla kaikki langat käsissä jotta voi ohjata perhettä, lapsia ja koko sukua. Valitettavasti se on jäänyt minulle, tottakai parhaalle, joka osaa tuon sujuvasti.

        Pidä sinä vaan ne pullot ja tölkit käsissäsi ja jätä ne "laset ja parstat " rauhaan.


      • keksimuitaprovoja
        helinäkauniskeiju kirjoitti:

        Minun kodissani ei toisten vekarat jyllää, kyllä minä vaadin hyvää käytöstä minua kohtaan ja kunnioitusta. Minä haluan kasvattaa laset sellaiseksi kuin omani ja niin kuin minusta on parsta. Siihen on lasten ja lasten äidin vaan totuttava. Minä olen täällä heidän äiti ja muualla sitten vieras täti. Jos lasten oikee äiti ei osaa niin jonkun on se tehtävä, uskon että äiti ja lapset vielä kiittää ja kumartaa kun huomaavat että olen ollut aina oikeessa.
        Olisihan se hävettävää jos lapset huutelisi kaupassa nimellä eikä äiti.. siihen en ala että minua kohdellaan huonosti. Minä määrään ja sillä selvä. Jos muut ei osaaniin minä sitten joudun sen tekemään. Jollain pitää olla kaikki langat käsissä jotta voi ohjata perhettä, lapsia ja koko sukua. Valitettavasti se on jäänyt minulle, tottakai parhaalle, joka osaa tuon sujuvasti.

        Tietenkin kutsuu nimellä.
        Miksi muuten kirjoittelet tällaisia provoja? Onko käynyt niin, että lapsesi kutsuvat entisen miehesi uutta vaimoa äidiksi?


    • sääntötätinen

      Meillä säännöt laatii minä, ja hyvin toimii kun ei anna periksi. Laitn heille kotiin äidille aina reissukirjeen miten meillä on mennyt, toiveita ja oheita ja uusia sääntöjä mitä olisi hyvä kotona jo opetella. Myös vaatemääräykset millasia vaatteita haluan tuovan tänne. Myös rahaa jotta voin ostaa ruokaa tai jotain herkuja, pähkinöitä tai mämmiä.
      Nyt on varmasti säännöt olleet vaikeita kune i ole tässä kuussa lapset tulleet, hyvä niin voimme olla perheemme kesken ja iloita rauhallisuudesta.

    • jkiou

      Kyllä kauhealta kuulostaa nämä lasten isien uusien kumppaneiden vaatimukset miehen ex:liiton lapsille.
      Toivon todella näiden lasten isien laittavan sen uuden emännän ruotuun. Ymmärrän toki, että eivät lapset voi miten tahansa käyttäytyä missään ja tuskin siellä äidinkään luona saavat vapaasti mellastaa, sillä siellä joutuvat tekemään äidin avuksi tekemään monia asioista isän jättäessä heidät tämän uuden löydön vuoksi. Joka nyt ihan järjellä ajateltuna ei voi olla ihmistä kummempi oli. Se huuma jostain sekoittaa sitä isän päätä, joka kyllä kaikkoaa ajan myötä ja totuus paljastuu, eihän se ole kuin nainen siinä missä entinenkin.

      Nyt olisi isän kasvettava jo aikuiseksi ja otettava vierailevista lapsistaan täysi vastuu, joka nyt aika monella on muutama päivä kuukaudessa. Isän tehtävä on lapsiaan elämässä eteenpäin, hänen tulee samalla tavalla ottaa osaa lasten koulun käyntiin, harrastuksiin, ja elämän arvojen opettamiseen kuin äiti joutuu kaikki muut päivät kuukaudessa kantamaan vastuuta. Älä mies anna uuden "akkasi" huutaa ja räyhätä lapsillesi ja rikkoa heiltä vielä tämäkin, että voivat edes nuo muutamat päivät olemaan kodissani, ei lapsille mikään koti ole tuon uuden hirmusi vuoksi, jouduitko ehkä itsekin lopulta vieläkin pahempaan, kuin siinä entisen vaimon kanssa eläessä, jossa ehkä vähän haalistui sänkyhommat, siitähän se kyse eroissa suuremmalta osalta on, tuo uusi nainen kuvittelee ihan muuta.
      Nyt sitten nuo omat lapsesi ovat joutuneet aivan hirvittävään tilaan, joten lopeta kaikkinainen hirmuileminen lapsille alkuunsa ja ole lopultakin oikea mies, joka välittää lapsistaan niin että ei anna tätä tapahtua.
      Lapsilla on koti, jossa on säännöt jo lapsuudesta asti, joten ne pitää pyrkiä säilyttämään myös isän luona, eikä äitiä siellä morkata ja mollata lapsille, eikä siellä myöskään saa olla voimassa uuden naisen täysin toisenlaiset säännöt, joten isä huolehdi lapistasi.
      Järkevä mies kyllä tietää, mikä on oikein ja mikä väärin, joten lapset ovat sinun lapsiasi ja vierailevat luonasi, ei tämän uuden naisen kuulu heitä kantaa vastuuta ja määräillä omia sääntöjään, vai oletko joutunut itsekin hirmuvallan alle.
      Viihdytkö todella nyt tuon uuden kanssa, vai kaduttaako.
      Lapset kärsivät näistä uusista suhteistanne, sen kun ymmärrätte. Tärkeintä ei voi olla uusi aikuinen vastaan entisen liittonne alaikäiset lapset, lapsen pitää tässä vaiheessa olla tärkeämpi ja numero yksi, kunnes hänellä on täysi-käisyys ja mahdollisuus elättää itsensä omilla tuloillaan. Olette vastuussa lapsistanne ihan oikeasti lain mukaan. Ja se tarkoittaa kaikenlaista vastuuta, ei ainoastaan elatusmaksun maksamista.
      On suurta vastuuttomuutta muuttaa kauas lapsestaan, jonkun naisen helmojen alle päästäkseen ja tavata lapsiaan vain parin lauantain ja sunnuntain verran kuukaudessa, arki puutuu kokonaan, joten annatte tälle uudelle naiselle ja hänen ex-liiton lapsilleen valtavasti enemmän kuin niille, joiden pitäisi olla sijalla yksi elämässänne. Koska olette tehneet koulutehtäviä yhdessä, tiedätte lapsenne kaveripiirin, harrastukset, oletteko koskaan mukana.
      Sitten moni mies vinkuu asioista, edes ymmärtämättä, että lapsen lähitienoilla pitäisi asua, jotta edes osan arjen vastuusta kantaisi ja samalla voisi tavata lasta useammin ja äidin taakkaa helpottaa, joka monelle ero äidillä on valtava.

      • äitiuusioon

        Kyllä säännöt pitää olla miehen lapsilla, se on selvä, jos heillä ei ole ollut toki se on heille vaikeeta, mutta päättäväisyydellä ne omaksutaan tai sitten jos ei niin miski sitten tulla kylille? Lapsilta pitää vaatia ei ne muuten osaa, ja jos oma äiti ei ole opettanut vielä vaikeempaa se on uudelta äidiltä ottaa vastaan sääntöjä.
        Lapset on lapsia ja he sopeutuu mihin tahansa sääntöön kun vaan pitää tiukasti kiinni, eikä lepsuile.
        Lapet tarvii sääntöjä ja uusia aikuisia elämäänsä jotta kasvavat normaaleiksi ihmisiksi ja oppivat ottamaan ja kunnioittamaan uusia ihmisiä ja uutta äitiä, joka kaikkensa tekee eikä kiitosta saa koskaan. Onni on aina se kun tulevat aikusiksi ja eivät enää majaile isän kotona, saa kaikki olla rauhassa ja huokasta helpotuksesta.


      • eipäolemuavarten
        äitiuusioon kirjoitti:

        Kyllä säännöt pitää olla miehen lapsilla, se on selvä, jos heillä ei ole ollut toki se on heille vaikeeta, mutta päättäväisyydellä ne omaksutaan tai sitten jos ei niin miski sitten tulla kylille? Lapsilta pitää vaatia ei ne muuten osaa, ja jos oma äiti ei ole opettanut vielä vaikeempaa se on uudelta äidiltä ottaa vastaan sääntöjä.
        Lapset on lapsia ja he sopeutuu mihin tahansa sääntöön kun vaan pitää tiukasti kiinni, eikä lepsuile.
        Lapet tarvii sääntöjä ja uusia aikuisia elämäänsä jotta kasvavat normaaleiksi ihmisiksi ja oppivat ottamaan ja kunnioittamaan uusia ihmisiä ja uutta äitiä, joka kaikkensa tekee eikä kiitosta saa koskaan. Onni on aina se kun tulevat aikusiksi ja eivät enää majaile isän kotona, saa kaikki olla rauhassa ja huokasta helpotuksesta.

        Minä en miehenä tuolloista muijaa katsoisi päivää kauemmin..


      • entunnetuolaasia
        äitiuusioon kirjoitti:

        Kyllä säännöt pitää olla miehen lapsilla, se on selvä, jos heillä ei ole ollut toki se on heille vaikeeta, mutta päättäväisyydellä ne omaksutaan tai sitten jos ei niin miski sitten tulla kylille? Lapsilta pitää vaatia ei ne muuten osaa, ja jos oma äiti ei ole opettanut vielä vaikeempaa se on uudelta äidiltä ottaa vastaan sääntöjä.
        Lapset on lapsia ja he sopeutuu mihin tahansa sääntöön kun vaan pitää tiukasti kiinni, eikä lepsuile.
        Lapet tarvii sääntöjä ja uusia aikuisia elämäänsä jotta kasvavat normaaleiksi ihmisiksi ja oppivat ottamaan ja kunnioittamaan uusia ihmisiä ja uutta äitiä, joka kaikkensa tekee eikä kiitosta saa koskaan. Onni on aina se kun tulevat aikusiksi ja eivät enää majaile isän kotona, saa kaikki olla rauhassa ja huokasta helpotuksesta.

        Minun mielestäni tolaanen ämmä saa painua hel-vettiin, saa-tanan noita-akka, se on sääntö ykkönen.


      • ymmärräjo
        äitiuusioon kirjoitti:

        Kyllä säännöt pitää olla miehen lapsilla, se on selvä, jos heillä ei ole ollut toki se on heille vaikeeta, mutta päättäväisyydellä ne omaksutaan tai sitten jos ei niin miski sitten tulla kylille? Lapsilta pitää vaatia ei ne muuten osaa, ja jos oma äiti ei ole opettanut vielä vaikeempaa se on uudelta äidiltä ottaa vastaan sääntöjä.
        Lapset on lapsia ja he sopeutuu mihin tahansa sääntöön kun vaan pitää tiukasti kiinni, eikä lepsuile.
        Lapet tarvii sääntöjä ja uusia aikuisia elämäänsä jotta kasvavat normaaleiksi ihmisiksi ja oppivat ottamaan ja kunnioittamaan uusia ihmisiä ja uutta äitiä, joka kaikkensa tekee eikä kiitosta saa koskaan. Onni on aina se kun tulevat aikusiksi ja eivät enää majaile isän kotona, saa kaikki olla rauhassa ja huokasta helpotuksesta.

        Et sinä ole uusi äiti.


    • perhepuoli

      Meillä on naispuoli ja miespuoli ja lapsipuolia on vaikka toiselle jakaaa, niin ollaan jaettukin, kumpikin komentaa toisen lapsia jotta heille tulee tunne että toi on ihan tosissaan. Minä olen naispuoli tässä talossa joka on mun talopuoli, tänne toin koiran myös joka on mun miespuolelle koirapuoli joka myös asuu tässä talopuolessa ja katselee noita lapsipuolia.
      Mun miespuoli kurt-puoli käy töissä mun enopuolifirmassa ja on siellä työpuolena, ja minä ajelen miespuolen autolla joka on mun autopuoli. Miehen entinen naispuoli nykyinen expuoli on vähän outopuoli, mutta ei mekään tässä ihan fiksuja olla kun aiovpuoli vähän tilttaa joskus, mutta puolia ollaan, kun erotaan kaikki puolet laiteaan puoliksi.

    • ruokitrollipäivässä

      Että sä jaksat tuota yhtä ja samaa trollausta, ääliö!

    • huonostipahuonosti

      Huonosti! En ole milloinkaan tavannut häiriköitä tämmöisiä kuin nyt muuttaessani uuden miehen luokse 3 kk sitten. Olen kuin ilmaa heille ja haukkuvat joka kerta, ja valittaa mistä tahansa. Olen lukinnut korvani etten kuulisi, ja vastaan vaan kun minulle puhutaan kunnioittavasti ja arvokkaasti. Mutta eivät osaa varmaan puhua. Lahjoja emme ostele vaan käytämme rahat omaan jouluun ja minun lapsiini. Näin minä päätin ja mies oli samaa mieltä, jotta hänen lapsetsa oppivat sen että olen heidän isälleen rakas ja oppivat sen että kun häiriköivät kaikki lahjat saavat minun lapset, silloin tajuuvat että kun jkunnioittavat minua voivat saada ehkä karkkipussin.
      Surullista on sja sääliksi käy lapsia huono on tulevaisuus heillä edessä, kun eivät ole kiitollisia siitä että olen heidän elämässään. Monet lapset olisivat innoissaan kun heillä olisi uusi äitipuoli.

    • harmillisianaisia

      Huonostippakohtelee, moent äidit kasvattavat lapset inhoamaan isänsä rakkainta uutta puolisoa jotta itse loistaa. Mustasukkaisuus siitä etttä mies on nyt onnellinen ja lapsilla uusi äitipuoli saa ex vaimot takajaloilleen. he luulevat menettävänsä lapsensakin ja usein myös niin käy ja se on yleensä äitien vika jotka ovat kateellisia.

    • JärjenkäyttöOnSallittu

      Niin puolikkailta, kuin kokonaisiltakin äideltä on unohtunut vanha sananlasku.
      Niin metsä vastaa,kuin sinne huudetaan.
      Kunnioita ensin itse niitä miehesi lapsia, niin ehkä aikaamyöten sinäkin saat kunnioitusta.

      • äitipuolioottaavaan

        Miksi toisten lapsia pitää kunnioittaa? Siihen en usko että oppi mennee sillai perille. Kyllä se on oma äiti joka käskee lapsia kunnioittamaanisän uutta puolisoa. Siihen uskon. Lapset kyllä tekee kuin heille sanotaan joko hyvällä tai pahalla.
        En siedä niitä tenavia täällä mutta kestettäv on jottei mies muuta takasin ex¨ntisen eukon luokse. Siihenkään en suostu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1223
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe