Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

onko vanhempasi kateellinen...

aineiss4

Oletko kateuden ja mustasukkaisuuden keskipisteenä, jos olet muita lahjakkaampi, menestyvämpi tai monitaitoisempi?

Itse tykkään tanssista ja ihmisseurasta (ryhmätoiminta ylipäätänsä). Samoin kuten piirtämisestä, lukemisesta (fantasiakirjat poislukien, tykkään kirjoista, jossa opin jotain), saan helposti kavereita, suhtaudun pilkallisiin/asiattomiin toimintamalleihin huumorilla, ym.

Jos sanon jonkun asian, jonka olen oppinut aikuislukiossa, niin vanhemmat tekee siitä vitsin ja sanoo "*tut sä mitään opi siellä". Ovat kovin skeptisiä siihen että edes mulla olisi aivot tai toimivat raajat. Tai sit se on heidän tapa kontrolloida viattomia (narsistisella näkökulmalla), eli tähän tyyliin "luuletko todella, että susta tulis yhtään mitään? Hah, sä oot niin ***** että älä unta nää". Mä oon niin kuullut tuota, etten jaksa kiinnittää tuohon huomiota.

Muilla samaa? Ja tää ei ollut mitään provosoivaa vihapuhetta, vaan kokemusta normaalien tahdissa.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onollut

      On, ihan samaa ollut koko elämän ajan henkihieverirääkkiin asti. En käsitä ilmiötä vaikka kuinka mietin. Ihan kuin kyseiset ihmiset olisivat henkisesti jotakin kokonaan eri lajiketta, jota en käsitä millään.

      • aineiss4

        Täytyy kyl sanoo, että tän laisten itseään jumalina pitävien ihmisten pilkankohteena oleminen on perseestä kotoisin.

        Muistan kun käytiin mutsin kanssa lääkärissä, ja tämä puhui usein mun "erilaisuudesta" ja poikkeavuudesta. Lääkäri luuli, että mun mutsi on päästään vialla, koska en ollut heikkolahjainen/kehari. Nämä keskustelut koski usein huostaanottoa, holhousta ja edunvalvontaa.

        Sanotaan nyt vaikka, että äiti yritti jopa tappaa sen takii koska sain koko ajan kehuja sukulaisilta (etenkin hänen siskoiltaan ja mun aikuisilta serkuilta) mm. siitäkin että tiedän paljon jo ikäisekseni, vaikken oo koskaan käynyt edes yliopistoakaan. Äiti tuli vihaiseksi usein, varsinkin minun "positiivisesta julkisuudesta". Nyt puhun kahta harvemmin hänelle asioistani, koska tiedän saavani pilkallista kohtelua.

        Pikkusisarukseni ovat mulle rakkaita ja käyn heidän vuokseen äitini luona. Mutta koko ajatus hänen luonaan yöpymisestä nostattaa ihon kananlihalle, koska tiedän että hän on kova kyttäämään mun asioita vaikken edes asu huostassa hoitsujen silmän alla.


      • onollut

        En kyllä ymmärrä näitä äitejä ollenkaan.

        Minullakin on nuorena "positiivista julkisuutta",
        jonka menetin kiusaamisen tuloksena. Äiti sitten meni minun minun tilaltani moniin paikkoihin.


      • aineiss4

        Sitten tulen kysyneeksi, kun sukulaiset tai vieraat on painuneet kotiinsa:
        "Ne sanoo, et mä oon lahjakas ja ansaitsen parempaa, mikset kohtele mua kuin ikäistäni?"
        "Sä oot niin vammainen ja rasittava, että saa melkeen hävetä silmät päästään. Voi kun mulla olisikin tytär, joka olisi helppo ja normaali, ei tarvitsis maksaa ylimääräisiä pennejään tai uhrata omia harrastuksiaan"

        Nyt tää kohtelee mua vieläkin kuin 4-vuotiaan tasoista. Mun pikkusisarukset, ikää varhaisteinit, saavat olla yksin kotona. Ovat veljiä, joista yksi on asperger. Mä en oo kateellinen heille, mutta jollain tapaa tunnen syvää raivoa epäoikeudenmukaisuutta kohtaan. Jotenkin tuntuu, että saan vihaa häneltä niskaani siksi, koska olen nainen.

        Mietinkin, että jos menisin yöksi hotelliin/hostelliin,niin välttyisin vittuilulta ja virheidenkyttäilyltä, seuraavan kerran kun äidin ja pikkusisarukset nään.


    • onollut

      Olen jo melkein 50-vuotias, mutta äitini kohtelee minua kuin 4-vuotiasta. :(
      (ja kyseessä ei ole huolenpito tai välittäminen)

      Jostain luin että sellainen on itseasiassa henkisen väkivallan muoto.

      • onollut

        Siitäkin huolimatta, että äitini tietää minulla olevan paljon elämänkokemusta,


    • Aspergerinfo

      Olen.

    • voimia

      Ole tyytyväinen, että joku pitää sinusta huolta!

      • knbvxxbhkk

        En tiedä kehen täällä viitataan, mutta yleensä kateelliset tekevät päinvastaista kuin pitävät huolta,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe