Huijaustako?

5JL

9

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hujahtaa

      Todennäköisesti ne maksaa sellaisella palautuvalla valuutalla joka palautuukin maksun jälkeen heille takaisin

    • Venekauppias

      Onko kellään kokemuksia?

    • LH---

      Yleisella tasolla puhuttuna - ei mitaan kokemusta tuosta palvelusta.

      Onhan tuossa jotain jarkea. Venalaisille asiakkaille lienee hyodyllista kayttaa palvelua omalle kielella ja rajan takana luottamus suomalaisiin tuotteisiin / suomalaisiin yleensa on yllattavan korkealla - toisin kuin yleensa Suomessa ajatellaan. Monet venalaiset tietoisesti valttavat kaupantekoa maanmiestensa kanssa - en spekuloi syilla. Lisaksi monien venalaisten kielitaito on jossain maarin puutteellinen, korrektisti ilmaistuna.

      Ilmeisesti palvelu pyrkii hankkimaan veneita listoilleen, jotta se vaikuttaisi isommalta tekijalta kuin se oikeasti on. Palvelu toimii kasittaakseni valittajana ja vetaa oman osuutensa venalaisilta asiakkailta. Lupaukset nopeammasta ostajasta (ruplan nykykurssilla) lienevat tosin mainospuhetta...

      Ei omakohtaista kokemusta, mutta ideana tuo voisi toimia. Onhan vastaavia palveluja suomalaisillekin (suomalaiset kiinteistovalittajat Thaimaassa/Espanjassa, suomenkieliset sivut kiinalaisille tuotteille jne).

      Jos olisi vene myynnissa, voisin harkita ilmoittamista tuolla MUTTA olisin poikkeuksellisen tarkkana koko prosessin ajan ja tekisin paperityot varmuudella kuntoon.

    • AsiakasOnAsiakas

      Mikä estää venäläistä välittäjää ottamasta toimeksiantoa venäläiseltä asiakkaalta etsiä hänelle vene Suomesta?

      Minulle veneen myyjänä on yhdentekevää, kuka ostaja on. Kunhan pystyy maksamaan kauppahinnan ja viemään veneen pois.

      Jos minuun ottaa yhteyttä venäläinen firma, joka haluaa ostaa veneeni asiakkaalleen, mikäs siinä.

      Oletan kuitenkin, että ihan hirveästi tämä firma ei minun hyväkseni tai puolestani tee, koska se ei saa minulta yhtään rahaa.

      • hintaonhinta

        no ei suoraan saa sinulta rahaa. mutta heillä on joskus asioidensa hoitajia jotka saavat palkkionsa kun ->hoitavat päämiehilleen asioita, löytävät sopivan veneen, asunnon, tontin tms. Eli yksi summa sovitaan täällä ja lopullinen hinta ei sitten kuulukaan enää meille.


      • AsiakasOnAsiakas
        hintaonhinta kirjoitti:

        no ei suoraan saa sinulta rahaa. mutta heillä on joskus asioidensa hoitajia jotka saavat palkkionsa kun ->hoitavat päämiehilleen asioita, löytävät sopivan veneen, asunnon, tontin tms. Eli yksi summa sovitaan täällä ja lopullinen hinta ei sitten kuulukaan enää meille.

        Miten tuo eroaa siitä, että joku ostaa veneeni ja myy sen sitten eteenpäin? Jos saa paremman hinnan kuin minulle maksoi, siitä vaan. Minä en häviä siinä mitään, eikä asia mitenkään kuulu minulle. Eikä tämä "välittäjä" siis edelleenkään saa minulta yhtään rahaa...

        Suomessa käytetyt veneet vain ovat suhteellisen kalliita, joten vähän vaikea uskoa, että niitä saisi sitten myytyä vielä paremmalla hinnalla eteenpäin esim. Venäjällä.

        Eli sen verran tuo puheena oleva kuvio epäilyttää, että tarkkana olisin, jos tulisivat ostamaan minun venettäni. Esimerkiksi käteiskauppa Euroilla kävisi kyllä, miksikäs ei.


      • Rahat_ensin
        AsiakasOnAsiakas kirjoitti:

        Miten tuo eroaa siitä, että joku ostaa veneeni ja myy sen sitten eteenpäin? Jos saa paremman hinnan kuin minulle maksoi, siitä vaan. Minä en häviä siinä mitään, eikä asia mitenkään kuulu minulle. Eikä tämä "välittäjä" siis edelleenkään saa minulta yhtään rahaa...

        Suomessa käytetyt veneet vain ovat suhteellisen kalliita, joten vähän vaikea uskoa, että niitä saisi sitten myytyä vielä paremmalla hinnalla eteenpäin esim. Venäjällä.

        Eli sen verran tuo puheena oleva kuvio epäilyttää, että tarkkana olisin, jos tulisivat ostamaan minun venettäni. Esimerkiksi käteiskauppa Euroilla kävisi kyllä, miksikäs ei.

        Sitten kun kaikki rahat on tilillä niin siellähän ne on. Sitten vaan luovutetaan vene.


    • Better_Than_Life

      Tuo vastaa käänteisesti suomalaisen kaverin Floridasta käsin toimivaa palvelua jossa hän tarjoaa suomalaisille (ja toki muillekin) asiakkaille käytettyjä jenkkiveneitä, jotka välitetään paikallisilta venemyyjiltä suoraan eurooppalaisille asiakkaille.
      Kaveri tekee tarvittavat paperityöt ja hoitaa rahdin Suomeen. Palveluistaan tämä firma ottaa noin 20-30% välistä. Nykyisillä Euro-kursseilla hinnat tulevat aika koviksi, mutta pari vuotta sitten kokonaishinta olisi muodostunut kohtuullisen edukkaaksi.
      Firma on nimeltään Nordic Yacht Works.

    • Pitäis varmaan olla finskij rinok. Finska on lyhyt muoto feminiinisestä adjektiivista "Finskij", kun taas rinok on maskuliini, "markkina".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe