Mitä mieltä olette tästä?
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13961414/vauhtia-veneen-myyntiin!
Onkohan huijausta? Vai voisiko toimia oikeasti?
Huijaustako?
9
159
Vastaukset
- hujahtaa
Todennäköisesti ne maksaa sellaisella palautuvalla valuutalla joka palautuukin maksun jälkeen heille takaisin
- Venekauppias
Onko kellään kokemuksia?
- LH---
Yleisella tasolla puhuttuna - ei mitaan kokemusta tuosta palvelusta.
Onhan tuossa jotain jarkea. Venalaisille asiakkaille lienee hyodyllista kayttaa palvelua omalle kielella ja rajan takana luottamus suomalaisiin tuotteisiin / suomalaisiin yleensa on yllattavan korkealla - toisin kuin yleensa Suomessa ajatellaan. Monet venalaiset tietoisesti valttavat kaupantekoa maanmiestensa kanssa - en spekuloi syilla. Lisaksi monien venalaisten kielitaito on jossain maarin puutteellinen, korrektisti ilmaistuna.
Ilmeisesti palvelu pyrkii hankkimaan veneita listoilleen, jotta se vaikuttaisi isommalta tekijalta kuin se oikeasti on. Palvelu toimii kasittaakseni valittajana ja vetaa oman osuutensa venalaisilta asiakkailta. Lupaukset nopeammasta ostajasta (ruplan nykykurssilla) lienevat tosin mainospuhetta...
Ei omakohtaista kokemusta, mutta ideana tuo voisi toimia. Onhan vastaavia palveluja suomalaisillekin (suomalaiset kiinteistovalittajat Thaimaassa/Espanjassa, suomenkieliset sivut kiinalaisille tuotteille jne).
Jos olisi vene myynnissa, voisin harkita ilmoittamista tuolla MUTTA olisin poikkeuksellisen tarkkana koko prosessin ajan ja tekisin paperityot varmuudella kuntoon. - AsiakasOnAsiakas
Mikä estää venäläistä välittäjää ottamasta toimeksiantoa venäläiseltä asiakkaalta etsiä hänelle vene Suomesta?
Minulle veneen myyjänä on yhdentekevää, kuka ostaja on. Kunhan pystyy maksamaan kauppahinnan ja viemään veneen pois.
Jos minuun ottaa yhteyttä venäläinen firma, joka haluaa ostaa veneeni asiakkaalleen, mikäs siinä.
Oletan kuitenkin, että ihan hirveästi tämä firma ei minun hyväkseni tai puolestani tee, koska se ei saa minulta yhtään rahaa.- hintaonhinta
no ei suoraan saa sinulta rahaa. mutta heillä on joskus asioidensa hoitajia jotka saavat palkkionsa kun ->hoitavat päämiehilleen asioita, löytävät sopivan veneen, asunnon, tontin tms. Eli yksi summa sovitaan täällä ja lopullinen hinta ei sitten kuulukaan enää meille.
- AsiakasOnAsiakas
hintaonhinta kirjoitti:
no ei suoraan saa sinulta rahaa. mutta heillä on joskus asioidensa hoitajia jotka saavat palkkionsa kun ->hoitavat päämiehilleen asioita, löytävät sopivan veneen, asunnon, tontin tms. Eli yksi summa sovitaan täällä ja lopullinen hinta ei sitten kuulukaan enää meille.
Miten tuo eroaa siitä, että joku ostaa veneeni ja myy sen sitten eteenpäin? Jos saa paremman hinnan kuin minulle maksoi, siitä vaan. Minä en häviä siinä mitään, eikä asia mitenkään kuulu minulle. Eikä tämä "välittäjä" siis edelleenkään saa minulta yhtään rahaa...
Suomessa käytetyt veneet vain ovat suhteellisen kalliita, joten vähän vaikea uskoa, että niitä saisi sitten myytyä vielä paremmalla hinnalla eteenpäin esim. Venäjällä.
Eli sen verran tuo puheena oleva kuvio epäilyttää, että tarkkana olisin, jos tulisivat ostamaan minun venettäni. Esimerkiksi käteiskauppa Euroilla kävisi kyllä, miksikäs ei. - Rahat_ensin
AsiakasOnAsiakas kirjoitti:
Miten tuo eroaa siitä, että joku ostaa veneeni ja myy sen sitten eteenpäin? Jos saa paremman hinnan kuin minulle maksoi, siitä vaan. Minä en häviä siinä mitään, eikä asia mitenkään kuulu minulle. Eikä tämä "välittäjä" siis edelleenkään saa minulta yhtään rahaa...
Suomessa käytetyt veneet vain ovat suhteellisen kalliita, joten vähän vaikea uskoa, että niitä saisi sitten myytyä vielä paremmalla hinnalla eteenpäin esim. Venäjällä.
Eli sen verran tuo puheena oleva kuvio epäilyttää, että tarkkana olisin, jos tulisivat ostamaan minun venettäni. Esimerkiksi käteiskauppa Euroilla kävisi kyllä, miksikäs ei.Sitten kun kaikki rahat on tilillä niin siellähän ne on. Sitten vaan luovutetaan vene.
- Better_Than_Life
Tuo vastaa käänteisesti suomalaisen kaverin Floridasta käsin toimivaa palvelua jossa hän tarjoaa suomalaisille (ja toki muillekin) asiakkaille käytettyjä jenkkiveneitä, jotka välitetään paikallisilta venemyyjiltä suoraan eurooppalaisille asiakkaille.
Kaveri tekee tarvittavat paperityöt ja hoitaa rahdin Suomeen. Palveluistaan tämä firma ottaa noin 20-30% välistä. Nykyisillä Euro-kursseilla hinnat tulevat aika koviksi, mutta pari vuotta sitten kokonaishinta olisi muodostunut kohtuullisen edukkaaksi.
Firma on nimeltään Nordic Yacht Works. Pitäis varmaan olla finskij rinok. Finska on lyhyt muoto feminiinisestä adjektiivista "Finskij", kun taas rinok on maskuliini, "markkina".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest144751Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul854231Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden2453521Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota1053045Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma352599- 241941
Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"
"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri61769Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed901658- 2251645
Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista
Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell701578