Mä haluisin olla lentäjä

WannaBeLentäjä

Heti sen jälkeen ku tajusin et se on se mun kutsumus, mulle määrättiin lasit. Nyt musta sit varmaa tulee joku sossupummi, mikää muu ammatti ei kiinnosta ku vaa lentäjä. Siis joko lentokoneen tai helikopterin. Tai siis ihan vaa et joku kuumailmapallohan on ihan sairaa hidas ja vaarallinen ja sit joku zeppeliini on itsemurha.

Ok, myönnän, että mulla on korkeenpaikankammo, mut jostain syystä aina ku kulen lentokoneella on vaa semmonen fiilis et eihä täs mitää, oikei mukavaa kyytiä. Ekalla kertaa kyl pelotti mut nopeasti siihen tottu. Jos taas kiipeen vaikka kiipeilytelineen päälle tulee joku paniikkikohtaus.

Muita wanna be lentäjiä?
(Nii ja jos joku tietää pääsiskö sitä lennonjohtoon tai turvatarkastukseen, siellähän kai näkee ees niitä koneita)

8

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vithunvithu

      Mäkin halusin olla pienestä asti lentäjä ja olin pentuna ihan fiiliksissä kun lähettiin jonnekin ulkomaille. Joskus mutsi järjesti mun synttäritkin niin, että lennettiin Oulusta Stadiin ja siellä tehtiin jotain, koska rakastin lentämistä. Sit mulla todettiin joskus ala-asteella punavihersokeus. :)

    • dsfsdagasg

      Laserleikkaus.

      Nykyään ei taida se haitata mitään.

      Armeijan käyt ilmavoimissa ja siitä sitte eteenpäin

      • MinäOLINlentäjänpoika

        Mut entä koskee leikkaus menee vinoon ja musta tulee sokee? Mieluummin olisin just vaikka lennonjohdossa tai turvatarkastajana ku sokee.


    • vtuileehän

    • lentäjä000

      Minä olin lentäjän poika, lähes sankari siis itsekkin....

      :)

    • Ainaki pienet tehot taitaa olla siviililentäjillä ok. Armeijasta en tiedä yhtään. Mut iteki oon kyllä aina halunnu lentää, mut sit huomasin et mun muisti ei meinaa riittää ku yksinkertasiin lentokoneisii, ja jos armeijassa haluis lentäjäks nii pitäs olla oikeesti motivaatioo liikkua.

      • soldtoarmy

        Ilmavoimien kanta näkökykyyn LentoRUKiin pyrkijälle on seuraava:

        Silmälasit sallitaan hakijoille vuodesta 2013 lukien. Näkökyvyn tulee olla ilman silmälaseja 0.5 ja silmälaseilla korjattuna 1.0 molemmissa silmissä. Silmän taittovirhe saa olla enintään 2.5 - -1.5 diopteria. Leikkauksilla korjattu näkö ei ole sallittu. Lisäksi edellytämme virheetöntä värinäköä.


    • Ei-haittaa

      Asiat ovat muuttuneet. Nykyään lentäjäksi pääsee vaikka olisi lasit. Ensin vain rohkeasti yrität päästä koulutukseen, ja jos pääset opiskelemaan lentäjän ammattia, niin neuvovat sitten siellä ja antavat ohjeita leikkaukseen.

      Nykyään siis on parempi että hakeutuu koulutukseen lasien kanssa, eikä mene itse mihinkään leikkauksiin. Jos siis koulutkseen pääsee, niin siellä neuvovat ja ohjaavat leikkaukseen.

      Myös puolustusvoimat ovat muuttaneet kantaansa. Lentäjäksi pääsee myös poulustusvoimissa vaikka on lasit, mutta hävittäjälentäjäksi ei pääse lasien kanssa; ainoastaan huolto- ja miehistönkuljetuslentäjäksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      31
      6015
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      270
      3706
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      3157
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      143
      2752
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2390
    6. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      112
      2053
    7. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      218
      1969
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      200
      1862
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      58
      1502
    10. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1446
    Aihe