Mä haluisin olla lentäjä

WannaBeLentäjä

Heti sen jälkeen ku tajusin et se on se mun kutsumus, mulle määrättiin lasit. Nyt musta sit varmaa tulee joku sossupummi, mikää muu ammatti ei kiinnosta ku vaa lentäjä. Siis joko lentokoneen tai helikopterin. Tai siis ihan vaa et joku kuumailmapallohan on ihan sairaa hidas ja vaarallinen ja sit joku zeppeliini on itsemurha.

Ok, myönnän, että mulla on korkeenpaikankammo, mut jostain syystä aina ku kulen lentokoneella on vaa semmonen fiilis et eihä täs mitää, oikei mukavaa kyytiä. Ekalla kertaa kyl pelotti mut nopeasti siihen tottu. Jos taas kiipeen vaikka kiipeilytelineen päälle tulee joku paniikkikohtaus.

Muita wanna be lentäjiä?
(Nii ja jos joku tietää pääsiskö sitä lennonjohtoon tai turvatarkastukseen, siellähän kai näkee ees niitä koneita)

8

313

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vithunvithu

Mäkin halusin olla pienestä asti lentäjä ja olin pentuna ihan fiiliksissä kun lähettiin jonnekin ulkomaille. Joskus mutsi järjesti mun synttäritkin niin, että lennettiin Oulusta Stadiin ja siellä tehtiin jotain, koska rakastin lentämistä. Sit mulla todettiin joskus ala-asteella punavihersokeus. :)

• dsfsdagasg

Laserleikkaus.

Nykyään ei taida se haitata mitään.

Armeijan käyt ilmavoimissa ja siitä sitte eteenpäin

• MinäOLINlentäjänpoika

Mut entä koskee leikkaus menee vinoon ja musta tulee sokee? Mieluummin olisin just vaikka lennonjohdossa tai turvatarkastajana ku sokee.

• vtuileehän

• lentäjä000

Minä olin lentäjän poika, lähes sankari siis itsekkin....

:)

• Ainaki pienet tehot taitaa olla siviililentäjillä ok. Armeijasta en tiedä yhtään. Mut iteki oon kyllä aina halunnu lentää, mut sit huomasin et mun muisti ei meinaa riittää ku yksinkertasiin lentokoneisii, ja jos armeijassa haluis lentäjäks nii pitäs olla oikeesti motivaatioo liikkua.

• Ilmavoimien kanta näkökykyyn LentoRUKiin pyrkijälle on seuraava:

Silmälasit sallitaan hakijoille vuodesta 2013 lukien. Näkökyvyn tulee olla ilman silmälaseja 0.5 ja silmälaseilla korjattuna 1.0 molemmissa silmissä. Silmän taittovirhe saa olla enintään 2.5 - -1.5 diopteria. Leikkauksilla korjattu näkö ei ole sallittu. Lisäksi edellytämme virheetöntä värinäköä.

• Ei-haittaa

Asiat ovat muuttuneet. Nykyään lentäjäksi pääsee vaikka olisi lasit. Ensin vain rohkeasti yrität päästä koulutukseen, ja jos pääset opiskelemaan lentäjän ammattia, niin neuvovat sitten siellä ja antavat ohjeita leikkaukseen.

Nykyään siis on parempi että hakeutuu koulutukseen lasien kanssa, eikä mene itse mihinkään leikkauksiin. Jos siis koulutkseen pääsee, niin siellä neuvovat ja ohjaavat leikkaukseen.

Myös puolustusvoimat ovat muuttaneet kantaansa. Lentäjäksi pääsee myös poulustusvoimissa vaikka on lasit, mutta hävittäjälentäjäksi ei pääse lasien kanssa; ainoastaan huolto- ja miehistönkuljetuslentäjäksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      202
      11426
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      133
      10868
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      234
      6232
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      188
      5045
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      131
      3496
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      172
      3485
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      40
      2333
    8. Mitä voisit miehenä tehdä?

Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä
      Ikävä
      303
      1886
    9. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      9
      1734
    10. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      16
      1644
    Aihe