Mä haluisin olla lentäjä

WannaBeLentäjä

Heti sen jälkeen ku tajusin et se on se mun kutsumus, mulle määrättiin lasit. Nyt musta sit varmaa tulee joku sossupummi, mikää muu ammatti ei kiinnosta ku vaa lentäjä. Siis joko lentokoneen tai helikopterin. Tai siis ihan vaa et joku kuumailmapallohan on ihan sairaa hidas ja vaarallinen ja sit joku zeppeliini on itsemurha.

Ok, myönnän, että mulla on korkeenpaikankammo, mut jostain syystä aina ku kulen lentokoneella on vaa semmonen fiilis et eihä täs mitää, oikei mukavaa kyytiä. Ekalla kertaa kyl pelotti mut nopeasti siihen tottu. Jos taas kiipeen vaikka kiipeilytelineen päälle tulee joku paniikkikohtaus.

Muita wanna be lentäjiä?
(Nii ja jos joku tietää pääsiskö sitä lennonjohtoon tai turvatarkastukseen, siellähän kai näkee ees niitä koneita)

8

341

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vithunvithu

Mäkin halusin olla pienestä asti lentäjä ja olin pentuna ihan fiiliksissä kun lähettiin jonnekin ulkomaille. Joskus mutsi järjesti mun synttäritkin niin, että lennettiin Oulusta Stadiin ja siellä tehtiin jotain, koska rakastin lentämistä. Sit mulla todettiin joskus ala-asteella punavihersokeus. :)

• dsfsdagasg

Laserleikkaus.

Nykyään ei taida se haitata mitään.

Armeijan käyt ilmavoimissa ja siitä sitte eteenpäin

• MinäOLINlentäjänpoika

Mut entä koskee leikkaus menee vinoon ja musta tulee sokee? Mieluummin olisin just vaikka lennonjohdossa tai turvatarkastajana ku sokee.

• vtuileehän

• lentäjä000

Minä olin lentäjän poika, lähes sankari siis itsekkin....

:)

• Ainaki pienet tehot taitaa olla siviililentäjillä ok. Armeijasta en tiedä yhtään. Mut iteki oon kyllä aina halunnu lentää, mut sit huomasin et mun muisti ei meinaa riittää ku yksinkertasiin lentokoneisii, ja jos armeijassa haluis lentäjäks nii pitäs olla oikeesti motivaatioo liikkua.

• Ilmavoimien kanta näkökykyyn LentoRUKiin pyrkijälle on seuraava:

Silmälasit sallitaan hakijoille vuodesta 2013 lukien. Näkökyvyn tulee olla ilman silmälaseja 0.5 ja silmälaseilla korjattuna 1.0 molemmissa silmissä. Silmän taittovirhe saa olla enintään 2.5 - -1.5 diopteria. Leikkauksilla korjattu näkö ei ole sallittu. Lisäksi edellytämme virheetöntä värinäköä.

• Ei-haittaa

Asiat ovat muuttuneet. Nykyään lentäjäksi pääsee vaikka olisi lasit. Ensin vain rohkeasti yrität päästä koulutukseen, ja jos pääset opiskelemaan lentäjän ammattia, niin neuvovat sitten siellä ja antavat ohjeita leikkaukseen.

Nykyään siis on parempi että hakeutuu koulutukseen lasien kanssa, eikä mene itse mihinkään leikkauksiin. Jos siis koulutkseen pääsee, niin siellä neuvovat ja ohjaavat leikkaukseen.

Myös puolustusvoimat ovat muuttaneet kantaansa. Lentäjäksi pääsee myös poulustusvoimissa vaikka on lasit, mutta hävittäjälentäjäksi ei pääse lasien kanssa; ainoastaan huolto- ja miehistönkuljetuslentäjäksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      75
      2924
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      57
      2430
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      156
      2037
    4. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      59
      1906
    5. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      136
      1738
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      57
      1280
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      75
      1261
    8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      85
      1154
    9. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      161
      1133
    10. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1020
    Aihe