Äitini myönsi tänään

Hgfdsg

Että minulla on heikot geenit johtuen alkoholi isästäni, hän toivoisi että olisin vahva ja menestynyt kuten hänen uusi mies.

5

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sheneedshelp

      Äitisi ei sinusta välitä kun noin sanoo. Tarkista äitisi geeniperimää. Löytynee sukurutsaa,lapsiin sekaantuminen niin normia että se vaietaan,alkoholismia,hirveää perheväkiivaltaa,oikeusrikoksia..

      Rehellisesti,ei ole sinun vikasi että äitisi on mitä on. Kannattaa varautua jo siihe,että äitisi teot tulevat julki. Mitä tapahtuu sitten?

      • Hjkloouy

        Tuskinpa, kyl välittää!


    • maaalimalla

      Geenit on meillä jokaisella, vanhemmilta peritty.
      Ne ei kuitenkaan määrää eikä ole kiveen kirjoitettu että itse et voisi elämässä menestyä! Geeniperimästä johtuen sinulla voi olla heikkous alkoholismiin, mutta se olet sinä itse joka päätät kaadatko sen viinan kitaasi vai annatko olla! Ei ihminen ole geenien orja, oma elämä ja menestyminen tai ojanpohjia kaahiminen on ihan siitä omasta tahdosta kiinni!
      Naurettavin tekosyy on heittäytyä ruikuttamaan että kun on ne geenit!
      Minun suvussani on äitini puolelta voimakas alkoholiperimä, äitini on tosin absolutisti kuten isänikin, mutta äidin veli siis enoni joi aika reippaasti. Samoin kaksi veljistäni, molemmat kuolleet alkoholin aiheuttamiin komplikaatioihin. Meitä on 7 sisarusta, nuo kaksi veljeä siis kuolleet. Sitten meitä tyttäriä on neljä. Kukaan meistä ei juo, mutta ei ole myöskään mitään raivoraittiita kuten vanhemmat. Kaikki me olemme maailmassa menestyneet; on diplomi-insinööri, on firman omistaja, on sisustusarkkitehti, jne. Meillä "kakaroilla"on ollut kova halu mennä eteenpäin. Vaikeuksia on saatu osamme, varsinkin minä, mutta nyt asun ulkomailla pian 19vuotta ja työskentelen Suomen
      suurlähetystössä. 17-vuotiaana kotoa lähdin omilleni, omista syistäni. Sisulla pärjätty.
      Luultavasti olet suurinpiirtein aikuinen ihminen? Ikääsi et kerro,mutta on lapsellista jäädä vatvomaan jotain äitisi sanomaa. Nouse mieluummin ja näytä itsellesi ja muille mihin sinusta on! Tottakai on todella tyhmää omalta äidiltä kuulla tuollaista, mutta on myös tyhmää antaa sen lyödä maahan ja jäädä siihen ryömimään.

    • Tietoageeneistä

      Et ole ehkä edes perinyt sitä ominaisuutta isältäsi. Lapsi saa puolet geeneistä isältä ja puolet äidiltä. Joka ihmisellä on yhtä monta kromosomia ja siten geenimäärä pysyy vakiona. 50% isäsi geeneistä on jäänyt periytymättä sinulle. Puolet siis. Aika iso määrä.

      Lisäksi perityt geenit joko kytkeytyvät päälle tai eivät kytkeydy. Alkoholistin lapsesta ei siis välttämättä tule alkoholistia, ei edes silloin vaikka geeni löytyisi häneltä jos se ei kytkeydy päälle. Ja vaikka kytkeytyisi, ihmisellä on valinnan vapaus ja hän voi päättää asioistaan kun tietää riskit. Olet tietoisempi joten tiedät varoa. Lisäksi, sellainen joka ei ole koskaan juonut alkoholia, ei voi kehittyä alkoholistiksi.

      Geenejä on jokaisella sanoinkuvaamattoman lukematon määrä. Eri yhdistelmiä geeneistä on mahdollista luoda lukemattomia määriä ja siksi maailmassa ei ole kahta samanlaista ihmistä. Paitsi jos omaat identtisen kaksosen. Siitä syystä me jokainen ihminen olemme niin erilaisia ja ainutlaatuisia, omanlaisemme sekoitus perittyjä ominaisuuksia. Kukaan ei ole vanhempiensa menneisyuden vanki. Eikä edes omien geeniensä vanki. Geenit määrittävät raamit, sinä itse määrität sisällön, kuvaannollisesti sanoen. Rauhoitu ja nauti elämästäsi. Kaikki mahdollisuudet ovat avoinna edessäsi. Kuten jokaisella meistä.

    • JahöpöNyt

      Vanha viesti, vastaan silti. aihe ei todennäköisesti vanhene koskaan. Ensinnäkään en uski alkuunkaan, että sinulla olisi jotenkin heikot geenit. Jos äitisi on sinulle noin sanonut, uskon hänellä olleen heikon hetken tms.
      Jokainen luo muutenkin itse elämäänsä geeneistään huolimatta. Tietenkin monet asiat vaikuttaa, mutta siis oikeesti hei!!! Tuo on ihan hullua yleistämistä ja asioiden mustavalkoistamista, että on huonot geenit!!
      Mun isä oli alkoholisti ja meistä viidestä lapsesta tuli raivoraittiita, koska kyllästyttiin katselee sitä juomista. Kukaan meistä ei halua samanlaista elämää. Sain inhon alkoholia kohtaan!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe