Voiko 35v. parantua?

yrittäisin-kaikkeni

Voiko alkoholisti parantua "katkokävelystä"
Onko se mahdollista, jos itse yrittää kaikkensa.
Tuntuu, etten jaksa elää tällaisena.

11

1506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittäisin-kaikkeni

      Siis onko täällä ketään joka olisi siitä parantunut?
      Kertokaa. Muuten tämä elämä on liian raskasta ja ihan turhaa.

    • Ei siitä voi parantua kun aivotoiminta on peruuttamattomasti häiriintynyt, voi sen kanssa oppia elämään jos tahtoa riittää...

    • mölhlköhöhlö

      Eräs tuntemani henkilö sai nuorehkona eri syystä katkokävelyä (aivonestekierron häiriö) ja muita oireita. Osa oireista parani. Hän tosin pyöräilee, ennen juoksi. Itse en huomaa hänen kävelyssä nyt ongelmaa. Tapahtuuhan aivohalvauksissa ja muissakin neurologisissa tiloissa toipumista, miksei sitten alkoholivaurioissa, etenkin jos on nuori ja lopettanut päihteet?

      • mamikka

        Nyt korkki kiinni tai se on menoa. Vierestä seurasin kaikki oireet. Katkokävelyn ja aivotoiminnan heikkenemisen. Kännykkä oli kuulemma rikki kun ei toiminut enää kunnolla. Tosiasiassa ainut mikä oli rikki oli aivot. Sen jälkeen munuaiset ja maksa. Kun lopetti viinan kanssa läträämisen aivotoiminta parani kylläkin, mutta sisäelimet olivat auttamattomasti jo sairaat. Kuuleman mukaan voi vielä katkokävelystä kyllä pikku hiljaa toipua, mutta siihen menee useampi vuosi.


      • kontaten_kohti_kotia

        Ei voi toipua, ja jos jatkaa juopottelua olisi hyvä ostaa polvisuojat, koska pienikin määrä alkoholia tekee jaloista makaroonia.


    • kylmätotuus

      Kävelyä ohjaajat pikkuaivot ovat vaurioituneet.
      Viinalla katkokävelyn hankkineet eivät kävele normaalisti enää koskaan.

      • w4rrfghj

        Parikin keski-ikäistä kaveriani läträsi viinalla itsensä köpöttelijöiksi.
        Köpöttelevät edelleenkin, vaikka viinan läträäminen loppui.


      • Katuvainen

        On se lohdullista, ettei pysty koskaan kävelemäänkaan normaalisti.
        Tuo lohduttaa ja varsinkin auttaa tekemään sen"lopullisen ratkaisun"
        En itse ole juonut ainakaan omasta mielestäni kovinkaan paljon, Mutta kuitenkin.
        Kuinua ihmetyttää kuinka te raittiit ihmiset edes tiedätte tuollaisista asioista. Niin kuin esim. katkokävelyistä. Minä itse olin ihan tietämätön näihin asti.
        Kyllä tuntuu pahalta. Voi sanoa, että elämä on kuitti.
        Mutta Hyvää jatkoa kaikille!


      • Anonyymi
        Katuvainen kirjoitti:

        On se lohdullista, ettei pysty koskaan kävelemäänkaan normaalisti.
        Tuo lohduttaa ja varsinkin auttaa tekemään sen"lopullisen ratkaisun"
        En itse ole juonut ainakaan omasta mielestäni kovinkaan paljon, Mutta kuitenkin.
        Kuinua ihmetyttää kuinka te raittiit ihmiset edes tiedätte tuollaisista asioista. Niin kuin esim. katkokävelyistä. Minä itse olin ihan tietämätön näihin asti.
        Kyllä tuntuu pahalta. Voi sanoa, että elämä on kuitti.
        Mutta Hyvää jatkoa kaikille!

        Viinan viemät jalat eivät ole katkokävelyä vaikka niin puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viinan viemät jalat eivät ole katkokävelyä vaikka niin puhutaan.

        Alkoholi tosiaan aiheuttaa katkokävelyä, joka johtuu siitä, että alkoholi on tuhonnut pikkuaivoja.
        Vaikuttaa alkoholi tosin hermostoonkin, eli kävelyvaikeuksia voi tulla myöskin johtuen neurologisista syistä.


    • Kokeile Disperin 50mg. Parantaa verenkiertoa sekä professorin pitkävaikutteinen B-vitamiini (yliopiston apteekki). Saa ilman reseptiä. Kumpaakin yksi pilleri päivässä.
      Ei viinan kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe