Voiko alkoholisti parantua "katkokävelystä"
Onko se mahdollista, jos itse yrittää kaikkensa.
Tuntuu, etten jaksa elää tällaisena.
Voiko 35v. parantua?
11
1732
Vastaukset
- yrittäisin-kaikkeni
Siis onko täällä ketään joka olisi siitä parantunut?
Kertokaa. Muuten tämä elämä on liian raskasta ja ihan turhaa. Ei siitä voi parantua kun aivotoiminta on peruuttamattomasti häiriintynyt, voi sen kanssa oppia elämään jos tahtoa riittää...
- mölhlköhöhlö
Eräs tuntemani henkilö sai nuorehkona eri syystä katkokävelyä (aivonestekierron häiriö) ja muita oireita. Osa oireista parani. Hän tosin pyöräilee, ennen juoksi. Itse en huomaa hänen kävelyssä nyt ongelmaa. Tapahtuuhan aivohalvauksissa ja muissakin neurologisissa tiloissa toipumista, miksei sitten alkoholivaurioissa, etenkin jos on nuori ja lopettanut päihteet?
- mamikka
Nyt korkki kiinni tai se on menoa. Vierestä seurasin kaikki oireet. Katkokävelyn ja aivotoiminnan heikkenemisen. Kännykkä oli kuulemma rikki kun ei toiminut enää kunnolla. Tosiasiassa ainut mikä oli rikki oli aivot. Sen jälkeen munuaiset ja maksa. Kun lopetti viinan kanssa läträämisen aivotoiminta parani kylläkin, mutta sisäelimet olivat auttamattomasti jo sairaat. Kuuleman mukaan voi vielä katkokävelystä kyllä pikku hiljaa toipua, mutta siihen menee useampi vuosi.
- kontaten_kohti_kotia
Ei voi toipua, ja jos jatkaa juopottelua olisi hyvä ostaa polvisuojat, koska pienikin määrä alkoholia tekee jaloista makaroonia.
- kylmätotuus
Kävelyä ohjaajat pikkuaivot ovat vaurioituneet.
Viinalla katkokävelyn hankkineet eivät kävele normaalisti enää koskaan.- w4rrfghj
Parikin keski-ikäistä kaveriani läträsi viinalla itsensä köpöttelijöiksi.
Köpöttelevät edelleenkin, vaikka viinan läträäminen loppui. - Katuvainen
On se lohdullista, ettei pysty koskaan kävelemäänkaan normaalisti.
Tuo lohduttaa ja varsinkin auttaa tekemään sen"lopullisen ratkaisun"
En itse ole juonut ainakaan omasta mielestäni kovinkaan paljon, Mutta kuitenkin.
Kuinua ihmetyttää kuinka te raittiit ihmiset edes tiedätte tuollaisista asioista. Niin kuin esim. katkokävelyistä. Minä itse olin ihan tietämätön näihin asti.
Kyllä tuntuu pahalta. Voi sanoa, että elämä on kuitti.
Mutta Hyvää jatkoa kaikille! - Anonyymi
Katuvainen kirjoitti:
On se lohdullista, ettei pysty koskaan kävelemäänkaan normaalisti.
Tuo lohduttaa ja varsinkin auttaa tekemään sen"lopullisen ratkaisun"
En itse ole juonut ainakaan omasta mielestäni kovinkaan paljon, Mutta kuitenkin.
Kuinua ihmetyttää kuinka te raittiit ihmiset edes tiedätte tuollaisista asioista. Niin kuin esim. katkokävelyistä. Minä itse olin ihan tietämätön näihin asti.
Kyllä tuntuu pahalta. Voi sanoa, että elämä on kuitti.
Mutta Hyvää jatkoa kaikille!Viinan viemät jalat eivät ole katkokävelyä vaikka niin puhutaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viinan viemät jalat eivät ole katkokävelyä vaikka niin puhutaan.
Alkoholi tosiaan aiheuttaa katkokävelyä, joka johtuu siitä, että alkoholi on tuhonnut pikkuaivoja.
Vaikuttaa alkoholi tosin hermostoonkin, eli kävelyvaikeuksia voi tulla myöskin johtuen neurologisista syistä.
Kokeile Disperin 50mg. Parantaa verenkiertoa sekä professorin pitkävaikutteinen B-vitamiini (yliopiston apteekki). Saa ilman reseptiä. Kumpaakin yksi pilleri päivässä.
Ei viinan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau363759Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433110Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4582685Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1831976Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281488- 381365
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781202