Oon 14-vuotias tyttö. Äitini oli pakottanut minut menemään terkkarille, sillä olin kerronut etten näe hyvin taululle. (Sanoin kyllä että opelle on huono käsiala) Eilen terkkari antoi lapun ja vein sen vanhemmilleni. Siinä sanottiin että oli aika huono, pitää vielä mennä optikolle mutta terkkarikin jo sano että luultavasti saan ne. MUTTA EN HALUA! Luokallani on yksi silmälasipäinen tyttö, ja häntä kiusataan, haukutaan rumaksi ja läskiksi (rasvapalloksi, nelisilmäksi, ja paljon muuta) tyttö ei silti oikeestaan oo lihava. Olisiko jotain keinoa jolla en niitä tarvitsisi ottaa?
Piilareita en halua, koska en uskalla laittaa niitä silmiin.
En halua silmälaseja!!
8
2152
Vastaukset
- aloittajaaaa
Tarkoitin opella on huono käsiala
- nator21
Piilarit ovat nykyään todella kehittyneitä ja miellyttäviä käyttää, joten sinultakin varmasti onnistuisi piilarien käyttö. Alussa saattaa vaatia tunnin tai parin reenaamisen sen silmäänlaiton kanssa, mutta se on aika pieni vaiva loppupeleissä.
Ymmärrän hyvin pelkosi liittyen tuohon nimittelyyn ja kiusaamiseen, sillä itselläni on ollut silmälasit 7 vuotiaasta lähtien ja se vasta ihmeellistä olikin ala-asteikäiselle. Loppujen lopuksi kyse on kuitenkin siitä kuinka helppo uhri olet ja miten kannat itseäsi ja silmälasejasi. Jos häpeät ja piilottelet niitä kovin paljon niin se huomataan ja sinusta tulee helppo kohde. Jos kannat niitä arkailematta niin et varmasti joudu pilkan kohteeksi satunnaisia heittoja lukuunottamatta. Vai meinaatko, että sinäkin lihot yhtäkkiä "rasvapalloksi" kun saat silmälasit? Veikkaan, että kuvailemasi tytön kohdalla kiusaaminen kumpuaa aivan muualta kuin silmälaseista (hän on helppo kohde). Kun tekee hyvän kehysvalinnan ammattitaitosen optikon avustuksella niin eivät silmälasit rumenna.
Itse en antanut koskaan siimaa silmälasieni haukkujille. Joskus vieraat uudet "koulukiusaajat" koittivat kepillä jäätä, mutta kun eivät saaneet minusta irti muuta kuin heitä säälivän hiljaisen katseen ja ilmeen niin se loppui joka kerta hyvin nopeasti. Minulla tosin oli aina tukevat kaverit ja vanhemmat kotona joten oli sen ansiosta helppoa pysyä vahvana.
Olen oikeastaan yllättynyt, että vielä nykyäänkin silmälasien takia kiusataan kun niitä on kuitenkin tooooodella monella ihmisellä nykyään. Silmälasit lapsilla/nuorilla olivat paljon harvinaisemmat 20-25v sitten. Tiedän muutama vuosi takaperin omalla luokallani (opiskelin siis AMK:ssa) oli tyttöjä, jotka pitivät silmälaseja ihan vaan ulkonäön takia (kehykset ja niissä oli siis linssit ilman vahvuuksia). - lasitkäyttöön
Koeta nyt vain hyväksyä se että tarvitset silmälaseja. Koulunkäyntisi kärsii jos lykkäät asiaa. Olet kasvuiässä vielä ja näkösi huononee jatkossakin. Ota ensin kunnon kehykselliset lasit. Totuttele käyttämään niitä sillä likinäköisenä tulet jatkossa tarvitsemaan laseja yhä voimakkaampina. Piilolinssejä voi käyttää välillä. Opettele tarkka puhtaus niitä käsitellessä, se on tärkeää. Piilolasien käyttäjät tarvitsevat aina myös oikeita kehyslaseja.
Ole reipas ja käytä laseja. Ei niiden käyttö tee sinusta huonompaa,rumempaa tms. - VaihtoehtojaOn
Hei. Voithan sinä hankkia ne silmälasit ja käyttää niitä vaikka pelkästään kotioloissa. Sekin on tuossa tilanteessa mielestäni ihan hyvä vaihtoehto. Varmaan helpottaa sitten sitä koulussa näkemistä, kun silmät toisessa paikassa eli kotona eivät väsy niin paljon. Eli pidä silmälaseja kotona, mutta älä koulussa. Sekin on jo jotain. Tai sitten voisit hankkia sellaiset auringonvalossa automaattisesti tummuvat linssit. Ne näyttävät auringovalossa aurinkolaseilta, kun ne linssit muuttuu mustiksi auringonvalosta johtuen, joten kukaan ei tiedä, että niissä on vahvuutta ja ne on oikeasti silmälasit :))
- lasitpäähänvaan
Silmälasit ovat todella hyvännäköisiä tänäpäivänä eikä ketään sen takia kiusata.
Eli jo sinua ei kiusata nyt, niin ei tulevaisuudessakaan.
14v ei saa piilareita - Anonyymi
Käytä Piilo Laseja mäkin Käytän Kuolen enemmin Kuin Pidän Silmä Laseja
- Anonyymi
Niin Ja Huomaan Ettei Niistä Piilo linesseistä Ole Sulle Ainakaan Hyötyä Oikein Kirjoituksessa .
- Anonyymi
Kun ei itse kiinnitä silmälaseihinsa juurikaan huomiota, kukaan ei kiusaa, ellei ole kiusattu muutenkaan.
Likinäköiselle silmälasit ovat välttämättömät. Näkö huononee 14 ikävuoden jälkeen vielä paljon. Tilanne siis vain pahenee, jos silmälaseja ei ole. Tosin luulen, että lasit alkavat kelvata hyvin, kunhan ensin joudut puolisokeana tonttuilemaan ihan odottamatta. Koulussakaan ei pärjää, jos ei näe. Siitä voi kiusaamista tullakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768