vakuutuksista

hienohom

Katsokaapa tarkkaan nuo vakuutus laskut ennen kuin maksatte niitä.Ostin moposkootterin loppu syksystä ja siihen vakuutuksen Lähitapiolasta.Skootteri oli mulla n.2 kk kun naapuri sen osti, tehtiin paperit niin kuin kuuluikin ja sain vakuutusyhtiöstä laskun siltä ajalta kun skootteri mulla oli ja se luonnollisesti maksettiin.Laskussa oli vielä maininta että Trafilta saadun tiedon mukaan.....vakuutus päättyy.
Nyt kuitenkin sain ko.vakuutusyhtiöltä maksumuistutuksen jossa perinteisesti kerrotaan että tarkastuksen yhteydessä huomattu etten ole maksanut vakuutusmaksua ja aikaa hoitaa se on 14pv muuten annetaan perintään.
Ongelma vaan siinä että aika jolta koittavat maksua saada on vielä tämän vuoden loppuun ja skootteri myyty jo ajat sitten.Tämä päivä meni asiaa selvittäessä mutta eipä vastausta vielä saatu että miten on mahdollista.Asiakaspalvelussakin sanoi että jotain ihmeellistä laskussa on mutta, siihen heidän eväät loppui.Pitää lähettää selvityspyyntö jonnekin.
Kyllä tuo vakuutusyhtiö menetti nyt yhden asiakkaan jos asian selvittäminenkin on noin vaikeata.

63

1927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omat.eväät

Ota omat eväät mukaan, vaikka makkara tai juustovoileivät, tahi molemmat ja menet nätisti sinne lähikonttoriin selvittämään sotkusi.

• hienohom

kyllähän saavat aivan itse selvittää sotkunsa.enpä katso olevani se joka on mokannut tässä tapauksessa ja kun vielä luovari tallella niin laittakoot perintään vaan jos hyvältä tuntuu.

• hienohom

vaikeaa on saada tuohon selvyyttä. soittelin taas tuon vakuutusmaksu perintäkirjeen perään josko olisi mitään selvinnyt mutta ei. Lähtenyt eilen kuulemma Espooseen selvitettäväksi ja aamulla olivat sieltä ilmoittaneet ettei siellä selviä vaan laitettu toiseen paikkaan selvitettäväksi. Voipa olla vaikeeta selvittää milloin olen skootterin myynyt ja maksanut vakuutukset siihen asti ja tämä lasku joka koskee nyt aikaa kun skootteria ole ollut, mitätöidään.Saa nähdä miten pitkään selvitystyö kestää?Onhan asia varmaan todella vaikeasti selvitettävä.

• Ajopelipois

Todistus ajoneuvon myynnistä toiselle pitäisi katkaista vakuutus osaltasi. Uusi omistaja ei ole rekisteröinyt eikä ottanut vakuutusta kulkupelille, joten Trafin tiedot ei ole päivitetty. Jos on uuden omistajan osoite, niin hae pois ajoneuvosi, koska se on edelleen nimissäsi. Näytä, että täältä pesee.

• hienohom kirjoitti:

vaikeaa on saada tuohon selvyyttä. soittelin taas tuon vakuutusmaksu perintäkirjeen perään josko olisi mitään selvinnyt mutta ei. Lähtenyt eilen kuulemma Espooseen selvitettäväksi ja aamulla olivat sieltä ilmoittaneet ettei siellä selviä vaan laitettu toiseen paikkaan selvitettäväksi. Voipa olla vaikeeta selvittää milloin olen skootterin myynyt ja maksanut vakuutukset siihen asti ja tämä lasku joka koskee nyt aikaa kun skootteria ole ollut, mitätöidään.Saa nähdä miten pitkään selvitystyö kestää?Onhan asia varmaan todella vaikeasti selvitettävä.

;))) "hienohom" sulle tiedoksesi että minullakin oli laitettu vakuutusmaksu perintään ja menin kuluttajasuojan asiamiehen luo näyttämään maksettua laskuani ja hänen kauttansa asia selvisi ja vakuutusyhtiö pyysi julkisesti anteeksi mokaustaan ;))) Kyseinen vkuutusyhtiö oli IF ! Sanoin kaikki vakuutukseni irti sieltä ja olen nyt ollut muutaman vuoden LähiTapiolan asiakas ja siellä hommat pelaavat todella hyvin ;)))
        Sinun tapauksessasi on sillä uudella omistajalla jäänyt tekemättä vakuutus omiin nimiinsä ja siksi vakuutusyhtiöltä tulee sulle lakuja niin kauan kuin naapurisi on tehnyt kyseisen ajoneuvon vakuutukset omiin nimiinsä ! ! !

• pohjolajepjep

joissakin ajoneuvoissa ei saa palautusta ainakaan pohjolassa vai mikä se nyt on.pienemmät vakutukset on voimassa vakutusvuoden vaikka myy ajoneuvon välillä.palautusta ei saa.yksi on auto joka on yli kolmekymmentä vuotta vanha maksun kun maksaa sitä ei takaisin saa.minä luovutin oman autoni ja uusi omistaja rekisteröi auton omiin nimiinä ja siltä lähti heti maksu juoksemaan.minä en saanut maksettua maksua takaisin.

• noutomopo
        hienohom kirjoitti:

kyllähän saavat aivan itse selvittää sotkunsa.enpä katso olevani se joka on mokannut tässä tapauksessa ja kun vielä luovari tallella niin laittakoot perintään vaan jos hyvältä tuntuu.

ajoneuvo on sen omistuksessa joka maksaa vakutuksen,jos se ei muuten katkea.hae omasi kotiin kun on sinun nimissäsi.

• PuuttuvaInkkari

"omat.eväät" ... ei sulla ainakaan oo kaikki inkkarit kanootissa :)

• tyaeenryae
        Pusumies kirjoitti:

;))) "hienohom" sulle tiedoksesi että minullakin oli laitettu vakuutusmaksu perintään ja menin kuluttajasuojan asiamiehen luo näyttämään maksettua laskuani ja hänen kauttansa asia selvisi ja vakuutusyhtiö pyysi julkisesti anteeksi mokaustaan ;))) Kyseinen vkuutusyhtiö oli IF ! Sanoin kaikki vakuutukseni irti sieltä ja olen nyt ollut muutaman vuoden LähiTapiolan asiakas ja siellä hommat pelaavat todella hyvin ;)))
        Sinun tapauksessasi on sillä uudella omistajalla jäänyt tekemättä vakuutus omiin nimiinsä ja siksi vakuutusyhtiöltä tulee sulle lakuja niin kauan kuin naapurisi on tehnyt kyseisen ajoneuvon vakuutukset omiin nimiinsä ! ! !

Ei tule jos on vanha perinteinen luovari....

• Samajätkäeriehdot

Niinpä sehän se onkin oma sotku, kun satojen miljoonien toimijat yhdistyvät, panevat henkilöstöään pihalle ja koettavat keksiä perusteita hinnannostoille ja rahastukselle... Lähti Lähiövakuutus lauluun heti kun alkoivat lypsää meitäkin perustuslain vastaisesti.

• pellelippis
        pohjolajepjep kirjoitti:

joissakin ajoneuvoissa ei saa palautusta ainakaan pohjolassa vai mikä se nyt on.pienemmät vakutukset on voimassa vakutusvuoden vaikka myy ajoneuvon välillä.palautusta ei saa.yksi on auto joka on yli kolmekymmentä vuotta vanha maksun kun maksaa sitä ei takaisin saa.minä luovutin oman autoni ja uusi omistaja rekisteröi auton omiin nimiinä ja siltä lähti heti maksu juoksemaan.minä en saanut maksettua maksua takaisin.

hah, joka kerta saanut joka euron, älä jauha paskaa

• kanoth
        PuuttuvaInkkari kirjoitti:

"omat.eväät" ... ei sulla ainakaan oo kaikki inkkarit kanootissa :)

Sinulla ei taida olla edes kanoottia, heh...

• bbbbbc

Uusi omistaja ei ole rekisteröinyt sitä itselleen eli Trafissa on tieto, että olet edelleen omistaja. Ota yhteys ostajaan.

• hienohom

kyllä omistajan vaihto meni kuten pitikin.Sain vielä laskunkin tuolta vakuutusyhtiöltä siihen päivään asti kun oli tuo omistajan vaihto jossa oli että trafilta saadun tiedon mukaan........vakuutus päättyy siihen ja siihen päivään.Mutta vakuutusyhtiö ei kuitenkaan ole vakuutusta päättänyt vaan jatkuu edelleen.

• tosi.hieno.homma
        hienohom kirjoitti:

kyllä omistajan vaihto meni kuten pitikin.Sain vielä laskunkin tuolta vakuutusyhtiöltä siihen päivään asti kun oli tuo omistajan vaihto jossa oli että trafilta saadun tiedon mukaan........vakuutus päättyy siihen ja siihen päivään.Mutta vakuutusyhtiö ei kuitenkaan ole vakuutusta päättänyt vaan jatkuu edelleen.

Hieno momma että vakuutus on olemassa. Kaikillahan sitä ei edes ole.

• bbbbbc
        hienohom kirjoitti:

Kysyitkö naapurilta vai oletatko, että kaikki meni niinkuin pitikin. Sori, että häiritsen tällä tavalla, mutta onko sinne naapuriin niin pitkä matka ettei puhelimella yletä? Uuden omistajan uusi vakuutus?

• hienohom

luovutus aivan ok ja ottanut seuraavana päivänä nimiinsä ja myös siihen vakuutuksen, tosin toisesta vakuutusyhtiöstä, siinä ei ongelmaa.Ja niin kuin aiemmin kerroin Lähitapiola laittoi mulle viimeisen laskun jossa nimenomaan oli että vakuutus päättyy kohdaltani Trafilta saadun tiedon mukaan mutta kuitenkin laskuttavat nyt vielä vuoden loppuun asti.Eli yksinkertaisesti, kaveri osti multa skootterin, maksaa siitä vakuutusta ja minä möin sen ja maksan siitä vakuutusta vaikkei mulla edes ole enää skootteria. Ovat nyt selvittäneet sitä jo kolmatta päivää eikä selvinnyt mitään, ihmetellään vaan että jotain outoa laskussa on.

• ItseTäytyySetviä
        hienohom kirjoitti:

luovutus aivan ok ja ottanut seuraavana päivänä nimiinsä ja myös siihen vakuutuksen, tosin toisesta vakuutusyhtiöstä, siinä ei ongelmaa.Ja niin kuin aiemmin kerroin Lähitapiola laittoi mulle viimeisen laskun jossa nimenomaan oli että vakuutus päättyy kohdaltani Trafilta saadun tiedon mukaan mutta kuitenkin laskuttavat nyt vielä vuoden loppuun asti.Eli yksinkertaisesti, kaveri osti multa skootterin, maksaa siitä vakuutusta ja minä möin sen ja maksan siitä vakuutusta vaikkei mulla edes ole enää skootteria. Ovat nyt selvittäneet sitä jo kolmatta päivää eikä selvinnyt mitään, ihmetellään vaan että jotain outoa laskussa on.

Saitko selville mistä yhtiöstä uusi vakuutus? Kysyisin sieltä sen paikkansapitävyydestä ja onko jotain erikoista. Sitten Trafista varmistaisin tämänhetken omistusoikeuden. Vasta sitten syytellä omaa yhtiötä.

Hitaasti näköjään selvittävät.

• hienohom

Trafiltakin löytyy samat tiedot mitä lähitapiolassakin, mutta eipä heidän toimistollaan mitään selvinnyt, ihmettelivät vaan että onpa outo juttu ja selvitellään.Veikkaan että koittavat ensin selvitellä omaa laskutusohjelmaa ennen kuin ilmoittavat mitään mulle.Kaveri kuka skootterin osti on hoitanut kaikki niin kuin kuuluukin, sekin selvitetty, nekin tiedot sain Trafilta.

• kuolleenkoiranvakuutus
        hienohom kirjoitti:

Siis etkö voi napata sitä maksamaasi laskua mukaan selvityshommaan, sitä jossa sanotaan, että skootterin vakuutus loppuu. Ja irtisanoithan itse vakuutuksen, kun möit skootterin

• hienohom kirjoitti:

Moi, älä Trafiin luota, se on uskomaton sekasotkutalo. Itse vaihdoin just auton ja olin just maksanut edellisen auton verolaput. Tuli uudesta autosta toiset verolaput. Sanottiin vaan että hyvitetään sit joskus sen myymäni auton verot. Eli siinä talossa ei toimi mikään muu tietämättömyys ja typeryys sekä saamattomuus. Panivat paskat maksamaan niin sanotusti tuplat kerralla. Saamatonta saapastelijaa täysi koko lafka.

• jjjjjjk

trafi on paska talo.

• idiooootit
        hienohom kirjoitti:

no , ei se trafi sitä vakuutusta katkaise, itse se o tehtävä.

• selevä.juttu

Tässä tulee selitys.

"kaveri osti multa skootterin, maksaa siitä vakuutusta ja minä möin sen ja maksan siitä vakuutusta vaikkei mulla edes ole enää skootteria."

Siis kaveris osti sinulta skootterin, ja sitten sinä möit sen jollekin, eli varastit sen ja möit, no siitähän sinä sitten maksat jos se jolle möit niin tehnyt mitään ilmoitusta.

• hienohom

eipä ole Lähitapiolasta mitään kuulunut. Taitaa yksinkertainen asia ollakin todella vaikea tapaus heille, viikko nyt mennyt odotellessa selvitystä. Taitaa keretä kuolla vanhuuden heikkouteen ennen kuin selviää, mutta jäähän sitten perikunnalle selvitettävää.

• asdjasdjkl

"koittavat maksua saada"

*koettavat

• valtio-valtiossa

Et ole ainut jolta peritään haamu laskua, osa maksaa ja toiset ei, lisäyksenä tuohon väärin perittyyn eivät rahoja automaattisesti palauta, Suomessa paljon yrityksiä joita ei laki koske (vak.yhtiöt-pankit-sähkö-puh. yms. ei edes kuluttajasuoja niitä koske).

• dgterop

Vak.yhtiöt ovat aina olleet huijareita.

• urtsukainen

Kyllä se tuo potkupallo saa liikaa julkisuutta. Aamusta heti aletaan siitä jauhamaan. Aikamiehet kehtaa juosta pallon perässä uin pahaiset kakarat. Eikö ole järkevämpää tekemistä enää. Kaikille oma pallo niin rauhoittuu tilanne.

• Nappulakenkä

Oikeassa olet. Ja sen pallonki vois survasta sinne sun peräreikeliisi venttiili sisäänpäin. Tiiätkö miksi sisäänpäin... ????

• Sinullaolidemokratia

Maailman hauskin potkupallokansa, joka osaa tapella luistimet jalassakin! No niin siis tämän "maailman älykkäimmän ja nopeimmin ryöstetyn kansan" mielestä maailma on oikeudenmukaisimmillaan ja parhaimmillaan aina ja just nyt eli kun taantumus siis älyllinen ja todellinen on vallassa....?

• Eiikinäenääeieiei

Lähi-Tapiolan kanssa itselläni oli ihan järjetöntä puuhaa koko vakutus. Laskuja tuli jo valmiiksi perintäukaasilla, se ensimmäinen lasku ja seuraavana päivänä laatikossa peruutus ja aiheeton lasku taas..lasku joka kumoaa laskun se ja se jne.
      Puhelimitse asiaa koetettiin selvittää ja aina luvattiin virheet korjata ja laittaa asialliset laskut. Lopuksi päätimme mennä selvittämään kaaoksen sinne toimistolle jossa hyvin itsevarma kaveri tokaisi että heh, tämä onkin helppo homma. Hetken päästä alkoi mumina ja vartin tutkittuaan kuului klassinen lause heiltä. Laitamme ajantasaiset laskut teille kotiin.
      Jostain kumman syystä myös meistä tuli entisiä asiakkaita.

• entisenomistajanilmoitus

No ehkä opit tästä jotain vastaisuuden varalle. Aina pitää tehdä myös erillinen luovutustodistus, jolla ystyt tarvittaessa selvittämään, että olet myynnyt ko. ajoneuvon silloin ja silloin, joten myös vakuutus ym. ajoneuvoon kohdistuvat maksut lakkaavat osaltasi siihen päivämäärään, kun olet luovuttanyt ajoneuvon.
      Vakuutusyhtiöt menettelevät vain sen tiedon mukaan, minkä he saavat Trafista ja jos joku "ville vallaton" ei rekisteröi ostamaansa ajoneuvoa, jää se entisen omistajan tiedoilla Trafin rekisteriin.
      Mietipä tilannetta, kun tuo "ville vallaton" järjestää sillä ajoneuvolla esim. pysäköintisakkoja, että kuka ne maksaa.
      Neuvon sinua nyt tekemään Trafiin entisen omistajan ilmoituksen, jossa ilmoitat skootterisi myyntipäivän, jolloin olet luovuttanut sen omistuksestasi. Tästä se lähtee purkautumaan!

• Porsastelua

Oletamme tietenkin, että maksoit vakuutusmaksun siltä ajalta kuin skootterin omistit? Ei pitäisi muita jälkilaskuja tulla??

• hienohom

Käyty taas tuolla Lähitapiolan konttorilla ja eipä juuri muuta selvinnyt kuin että heillä on tieto tuosta 25.10 tehdystä omistajan vaihdosta ja vakuutuksen päättymisestä mutta ongelma onkin se etteivät ressukat tiedä miksi heidän laskutus ei sitä huomioi eli jos eivät keksi millä korjata laskutusohjelmaa niin mulle tipahtelee noita laskuja vielä pitkään. Kysyinkin konttorilla virkailijalta että mitäs siinä tapauksessa jos vian hakuun menee vuosi tai eivät saa edes korjattua sitä?Niin kauan mulla laskut juoksee,todella upeeta!
        Manuaalisesti eivät voi tehdä mitään vaikka tietävät päivämäärän milloin omistajan vaihto tehty ja vakuutus päättynyt.Tänään vaihdettiin loputkin vakuutukset pois tuolta Lähivakuutuksesta ja nähtäväksi jää miten niitten kanssa käy jatkuuko nekin vaikka ne irtisanottu.

• selvät_säännöt

Liikenneajoneuvokaupassa on aina syytä tehdä kirjallinen luovutus esim. kauppakirja jolla omistajuus vaihtuu selvästi.
      Ja muistakaa tässä myös päiväysmerkintä mistä alkaen omistajuus vaihtuu.
      Kun tämän muistaa ei tule ongelmia vakuutusyhtuöiden kanssa.

Näissä ajoneuvokaupoissa kun täytyy muistaa ERO mikä on ajoneuvon haltijalla ja omistajalla.
      Rekisteröity ajoneuvo ei poistu rekisteristä automaattisesti vaan se rekisteröinnistä poistaminen on tehtävä erikseen esim. romutustodistuksella.

Kun nämä pelisäännöt muistaa ei tule ongelmia.

• hienohom

edelleen on varmistettu trafista että luovutus mennyt aivan ok.Heillä tiedot että omistaja vaihtunut 25.10.2015 ja siltä osin kaikki ok.Tämä tieto myös Lähitapiolassa ja kaikki vakuutusmaksut maksettu minun osalta tuohon omistajan vaihtoon asti niin kuin kuuluukin mutta Lähitapiolassa ei saada selvitettyä nyt sitä miksi minun pitäisi maksaa tuosta vielä 31.12.2015 asti.Viimeinen korjattu lasku oli nimenomaan tuohon omistajan vaihdokseen asti joka maksettu mutta jostain syystä nyt Lähitapiolan laskutus ei sitä omistajan vaihtoa huomioikkaan vaan pitää vakuutusta edelleen voimassa eli tällä hetkellä skootterilla on 2 vakuutusta, minulla ja uudella omistajalla.
        Eli selvät säännöt,kaikki tuo mitä kerroit mennyt kaikkien tieteen ja taiteen sääntöjen mukaan ja siitä huolimatta tullut ongelmia. Tosin kaikki vakuutukset nyt siirretty toiseen yhtiöön kun olisi muutakin tekemistä kun selvitellä päivän selviä asioita.

• VOISAATANASENTÄÄN

Onha sulla todisteet maksetusta laskusta ja luovari? Jos ei, niin omapa on tyhmyytesi ja voisit kysästä siltä naapurilta, että tulikos tuota skootterin luovutusta vietyä eteenpäin? Selvitä asiat ja sitten kannattaa katsella uutta vakuutusyhtiötä, mutta älä missään nimessä mene Pohjolaan. On sitten suomen kallein vakuutusyhtiö

• montavakuutusta

Tuosta Suomen kalleimmasta... kilpailuta vakuutusyhtiöt oikein kunnolla, niin huomaat, ettei ollutkaan kallein. Minä nimittäin olen muutaman kerran kilpailuttanut, kun joku kaveri on väittänyt saanneensa jostain "beatleslauluyhtiöstä"paljon halvemat vakuutukset.
        Muutaman kerran olen pyytänyt tarjoukset kaikista vakuutusyhtiöistä, osa yhtiöistä sanoi suoraan, että he eivät lähde vakuuttamaan ko. kohteita ja mm. if ilmoitti, ettei heitä kiinnosta ammatinharjoittamiseni liittyvät vakuutukset.
        Vuosien varrella on myös tullut selväksi, että kaikkien vakuutusyhtiöiden korvauskäytäntö ei ole yhteneväinen. Joku yhtiö mainostaa nopeaa korvaamista vahinkojen satuttua, sehän merkitsee suoraan, että asiakas maksaa sen maksuissaan, koska ei yhtiö myy tappiollisia vakuutuksia.

• VOISAATANASENTÄÄN
        montavakuutusta kirjoitti:

Tuosta Suomen kalleimmasta... kilpailuta vakuutusyhtiöt oikein kunnolla, niin huomaat, ettei ollutkaan kallein. Minä nimittäin olen muutaman kerran kilpailuttanut, kun joku kaveri on väittänyt saanneensa jostain "beatleslauluyhtiöstä"paljon halvemat vakuutukset.
        Muutaman kerran olen pyytänyt tarjoukset kaikista vakuutusyhtiöistä, osa yhtiöistä sanoi suoraan, että he eivät lähde vakuuttamaan ko. kohteita ja mm. if ilmoitti, ettei heitä kiinnosta ammatinharjoittamiseni liittyvät vakuutukset.
        Vuosien varrella on myös tullut selväksi, että kaikkien vakuutusyhtiöiden korvauskäytäntö ei ole yhteneväinen. Joku yhtiö mainostaa nopeaa korvaamista vahinkojen satuttua, sehän merkitsee suoraan, että asiakas maksaa sen maksuissaan, koska ei yhtiö myy tappiollisia vakuutuksia.

Olen kilpailuttanutkin, teen tämän säännöllisesti n 1-2 vuoden välein ja siksi TIEDÄN. Kallein tarjous tuli Pohjolasta. En tosin ole maajussi, niin se voi olla syynä.

• montavakuutusta
        VOISAATANASENTÄÄN kirjoitti:

Olen kilpailuttanutkin, teen tämän säännöllisesti n 1-2 vuoden välein ja siksi TIEDÄN. Kallein tarjous tuli Pohjolasta. En tosin ole maajussi, niin se voi olla syynä.

Ei ole merkitystä, että onko maajussi tai tavistiitiäinen. Minunkin kalustoni oli täysin ammattiin liittymätöntä tavantallaajan kalustoa, käytetty ranskalainen henkilöauto, amerikkalainen moottoripyörä, kiinalainen mopo, kevytperävaunu, suomalaiset itse tekemäni lapset ja Vennamon piirustuksilla rakennettu omakotitalo, sekä koko joukko matkavakuutuksia ja kotivakuutus.
        Kilpailutuksen tulos: ihfi oli kaikkein kallein (vaikka he korjasivat kahteen kertaan tarjoustaan, lisäksi Harrikan vakuutus oli aivan järkyttävän hintainen, kolmin kertainen halvimpaan verrattuna vielä tarkistuksen jälkeenkin), seuraavaksi Tappiola ja ehdotomasti halvin oli ÖöpPöhjölä

• Kilpailutus

"... mm. if ilmoitti, ettei heitä kiinnosta ammatinharjoittamiseni liittyvät vakuutukset." Voipi riippua alastasikin, mutta selitys voi olla siinäkin, että Ifillä on erikseen yksityispuolen ja yrityspuolen vakuutusasiamiehet. Tarjouksen toki (kokemukseni mukaan!) järjestävät kummastakin.

Mitä kalleuteen tulee, niin amerikkalaisen Harrikan vakuuttaminen on tosiaan kallista, mutta muista moottoripeleistä saatu tarjous oli Ifissä hyvinkin kilpailukykyinen. Meitä kiinnostaa koko potin loppusumma, ja erityisesti se mitä sillä saa, vastaako tarpeitamme, halvalla kun saa kovin suppeita vakuutuksia.

• montavakuutusta
        Kilpailutus kirjoitti:

"... mm. if ilmoitti, ettei heitä kiinnosta ammatinharjoittamiseni liittyvät vakuutukset." Voipi riippua alastasikin, mutta selitys voi olla siinäkin, että Ifillä on erikseen yksityispuolen ja yrityspuolen vakuutusasiamiehet. Tarjouksen toki (kokemukseni mukaan!) järjestävät kummastakin.

Mitä kalleuteen tulee, niin amerikkalaisen Harrikan vakuuttaminen on tosiaan kallista, mutta muista moottoripeleistä saatu tarjous oli Ifissä hyvinkin kilpailukykyinen. Meitä kiinnostaa koko potin loppusumma, ja erityisesti se mitä sillä saa, vastaako tarpeitamme, halvalla kun saa kovin suppeita vakuutuksia.

Meillä ei ihfin tarjous ollut miltään osin edullisempi, autokin normi ranskalainen ja siihen vakuutusmaksu olisi ollut muutaman kympin kalliimpi ihfissä, jopa mopon vakuutus oli muutaman kympin kalliimpi.
        Mitä tulee amerikkalaisen moottoripyörän vakuutuksiin, on nykyinen vakuukseni vuosimaksu kaskon kera reilu 300€ ja samainen vakuutus olisi ollut ihfissä yli 900€.
        Ammattiin liittyvät vakuutukset eivät tosiaan ihfiä kinnostaneet ja luin ammattilehdestä, että ko. vakuutusyhtiö on sanonut vakuutuksia irti juuri ammattiini liittyvissä tapauksissa.
        Kun olen kilpailuttanut vakuutukset, on kyseessä juuri se, että vakuutuksen pitää vastata toisen yhtiön vakuutusta ja olla siten vertailukelpoinen. Juuri ihfi esitti tarjousta amerikkalaiseen moottoripyörääni liittyen, jossa ajokautta olisi rajoitettu ja siten saatu hintaa (muka) halvemmaksi, no sekään ei natsannut, sillä sitenkään hinta ei muodostunut halvemmaksi, olisi silti maksanut n. 600€, enkä lisi voinnut ajaa koko vuoden aikana moottoripyörälläni.

• Entinenasiakas

Kyllä Lähi-Tapiolalla on tuollaisia erityispiirteitä,,,että vakuutuksen on joutunut kolmekin erikertaa irtisanomaan ja silti viesti ei ole mennyt perille. Tuo oikeus perintään ilman tuomioistuimen päätöstä tulisi ko yhtiöltä poistaa.

• montavakuutusta

Olen myös entinen Tappiolan asiakas, mutta sen verran puolustan vakuutusyhtiöitäkin, että monasti asiakkaat itse järjestävät näitä epäselvyyksiä, laskuja jätetään maksamatta tai ajoneuvojen luovustietoja ei toimiteta vakuutusyhtiöön. Vakuutuksen irtisanominenkin pitää tehdä kirjallisesti, että siitä jää dokumenttia myös itselle ja säilyttää ne dokumentit myös.
        Oman kokemukseni perusteella myös vakuutusyhtiöissä tehdään virheitä, joiden selvittämiseen auttaa, kun itsellä on dokumentit tallessa. Jos homma menee sitten oikeuteen asti, on helppo pitää puoliaan, ku on itsellä näyttää dokumentit mm. vakuutuksen irtisanomisesta.
        Pitää myös muistaa, että oikeusturvavakuutus kattaa yleensä vain kaksi kertaa riidan alaisen summan, että sillä summalla vähennettynä omavastuu, ei kummoisesti oikeutta käydä.

• moniasyitä

Voipi siellä vakuutusyhtiössä olla joku "rikollinen" ja kyvytön tehtäviinsä, ehkä etsivät sisäistä virheen aiheuttajaa.

• tyytyväinen.asiakas

Olen vuodesta -74 asti ollut eri vakuutusyhtiöiden asiakkaana, sanon vaan että kaikkein kivuttominta on ollut Lähitapiolan toiminta. Siitä 10

Tämä viesti siksi ettei ole mitään syytä heittää kuraa yhtiön niskaan, varsinkaan noin vähäpätöisen asian vuoksi.

• hienohom

soittelin asian tiimoilta taas tuonne Lähitapiolaan,tällä kertaa suoraan tuonne Espooseen.Täytyy sanoa suoraan ettei siellä aivan olla kartalla.Naisihminen nimittäin väitti ensin että laskut on ihan oikein vaikka maksan niitä nyt vuoden loppuun asti.Toiseksi kysyin että ynnääppä nyt hiukan noita laskuja ja kerro onko aivan oikein että moposkootterin vakuutusmaksu vuoteen olisi pikkuisen vajaa 2100 euroa,heidän mukaan.Laski ja siihen loppui ne kootut selitykset.
        Ei noilla vakuutusmaksuilla varmasti löydy montaa ihmistä joka skootterinsa siellä vakuuttaa.Se on aivan varmaa että joutuvat hyvittämään kaikki selvitykset mitä heille toimitettu.Virheitä sattuu varmasti kaikille mutta jos ne korjaa niin asiahan varsin bueno mutta tässä tapauksessa ei noille selityksille loppua näy ja varsinkaan mitä ihmeellisemmille sellaisille.

• VakuutusonPOP

Vaihda yhtiötä! Siellä uudessa, tulevassa yhtiössäsi ei ikinä voisi tapahtua mitään vääryyttä.
      Miten oletkaan voinut olla moisen yhtiön asiakas???
      Villi veikkaus, että LähiTapiola on tyytyväinen päästessään sinusta/ teistä eroon.

• lallukka008

muista pyytää kaikki selvitystyöstäsi koituneet kulut ko. vakuutusyhtiöltäsi niin eiköhän rupea asia selviämään nopeammin.

• analyysi

Miksi luulet että palvelupuhelimilla on sellaiset maksut kun ovat?
      Meillä suomessakin on ihmisiä, jotka tekevät työkseen keksintöjä joilla rahastaa.
      Puhelinyhtiöt ovat hyvin jyvällä tästä.

• nörtinsukulainen

Vakuutusyhtiö on soppansa keittänyt. Noilla tiedoilla mitä olet kirjoittanut asia ei kosketa sinua millään tavalla juridisesti. Voit vaatia korvausta menetetystä ajasta ja puhelinkuluista yms. Vaikuttaa siltä, että joku ruksi vakuutustiedoista puuttuu, heh heh.

• Valtioemmeoleenääme

Niinpä. Valitettavasti vakuutusyhtiöt, suuryritykset, -sijoittajat ja pankit ovat nyky"demokratiamme" ja äärioikeistohallituksemme erityisessä suojeluksessa, eivät työntekijät, veronmaksajat ja kansalaiset. Iso laiva kääntyy hitaasti myös kyljelleen ennenkuin uppoaa...

• aa313

No meilleppä tuli entisen asukkaan vakuutukset. Henkilö on ollut jo 4 vuotta haudattuna. Siinäpä sitten kysäisin virkailijalta, että ottaako kummitukset nykyään koti/henkivakuutuksia. Heidän järjestelmässään näkyi, että sen niminen henkilö asuu meidän osoitteessa.

• sattuuhannäitä

Kuolleet henkilöt eivät välttämättä poistu tiedostoista niin vain. Poikamme kuoli v. 2001 ja sai monta vuotta sen jälkeen vielä kutsun mm. hammaslääkäriin, jopa seurakunta muisti onnitella syntymäpäivän johdosta onnittelukortilla.
        Asiaa yritettiin korjata erilaisilla ilmoituksilla, mutta turhaan.

• voimeitäkin

Lähitapiola on maanviljelijöiden agraariyhtiö. Mitä muuta voit odottaa?

• ropranni

No niin ,,,tähänkin saatiin maajussi syylliseksi!Se sitten koskee koko EU:n aluetta ÄÄLIÖ!! Pieni vinkki: Aina kun myyt jonkun rekisterissä olevan ajoneuvon mihin vaaditaan vakuutus niin myytäessä tee/täytä luovutustodistus jolloin vakuutusyhtiölle voit todentaa milloin laite on myyty jos ei uusi omistaja ota sitä nimilleen!! Silloin olet kuivilla.

• hienohom

ropranni.Tässähän tapauksessa on todennettu mutta mitäpä se auttaa jos vika vakuutusyhtiön laskutuksessa/ohjelmassa.Tilanne ei muutu vaikka päällään seisoisi ja laulaisi hoosiannaa jos eivät keksi missä vika heillä on.Laskua vaan pukkaa.

• orr

Meillä kävi ihan sama, ostin äidiltäni auton, kirjoitettiin luovarit, otin vakuutuksen ja kävin katsastusasema lla asioimassa. Sen jälkeen äiti sai ensivuodenkin vakuutusmaksun. Sanoin että niidenhän pitäisi maksaa takaisin päin loput maksetut vakuutusmaksut. Äiti sai hoidettua asian lopulta, mutta oli ylimmääräistä hommaa toki. Olisivatko palauttaneet maksettuja rahoja ilman sotkua?

• hienohom

tänään taas odotellaan Lähitapiolan yhteyden ottoa.Tosin ei jaksa siihen hirveästi luottaa että saisivat sotkunsa selvitettyä.Joku tuolla kirjoitteli vakuutusyhtiöiden kilpailuttamisesta ja kun sotkun seurauksena vaihdoimme yhtiötä oli POP-vakuutus aivan omaa luokkaa,kaikilta osin,oli sitten kyseessä auto taikka vaunu tai kotivakuutus.Kannattaa ainakin kysyä tarjousta se kun ei maksa mitään.

• hienohom

soiteltu taas tuonne Lähitapiolaan 22.12 ja en kyllä ymmärrä, että noita laskuja selvittäneet nyt 2 viikkoa, eikä mitään selvinnyt. Esto siellä nyt kyllä laitettu noille laskuille mutta muuta ei ole sitten selvinnytkään, aivan käsittämätöntä asioiden hoitoa. Miten yleensä voi olla mahdollista ettei 2 viikkoa riitä laskujen selvittämiseen?Eipä ole vielä tälläistä vastaan tullut. Ainut mikä mieleen tulee on se etten missään tapauksessa ole ainut kellä vakuutuslaskut sekaisin ja siksi selvittäminen kestää.

• hienohom

Tänään 28.12.2015 tuli lopulta tuolta Lähitapiolasta sähköpostia että laskutuksessa on ollut virhe???Lähettävät kuulemma hyvitys laskun tuon perintäkirjeen tilalle.Eipä kestänyt kauan selvittää selvää asiaa. Odotinkin että tuskin "selkärankaa" soittaa asian tiimoilta vaan tuo sähköposti on helpompi tapa hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä.Kyllä jäi todella paskanmaku suuhun tuon Lähitapiolan hommien hoidosta varsinkin kaikkien heidän selityksien jälkeen ja lopulta pelkkä,laskutuksessa ollut virhe, helvetti sentään, senhän he tiesivät jo ensimmäisen puhelin soiton jälkeen, että jotain virhettä laskuissa oli.Ei tarvitse olla matematiikan nero jos moposkootterin vakuutusmaksu vuodessa menee reilusti yli 2000€:n niin jossain on vikaa ja vielä jatkuu vaikka skootteri myytykin. Itse kun en noita Lähitapiolan laskuja tee enkä laskuta niin montahan vaihtoehtoa jää noiden virheiden tekemiseen????Nyt jääkin enää nähtäväksi kun asiaa selvitelty moneen kertaan suostuvatko niitä kuluja mitenkään korvaamaan?Voi olla että kerkeää kuolemaan vanhuuden heikkouteen ennen kuin se asia selviää.

• Anonyymi

IF vakuutusyhtiö laskutti minulta TÄYSKASKON+TIELIIKENNE VAKUUTUSMAKSUT autosta, joka oli poistettu liikenne käytöstä 1.5v sitten ja johon ei koskaan oltu otettu kaskoa. Luulin maksaneeni kaskoa+tieliikenne vakuutusmaksua UUDESTA autostani, mutta laskuerittelyt avattuani kävi ilmi totuus 😔Vakuutus asiakirjat ovat todisteena, missään vaiheessa vanhempaan autoon ei oltu otettu kaskoa ja se oli poistettu liikenne käytöstä asianmukaisesti. IF kierteli ja kaarteli, kun yritin reklamoida. Vastine oli vain, ettei heillä enää ole tallessa sähköposti viestejä/puhelin tallenteita/muitakaan viestejä. Käytännössä, "pesi kätensä".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      9136
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      175
      3838
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3329
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      259
      2684
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      50
      2261
    6. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      34
      2133
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2065
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1942
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1813
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1798
    Aihe