TDI:n öljysuodatin

Kertokaa_se_mulle

Ajattelinpa vaihtaa juuri hankkimaani TDI -12 Golffiin ölpät (15tkm) ihan omin pikku kätösin. CFHC:n öjyfiltteri näyttääkin olevan hankalasti tavoitettavista. Toisin sanoen siinä on jotain teknisiä härpäkkeitä edessä (yläpuolella). Näytti homma sen verran hankalalta, että vaihdoin öljyt ja jätin entisen filtterin paikoilleen. Kai se filtteri sen 30 tkm kestää? Kokemuksia filtterin vaihtotyöstä? Ajettu tällä helmellä n. 130 tkm.

2

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppo_homma

Tuossa videossa näytetään juurta jaksaen öljyn ja suodattimen vaihtotyö. Suodatin lienee oikeasti yksi helpoimmin vaihdettavista kun ei ole moottorin takana ja sellaista tyyppiä joka lorauttaa sisältönsä lattialle heti avatessa. Jos suodatinkotelon päällä on jotain tiellä, on se helposti irroitettavissa tai siirrettävissä sivuun.
      Varoitus: Käytä vain luokitusvaatimukset täyttävää öljyä vaikka vaihtaisit sen kuinka usein tahansa. Suositusta tiheämmästä öljynvaihdosta ei tosin hyödy kuin öljyn myyjä. Tulee vain turhaa ongelmajätettä.
      Longlife-huoltojärjestelmä on täysin riittävä, ajoitpa sitten pitkää tai pätkää matkaa. Auto osaa ottaa ajo-olosuhteet huomioon ja pyytää huoltoa tiheämmin jos siihen on tarvetta. Huoltomuistuttimen nollaus LL-syklilla vaatii korjaamotesteriä tai VCDC:tä Jos haluat maksimoida varmuuden, tee/teetä moottorin sisäpesu Fortella parin vuoden välein öljynvaihdon yhteydessä.
      http://www.carcarekiosk.com/video/2010_Volkswagen_Jetta_TDI_2.0L_4_Cyl._Turbo_Diesel_Sedan/oil/change_oil_and_oil_filter

• kertokaa_se_mulle

Kiitos hyvästä videosta. Tuossa videon malliautossa näyttää suodatin olevan hyvin esillä. CFHC - moottorissa ei ole noin helppo homma. Mutta täytyy ensi kerralla syventyä niitten härpäkkeiden irrotukseen paremmin. Ilman niiden irrotusta ei vaihto onnistu ollenkaan. Tehty ilmeisesti tahallaan tee se itse - miehelle vaikeaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      38
      4032
    2. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      43
      3150
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      34
      3046
    4. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      478
      2739
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      190
      2000
    6. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1886
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      29
      1512
    8. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      38
      1405
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      5
      1271
    10. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      78
      1212
    Aihe