Hondan laatu ei kuten ennen

heippalaatu

Kaksi edellistä Hontaa viattomia. Uudessa harmillisia sähkövikoja. Muissakaan merkeissä ei uutena moisia.

15

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottiopiksi

Honda teki mersut! No kumpikin antoi johtajalle kenkää, joka tavoitteli voiton maksimointia!

• hyllylleee

Joo, Ito-San sai hyllytyksen (ei sentään potkuja, japanissa kun ollaan) koska laittoi alihankkijat tiukoille. Toisaalta, Opel yrittii aikanaan samaa ja laatu romahti.

• Hondaonlaatuauto
      • kohdalle

Oman karvaan kokemuksen mukaan ei enää ole laadukas!

• Hondaonlaatuauto
        kohdalle kirjoitti:

Oman karvaan kokemuksen mukaan ei enää ole laadukas!

Yhden ihmisen mielipiteellä/ väitteellä ei ole mitään painoarvoa, kun verrataan esim. tuohon Autobildin laatuvertailuun jossa esim. 9 miljoonaa katsastusta mukana. :-)

• susijosyntyessäänolise
        Hondaonlaatuauto kirjoitti:

Yhden ihmisen mielipiteellä/ väitteellä ei ole mitään painoarvoa, kun verrataan esim. tuohon Autobildin laatuvertailuun jossa esim. 9 miljoonaa katsastusta mukana. :-)

Eikö ole. Minun Hondassa kuminkin heti uutena ne sähköviat ja vitutti minua suunnattomasti ja mulle painaa se vitusti! Ei lämmitä yhtään lehtitilasto!

• Paskalaatuakaikkimerkit

Mitä sähkövikoja sinulla on ollut? Itselläkin on jotain ollut, mutta ei mitään tien päälle jättävää. Valitettavasti nykyisin uuden auton ostaja saa varautua vikoihin heti uutena. Oli merkki mikä merkki. Sitten pitää vain takuuaikana tapella huollon kanssa että jotain asialle tehdään.

• Hondaonlaatuauto
        susijosyntyessäänolise kirjoitti:

Eikö ole. Minun Hondassa kuminkin heti uutena ne sähköviat ja vitutti minua suunnattomasti ja mulle painaa se vitusti! Ei lämmitä yhtään lehtitilasto!

Noita sähkövikoja on myös saksalaiset tutkineet esim. vuosituhannen vaihteessa ja Hondassa niitä oli vähiten 4%/ 1000: sta autosta. vrt. esim. Volvoon jossa nelinkertainen määrä.
        Et voi yhden kahden auton perusteella tehdä mitään päätelmiä laadusta.
        Itsellä alla 7. Honda (joilla ajettu satojatuhansia km.) eikä enää uskalla merkkiä vaihtaa (eikä ole syytäkään) koska on niin hyvä ja luotettava merkki, jo testien mukaankin myös hyvä ajettava ja turvallinen.

• Hondaonlaatuauto
        Paskalaatuakaikkimerkit kirjoitti:

Mitä sähkövikoja sinulla on ollut? Itselläkin on jotain ollut, mutta ei mitään tien päälle jättävää. Valitettavasti nykyisin uuden auton ostaja saa varautua vikoihin heti uutena. Oli merkki mikä merkki. Sitten pitää vain takuuaikana tapella huollon kanssa että jotain asialle tehdään.

Kesällä ostettu viimeisin uusi Honda, eikä minkäänlaisia vikoja. Edellinen Honda oli 8v. sitten ostettu. Siinäkin oli kokoaikana vain muutama pieni vika (ei ajamista haittaavia), eikä mitään ongelmia 3v. takuun aikana saada takuuseen.

• laduntiputus

Oli sokraavaa, kun auto oli kuukauden vanha ja tuli 5 astetta pakkasta. Hävisi mittarit ja piti ajella korvakuulolla nopeuksia. Samaan aikaan elkassa pyöri mainos, missä Honda lähti jääkimpaleesta... Jarruista Piti rampata Veholla montakertaa, että vaihtoivat sähköosan. Siksi sokraavaa,kun pari edellistä hondaa oli täysin viattomia.

• Vastuunkiertelyhuoltoa

Mikä sähköosa vaihdettiin jarruista? Kuinka vika ilmeni ajossa? Itse en ole tyytyväinenautoni jarruihin, minusta "luistavat" ihan liikaa välillä. Huollossa ei ole mitään löydetty. Aiemmissa autoissani ei ole koskaan ollut vastaavaa.

Löytyikö mittariston pimenemisestä vikakoodia? Ja tehtiinkö asialle jotakin huollossa?

• olisitkee
        Vastuunkiertelyhuoltoa kirjoitti:

Mikä sähköosa vaihdettiin jarruista? Kuinka vika ilmeni ajossa? Itse en ole tyytyväinenautoni jarruihin, minusta "luistavat" ihan liikaa välillä. Huollossa ei ole mitään löydetty. Aiemmissa autoissani ei ole koskaan ollut vastaavaa.

Löytyikö mittariston pimenemisestä vikakoodia? Ja tehtiinkö asialle jotakin huollossa?

Oli joku katkaisija. Vei välillä mäkilähtöavustajan pois käytöstä ja pyöri vuorokauden inffo, että jarrut tarkistettava. Itse jarruihin ei vaikuttanut.

• Bravo2012

Katsastuksen viattomuustutkimuksissa ei näy kiusalliset sähköviat (yleensä), ei vakavat vaihteisto-, kytkin-, tai moottoriviat.
      Esimerkiksi Fiat on yleensä "laatu"vertailuissa ollut hännillä, mutta hyvin on ainakin esimerkiksi Grande Punto ja viimeisin Bravo menestyneet 100 tkm kestotesteissä. Itselläni oli Grande Punto viime kevääseen asti. Ostin lähes uutena (esittelyauto) sen ja ajoin yli 100 tkm ja 4 vuotta. Todella viaton auto oli. Ei mitään muuta kuluvaa tarvinnut uusia kuin muutama polttimo. Katsastuksesta läpi moitteitta. Kolmen vuoden takuuaikana takuuseen meni ainoastaan pakkasella toimimattomaksi mennyt takasivuikkunan ikkunaveivisysteemi, kun yritin pakkasella aukaista ikkunaa. Etulasit olivat sähköllä ja toimivat moitteitta kuten muutenkin koko auto. Pakkasillakin käynnistyi luotettavasti. Lähes aina oli kyllä lämmityksessä. Kerran ei ollut lämmitysmahdollisuutta, mutta käynnistyi kuitenkin vaikka mittari näytti aamulla -29.
      Tulevaan katsastukseen kyllä joutuu uusi omistaja vaihtamaan raidetangon pään, se alkoi hieman terävissä montuissa ääntämään. Voi olla että autoliike sen laittoikin ennen eteenpäin myyntiä kuntoon. Tuo oli ainut varsinainen kuluva osa (ja edullinen) mitä reilun 100 tkm aikana tarvitsee tuohon laittaa. Keväästä lähtien olen ajanut -12 mallisella Bravolla. Ostaessa mittarissa 29500 km, nyt jotain 48 000 km. Ainuttakaan vikaa ei ole ilmaantunut, edes yhtään polttimoa ei ole tarvinnut vielä vaihtaa. Toivottavasti on yhtä huoleton kuin GP.
      Minä en katsastustilastojen perusteella autoa valitse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1361
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1185
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1084
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      210
      1043
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      937
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      72
      833
    Aihe