Kerran mun viereen bussiin istahti noin 10-vuotias tyttö. Vaikka oltiin vieraita, hän alkoi purkautua minulle äidistään. Hän ei koskaan saanut haluamiaan vaatteita, vaan äidin mielestä hyviä. Tosiaan, hänellä oli liian lapselliset vaatteet kymmenvuotiaaksi, kypärämyssy ja haalari. Luokan toisilla tytöillä oli kuulemma aikuismaiset vaatteet, ja häntä vierottiin.
Hän kysyi minulta, mitä hänen pitäisi tehdä, että saisi äidin huomaamaan, ettei hän ollut enää vauva. Sanoin, että yritä vain jotenkin vakuuttaa hänet, vie vaikka joku luokkakaveri teille kotiin. Just joo, hän vastasi siihen lannistuneen näköisenä.
Jäi pitkäksi aikaa mieleen tuö tyttönen. Miten häntä olisi pitänyt neuvoa?
Lapsellisesti puettu tyttö
5
259
Vastaukset
- lopski
Minusta 10-vuotiaalle tosiaan kuuluu vielä pikemminkin lapsen kuin aikuisen vaatteet. Olisit voinut sanoa, että tytön äiti on fiksumpi kuin muiden äidit, jotka pukevat lapsensa aikuisiksi ennen aikojaan.
- Mereltä_tuulee900
Niin niin, lapsen vaatteet kyllä. Mutta niitä on eri ikäisille sopivia. Ei kymmenvuotiaan välttämättä tarvitse käyttää samanlaisia vaatteita kuin kolmivuotias! On todellakin olemassa myös sen ikäiselle sopivia, sellaisia, joista hän itsekin pitää. Ei se tarkoita aikuisten vaatteita, höhlä!
- lapsellinenko
No mä tiedän yhden n. 9-vuotiaan maalla asuvan tytön, jonka pitää vieläkin kotona ulkoillessa käyttää kurahousuja, jos on märkää. Siis sellaisia henkselihaalareita joita tarhassa yleensä käytetään. En mä tiedä, onko tuo sitten lapsellista vai käytännöllistä, mutta en mä noin vanhoilla ole muilla nähnyt.
- Meillä
Tarkoitatkohan meitä? Tai ei me kyllä ihan maalla asuta. Meidän iltapäivähoitopaikka halusi, että on kurikset, ja jos hoidosta tullessa lapsi jää vielä omalle pihalle, niin silloin kuriksetkin jää jalkaan. Ei siinä sen kummallisempaa. Täyttää siis nyt keväällä 9v.
- Mieikivanha
No sehän on ihan asiallista pukeutumista. Jos mennään kahlaamaan, laitetaan kahluusaappaat ja haalarit päälle, siis aikuisetkin niin miksi lasten pitäisi kastella itsensä kun asianmukaisia kurahaalareita on saatavilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005388848Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo8377224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1761341Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja171016- 58828
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41827Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37682