Lapsellisesti puettu tyttö

ei.enää.vauva

Kerran mun viereen bussiin istahti noin 10-vuotias tyttö. Vaikka oltiin vieraita, hän alkoi purkautua minulle äidistään. Hän ei koskaan saanut haluamiaan vaatteita, vaan äidin mielestä hyviä. Tosiaan, hänellä oli liian lapselliset vaatteet kymmenvuotiaaksi, kypärämyssy ja haalari. Luokan toisilla tytöillä oli kuulemma aikuismaiset vaatteet, ja häntä vierottiin.
Hän kysyi minulta, mitä hänen pitäisi tehdä, että saisi äidin huomaamaan, ettei hän ollut enää vauva. Sanoin, että yritä vain jotenkin vakuuttaa hänet, vie vaikka joku luokkakaveri teille kotiin. Just joo, hän vastasi siihen lannistuneen näköisenä.
Jäi pitkäksi aikaa mieleen tuö tyttönen. Miten häntä olisi pitänyt neuvoa?

5

315

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopski

Minusta 10-vuotiaalle tosiaan kuuluu vielä pikemminkin lapsen kuin aikuisen vaatteet. Olisit voinut sanoa, että tytön äiti on fiksumpi kuin muiden äidit, jotka pukevat lapsensa aikuisiksi ennen aikojaan.

• Mereltä_tuulee900

Niin niin, lapsen vaatteet kyllä. Mutta niitä on eri ikäisille sopivia. Ei kymmenvuotiaan välttämättä tarvitse käyttää samanlaisia vaatteita kuin kolmivuotias! On todellakin olemassa myös sen ikäiselle sopivia, sellaisia, joista hän itsekin pitää. Ei se tarkoita aikuisten vaatteita, höhlä!

• lapsellinenko

No mä tiedän yhden n. 9-vuotiaan maalla asuvan tytön, jonka pitää vieläkin kotona ulkoillessa käyttää kurahousuja, jos on märkää. Siis sellaisia henkselihaalareita joita tarhassa yleensä käytetään. En mä tiedä, onko tuo sitten lapsellista vai käytännöllistä, mutta en mä noin vanhoilla ole muilla nähnyt.

• Meillä

Tarkoitatkohan meitä? Tai ei me kyllä ihan maalla asuta. Meidän iltapäivähoitopaikka halusi, että on kurikset, ja jos hoidosta tullessa lapsi jää vielä omalle pihalle, niin silloin kuriksetkin jää jalkaan. Ei siinä sen kummallisempaa. Täyttää siis nyt keväällä 9v.

• Mieikivanha

No sehän on ihan asiallista pukeutumista. Jos mennään kahlaamaan, laitetaan kahluusaappaat ja haalarit päälle, siis aikuisetkin niin miksi lasten pitäisi kastella itsensä kun asianmukaisia kurahaalareita on saatavilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7180
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2567
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      108
      2080
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1558
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1099
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      979
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      79
      889
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      739
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      738
    Aihe