Lapsellisesti puettu tyttö

ei.enää.vauva

Kerran mun viereen bussiin istahti noin 10-vuotias tyttö. Vaikka oltiin vieraita, hän alkoi purkautua minulle äidistään. Hän ei koskaan saanut haluamiaan vaatteita, vaan äidin mielestä hyviä. Tosiaan, hänellä oli liian lapselliset vaatteet kymmenvuotiaaksi, kypärämyssy ja haalari. Luokan toisilla tytöillä oli kuulemma aikuismaiset vaatteet, ja häntä vierottiin.
Hän kysyi minulta, mitä hänen pitäisi tehdä, että saisi äidin huomaamaan, ettei hän ollut enää vauva. Sanoin, että yritä vain jotenkin vakuuttaa hänet, vie vaikka joku luokkakaveri teille kotiin. Just joo, hän vastasi siihen lannistuneen näköisenä.
Jäi pitkäksi aikaa mieleen tuö tyttönen. Miten häntä olisi pitänyt neuvoa?

5

418

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopski

Minusta 10-vuotiaalle tosiaan kuuluu vielä pikemminkin lapsen kuin aikuisen vaatteet. Olisit voinut sanoa, että tytön äiti on fiksumpi kuin muiden äidit, jotka pukevat lapsensa aikuisiksi ennen aikojaan.

• Mereltä_tuulee900

Niin niin, lapsen vaatteet kyllä. Mutta niitä on eri ikäisille sopivia. Ei kymmenvuotiaan välttämättä tarvitse käyttää samanlaisia vaatteita kuin kolmivuotias! On todellakin olemassa myös sen ikäiselle sopivia, sellaisia, joista hän itsekin pitää. Ei se tarkoita aikuisten vaatteita, höhlä!

• lapsellinenko

No mä tiedän yhden n. 9-vuotiaan maalla asuvan tytön, jonka pitää vieläkin kotona ulkoillessa käyttää kurahousuja, jos on märkää. Siis sellaisia henkselihaalareita joita tarhassa yleensä käytetään. En mä tiedä, onko tuo sitten lapsellista vai käytännöllistä, mutta en mä noin vanhoilla ole muilla nähnyt.

• Meillä

Tarkoitatkohan meitä? Tai ei me kyllä ihan maalla asuta. Meidän iltapäivähoitopaikka halusi, että on kurikset, ja jos hoidosta tullessa lapsi jää vielä omalle pihalle, niin silloin kuriksetkin jää jalkaan. Ei siinä sen kummallisempaa. Täyttää siis nyt keväällä 9v.

• Mieikivanha

No sehän on ihan asiallista pukeutumista. Jos mennään kahlaamaan, laitetaan kahluusaappaat ja haalarit päälle, siis aikuisetkin niin miksi lasten pitäisi kastella itsensä kun asianmukaisia kurahaalareita on saatavilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      21
      4724
    2. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      43
      4374
    3. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      254
      4209
    4. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      66
      2390
    5. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      45
      1821
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      23
      1764
    7. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      77
      1694
    8. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      17
      1688
    9. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      105
      1417
    10. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      12
      1404
    Aihe