Kunnon riitely puhdistaa palstan ilmapiirin

niinmaallistaon

Mikään ei ole kurjempaa kuin piilovittuilu.
Päästäkää se sisäinen Perkeleenne irti ja tyhjentäkää päänne kaikesta karstasta ja sinne kerääntyneestä kitkerästä kuonasta!
Huutakaa ulos patoutunut tuskanne, vapauttakaa sisällänne riehuvat roviot ja antakaa palaa täysillä.
Totaalinen itsensä polttaminen voi olla tie uuteen palstauskottavuuteen.
Huomenna on taas kuitenkin kaikki toisin ja lämmin yhteisymmärrys ja yhteenkuuluvaisuus kietoo harsoonsa taakkansa alla kamppailevat sieluparat.

39

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neljäkasi

Totta pakiset kuoma. Parhaimmillaan tuo puolivittuilu on, kun kohde ei edes huomaa vittuilua.
      Parhainta on kunnon sättiminen ja huutaminen, että sylki lentää ja käydään riveliin kiinni, joka tosin meille senioreille alkaa olla jo vaarallista: tulee turpiin tai saa slaagin ts pumppu hirttää kiinni.
      Lyökäämme siis vain sanan säilällä säälisti.

• ö-Öö

Niinpä

Riitelyssä yks ongelma, kaikki ei osaa riidellä. Se jotenkin taitolaji, ja siihen pitää harjoitella jne. Itse en osaa riidellä ollenkaan, siitä jumalattomastio ongelmia ollut koko elämän ajan. Edelleen.

Mun mielestä riitelyoppi pitäis laittaa peruskoulun opetusssuunnitelmiin uskonnon opetuksen tilalle >:

=DW=

• siilimuori3

Nii, sie olekki hyvä aloittamaan riitelyn, jatkamisessakos sitten se ongelma?

• ö-Öö
        siilimuori3 kirjoitti:

Nii, sie olekki hyvä aloittamaan riitelyn, jatkamisessakos sitten se ongelma?

Just tota tarkoitan.

Olen tottunut keskustelemaan, tutkailemaan erilaisia näkökohtia, eri vaihtiehtoja jne. Ja sitten on sun kaltasia riitelijöitä, jotka pyrkivät ainoastaan pääsemään juupas-eipäs tilanteeseen. Elikkäs riitelemään. Mun lähtökohta aina rakentava ja toistenkin mielipiteitä kuunneltava, jotkut vaan jankuttaa ja nalkuttaa vastapuolella. Silloin ei homma etene mihinkään ja parempi vaan jättää asia sikseen kehityskelvottomana.

=DW=

• ent.siivoojaparka
        ö-Öö kirjoitti:

Just tota tarkoitan.

Olen tottunut keskustelemaan, tutkailemaan erilaisia näkökohtia, eri vaihtiehtoja jne. Ja sitten on sun kaltasia riitelijöitä, jotka pyrkivät ainoastaan pääsemään juupas-eipäs tilanteeseen. Elikkäs riitelemään. Mun lähtökohta aina rakentava ja toistenkin mielipiteitä kuunneltava, jotkut vaan jankuttaa ja nalkuttaa vastapuolella. Silloin ei homma etene mihinkään ja parempi vaan jättää asia sikseen kehityskelvottomana.

=DW=

Täällä on taas niin sopuisaa porukkaa.
        Ei täällä kukaan riitele, väittele, jankuta... (itse), mutta nuo "toiset", ne "jotkut", ne riitelee, jankuttaa, väittelee (yksinään).

• siilimuori3
        ö-Öö kirjoitti:

Just tota tarkoitan.

=DW=

DeeWee :DD
        "Mun lähtökohta aina rakentava ja toistenkin mielipiteitä kuunneltava"

Joskus sitä näkee itsensä toisella tavoin ja eri valossa kuin muut. Aika rakentavaa mollata jatkuvasti lestaateja ja potúnviljelijöitä sun muita kaheleita ;).
        Mut ymmärrettävää sekin että arvostelu sattuu ja se koetaan jankuttamisena ja riidan haastamisena.

• siilimuori3

Karstaa ja kitkerää kuonaa tahtoo kerääntyä koneisiin iän myötä :D.

• 1eero

Kunnon riitely piristää veltonkin kun huutaa kurkku suorana keuhkot puhdistuu ja naama saa terveen punoitukse.

• mimmimum-mi

Sanotaan että se puhdistaa ilmaa....mutta itse olen huono riitelemään...sillä tavalla että huutaisin....ja kenelle siitä täällä riehuisi kun yksin on....

• siilimuori3
        1eero kirjoitti:

Kunnon riitely piristää veltonkin kun huutaa kurkku suorana keuhkot puhdistuu ja naama saa terveen punoitukse.

Pitäsköhän alkaa opettelemaan :). Ei taida viittiä huutaa, verenpaine nousee. Lapsile piti joskus sanoa pikkasen kovemmalla äänelä ku nillä joksus meinasi olla vähän huono kuulo. Eipä ole mullakka oikein riitelykaveria.

• mimmimum-mi
        siilimuori3 kirjoitti:

Pitäsköhän alkaa opettelemaan :). Ei taida viittiä huutaa, verenpaine nousee. Lapsile piti joskus sanoa pikkasen kovemmalla äänelä ku nillä joksus meinasi olla vähän huono kuulo. Eipä ole mullakka oikein riitelykaveria.

Joo...aletaan huutamaan täysillä......yy..kaa koo....nyt... Pikkumies tässä viimeviikolla kun näin niin kokeili äänivarojaan ....oikein korkealta ja kovaa...ihan muuten vaan... kyllä korviin otti...

• siilimuori3
        mimmimum-mi kirjoitti:

Joo...aletaan huutamaan täysillä......yy..kaa koo....nyt... Pikkumies tässä viimeviikolla kun näin niin kokeili äänivarojaan ....oikein korkealta ja kovaa...ihan muuten vaan... kyllä korviin otti...

Juu, huuva sinä siellä ni minä täällä. Voishan se olla et tuo jääkiekon tuijottaja sais syvänkohtauksen et mitä nyt :DD.

Mullakin on kuulo herkistynyt. En tykkää kovista äänistä.

• ent.siivoojaparka
        mimmimum-mi kirjoitti:

Täältäkö se huuto kuului?
        Nukuin tuossa päiväunia ja näin unta, että likka soitti pianoa ja lauloi kurkku suorana. Minä häntä toppuutin, että älä niin kovaa, kun kuuluu varmaan monen talon päähän ja häiritsee naapureita.
        Tämä teidän huutonnehan se täällä sekoittui siihen uneeni.

• PerusVittuilijat
        siilimuori3 kirjoitti:

Hanki joku aikamiespoika sinne vittuilun kohteeksi. Niin ne eräät muutkin tekee. Eivät halua olla yksin kun ei ole ketään ketä kiusaisi ja jolle vittuilisi...

• siilimuori3
        PerusVittuilijat kirjoitti:

Hanki joku aikamiespoika sinne vittuilun kohteeksi. Niin ne eräät muutkin tekee. Eivät halua olla yksin kun ei ole ketään ketä kiusaisi ja jolle vittuilisi...

Ei tuo mun mistraaissa virallisesti vihitty ottopoika taitais hyvällä kattoo sitä aikamiespoikaa. Siis en mie ole yksin mut vittuillakkaa ei viiti. Siinä voi pian käyä niin jotta jääpi yksin.

• Riidaton

Koska olette livessä riidelleet viimeksi? Mulla siitä tuli viime riidasta kuluneeksi keväällä jo 10 v, eron jälkeen ei ole tarvinnut kenenkään kanssa riidellä :D

• siilimuori3

Mullon varmaan kans 13 vee viimeisestä. Kiintiö täynnä. Toisaalta ei hyvä sillä riidan välttely saa aikaan sen että jääpi asioista selvittämättä riidan pelossa tai välttämishalussa.

• korvakuulo

Toistakymmentä vuotta huutamisesta puolin ja toisin. Töissä pari kertaa isäntä huuti ja kiroili omaa pahaaoloaan alaisiinsa. Armeijassa sitä karjumista kuuli yllinkyllin, kuin myös oppikoulussa reksillä oli tapana hihkua käytävällä poikia karvapäätyperyksiksi kouluun pesiytyneestä Beatles-tukkamuodista.

• ent.siivoojaparka

Mistäs riideltäis?

• siilimuori3

Riideltäiskös siitä mistä riideltäis :D?

• 1eero
        siilimuori3 kirjoitti:

Riideltäiskös siitä mistä riideltäis :D?

Sää ole nirppanokka ähä

• siilimuori3
        1eero kirjoitti:

Sää ole nirppanokka ähä

Ai riidelläänkös siitä et mä olen nirppanokka :). Voi määku niin toivosin et oisin ollu joskus nirppanokkasempi.

• 1eero
        siilimuori3 kirjoitti:

Ai riidelläänkös siitä et mä olen nirppanokka :). Voi määku niin toivosin et oisin ollu joskus nirppanokkasempi.

Et osaa kunnolla riidellä mutta väitellä osaat.
        Et kyllä omaa nirppa nokkaisuutta, nirppanokka on mahtaileva, nenä pystyssä kävelevä keimailija, hienostelija.

• siilimuori3

Tuo on totta, se siis että osaan väitellä ja mielelläni väittelenkin ainaki täällä ja varsinkin jos minulla on joku oma näkemys jonka koen olevan oikeassa. Siis koitan perustella ja puolustaa väittämääni. Mutta eikös nää keskustelupalstat sitä varten olekkin? Aika suorasananenkin olen, nöyristely ja mielistely ei ole mun juttu. Mun kahdeksankymmnetävuotias tätinikin aina sanoo et me olemma samanlaisia. Tullaankin hyvin juttuun :).Mutta me emmä ole pahoja, haluamme ihmisille hyvää.

Kuitenkin nuorempana mielelläni kommentoin enempi. Nyt huomaan et iän myötä sellanen piirre on korostunu ainaki livessä et mun ei tartte työntää lusikkaani joka soppaan, varsinkaan mikä ei itseä koske. Siis jonkinlaista vetäytymistä havaittavissa :). Ja joksus jätän lusikkani puhtaaksi nissäkin kohden mistä tavallaan jään itse kärsimään, mutta minähän kestän :). Mut epäoikeudenmukaisuutta en edelleenkään siedä.Nirppanokaksi en itseäni miellä ollenkaa.

Nyt taitaa alkaa sataa................................:D

• kylmätotuus

Aloittaja mitäpäs, jos aloittaisit itse ja vakinimmarillasi!
      Lupaan tulla mukaan puhdistamaan ilmapiiriä kykyjeni suomissa puitteissa.
      Riittääkö pokkasi, vai tuuliko huulias heiluttaa?!

• ent.siivoojaparka

Ja hänen vakinimmarinsa on? Mikä?
        Ajatteles, jospa hänellä ei sellaista olekaan?

• kylmätotuus
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Ja hänen vakinimmarinsa on? Mikä?
        Ajatteles, jospa hänellä ei sellaista olekaan?

Senhän minäkin halusin tietää, mikä se aloittajan vakinikki on.
        Se, ettei hänellä sitä olisi, on hyvin epätodennäköistä.

Katsastelen riittääkö hänellä sitä kanttia vai ei!

Todennäköisesti ei.

Kirjoitustyyli kuitenkin viittaa tiettyyn henkilöön, mutten kerro kehen.
        Ko.kirjoittaja kyllä sen tietää paremmin kuin hyvin.

• mistäteitätulee
        kylmätotuus kirjoitti:

Senhän minäkin halusin tietää, mikä se aloittajan vakinikki on.
        Se, ettei hänellä sitä olisi, on hyvin epätodennäköistä.

Katsastelen riittääkö hänellä sitä kanttia vai ei!

Todennäköisesti ei.

Kirjoitustyyli kuitenkin viittaa tiettyyn henkilöön, mutten kerro kehen.
        Ko.kirjoittaja kyllä sen tietää paremmin kuin hyvin.

Taas yksi luulottelija lisää.

• kylmätotuus
        mistäteitätulee kirjoitti:

Taas yksi luulottelija lisää.

Ei ole pienintäkään tietoa, mistä luulottelijoita tulee. Kenties puskasta!?

Tietäjät tulevat itäisiltä mailta. Senhän kaikki tietävät, jopa nimimerkki "mistäteitätulee".

• näin-meillä

EI vanha jaksa riidellä, kaikki menee lopulta omallapainollaan
      asiat loksahtelevat kohdalleen,
      lopulta vain me kaksi olemme käsikädessä ja kuollaanki yhdessä,

• julknet

Kai me olemme jo liian vanhoja riehakkaaseen riitaan, jollaiseen joskus nuorena ajautui, vaikka Vappuna nousuhumalassa.
      Nyt riidellään somessa, jossa suomalaiset ovat jakautuneet paljolti kriitikoihin ja suvakoihin.

• Hyvä idea, aina olisi sivulla oma riitelyaloitus, jonne voisin tulla riitelemään ja soittamaan suutani, purkamaan kaiken pahan mieleni, vi.tuilemaan ja levittämään kaiken myrkkyni, mikä muuten valuu pitkin poikin palstan sivuja.

Kannatan ajatustasi, se todella puhdistaa ilmaa, minäkin voisin suorastaan asua sillä riitelysivulla aamusta iltaan, joskus on hyvä puhdistautua, siellä saisi sen homman hoitaa kaikessa rauhassa saman henkisten kylänmiesten ja -naisten kanssa.
      Muihin aloituksiin saattaisi sitten kirjoitella kaikella rauhalla ja rakkaudella.

Ryhdy sinä vakialoittajaksi riitelysivulle, en tiedä oletko asian asiantuntija mutta delegoi homma jollekin jonka tunnet paremmin ja joka olisi riitelyyn vihkiytynyt.

Siihen voitaisiin jopa kehitellä pari salamankuvaa tuohon sivuun tunnukseksi, ei tarvitsisi edes lukea aloitusta kun tietäisi jo silmäyksellä missä riitelyaloitus luuraa.

• Eikä puhdista. Se myrkyttää! Pieni tarina saattaa selittää omaa kantaani.
      Elin avioliitossa missä oli henkistä väkivaltaa, ensin annoin olla vaan ja muutuin marttyyriksi (ihan väärä tapa kohdata sellaista) ja kun lopulta nousin takajaloilleni alkoi vuosia kestävä riita. Riita on jopa vähättelyä. Ei päivää ilman kyyneileitä, ja koko juttu melkein upotti mut.
      (Sanottakoon exäni puolustukseksi, että nyt kun hän on löytänyt uuden (ihanan, muuten) naisen, hän on kuin uusi ihminen ja meidän välitkin ovat parantuneet.)
      Tämä on muokannut mut siihen malliin, että en ota riitakirvestä käteeni. Riitakiintiö on täynnä. Mutta niin on mattona-olemisen kiintiö myös. Joten en voi sanoa että olisin hiljaa ja kiltisti. Mutta ikinä en aloita.
      Silti haluan olla kiltti, se on mun johtotähti, tai yksi niistä. Under construction, lukee työmaalla. Kypärä päähän vaan ja hanskat käteen.

• ent.siivoojaparka

""""(Sanottakoon exäni puolustukseksi, että nyt kun hän on löytänyt uuden (ihanan, muuten) naisen, hän on kuin uusi ihminen ja meidän välitkin ovat parantuneet.)""""
        Älä hetkeäkään usko, että hän olisi muuttunut. Nyt hänellä on vain uusi uhri, jota rääkätä kunnes hänkin tulee "hulluksi" niinkuin sinä. Kaikki ei ole aina sitä miltä ulospäin näyttää.

• ecx
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

""""(Sanottakoon exäni puolustukseksi, että nyt kun hän on löytänyt uuden (ihanan, muuten) naisen, hän on kuin uusi ihminen ja meidän välitkin ovat parantuneet.)""""
        Älä hetkeäkään usko, että hän olisi muuttunut. Nyt hänellä on vain uusi uhri, jota rääkätä kunnes hänkin tulee "hulluksi" niinkuin sinä. Kaikki ei ole aina sitä miltä ulospäin näyttää.

kusetuksen uhri vaihtuu entiseen ei kohdistu enää tarvetta.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Voi olla niinkin, vaikka ei hän niin paha tapaus ole kuin toiset mistä olen lukenut, kuullut. Me vaan ei sovittu toisillemme, mun taipumus heittäytyä marttyyriksi ei oikein ollut hyvä juttu. Tämä nykyinen on vähän eri maata, ne voi sopia hyvinkin yhteen.

• Olen riidellyt mieheni kanssa paljonkin nuorempana, karjuttiin molemmat naama punaisena, hänen kanssaan ei enää voi riidellä. Vähitellen laiskistuu, ei yksinkertaisesti viitsi. Nytkin sanon kaverille eriävän mielipiteeni painokkaasti, mutta huutokilpaan en enää ala. Ihmisillä on erilaiset temperamentit, monelle äänekäs mielipiteen ilmaiseminen on kauhistus vaikka asianosaiset eivät pidä sitä minään.

• pois

Joku riitely aikuisten kesken ei silleen ole mikään luova juttu
      - mieluummin yksin kui kusetuksen kohteena koko ikänsä
      - ei ole mitään intressejä silloin kun tapansa tyypit näyttäny
      - paras ottaa vain etäisyyttä - ja erakoitua lisää.
      - keskitysleireissäkin kuulemma saippuaa keitettiin - saippuan nimi oli
      Love. Tämä oli ironiaa, ei hittuilua, ihmiskunnan karseaa historiaa.

• klunjh

Kummat ovat kovempia riitelemään miehet vai naiset? Omasta mielestäni naiset, vaikka kyllä miehistä läytyy aikamoisia narisijoita, mutta naiset tahtoo naputtaa paljon pienisstä jonninjoutavista.
      Muuten, olen mies.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1232
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      695
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      101
      625
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56